|
| Motorbremse V2? Fra : J. Jørgensen |
Dato : 18-03-05 16:36 |
|
Som det fremgår af tidligere tråde har jeg nu anskaffet mig en Virago
XV535S.
Jeg har nu kørt ca. 300 km, og er meget glad for maskinen.
Det overrasker mig, at motorbremsningen er ret stor - er det generelt for V2
motorer?
Hvis der er brugere af XV535S (årg.97) som har erfaringer/tips/triks eller
andet som de vil give videre til mig (67 årig der har ventet 47 år på igen
at blive biker).
Hilsen
Jørgen
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (18-03-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 18-03-05 16:39 |
|
> Det overrasker mig, at motorbremsningen er ret stor - er det generelt
> for V2 motorer?
Hej Jørgen
Det er generelt for motorcykler i det hele taget. Cykel vejer så lidt i
forhold til motorstørrelse, at motorbremsen er noget mere markant end i en
bil. Men jo, jo færre cylindere, jo flere kubik, jo større er motorbremsen.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Armand (18-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-03-05 17:14 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>Det overrasker mig, at motorbremsningen er ret stor - er det generelt
>>for V2 motorer?
>
>
> Det er generelt for motorcykler i det hele taget. Cykel vejer så lidt i
> forhold til motorstørrelse, at motorbremsen er noget mere markant end i en
> bil. Men jo, jo færre cylindere, jo flere kubik, jo større er motorbremsen.
Men selv Lillefrøens firecylindrede 400-kubik'er, er der ofret en
slipperkobling (á glidemekanisme ved påløb) på!
--
Armand.
(der vedgår V2'ernes motorbremse, men ikke ser nogen fornuftig
forklaring på det)
| |
Jes Vestervang (19-03-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 19-03-05 15:47 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> Men selv Lillefrøens firecylindrede 400-kubik'er, er der ofret en
> slipperkobling (á glidemekanisme ved påløb) på!
Baghjulet på en GSXR250 kan også miste grebet ved motorbremsning i
1. gear. Fazeren gør det ikke, men det er nok en kombination af et
højere 1. gear og et bedre dæk.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
|
|