Import af mc
Fra : Kristian Andreasen

Dato : 15-03-05 21:37

Hej

Nogen der har erfaring med at importere brugte mc fra tyskland?
Jeg står og overvejer at købe en 600ccm ducati monster (Ellers nogen
der har erfaring med denne?..).
Hvor meget afgift har tyskerne på motorcyklerne. Jeg har set på nogle
stykker inde på www.mobile.de, og priserne ser helt fornuftige ud -
selv med den afgiftsvurdering man kan finde på www.toldskat.dk.
Er der nogen der ved hvordan jeg udregner den nøjagtige pris ud fra
priserne på www.mobile.dk?
Er der ellers nogle farer ved at købe i udlandet? Noget man skal være
opmærksom på? Ud over at der selvfølgelig er langt til forhandleren
hvis den går i stykker..

Mange tak
Kristian Andreasen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 15-03-05 22:19

Kristian Andreasen (slet 6DDC3) wrote:

> Nogen der har erfaring med at importere brugte mc fra tyskland?

Tror jeg vist nok.

> Hvor meget afgift har tyskerne på motorcyklerne. Jeg har set på nogle
> stykker inde på www.mobile.de, og priserne ser helt fornuftige ud -
> selv med den afgiftsvurdering man kan finde på www.toldskat.dk.

Du får lige den obligatoriske...
Priserne på Told & Skvat kan ikke bruges til noget som helst. De er både fra
export- og importcykler, og det fremgår ingen steder. De rare sekretærdamer
indrømmer det også selv.
Desuden har du ingen mulighed for at se, hvad de er vurderet efter, så de er
derfor ret svære at gå ud fra.
Ring i stedet til din lokale Told & Skvat-region og bed om en pris på den
pågældende cykel, årgang og antal km.

> Er der nogen der ved hvordan jeg udregner den nøjagtige pris ud fra
> priserne på www.mobile.dk?

Det kan du ikke!
Den pris du giver / skal give for cyklen er komplet irelevant ift. afgiften.
Afgiften bliver beregnet ud fra, hvad priserne på den pågældende cykel er
herhjemme.

> Er der ellers nogle farer ved at købe i udlandet? Noget man skal være
> opmærksom på? Ud over at der selvfølgelig er langt til forhandleren
> hvis den går i stykker..

Du skal først gøre dig klart, hvorfor den skal komme fra udlandet.
Vil du spare penge? ...glemt det, du skal være heldig at finde en meget
billig og flot model i udlandet, før end du evt. kan spare lidt. Du kan godt
vælge at hærge modellen, inden du kører til vurdering, men vurderingsfolkene
er ikke dumme, og de kender godt alle faldgrubber og tricks til
fingerspidserne. Det er jo deres arbejde at få cyklen til at koste det samme
som i DK alt i alt.

IMO er den eneste gode "undskyldning" for at søge i udlandet, at udvalget er
langt større end i DK, og det er derfor muligt at gøre sig nogle specielle
gode køb, helt efter egen smag.

Held og lykke med det, det kræver en del arbejde, og samlet set er projektet
lidt usikkert... Men tilfredsstillelsen ved til sidst at have importeret sig
en god cykel er go'!

--
Psycho Cowboy - "Hjemmeimportør"
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Jesper

Dato : 15-03-05 22:36

> [...]
> derfor ret svære at gå ud fra.
> Ring i stedet til din lokale Told & Skvat-region og bed om en pris på den

De giver ikke noget svar pr tlf. man skal indsende en forspørgsel på
afgiften. Og den ender som regel med at blive det der står på deres
hjemmeside.
På T&S side kan man også se hvornår de enkelte MC'er er blevet vurderet og
hvor langt de har kørt, så det giver faktisk et fingerpej om afgiften

> [...]
> Afgiften bliver beregnet ud fra, hvad priserne på den pågældende cykel er

Den nøjagtige pris kan ikke regnes ud, men du tager den højeste afgift der
står for den model og årgang du har i sigte, lægger prisen til for hvad du
giver for selve MC'en og så ca 3000 oveni for at få den hentet. Så når du
frem til den højeste pris, og som i mange tilfælde kan blive reguleret
nedad.

> [...]
> langt større end i DK, og det er derfor muligt at gøre sig nogle specielle

På MC'er der har nogle år på bagen kan der være en del at spare. Fik en
Rebel 450 hjem til konen og vi sparede ca. 8000,- og en af mine kammerater
har fået en ZX9R fra 96/97 hjem, og den ender med at blive mindst 10.000,-
billigere end hvad de står til herhjemme. Og hverken Rebellen eller
ZX9R'en var billige i Tyskland
En tommelfingerregel er at afgiften er 2/3 af hvad MC'en koster her i DK.
Så hvis prisen på den tyske MC som omkostningerne ved at hente den bliver
under 1/3 af den danske pris, så er der penge at spare.
Og dertil kommer at de tyske MC'er sjældent har kørt ligeså meget som dem
her i DK

Mvh
Jesper
www.buff-mc.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 15-03-05 22:50

Jesper wrote:

> De giver ikke noget svar pr tlf. man skal indsende en forspørgsel på
> afgiften. Og den ender som regel med at blive det der står på deres
> hjemmeside.

