/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motorbremse V2?
Fra : J. Jørgensen


Dato : 18-03-05 16:36

Som det fremgår af tidligere tråde har jeg nu anskaffet mig en Virago
XV535S.
Jeg har nu kørt ca. 300 km, og er meget glad for maskinen.
Det overrasker mig, at motorbremsningen er ret stor - er det generelt for V2
motorer?
Hvis der er brugere af XV535S (årg.97) som har erfaringer/tips/triks eller
andet som de vil give videre til mig (67 årig der har ventet 47 år på igen
at blive biker).
Hilsen
Jørgen



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 18-03-05 16:39

> Det overrasker mig, at motorbremsningen er ret stor - er det generelt
> for V2 motorer?

Hej Jørgen

Det er generelt for motorcykler i det hele taget. Cykel vejer så lidt i
forhold til motorstørrelse, at motorbremsen er noget mere markant end i en
bil. Men jo, jo færre cylindere, jo flere kubik, jo større er motorbremsen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Armand (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-03-05 17:14

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>Det overrasker mig, at motorbremsningen er ret stor - er det generelt
>>for V2 motorer?
>
>
> Det er generelt for motorcykler i det hele taget. Cykel vejer så lidt i
> forhold til motorstørrelse, at motorbremsen er noget mere markant end i en
> bil. Men jo, jo færre cylindere, jo flere kubik, jo større er motorbremsen.

Men selv Lillefrøens firecylindrede 400-kubik'er, er der ofret en
slipperkobling (á glidemekanisme ved påløb) på!

--
Armand.
(der vedgår V2'ernes motorbremse, men ikke ser nogen fornuftig
forklaring på det)

Jes Vestervang (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-03-05 15:47

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Men selv Lillefrøens firecylindrede 400-kubik'er, er der ofret en
> slipperkobling (á glidemekanisme ved påløb) på!

Baghjulet på en GSXR250 kan også miste grebet ved motorbremsning i
1. gear. Fazeren gør det ikke, men det er nok en kombination af et
højere 1. gear og et bedre dæk.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste