/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC med braendselscelle
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-03-05 12:18

Hejsa,

Jeg faldt lige over flg. nyhed:
<http://science.slashdot.org/science/05/03/17/2056246.shtml?tid=126&tid=14>
<http://www.rubbermag.com/news/050315_04n.html>:

Key Components of the Bike Power System

Motor - 6kW, 48 VDC Brush motor (model LEM-170, supplied by LMC) Motor
Controller - Brusa Direct Current (model MD 206) Fuel Cell - 1kW
Intelligent Energy air-cooled (2 x AC32-48) Hydrogen Storage - High
pressure carbon composite cylinder (Luxfer L65) Hydrogen Energy -
2.4kWeh Storage Battery - 4 x 12V Lead Acid (15Ahr) connected in
series

Performance Data

Acceleration - 0 ? 20 mph in 4.3s (32kph), 0 ? 30 mph in 7.3s (48
kph), 0 ? 50 mph in 12.1s (80kph) Top speed - 50 mph (80kph) (note:
ENV has been tested to 50mph ? however, with further refinements and
redevelopments, this top speed is expected to be exceeded) Range - At
least 100 miles (160km)

Physical

Bike mass - 80 kg (Total mass including CORE)

Fuel

Hydrogen - 99.9% purity Oxygen - Taken from air Hydrogen refuel time
less than 5 minutes

Interface

Electrical connection - Multi-core (Intelligent Energy specific)


--
Mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

 
 
Torben Scheel (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-03-05 13:07
Janner (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 18-03-05 13:12
ck (18-03-2005)
Kommentar
Fra : ck


Dato : 18-03-05 13:30


"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse
news:423abcd7$0$30761$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Mejllo se her på dansk
> http://www.gearonline.dk/index.php/news/show/id=8473
-------------------------------------

Takker, jeg er en af dem der kun kan dansk.

mvh kc



Biker-Jørgen (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Biker-Jørgen


Dato : 18-03-05 15:43

"ck" <virker@ikke.dk> wrote in message
news:423ac9bd$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...

> Takker, jeg er en af dem der kun kan dansk.

Også mig, så også tak fra mig. Men hvem fanden gider have en kværn der ikke
siger noget!! Ikke mig ihvertfald!

Biker-J



Anders Christensen (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 18-03-05 17:24

Biker-Jørgen wrote:
> "ck" <virker@ikke.dk> wrote in message
> news:423ac9bd$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>Takker, jeg er en af dem der kun kan dansk.
>
>
> Også mig, så også tak fra mig. Men hvem fanden gider have en kværn der ikke
> siger noget!! Ikke mig ihvertfald!

Der er vel altid tricket med pap og en klemme?

Dr.Enduro (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 18-03-05 20:48


>>
>> Også mig, så også tak fra mig. Men hvem fanden gider have en kværn der
>> ikke siger noget!! Ikke mig ihvertfald!
>
>
> Der er vel altid tricket med pap og en klemme?

Ja, eller også kan du tage et par sokker og stoppe dem op foran i
bukserne, det løser nok også det reelle problem...

Thomas Makro (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 19-03-05 07:57

On Fri, 18 Mar 2005 20:47:45 +0100, "Dr.Enduro"
<janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> Ja, eller også kan du tage et par sokker og stoppe dem op foran i
>bukserne, det løser nok også det reelle problem...

*LOL*
Meget fin beskrivelse, det glæder mig at jeg ikke er den eneste der er
blevet gammel og kedelig

Selvfølgelig lyder nogle motorer bedre end andre, men det er ikke
proportionalt med udstødningens lydniveau.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc

Asger Steffensen (20-03-2005)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 20-03-05 21:52


"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:l3jn31huro62qg6uss49dhukbo9b86k5sn@4ax.com...
> On Fri, 18 Mar 2005 20:47:45 +0100, "Dr.Enduro"
> <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote:
>
>> Ja, eller også kan du tage et par sokker og stoppe dem op foran i
>>bukserne, det løser nok også det reelle problem...
>
> *LOL*
> Meget fin beskrivelse, det glæder mig at jeg ikke er den eneste der er
> blevet gammel og kedelig
>
> Selvfølgelig lyder nogle motorer bedre end andre, men det er ikke
> proportionalt med udstødningens lydniveau.
>
Jeg forudser at den slags MC'er udstyres med kunstig lyd der er lagret
elektronisk. Og så er der ikke langt til at man lagrer mange forskellige
motorlyde, så kan man hver dag vælge hvilken motortype man har lyst til at
høre. Single, paralleltwin, V2, R6, R6, etc.


Asger
DL 1000 (permanent V2 lyd)



Thomas Makro (20-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 20-03-05 22:26

On Sun, 20 Mar 2005 21:51:38 +0100, "Asger Steffensen"
<ast@get2net.net.dk> wrote:

>Jeg forudser at den slags MC'er udstyres med kunstig lyd der er lagret
>elektronisk. Og så er der ikke langt til at man lagrer mange forskellige
>motorlyde, så kan man hver dag vælge hvilken motortype man har lyst til at
>høre. Single, paralleltwin, V2, R6, R6, etc.

He he, skynd dig at tage patent på den ide

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc

Dr.Enduro (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 21-03-05 08:50

Thomas Makro wrote:
> On Sun, 20 Mar 2005 21:51:38 +0100, "Asger Steffensen"
> <ast@get2net.net.dk> wrote:
>
>
>>Jeg forudser at den slags MC'er udstyres med kunstig lyd der er lagret
>>elektronisk. Og så er der ikke langt til at man lagrer mange forskellige
>>motorlyde, så kan man hver dag vælge hvilken motortype man har lyst til at
>>høre. Single, paralleltwin, V2, R6, R6, etc.
>
>
> He he, skynd dig at tage patent på den ide
>

Den findes skam allerede! Uden "tonedesignere" ville en Porsche f.eks.
lyde som en hæs ostehøvl...

Hilsen Jan

Kenneth Østrup (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 21-03-05 08:17

Asger Steffensen wrote:
>
> Jeg forudser at den slags MC'er udstyres med kunstig lyd der er lagret
> elektronisk. Og så er der ikke langt til at man lagrer mange forskellige
> motorlyde, så kan man hver dag vælge hvilken motortype man har lyst til at
> høre. Single, paralleltwin, V2, R6, R6, etc.

Hehe, det lyder spændene, men alligevel lidt falsk :)
Så kan man måske skifte imens man kører, så man i et sving skifter fra
knallert til en Honda Six GP.

Gad vide om de kan køre oppe i alperne? :) eller skal man alligevel have
en tank med?

- Kenneth Østrup <http://blog.riskoger.net/>

Ukendt (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-05 12:10


Dr.Enduro skrev i meddelelsen
<423b305f$0$257$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>
>>>
>>> Også mig, så også tak fra mig. Men hvem fanden gider have en kværn der
>>> ikke siger noget!! Ikke mig ihvertfald!
>>
>>
>> Der er vel altid tricket med pap og en klemme?
>
> Ja, eller også kan du tage et par sokker og stoppe dem op foran i
>bukserne, det løser nok også det reelle problem...

Hørt !

mvh
Orla



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste