Dårlig oplevelse med Reifenversand.com
Fra : J. Hansen

Dato : 18-03-05 21:00

Hej Alle.
Vil lige berette om en handel på www.reifenversand.com hvor jeg bestilte 2
dæk til min CBR 600, og efter at have udfyldt online-bestillingen på siden
modtager følgende email Ordrebekræftigelse :
Bestellpositionen
Bezeichnung Menge Preis ?
Summe ?
27000000000000076217 140/80-17 69 V tl BT45R 1 116,13 116,13
27000000000000076296 110/80-17 57 V tl BT45F 1 88,32 88,32
Warenwert 186,25 ?
Versandkosten 11,60 ?

Gesamtbetrag 216,05 ?
Enthaltene Mehrwertsteuer 16% 29,80 ?

Jeg går i banken for at forudbetale beløbet, da jeg ingen kreditkort har, og
i banken spørger jeg hvad det koster at overføre beløbet til den tyske bank
(Sparkasse ALK) i Alk i tyskland, og min bank oplyser at det koster et gebyr
på 85 kr.
Jeg spørger om der er yderlige gebyrer eller ting man skal være opmærksom
på, og det svarer banken nej til, og at det er en alm. overførsel som de
laver masser af hver dag.
Jeg overfører derefter beløbet på den oplyste konto og får en kvittering på
det.( Gesamtbetrag 216,05 ? )
Idag modtager jeg så en email fra reifenversand.com med følgende :

Sehr geehrter Herr Hansen,
vielen Dank für Ihre Überweisung über ? 211,05.
Der Rechnungsbetrag beträgt ? 216,05!
Die Bank hat Gebühren für Auslandsüberweisung
von ? 5,0 einbehalten!
Wir bitten höflichst um nachträgliche Überweisung von ? 5,00
auf unser Konto, damit wir den Auftrag ausführen können.
Sprechen Sie gfl. mit Ihrer Bank.
Freundliche Grüße

Så har den tyske bank åbenbart haft fingrene i mine/kundens penge, og taget
5 ? for at modtage penge på en kundes konto.
Nu skal jeg så ifølge mine beregninger betale 85 kr.i gebyr til min bank for
at overføre 5 ? til den tyske banks kontohaver + 5 ? til tyskerbanken i
gebyr !!!!!!!

Nu tør jeg næsten ikke at forlange beløbet retur p.g.a. de svindlerrøve af
bankers gebyrpolitik .

Så skriv det bag øret når i handler på www.Reifenversand.com.

Jeg har sendt en mail til reifenversand, da de ikke oplyser om bankgebyret
på deres webshop eller i betalingsbetingelserne ,og på mandag skal jeg
snakke med min bank ,da de burde oplyse om gebyret når nu de laver så mange
overførsler.

Har nogen af jer oplevet det samme, og hvad blev udgangen på det ?
John Hansen

CBR 600
Wallaroo 50
VeloSolex 3800

Fra : Tommy Fer

Dato : 18-03-05 21:06

> [...]
> at overføre 5 ? til den tyske banks kontohaver + 5 ? til tyskerbanken i

Du har en dårlig oplevelse med din egen bank, eller måske den tyske
bank, men ikke med reifenversand.

mvh Tommy Fer

Fra : Moller

Dato : 18-03-05 21:29

Tommy Fer wrote:

> Du har en dårlig oplevelse med din egen bank, eller måske den tyske
> bank, men ikke med reifenversand.

   Ja, det har reifenversand intet med at gøre... hvis folk vælger
overførsler (som er meget meget usikre i forhold til Visa osv.) så bør
de kende til reglerne... at din egen bank tager åger pris, og ikke gør
opmærksom på at du kan lave en EU overførsel til ca. 35Kr. uden gebyr
problemet, er endnu mere grotesk.

