ny begynder
Fra : sebastian fudge

Dato : 17-03-05 18:52

Hej alle, jeg har længe gået og tænkt på at købe en motorcykel. Nu har jeg
bestemt mig at købe en suzuki gsx 600 F.
Jeg har lige nogle spørgsmål jeg skal have afklaret.

Hvad skal man passe på ved sådan en motorcykel rent mekanisk?
Det er første gang jeg skal have forsikring i eget navn hvad vil det ca
koste? Og hvilke selvskaber er bedst til prisen? (jeg er 21 år)

Til sidst er der en godt begynder cykel? Det skal lige siges at jeg har lånt
min fars motorcykel så helt nybegynder er jeg ikke.

Håber i kan hjælpe mig

hilsen Sebastian

Fra : Ronni Jensen

Dato : 17-03-05 19:04

"sebastian fudge" <sebastian_fudge@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Til sidst er der en godt begynder cykel? Det skal lige siges at jeg
> har lånt min fars motorcykel så helt nybegynder er jeg ikke.

Hej Sebastian.

Hvilken årgang er det? Jeg har selv en GSX600F fra '95, og det er en
dejlig begyndercykel. Der er så den lille fødselsfejl, at knastkæden
engang imellem skal strammes, men det er faktisk også alt hvad jeg kan
komme på der er ulempe - ellers har den kørt fantastisk det år jeg har
haft den.

Mht knastkæden er det dog nok at få det gjort hver 12.000 km til stort
serviceeftersyn, og det koster mere eller mindre ingenting.

Den kan varmt anbefales herfra, i hvert fald

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-03-05 22:02

Ronni Jensen wrote:

> [...]
> dejlig begyndercykel. Der er så den lille fødselsfejl, at knastkæden
> engang imellem skal strammes, men det er faktisk også alt hvad jeg kan

Tjae... Og så lige det faktum at GSX-F'erne slider knasten af H til, som vel
ender med at skulle skiftes ved typisk 30-40.000km? (Correct me if I'm
wrong)
En ret stor børnesygdom, som vel næsten må betegnes som én af de største
skrækhistorier Suzuki har haft / har på deres cykler gennem tiderne!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : K

Dato : 17-03-05 19:29

"sebastian fudge" <sebastian_fudge@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er første gang jeg skal have forsikring i eget navn hvad vil det ca
> koste? Og hvilke selvskaber er bedst til prisen? (jeg er 21 år)

Et billigt selskab er Top danmark, pris ? sikkert høj når du er begynder, du
kunne evt samle bonus ved at køre på en mindre mc i nogle år, som er
billigere i forsikring .....det er mange der starter sådan !

> Til sidst er der en godt begynder cykel? Det skal lige siges at jeg har
> lånt min fars motorcykel så helt nybegynder er jeg ikke.

Den er ret let at tumle og har et rimeligt overskud til overhalinger,
desuden er kåbeformen perfekt til at smide vinden så man som fører ikke
fornemmer vind, man sidder også godt som fører med højder på 175 - 195 cm !
( har selv haft en GSXF 600 årg. 2000, det er den ud af de ialt 5 mc'er jeg
har haft, bedste allround mc . )

Fra : Ronni Jensen

Dato : 17-03-05 19:38

> [...]
> - 195 cm ! ( har selv haft en GSXF 600 årg. 2000, det er den ud af de
> ialt 5 mc'er jeg har haft, bedste allround mc . )

Jae nok ikke lige TopDanmark.. de vil have 24.000,- om året af mig for
den!! :-/

Af alle de steder jeg har undersøgt, er Tryg de billigste.. selvom det
stadig er mange penge for os under 30 år.

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : K

Dato : 17-03-05 20:56

"Ronni Jensen" <jackass@fail_udendette.dk> skrev i en meddelelse

> Jae nok ikke lige TopDanmark.. de vil have 24.000,- om året af mig for
> den!! :-/

Top danmark er nu ellers som kendt for at være en af de billigste

.....men føj 24 K ....pludselig ser jeg en fordel i at være
næsten 40 år og være super-ultra-multi-gigant-elite-mc'ist
jeg gav ca. 6800 kr årligt for min GSXF600

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 17-03-05 22:02

Det var smuk og solrig dag da K skrev
news:4239e0c6$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> ....men føj 24 K ....pludselig ser jeg en fordel i at være
> næsten 40 år og være super-ultra-multi-gigant-elite-mc'ist
> jeg gav ca. 6800 kr årligt for min GSXF600

Det er da også dyrt (for en person i din alder
Jeg giver kun 7000 i kasko for min SV650S hos Tryg, med 0kr selvrisiko. Er
25 år.

--
Rune D. Jørgensen
Kbh Ø.

Fra : Ronni Jensen

Dato : 17-03-05 23:28

> Det er da også dyrt (for en person i din alder
> Jeg giver kun 7000 i kasko for min SV650S hos Tryg, med 0kr
> selvrisiko. Er 25 år.

Talte med Tryg så sent som igår - de har sære regler. Er den født med
fuldkåbe, er det en racer. Er den ikke, er det touring...

