Flip-up hjelm!!
Fra : Simonsen

Dato : 16-03-05 14:45

Da jeg skal have ny hjelm, er jeg blevet varm på at få en af disse flip-up
hjelme, da jeg bruger briller.

Men jeg kan sgu' ikke finde dem i en størrelse der passer.
Jeg har prøvet diverse mærker i xxl, men de rører min hage...og det må de
ikke siger sælgerne....
De hævder at de ikke er til at få i XXXL....kan det passe???

Er der nogen derude der kan hjælpe????

Simonsen

Fra : Ronni Jensen

Dato : 16-03-05 15:00

> [...]
> de ikke siger sælgerne....
> De hævder at de ikke er til at få i XXXL....kan det passe???

Enten er din hage enorm, ellers har du bare ikke prøvet den rigtige. Selv
har jeg en Caberg flipper skal, og den sidder fino + der er fancy solbrille
gejl i man lige kan flippe ned, meget nyttigt! :D

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Carsten

Dato : 16-03-05 16:58

Simonsen wrote:

> Da jeg skal have ny hjelm, er jeg blevet varm på at få en af disse flip-up
> hjelme, da jeg bruger briller.

...og for den slags som os er klap-hjelme en kanon-ide. Kan slet ikke
fatte at jeg har kørt rundt i flere år med en alm. hjelm.

> Jeg har prøvet diverse mærker i xxl, men de rører min hage...og det må de
> ikke siger sælgerne....

Korrekt, hvis du mener at den ligefrem presser meget på forsiden af hagen,
men..... Jeg havde samme problem da jeg lige havde købt min EVO 4 bmw
hjelm. Min hage rørte også ved forstykket når den var klappet ned. Jeg var
ved at blive vandvittig over det, men efter et stykke tid (en måneds tid
vil jeg tro) fandt jeg ud af at den pludselig ikke generede mere. Enten
har jeg umotiveret stukket hagen lidt frem i den nye hjelm eller også har
hjelmen udvidet sig lidt. Så..... hvis det kun er ganske lidt at den rører
din hage.....

Carsten

Fra : Ronni Jensen

Dato : 16-03-05 17:40

> [...]
> nye hjelm eller også har hjelmen udvidet sig lidt. Så..... hvis det
> kun er ganske lidt at den rører din hage.....

Det er stadig ikke skide smart.. Hvis det skulle gå galt, og du får banket
kæben bagud pga hjelmen skal bl.a. tænderne nok kastes ind med en skovl
igen.

Køb hellere en der passer :-/

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Schlæger

Dato : 16-03-05 17:51

Ronni Jensen wrote:

> Det er stadig ikke skide smart.. Hvis det skulle gå galt, og du får banket
> kæben bagud pga hjelmen skal bl.a. tænderne nok kastes ind med en skovl
> igen.

Ikke rigtigt. Kæbepartiet er faktisk - rent anatomisk - en
deformationszone, som er med til at beskytte hjernen !!

Noget helt andet er, at hvis hjelmen passer på resten af kraniet, men ikke
foran hagen, så skal man kigge sig om efter en hjelm i en anden facon. At
gå op i størrelse giver jo en hjelm, som er større på ALLE ledder, og det
er en virkelig dårlig ide.

Mch Schlæger

Fra : Richard

Dato : 16-03-05 18:04

Simonsen wrote:

> Men jeg kan sgu' ikke finde dem i en størrelse der passer.
> Jeg har prøvet diverse mærker i xxl, men de rører min hage...og det må de
> ikke siger sælgerne....

Hvade præcis det samme problem i en XXL Scuberth Concept for et par år
siden - i den største BMW Sys 4 hhv den nyere Sys 4 Evo kunne hagen godt
være inden for, hvilket jo er ganske praktisk

Så prøv evt. sådan en i din videre søgning; evt. også den nye 5'er.

Kommentarer iøvrigt til Sys 4'en finder du flere af i gamle indlæg, men
hvis Sys 4 Evo'en - som i mit tilfælde - er den eneste klaphjelm du kan
passe, kan du jo være græsk-katolsk

> De hævder at de ikke er til at få i XXXL....kan det passe???

Ja, det er vist kun full face-hjelme, der fås i XXXL og kun i ret
begrænset udvalg. Det skulle skyldes problemer med at leve op til de
gældende sikkerhedsnromer for de megastore hjelmskallers vedkommende

Men iøvrigt bygger enkelte fabrikker hjelme efter mål, bl.a. Schuberth svjh.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : magnetrout@gmail.com

Dato : 09-04-05 22:05

Simonsen wrote:
> [...]
det må de
> ikke siger sælgerne....
> De hævder at de ikke er til at få i XXXL....kan det passe???

Schubert Concept 3XL - 64-65 CM. ;)