   Hvilken bank bruger du ? så vi andre ved hvor der er så dårlig service.
--
VH
Lars Molnit

Fra : J. Hansen

Dato : 18-03-05 22:47

Hej
Jeg kan forstå at I andre har gode erfaringer med reifenversand, og da det
er første gang jeg handler med dem burde jeg måske være lidt mere positiv,
men jeg syntes bare det er dårligt at de ikke oplyser om bankgebyret når man
vælger at forudbetale.Der er jo kun kreditkort og forudbetalings
mulighederne i deres webshop.Da jeg ikke har eller får kreditkort har jeg
kun et valg.
Alle ?-tegnene ved beløb i mit oprindelige indlæg er selvfølgelig
eurotegnet. Hvorfor kan man ikke se dem i indlæget.

Jeg bruger Sparbank Vest (Skive og Herning afd.).Lars hvad mener du med en
EU overførsel ?
Mener du med IBAN kontonr. osv.?

S.G. det oplyste min bank ikke noget om da jeg spurgte dem, og der stod
heller ikke noget i papirene jeg udfyldte.
Hvis du kan få dæk på kredit med en postopkrævning vedlagt ved reifenversand
så vil de måske give mig kredit med den 5er til jeg bestiller næste gang
Og så kan det da godt være man snart skal skifte bank , for ud fra jeres
oplysninger , er det jo dem det er galt med.
Godt jeg ikke skylder dem ret meget i sparbank vest (banditter i habitter)

Mvh John

Fra : Moller

Dato : 18-03-05 23:46

J. Hansen wrote:
> [...]
> men jeg syntes bare det er dårligt at de ikke oplyser om bankgebyret når man

   Det er ikke reifenversand der opkræver gebyret, men banken. Og det er
kun hvis du vælger at køber og sælger deles om udgifterne at der kommer
det gebyr. Det er 100% din banks fejl at de ikke har oplyst det, selv om
du spurgte om det. Altså det er din bank der oplyser for dårligt,
reifenversand har bare oplyst det de kan, at du skal overføre så de
modtager xxx penge på deres konto.

> Jeg bruger Sparbank Vest (Skive og Herning afd.).Lars hvad mener du med en
> EU overførsel ?
> Mener du med IBAN kontonr. osv.?

   Yeps, IBAN + SWIFT koden så er den hjemme, og den har de også hvis du
spørg dem.

> S.G. det oplyste min bank ikke noget om da jeg spurgte dem, og der stod
> heller ikke noget i papirene jeg udfyldte.

   Altså det er din bank den er gal med, du er ikke den første mange
banker skider på området omkring udenlands overførelser detsvære :(
heldighvis begynder flere og flere banke at få styr på det, da det går
op for dem at lille Danmark har naboer som man kan handle med som privat
personer også.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 19-03-05 01:15

JJ. Hansen wrote:

> Hej
> Jeg kan forstå at I andre har gode erfaringer med reifenversand, og
da > det er første gang jeg handler med dem burde jeg måske være lidt
mere > positiv,

Jup!
Og hvis jeg lige må være lidt negativ også:
Det kan godt irritere mig at folk der finder en net-mulighed for at
handle til endog meget fornuftige priser, brokker sig over detaljer som
forsendelse og behov for kreditkort - Det er for fanden da peanuts i
regnskabet, og brok deromkring står i stærk kontrast til at hvert et
girokort man betaler på posthuset koster 10-12kr (og forøvrigt endnu 4kr
hvis man betaler med et dankort der ikke er fra BG-bank ) uden at
man antaster dét.
Spil efter spillets regler, eller spild pengene á danske priser :-|

Så fik jeg lige dét sagt - OK?

> men jeg syntes bare det er dårligt at de ikke oplyser om bankgebyret
> når man vælger at forudbetale [ á ] forudbetalings mulighederne i
> deres webshop.

Jup!
Hér er det reifenversand der snubler.
Jeg har haft Visa siden jeg i starten af 90'erne fandt det praktisk
eftersom jeg var i Sverige flere gange om året for at køre race, og
derfor er det først så sent som i sidste uge at jeg har måttet igennem
overførsels-møllen.

> Alle ?-tegnene ved beløb i mit oprindelige indlæg er selvfølgelig
> eurotegnet. Hvorfor kan man ikke se dem i indlæget.

