P. Skive ?
Fra : J. Jørgensen

Dato : 17-03-05 16:44

Hej allesammen.
Jeg kom til at tænke på om man skal bruge P. Skive til en motorcykle?
Jeg mindes ikke at have set en sådan.

Hilsen
Jørgen

Fra : Per

Dato : 17-03-05 17:56

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej allesammen.
> Jeg kom til at tænke på om man skal bruge P. Skive til en motorcykle?
> Jeg mindes ikke at have set en sådan.
>
> Hilsen
> Jørgen

Nej der er ingen regler om P-skive til motorcykel.

(Hvor skulle den også sidde)

Mvh. Per!

Fra : Schlæger

Dato : 17-03-05 18:51

Per wrote:

> Nej der er ingen regler om P-skive til motorcykel.

> (Hvor skulle den også sidde)

... men til gengæld er P-regler for motorcykler en jungle at finde rundt i
- de følger på ingen måde de almindeligt gældende regler for 4-hjulede
automobiler.

Emnet har været behandlet her i dette forum et par gange tidligere.

Mch Schlæger

Fra : Peter Risager

Dato : 17-03-05 20:55

> Hej allesammen.
> Jeg kom til at tænke på om man skal bruge P. Skive til en motorcykle?
> Jeg mindes ikke at have set en sådan.

I Aalborg poltikreds fungerer det sådan at de steder hvor der kræves
p-billet, skal man sætte den lille snip af billetten som kan rives af, fast
med for eksempel en tøjklemme på motorcyklen. På den måde har du stadig
selve billetten, og hvis en spøgefugl fjerner den anden del kan du
dokumentere at du har betalt.

Det var ihvertfald hvad jeg fik at vide til teoriundervisning sidste år, har
stadig min første tur på egen cykel til gode (piv), men det kommer nok ;)

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : anders majland

Dato : 17-03-05 21:04

> I Aalborg poltikreds fungerer det sådan at de steder hvor der kræves
> p-billet, skal man sætte den lille snip af billetten som kan rives af,
> fast med for eksempel en tøjklemme på motorcyklen.

Den har jeg ligegodt aldrig hørt om før - det må bestemt være et ålborg
fænomen ....

/A - der bare plejer at parkere så jeg ikke holder i vejen og så vidt muligt
også sådan at bilister ikke kan komme til at "skubbe"

Fra : Kenneth

Dato : 17-03-05 21:22

Jeg fik også af vide da jeg gik til teori, at man skulle rive snippen af og
påsætte cyklen og beholde resten. Så det er vist ikke bare et Ålborg
fænomen, da jeg bor på Sjælland..

Kenneth.
meddelelse news:4239e39c$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Kasper Friis

Dato : 17-03-05 22:07

> Jeg fik også af vide da jeg gik til teori, at man skulle rive snippen af
> og
> påsætte cyklen og beholde resten. Så det er vist ikke bare et Ålborg
> fænomen, da jeg bor på Sjælland..

Personligt har jeg aldrig købt en P-billet, har altid fundet et godt sted
som cykelstativer eller lign og stille den, om der så aldrig er kommet en
P-vagt forbi, eller de bare ikke ved om det er ulovligt, ved jeg ikke, men
har ikke fået nogen bøder :)

Kasper friis :)
ZX6R 636

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 17-03-05 22:44

Kasper Friis <Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> wrote:

> [...]
> P-vagt forbi, eller de bare ikke ved om det er ulovligt, ved jeg ikke, men

Jeg har heller aldrig fået nogle parkeringsbøder, på trods af jeg
parkere inde i centrum (KBH) Da jeg i sin tid tog kørekort, fik jeg også
at vide, at man kan parkere sin motorcykel som en almindelig cykel. Hvis
bare den ikke var til gene for for andre.

På mit arbejde ser vi tit parkeringsvagter, som "glædeligt" deler bøder
ud, men som sagt, så har jeg ikke fået nogle.

/K

--
Kenneth Olsen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-03-05 22:28

Kenneth wrote:
> Jeg fik også af vide da jeg gik til teori, at man skulle rive snippen af og
> påsætte cyklen og beholde resten. Så det er vist ikke bare et Ålborg
> fænomen, da jeg bor på Sjælland..

???
Har dog aldrig nogensinde batalt for at parkere min MC og jeg kommer
trods alt dagligt i Aalborg -
Ingen P-skive --> Ingen snip eller hvad ved jeg sådan husker jeg teorien MHO

--
Dun@nt der under ingen omstændigheder vil
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Thomas Makro

Dato : 19-03-05 08:26

On Thu, 17 Mar 2005 22:28:14 +0100, "J.C.Kløve"
<DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote:

>Har dog aldrig nogensinde batalt for at parkere min MC og jeg kommer
>trods alt dagligt i Aalborg -
Det er heller ikke nødvendigt, se park. best. for Ålborg:
http://www.aalborg.dk/serviceomraader/trafik+og+veje/parkering/default.htm
Det står intet om MCere, derfor gælder ingen særregler for
motorcykler. For motorcyklister er det således kun færdselsloven der
gælder i Ålborg.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-03-05 23:07

Det er forskelligt for politikreds til politikreds.

Ring til din lokalepolitistation for at få det rigtige svar. Hvad der var
gældene for 2 år siden er sikkert ændret idag...

Jeg kommer tit i Odense og ringer af og til, til politiet for lige at få
reglerne, og de har ændret sig et par gange igennem de sidste ca. 5 år...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-03-05 22:49

> Den har jeg ligegodt aldrig hørt om før - det må bestemt være et
> ålborg fænomen ....

