|
| MC med braendselscelle Fra : Jes Vestervang |
Dato : 18-03-05 12:18 |
|
Hejsa,
Jeg faldt lige over flg. nyhed:
< http://science.slashdot.org/science/05/03/17/2056246.shtml?tid=126&tid=14>
< http://www.rubbermag.com/news/050315_04n.html>:
Key Components of the Bike Power System
Motor - 6kW, 48 VDC Brush motor (model LEM-170, supplied by LMC) Motor
Controller - Brusa Direct Current (model MD 206) Fuel Cell - 1kW
Intelligent Energy air-cooled (2 x AC32-48) Hydrogen Storage - High
pressure carbon composite cylinder (Luxfer L65) Hydrogen Energy -
2.4kWeh Storage Battery - 4 x 12V Lead Acid (15Ahr) connected in
series
Performance Data
Acceleration - 0 ? 20 mph in 4.3s (32kph), 0 ? 30 mph in 7.3s (48
kph), 0 ? 50 mph in 12.1s (80kph) Top speed - 50 mph (80kph) (note:
ENV has been tested to 50mph ? however, with further refinements and
redevelopments, this top speed is expected to be exceeded) Range - At
least 100 miles (160km)
Physical
Bike mass - 80 kg (Total mass including CORE)
Fuel
Hydrogen - 99.9% purity Oxygen - Taken from air Hydrogen refuel time
less than 5 minutes
Interface
Electrical connection - Multi-core (Intelligent Energy specific)
--
Mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Torben Scheel (18-03-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 18-03-05 13:07 |
| | |
Janner (18-03-2005)
| Kommentar Fra : Janner |
Dato : 18-03-05 13:12 |
| | |
ck (18-03-2005)
| Kommentar Fra : ck |
Dato : 18-03-05 13:30 |
|
"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse
news:423abcd7$0$30761$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Mejllo se her på dansk
> http://www.gearonline.dk/index.php/news/show/id=8473
-------------------------------------
Takker, jeg er en af dem der kun kan dansk.
mvh kc
| |
Biker-Jørgen (18-03-2005)
| Kommentar Fra : Biker-Jørgen |
Dato : 18-03-05 15:43 |
|
"ck" <virker@ikke.dk> wrote in message
news:423ac9bd$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
> Takker, jeg er en af dem der kun kan dansk.
Også mig, så også tak fra mig. Men hvem fanden gider have en kværn der ikke
siger noget!! Ikke mig ihvertfald!
Biker-J
| |
Anders Christensen (18-03-2005)
| Kommentar Fra : Anders Christensen |
Dato : 18-03-05 17:24 |
|
Biker-Jørgen wrote:
> "ck" <virker@ikke.dk> wrote in message
> news:423ac9bd$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>Takker, jeg er en af dem der kun kan dansk.
>
>
> Også mig, så også tak fra mig. Men hvem fanden gider have en kværn der ikke
> siger noget!! Ikke mig ihvertfald!
Der er vel altid tricket med pap og en klemme?
| |
Dr.Enduro (18-03-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 18-03-05 20:48 |
|
>>
>> Også mig, så også tak fra mig. Men hvem fanden gider have en kværn der
>> ikke siger noget!! Ikke mig ihvertfald!
>
>
> Der er vel altid tricket med pap og en klemme?
Ja, eller også kan du tage et par sokker og stoppe dem op foran i
bukserne, det løser nok også det reelle problem...
| |
Thomas Makro (19-03-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 19-03-05 07:57 |
|
On Fri, 18 Mar 2005 20:47:45 +0100, "Dr.Enduro"
<janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote:
> Ja, eller også kan du tage et par sokker og stoppe dem op foran i
>bukserne, det løser nok også det reelle problem...
*LOL*
Meget fin beskrivelse, det glæder mig at jeg ikke er den eneste der er
blevet gammel og kedelig
Selvfølgelig lyder nogle motorer bedre end andre, men det er ikke
proportionalt med udstødningens lydniveau.
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Asger Steffensen (20-03-2005)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 20-03-05 21:52 |
|
"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:l3jn31huro62qg6uss49dhukbo9b86k5sn@4ax.com...
> On Fri, 18 Mar 2005 20:47:45 +0100, "Dr.Enduro"
> <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote:
>
>> Ja, eller også kan du tage et par sokker og stoppe dem op foran i
>>bukserne, det løser nok også det reelle problem...
>
> *LOL*
> Meget fin beskrivelse, det glæder mig at jeg ikke er den eneste der er
> blevet gammel og kedelig
>
> Selvfølgelig lyder nogle motorer bedre end andre, men det er ikke
> proportionalt med udstødningens lydniveau.
>
Jeg forudser at den slags MC'er udstyres med kunstig lyd der er lagret
elektronisk. Og så er der ikke langt til at man lagrer mange forskellige
motorlyde, så kan man hver dag vælge hvilken motortype man har lyst til at
høre. Single, paralleltwin, V2, R6, R6, etc.
Asger
DL 1000 (permanent V2 lyd)
| |
Thomas Makro (20-03-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 20-03-05 22:26 |
|
On Sun, 20 Mar 2005 21:51:38 +0100, "Asger Steffensen"
<ast@get2net.net.dk> wrote:
>Jeg forudser at den slags MC'er udstyres med kunstig lyd der er lagret
>elektronisk. Og så er der ikke langt til at man lagrer mange forskellige
>motorlyde, så kan man hver dag vælge hvilken motortype man har lyst til at
>høre. Single, paralleltwin, V2, R6, R6, etc.
He he, skynd dig at tage patent på den ide
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Dr.Enduro (21-03-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 21-03-05 08:50 |
|
Thomas Makro wrote:
> On Sun, 20 Mar 2005 21:51:38 +0100, "Asger Steffensen"
> <ast@get2net.net.dk> wrote:
>
>
>>Jeg forudser at den slags MC'er udstyres med kunstig lyd der er lagret
>>elektronisk. Og så er der ikke langt til at man lagrer mange forskellige
>>motorlyde, så kan man hver dag vælge hvilken motortype man har lyst til at
>>høre. Single, paralleltwin, V2, R6, R6, etc.
>
>
> He he, skynd dig at tage patent på den ide
>
Den findes skam allerede! Uden "tonedesignere" ville en Porsche f.eks.
lyde som en hæs ostehøvl...
Hilsen Jan
| |
Kenneth Østrup (21-03-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 21-03-05 08:17 |
|
Asger Steffensen wrote:
>
> Jeg forudser at den slags MC'er udstyres med kunstig lyd der er lagret
> elektronisk. Og så er der ikke langt til at man lagrer mange forskellige
> motorlyde, så kan man hver dag vælge hvilken motortype man har lyst til at
> høre. Single, paralleltwin, V2, R6, R6, etc.
Hehe, det lyder spændene, men alligevel lidt falsk :)
Så kan man måske skifte imens man kører, så man i et sving skifter fra
knallert til en Honda Six GP.
Gad vide om de kan køre oppe i alperne? :) eller skal man alligevel have
en tank med?
- Kenneth Østrup < http://blog.riskoger.net/>
| |
Ukendt (19-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-03-05 12:10 |
|
Dr.Enduro skrev i meddelelsen
<423b305f$0$257$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>
>>>
>>> Også mig, så også tak fra mig. Men hvem fanden gider have en kværn der
>>> ikke siger noget!! Ikke mig ihvertfald!
>>
>>
>> Der er vel altid tricket med pap og en klemme?
>
> Ja, eller også kan du tage et par sokker og stoppe dem op foran i
>bukserne, det løser nok også det reelle problem...
Hørt !
mvh
Orla
| |
|
|