Hvad nu, skal min MC vejes før toldsyn?
Fra : kong

Dato : 16-03-05 08:34

Er lige kommet af røret til syn, åbenbart skal jeg have vejet min Mc eller
have et typegodkendelsesnummer med. Er der nogen af jer der aner noget om
dette?

Palle

Fra : Bo Christensen

Dato : 16-03-05 08:39

> [...]
> have et typegodkendelsesnummer med. Er der nogen af jer der aner noget om

hehe,
det overraskede også mig,
du skal via bilsyns hjemmeside finde en godkendt
vejer i nærheden af dig, og have slæbt dyret ned til
vejning, her kommer de nok frem til at den vejer det
samme som står på den udenlandske registreringsattest,
det koster 150 kr (i odense), tog mig 2½ time, og sørme
om ikke den vejede 200 kg (som på den tyske attest).
Leve papirnusserne
/bo

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-03-05 08:52

Bo Christensen wrote:

> [...]
> det koster 150 kr (i odense), tog mig 2½ time, og sørme
> om ikke den vejede 200 kg (som på den tyske attest).

Men vé dig om den vejer 205 - det må give en KÆMPE vægtafgift

--
vh
Torben

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 16-03-05 08:52

Bo Christensen wrote:

> [...]
> det koster 150 kr (i odense), tog mig 2½ time, og sørme
> om ikke den vejede 200 kg (som på den tyske attest).

Da jeg var til toldsyn sidste år, i Kvistgaard, var jeg lykkelig
uvidende om vejning, og der var ikke vægt på den amerikanske
registreringsattest. Den flinke og meget fleksible synsmand forklarede
at hvis modellen ikke er typegodkendt inden for EU skal den vejes. Han
gennemsøgte derefter deres database for at se om der var en magen til,
men modellen er sjælden, så der var ikke gevinst.
Så sendte han mig ned til den lokale genbrugs station hvor cyklen for 50
kr kontant blev vejet på deres lastvognsvægt, og udstyret med en lap
papir med genbrugsstationens stempel og en håndskrevet vægt, dette
dokument var tilstrækkeligt for synsmanden som derefter godkendte min
Triumph.

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : Brian Larsen

Dato : 16-03-05 10:21

On Wed, 16 Mar 2005 08:33:59 +0100, kong wrote:

> [...]
> have et typegodkendelsesnummer med. Er der nogen af jer der aner noget om

Jeg var til toldsyn med min FZR i torsdags, jeg fik typegodkendelses
nummeret fra Yamaha motor og med det i hånden ville synsmanden ikke have
nogen vejeattest af se.

--
// Brian Lund Larsen - http://www.dfmc.dk/?id=673

Fra : Kong

Dato : 16-03-05 12:33

Dejligt der, prøver lige at henvende mig til Kawasaki. Henvendte du dig bare
til Yamaha og bad om det?

Finder det ret latterligt, vægten står jo på det tyske brev. Måske skulle
jeg bare tage MC-Revyen med til dem :)

Fra : Brian Larsen

Dato : 16-03-05 14:05

On Wed, 16 Mar 2005 12:33:07 +0100, Kong wrote:

> [...]
> til Yamaha og bad om det?
>
> Finder det ret latterligt, vægten står jo på det tyske brev. Måske skulle

Ja jeg fandt ikke lige noget nummer på deres web sider, men der stod de
havde kontor i Odense og krak afslørede nummeret.

Jeg havde forresten også fat i færdselsstyrelse, da jeg ville have
nummeret bekræftet for at være helt sikker, det var noget af en kamp at
komme til at snakke med en, de ringede ikke tilbage og jeg blev flere
gange omstillet til en telefon der bare ringede uden at nogen svarede.
Jeg fik dog fat i en fyr til sidst der mente at det var korrekt og
samtidig fortalte at grunden til at der ikke var så mange at finde på
deres hjemmeside var at manden der skulle taste dem havde været syg.

Der var iøvrigt uoverensstemmelse imellem den vægt der stod i
typegodkendelsen til min og den der stod i de tyske papirer, men det tog
synsmanden ikke så tungt.

Jeg nåede iøvrigt lidt over 100km den dag på vej til synshallen, det
kan jo være svært at finde vej, men det var rart at få lidt luft :)

--
// Brian Lund Larsen - http://www.dfmc.dk/?id=673

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-03-05 12:42

"kong" <kongerslev@hotmail.com> writes:

> Er lige kommet af røret til syn, åbenbart skal jeg have vejet min Mc eller
> have et typegodkendelsesnummer med. Er der nogen af jer der aner noget om
> dette?