Fordi amerikaneren Gates har så travlt med at tælle dolars, at han endnu
ikke har opdaget at det meste af Europa har skiftet valuta :-|

> Jeg bruger Sparbank Vest (Skive og Herning afd.).Lars hvad mener du
> med en EU overførsel ?
> Mener du med IBAN kontonr. osv.?

Det er en ting der har været bragt frem nogle gange efterhånden:
Bankerne har to gebyrstørrelser for hhv. indlands og udlands
-transaktioner; men det er de færreste det er gået op for at EU ved lov
ikke(!) er "udland", hvorfor EU-overførsler skal være til det lave
indlands-gebyr!!

> S.G. det oplyste min bank ikke noget om da jeg spurgte dem, og der
> stod heller ikke noget i papirene jeg udfyldte.

I forbindelse med min nylige overførsel spurgte min bankdame mig om jeg
eller sælger skulle betale dette "modtager-gebyr", og da sælger ikke
havde nævnt noget derom i forbindelse med opgivelse af
betalings-detaljerne, lod jeg ham betale sit, hvilket også er i samfald
med min forbrugeranarkistiske opfattelse af sagen: Sælger må påtage sig
dén udgift for at sælge mig en vare ved brug af transktion, og hvis han
vil have pengene ind må han se at få lagt beløbet ind i vareprisen eller
forsendelsesomkostningerne istedet - Akkurat som den debat der netop har
været omkring dankortet!
Pågældende handel er endnu ikke afsluttet, så jeg ved endnu ikke
hvorvidt at manden æder beløbet eller ej.

Til gengæld opdagede jeg at transaktionen var gebyrfri qua min
garant-status i sparekassen, og det er for sin vis et hottip eftersom
lave overførsels-udgifter har været jævnligt efterlyst her på gruppen

> Hvis du kan få dæk på kredit med en postopkrævning vedlagt ved
> reifenversand så vil de måske give mig kredit med den 5er til jeg
> bestiller næste gang

Jeg tror at S.G. i den forbindelse nød godt af at være stamkunde :-/
Deres vilje til at give dig kredit fremgår ret tydeligt af deres
henvendelse, synes du ikke?

> Og så kan det da godt være man snart skal skifte bank , for ud fra
> jeres oplysninger , er det jo dem det er galt med.
> Godt jeg ikke skylder dem ret meget i sparbank vest (banditter i
> habitter)

Tjaeh :-/
Det er jo op til dig at gøre den vurdering!
For min part har jeg været i himlen siden jeg flygtede fra BG-helvedet
til den lille lokale Middelfart Sparekasse, men sparbank Vest lyder
ellers ikke som en af de slemme store banker - Hvordan ligger dé mon i
de sammenligninger der har været fremme de senere år?

Forøvrigt tror jeg at den bedste løsning på det indestående problem er
en fem-€ i en konvolut!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 08:14

Armand wrote:
> [...]
> man antaster dét.
> Spil efter spillets regler, eller spild pengene á danske priser :-|

Der er da ikke nogen der ved deres sansers fulde brug benytter posthuset
til at betale girokort i - det er næsten 20 år siden bankerne (din
egen også) også kunne klare den lille sag, og med den rette bank gratis.
Er det alderen og vanen der trykker Armand gamle dreng? (Eller var det
bare et "tænkt eksempel")

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Armand

Dato : 20-03-05 00:44

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> egen også) også kunne klare den lille sag, og med den rette bank gratis.
> Er det alderen og vanen der trykker Armand gamle dreng? (Eller var det

Det var blot en opdagelse jeg gjorde engang, og som gjorde at jeg
sidenhen har klaret de sager igennem min sparekasse, og til nød kontant
hvis en oversetrødsidsteøjebliksrykker skal betales en lørdag!

Andre har måske ikke opdaget BG-banks gebyrfidus i forbindelse med købet
af Giro-bank/posthusene, hvorfor jeg lige fandt lelighed til at nævne det!

--
Armand.