Hvad sker der lige for _den_ kategorisering

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Moller

Dato : 17-03-05 23:51

Ronni Jensen wrote:

> Talte med Tryg så sent som igår - de har sære regler. Er den født med
> fuldkåbe, er det en racer. Er den ikke, er det touring...
>
> Hvad sker der lige for _den_ kategorisering

   ja, og så holder den ik helt... var det ikke Tonny's kilo fazer som røg
over som racer ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 18-03-05 03:08

> Talte med Tryg så sent som igår - de har sære regler. Er den født med
> fuldkåbe, er det en racer. Er den ikke, er det touring...
>
> Hvad sker der lige for _den_ kategorisering

Hov hov !!

Jeg går ud fra at vi taler om SV1000 og SV1000S !? Derfor så må jeg lige
mane til forståelse, jeg har så sent som i dag selv snakket med Tryg og det
er ikke kåben der gør forskellen, det er nyprisen .. og de 25.000,- som
kåben koster koster altså ca. 4.000,- ekstra årligt i forsikring ..

Hvilket var med til at gøre at jeg valgte den UDEN kåbe .. får den på onsdag

/J

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-03-05 14:27

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark>
wrote in message
> [...]
> forskellen, det er nyprisen .. og de 25.000,- som kåben
> koster koster altså ca. 4.000,- ekstra årligt i

Vi taler nu ikke kun om SV1000, men ganske generelt.

Tryg kategoriserer både N og S som touring i dag. Førhen var de begge sport.
En SV-S har ikke en rigtig kåbe, så den kan godt gå under touring. Normalt
kategoriserer tryg modellerne efter om de har kåbe eller ej, idet en kåbe er
dyr at lave hvis den går i stykker. Altså en kåbe betyder at det er en
"sport".

I dit eksempel er begge maskiner i samme kategori, nemlig touring.

Derfor går forskellen på SV'erne rigtignok på om den koster over 100.000 kr.
eller ej, idet de to modeller er i samme kategori og Tryg skiller ved
50k,100k,150k,200k,250k i nypris, samt om modellen er sport eller touring.
Dertil kan lægges om der er vinterdækning eller ej.

Jeg skal dog selv kun betale en forskel på 1000-1500 mere for en S fremfor
en N hos Tryg. Er du under 25 siden forskellen er så stor for dig?

> Hvilket var med til at gøre at jeg valgte den UDEN kåbe
> .. får den på onsdag

Tillykke
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Moller

Dato : 18-03-05 14:40

Jacob Larsen wrote:

> Jeg skal dog selv kun betale en forskel på 1000-1500 mere for en S fremfor
> en N hos Tryg. Er du under 25 siden forskellen er så stor for dig?

   Ja, for 25-30 år, er der ca. 1600Kr. forskel mellem <100k og >100k
prisen... men i sports katagorien er det : ca. 2800... jeg går ud fra at
det er med fuld selvrisiko (6700Kr.). ... der er så ca. 5200Kr. i
forskel mellem touring og sport i 100k til 150k klassen.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-03-05 21:48

"Top danmark er nu ellers som kendt for at være en af de billigste"

Er det ikke ved at være mange år siden...

Det er vist kun billigt for choppere og andre mc'er uden kåbe.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Moller

Dato : 17-03-05 23:26

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> "Top danmark er nu ellers som kendt for at være en af de billigste"
>
> Er det ikke ved at være mange år siden...

   Jo, det var da helt tilbage i 98-99 de roligt stoppede med at være de
biligste ;)

> Det er vist kun billigt for choppere og andre mc'er uden kåbe.

   Ja, selv de vilde MZ'ere er steget i startpræmie.... og nu efter
ufattelig mange år er jeg stadig ikke Elite hos dem, og præmien er først
nu komme under 1000kr. årligt incl. vinter :(

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 18-03-05 11:46

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> "Top danmark er nu ellers som kendt for at være en af de billigste"
>
> Er det ikke ved at være mange år siden...
>
> Det er vist kun billigt for choppere og andre mc'er uden kåbe.

Da jeg ringede efter tilbud til forsikring for et 1,5 år siden gav Top
Danmark mig et brandtilbud på 43000Kr... så ja, jeg ved ikke hvordan de kan
gå som billige?

Fra : Michael Hansen

Dato : 17-03-05 22:26

> [...]
> Jeg har lige nogle spørgsmål jeg skal have afklaret.
>
> Hvad skal man passe på ved sådan en motorcykel rent mekanisk?

Som nogle skriver er der knasterene og knastkæden man skal holde øje med,
søg tidligere her i gruppen, hvad du kan gøre

> Det er første gang jeg skal have forsikring i eget navn hvad vil det ca
> koste? Og hvilke selvskaber er bedst til prisen? (jeg er 21 år)

Jeg forhørte mig lidt rundt da jeg selv anskaffede mig sådan en cykel sidste
år (24år) og endte med GF, hvor jeg skulle give 2400 om året for ansvar, de
tilbyder kun kasko til folk over 30, men det er bedste kunne betale sig, de
fleste selskaber ville have 20000-> og min er fra 96 og koster ca. 50000.

> Til sidst er der en godt begynder cykel? Det skal lige siges at jeg har
> lånt min fars motorcykel så helt nybegynder er jeg ikke.

Jeg synes der er alletiders cykel, er kanon glad for den og kan ikke vente
til jeg har fået den samlet igen efter vinteren og vejret er lidt mere mc
venlig efter mit hovedet!