Jeg har taget kørekort i Aalborg (ok, Nørresundby), og har aldrig hørt om
den 'regel'. Vi fik at vide at MCer ikke skulle betale for at parkere nogen
steder. Jeg har i flere anledninger parkeret på parkeringspladser i Aalborg,
og jeg har da endnu ikke blevet pålagt en afgift, men jeg har måske også
bare været heldig.. Jeg plejer dog at parkere uden for parkeringspladserne
hvor det er muligt, for at undgå problemer.

Det kunne være rart med en klar udmelding fra en officiel kilde, om man skal
trække billet for at parkere sin MC, og om man må parkere MCen i bilbåse,
hvis der ikke eksisterer nogle til MC. Nu kan jeg ikke huske om de åbne
parkeringsområder i Aalborg er privatejet eller om det er kommunalt.
Metax-parkeringshuset midt i byen er ihvertfald Carpark, så den tror jeg
bare at man skal holde sig meget langt fra.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : André H

Dato : 18-03-05 01:51

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Hørte jeg også, og gør det også, snipen mellem sæde og tank, syntes også det
er ok.
hvis der er en mc p-plads,skal man så vidt muligt holde på den.

> [...]
skal
> trække billet for at parkere sin MC, og om man må parkere MCen i bilbåse,

Er der nogen der har fået bøde med mc ?, parkere tit i bilbåse, har hørt at
man skal holde sådan, at der kan holde 2 ?

> [...]
> Metax-parkeringshuset midt i byen er ihvertfald Carpark, så den tror jeg
> bare at man skal holde sig meget langt fra.

Den danske bank i skalborg, er carpark, kundeparkering p-skive påbudt, var
meget i trivl, men skulle hæve og tog chancen, og ganske rigtig stod der en
carpark p-vagt da jeg kom ud, typisk med mit held, men ingen bøde på
mcen.

Da jeg kørte råbte jeg af hende, hvad så med mc, og det lorte skilt, hun
svarede at mc var fredet, kom efterfølgende i trivl, om det kun var ved
banken, eller alle steder, carpark har sat det lorteskilt op.

Ellers overholder jeg p-regler, vel også meningen, hvis de var totalt
fredet, kastede man den jo overalt, den med at holde på fortov, holder vist
ikke i Aalborg, biler må heller ikke holde med to hjul oppe på fortov, her i
Aalborg, en kammi fik en bøde sidste år, på en stille villavej, med to hjul
på fortovet, selv om både barnevogn, og gamle damer kunne komme forbi, hold
kæft han var sur he he

Men ville være rart med klare regler.

André S Hansen
GS500E
Mc Bugkill

Fra : Jesper Gadegaard

Dato : 18-03-05 11:56

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> Metax-parkeringshuset midt i byen er ihvertfald Carpark, så den tror jeg
> bare at man skal holde sig meget langt fra.

Jeg ønsker alt andet end en offentlig udmelding.. Som det er nu (så vidt
jeg kan forstå) så er MC'er nogenlunde fredet.. Hvis de begynder at give
en offentlig udmeldelse, så går der sgu politik i det og så kan vi ikke
få lov at parkere nogle steder hvor biler heller ikke må.. Så hellere at
der er denne uskrevne mentalitet end det andet politiske helvede..

-Jesper G (Der parkerer gratis, hvor det ikke genere nogle.)

Fra : Biker-Jørgen

Dato : 18-03-05 15:52

"Jesper Gadegaard" <jhg@FJERNnork.aau.dk> wrote in message

> -Jesper G (Der parkerer gratis, hvor det ikke genere nogle.)
Sådan! Det gør jeg også, og jeg har sgu heller ikke fået nogen parkerings
bøder

Biker-J

Fra : J. Jørgensen

Dato : 18-03-05 16:24

"Biker-Jørgen" <ja@ingenspam.com> skrev i en meddelelse
> "Jesper Gadegaard" <jhg@FJERNnork.aau.dk> wrote in message

> Sådan! Det gør jeg også, og jeg har sgu heller ikke fået nogen parkerings
> bøder
>
> Biker-J

Jeg har lige forespurgt i Odense Politikreds.
Den med P-skive eller ej var ikke noget han lige vidste i ekspeditionen -
først da der blev tilkaldt nogle "kloge hoveder", kom beskeden, "Der bruges
ikke P-skive eller anden form for tidskontrol til en MC.

Der må ikke parkeres i "bilernes parkeringsbåse". Den med 2 eller flere
MC'er i en parkeringsbås er ikke tilladt i Odense.

Hvis der er indrettet "cyklebåse" benyt dem uden at trække P-billet.
Der skal ikke bruges nogen form for P-skive eller andre former for
tidsmarkering.

Cyklen må iøvrigt parkeres hvor man synes den ikke er til ulempe, eventuelt
også på fortov, hvis der er rigelig plads til trafik med barnevogne -
kørestole m.m.

Skiltning med stopforbud, parkering forbudt m.m. skal selvfølgelig
overholdes.
Forholdene kan være forskellige i Byernes Politivedtægter.

Hilsen
Jørgen

Fra : Thomas Makro

Dato : 19-03-05 08:16

On Thu, 17 Mar 2005 16:44:28 +0100, "J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk>
wrote:

>Hej allesammen.
>Jeg kom til at tænke på om man skal bruge P. Skive til en motorcykle?

Er det ikke noget med, at biler skal være udstyret med en
parkeringsskive, men at der, meget forståeligt, ikke er et tilsvarende
krav til motorcykler?
Jeg har prøvet at søge i Detailforskrifter for køretøjer 2004
(http://www.fstyr.dk/sw22947.asp), men der står intet om
parkeringsskiver, så den holder måske ikke alligevel?

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F