Hvis det er en model som er "normalt" importeret til DK, kan du finde
type godkendelsen på færdselsstyrelsens hjemmeside:
http://www.fstyr.dk/sw24860.asp

Kai

Fra : Kong

Dato : 16-03-05 12:58

Næh, desværre går min model kun tilbage til 2002 på deres side. Har lige
ringet til dem og venter på de ringer tilbage. Prøvede Kawa's hjemmeside,
men deres email formular giver fejlbeskeder. Godt at se de har styr på det!

Fra : Kong

Dato : 16-03-05 17:50

Ok, ringede til KAWA, det gad de absolut ikke at hjælpe med. Venter stadig
på færdselsstyrelsen skal ringe tilbage

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 19:02

"Kong" <kongerslev@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ok, ringede til KAWA, det gad de absolut ikke at hjælpe med. Venter stadig
> på færdselsstyrelsen skal ringe tilbage

Hvad er det for en Kawa ?

--
Mvh.
Dannie

Fra : Kong

Dato : 16-03-05 19:26

ZZR fra 93 (ZX600E)

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 22:37

"Kong" <kongerslev@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ZZR fra 93 (ZX600E)

Jeg prøver og se om jeg kan skaffe den i morgen.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Kong

Dato : 17-03-05 09:44

Det ville sgu være lækkert

Fra : J. Hansen

Dato : 17-03-05 23:11

Søg og du skal finde -------------
Kai har ret i at den findes på www.fstyr.dk Meeeeeen den attest du skal
bruge er en Anmeldt EF (EU nu om dage) TYPEGODKENDELSE E 11818 , og så skal
du på-beråbe dig reglen om "Forenklet praksis for brugt importerede
køretøjer", dog uden at råbe i bogstaveligt forstand ;~)
Hvis Synsmedarbejderen så siger , at det tror han ikke , eller det ved han
ikke noget om , eller det står der ikke noget om henviser du da bare til
afsnit 14.02 side 13 i "Vejledning om syn af køretøjer" under
synsgrundlaget.Den skal de have et eksemplar af i synshallen , og den skal
være opdateret (januar 2005)
Du skal til registreringssynet medbringe:
1 Udfyldt alm. dansk synsbegæring
2 Orginal tysk Fahrzeugbrief (Registrerings-attest)
3 Orginal tysk Abmeldebescheinigung (Afregistrerings blanket)
4 Anmeldt EF TYPEGODKENDELSE E 11818 i kopi fra www.fstyr.dk

Efter normalt syn , kontrol m.m. skulle synsMedarbejderen så gerne finde
Godkendt stemplet frem hvis ellers cyklen er iorden.

Vejledning om syn af køretøjer kan også downloades fra www.fstyr.dk og
specielt det punkt jeg nævner er der mange synsfolk
der glemmer (men der er fileme osse meget de skal huske, de små konger) Jeg
vil dog råde dig til at læse den grundigt inden
du henviser til den og indlader dig på en gang ordkløveri med
synsmedarbejderen.

BTW har jeg mailet typegodkendelsen til dig (PDF format), men giv et
praj hvis den bouncer

Mvh John Hansen
CBR 600 FK
Wallaroo 50
VeloSolex 3800

Fra : Kong

Dato : 18-03-05 11:02

Fantastisk, takker mange gange.

Uheldet var over mig i går, min MC væltede i en trailer fordi den homo
trailer gik helt amok i bremserne og hoppede som om man kørte over
jernbaneskinner. Det skete ved en hastighed på 15 km't i en MEGET blid
opbremsning.
Resultatet: Smadret vindskærm og et stykke flækket af kåben. Derudover en
masse ridser på spejle og på selve kåben. I det mindste godt jeg ikke har
betalt afgift endnu, dette skulle vel gerne få den lidt ned i pris! Håber da
den kan synes med de skrammer.

Nu har jeg da noget at kigge efter i morgen i Herning......

"J. Hansen" <corsamanNOSPAM@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> synsmedarbejderen.
>
> BTW har jeg mailet typegodkendelsen til dig (PDF format), men giv et

>>> Dannie
>>> http://www.zx-r.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-03-05 11:22

Kong wrote:
> [...]
> betalt afgift endnu, dette skulle vel gerne få den lidt ned i pris! Håber da

Der er da vist dømt selvmål. Men surt anyway - håber at
afgiftsbesparelsen kan betale reparationerne.

--
vh
Torben - der er en stor fan af tagrendelim

Fra : J. Hansen

Dato : 18-03-05 11:50

Neej hvor surt ! Man må så håbe at det har en positiv påvirkning på
afgiften i nedadgående retning , selvom jeg tvivler.
Nå, nu kan jeg heller ikke vente længere på salt-fri veje, så skal lige have
batteri og olie på CBRén , så jeg kan komme til Stumpemarked i morgen. Vi
ses derude.

Mvh John Hansen
CBR 600 FK
Wallaroo 50