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 19-03-05 14:51

> [...]
> ved lov ikke(!) er "udland", hvorfor EU-overførsler skal være til det lave

EU-direktivet (loven) gælder kun for de lande som indgår i Den Monetære
Union - da Danmark har valgt at stå uden for Den Monetære Gnion, er en
overførsel fra Danmak til Tyskland ikke omfattet denne lov.

Henrik
a ka
diablo de la velocidad
(Suzuki SV650S - roaming style)

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-03-05 15:58

On Sat, 19 Mar 2005 14:50:53 +0100, "diablo de la velocidad" <h@h.dk>
wrote:

>EU-direktivet (loven) gælder kun for de lande som indgår i Den Monetære
>Union - da Danmark har valgt at stå uden for Den Monetære Gnion, er en
>overførsel fra Danmak til Tyskland ikke omfattet denne lov.

Det er noget vrøvl, Danmark _er_ omfattet sålænge at overførslen
gennemføres som en såkaldt Eurooverførsel (i Euro) med de specifikke
regler der gælder for denne...(og det kan man netop sagtens gøre i en
dansk bank)

<http://www.europa-kommissionen.dk/presse/europa/december2003/bankkunder_slipper_for_gebyr/>

--
-Michael

Fra : Stefan

Dato : 19-03-05 08:17

Jeg kan sige det kort, få et visa kort...

--
Med V Hilsen
Stefan Sørensen

Fra : S.G

Dato : 18-03-05 21:34

Når man laver en udenlandsoverførsel ved at udfylde papirer, står der om man
selv skal dække den udenlandske banks omkostninger eller om modtager af
pengene skal.
De fleste udenlandske banker har desværre sådanne gebyrer.
Få dig et visa kort. Det er nemmere :)
Har aldrig haft bøvl her. ALtid leveret 2 dage efter bestilling, den ene
gang endda med et "girokort", dvs jeg fik dækkende før de var betalt!
:)

Fra : Knud Dam

Dato : 19-03-05 01:33

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Har aldrig haft bøvl her. ALtid leveret 2 dage efter bestilling, den ene
> gang endda med et "girokort", dvs jeg fik dækkende før de var betalt!
> :)

Enig !

Køber kun dæk hos Reifenversand og har aldrig haft problemer.

; - )

KD

Fra : Carsten Jensen

Dato : 19-03-05 06:10

Du kan også sende pengene i et anbefalet brev. Det koster ca. 50 kr og er
forsikret for 3000 kr. Selv i England hvor kriminelle ikke kommer i fængsel,
men bliver ansat i postvæsnet, kommer anbefalede breve frem uden problemer.

Carsten

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-03-05 13:15

> [...]
> af pengene skal.
> De fleste udenlandske banker har desværre sådanne gebyrer.

Det er meget usædvanligt at modtagerbanken kræver gebyr.
Man skal altid vælge at deles om udgifterne, når man er privatperson. Reglen
i EU er, at en modtagerbank kun må opkræve gebyr for at modtage udenlandske
overførsler, hvis den kræver samme gebyr ved indenlandske overførsler.
Reifenversand brude vide at deres bank gør det, og skrive det på regningen
til kunden, da dette er meget usædvanligt. Det er noget nemmere at betale 5
euro ekstra end at skulle overføre et beløb igen.

Niels

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-03-05 15:55

"J. Hansen" <corsamanNOSPAM@post.cybercity.dk> writes:

> Alle ?-tegnene ved beløb i mit oprindelige indlæg er selvfølgelig
> eurotegnet. Hvorfor kan man ikke se dem i indlæget.

Fordi du ikke har sat dit newsreaderprogram rigtigt op til at medsende
information om hvilket tegnsæt du bruger. Den information findes
normalt i headeren af indlægget, men Outlook Express medsender det
vist ikke som standard, endnu en defekt ved OE.

Du skal bruge iso-8859-15 eller utf8 for at eurotegnet er til
rådighed. Det findes ikke i iso-8859-1, som vi normalt bruger her på
den danske del af usenet.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*