"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark>
wrote in message
news:423a386e$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> "Ronni Jensen" <jackass@fail_udendette.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:Xns961CEEA659491jackassfaildk@212.242.40.162...
> > Talte med Tryg så sent som igår - de har sære regler.
> > Er den født med fuldkåbe, er det en racer. Er den ikke,
> > er det touring... Hvad sker der lige for _den_ kategorisering
>
> Hov hov !!
>
> Jeg går ud fra at vi taler om SV1000 og SV1000S !? Derfor
> så må jeg lige mane til forståelse, jeg har så sent som i
> dag selv snakket med Tryg og det er ikke kåben der gør
> forskellen, det er nyprisen .. og de 25.000,- som kåben
> koster koster altså ca. 4.000,- ekstra årligt i
> forsikring ..
Vi taler nu ikke kun om SV1000, men ganske generelt.
Tryg kategoriserer både N og S som touring i dag. Førhen var de begge sport.
En SV-S har ikke en rigtig kåbe, så den kan godt gå under touring. Normalt
kategoriserer tryg modellerne efter om de har kåbe eller ej, idet en kåbe er
dyr at lave hvis den går i stykker. Altså en kåbe betyder at det er en
"sport".
I dit eksempel er begge maskiner i samme kategori, nemlig touring.
Derfor går forskellen på SV'erne rigtignok på om den koster over 100.000 kr.
eller ej, idet de to modeller er i samme kategori og Tryg skiller ved
50k,100k,150k,200k,250k i nypris, samt om modellen er sport eller touring.
Dertil kan lægges om der er vinterdækning eller ej.
Jeg skal dog selv kun betale en forskel på 1000-1500 mere for en S fremfor
en N hos Tryg. Er du under 25 siden forskellen er så stor for dig?
> Hvilket var med til at gøre at jeg valgte den UDEN kåbe
> .. får den på onsdag
> > o)
Tillykke
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen