Fjerning af klister!
Fra : jacool

Dato : 15-03-05 23:13

Hej
Jeg skal have Suzukien omlakeret .Jeg har fået en god pris på en omlakering
af min GSX750F, hvor jeg bare selv skulle pille alle klistermærkerne af!

Hvordan fjerner jeg klistermærkerne og klister fra min kåbe. Selve
klistermærkerne er ikke noget problem, men det restrende klister vil IKKE
af. - jeg har prøvet følgende "gode råd":

- madolie 30min - absolut ingen virkning
- opvaskemiddel og varm vand 1 time - absolut ingen virkning
- varmer klistermærkeren op med føntørre først - alt klisteret bliver
stadig på kåben.

Må jeg bruge rensebenzin, sprit eller fortynder. Jeg har hørt at det gør
plastikken hård og skør, så det springer lettere hvis det bliver bøjet.

På forhånd tak
Jacob Larsen
Suzuki GSX 750 F 92

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-03-05 06:18

jacool wrote:
> [...]
>
> Må jeg bruge rensebenzin, sprit eller fortynder. Jeg har hørt at det gør
> plastikken hård og skør, så det springer lettere hvis det bliver bøjet.

Du kan kan bruge rensebenzin eller fortynder.
Når den skal males, bruger maleren alligevel fortynder og
silikonefjerner for at rengøre, så der er ingen forskel.
Jeg har fået det gjort på 2 mcér nu, og de har ikke taget skade på
plastic, i hvert ikke at jeg har kunne se.

Jeg har bedst erfaring med rensebenzin til at fjerne klister.

mvh

Thomas Jensen
FZ6S ´04

Fra : Ronni

Dato : 16-03-05 13:56

jacool wrote:

> - madolie 30min - absolut ingen virkning

Det er også alt for lidt tid - lad det sidde natten over, så skal du bare
se løjer
Har lige gjort det på min, og madolie var det bedste jeg kunne finde, men
det skal have tid til at virke.

//Ronni

Fra : Eiki

Dato : 16-03-05 19:24

Prøv viskelæder :) Det virker..med det samme