Så ringer du ikke de rigtige steder hen!
Prøv Told & Skvat i Korsør, de er meget behjælpelige og de oplyser gladeligt
en pris i røret.

> På T&S side kan man også se hvornår de enkelte MC'er er blevet
> vurderet og hvor langt de har kørt, så det giver faktisk et fingerpej
> om afgiften

Ja, hvis man ser bort fra stand og om cyklen er im- eller exporteret.
I følge Told & Skvat i Korsør er det "farligt" at gå ud fra priserne på
deres side. De holder ikke siger de, og de hænger ikke sammen med de priser,
de får frem på skærmen på deres computer, når man spørger. Endelig kan man
ikke (som jeg skrev tidligere) se om afgiften er indkrævet eller betalt
tilbage... Der er en væsentlig forskel!

> [...]
> mindst 10.000,- billigere end hvad de står til herhjemme. Og hverken
> Rebellen eller ZX9R'en var billige i Tyskland

Man kan være heldig, men som hovedregel skal man vist ikke regne med den
store gevinst. Det kan jo også gå den anden vej, da det jo egentlig er ren
lotteri.

> En tommelfingerregel er at afgiften er 2/3 af hvad MC'en koster her i
> DK. Så hvis prisen på den tyske MC som omkostningerne ved at hente
> den bliver under 1/3 af den danske pris, så er der penge at spare.

Heri kan vi kun være enige.
Finder man en billig ged i udlandet er *de* penge da i det mindste sparet.

> Og dertil kommer at de tyske MC'er sjældent har kørt ligeså meget som
> dem her i DK

Det kan man jo så undre sig lidt over, men egentlig tror jeg du har ret, når
man sådan skimter ned over fx. www.mobile.de.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Jesper

Dato : 15-03-05 23:10

> Så ringer du ikke de rigtige steder hen!
> Prøv Told & Skvat i Korsør, de er meget behjælpelige og de oplyser gladeligt
> en pris i røret.

Jeg valgte nu at ringe til det nærmeste, og der sagde de ikke noget.

> [...]
> ikke (som jeg skrev tidligere) se om afgiften er indkrævet eller betalt

Så er det at man bruger den højeste værdi man kan finde på siden, og så
laver sit regne-eksempel ud fra den, og hvis slutresultaten er positivt så
kan man godt importere, men ja der kan være mange fælder.
Hvis man fx har kik på en model der kun står en enkelt af i den pågældende
årgang, kan man jo ikke se om den har været halvsmadret

> Man kan være heldig, men som hovedregel skal man vist ikke regne med den
> store gevinst. Det kan jo også gå den anden vej, da det jo egentlig er ren
> lotteri.

Min mekanikker henter da jævnligt MC'er i Tyskland og dem kan han tjene en
god del på. En pæn VFR RC24 tjener han ca 10K på uden at hans pris er
urimelig...

> Det kan man jo så undre sig lidt over, men egentlig tror jeg du har ret, når
> man sådan skimter ned over fx. www.mobile.de.

Der er ikke så meget at undre sig over, i Tysklan er det ikke unormalt
både at have råd til MC og bil. Og efter jeg selv har fået bil er mit
MC-forbrug faldet ca. 10.000km....

Jesper
Cagiva Canyon 500 (i love it)

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-03-05 07:20

"Psycho Cowboy" skrev i en meddelelse:

> Endelig kan man
> ikke (som jeg skrev tidligere) se om afgiften er indkrævet eller betalt
> tilbage...

Det er korrekt.

> Der er en væsentlig forskel!

Der er ingen forskel på vurderingen og dermed fatsættelse af afgiften, om
motorcyklen er på vej ud eller ind i landet.

Men afgiften fratrækkes 15% inden den refunderes. Refusionen
fremgår ikke af deres side, det gør kun afgiften...

/Mark.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-03-05 18:42

Mark Sandberg wrote:

> [...]
>
> Men afgiften fratrækkes 15% inden den refunderes. Refusionen
> fremgår ikke af deres side, det gør kun afgiften...

Nu kan jeg af mærkelige årsager ikke lige umiddelbart komme ind på deres
side, selvom alle mine popup-killers er slået fra... Men jeg kunne da mægtig
godt tænke mig at se det på skrift et sted?
I følge Told & Skvat i Korsør fremgår det ingen som helst steder, at de 15%
*er* trukket fra beløbet på siden. ...hvilket de i øvrigt selv stærkt
kritiserer!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Richard

Dato : 16-03-05 19:03

Psycho Cowboy wrote:

> I følge Told & Skvat i Korsør fremgår det ingen som helst steder, at de 15%
> *er* trukket fra beløbet på siden. ...hvilket de i øvrigt selv stærkt
> kritiserer!

Nej netop, de 15pct. skal jo trækkes fra den beregnede afgift, som de
selv skriver i reglerne for tilbagebetaling ved eksport. Hvis de 15pct.
skulle vise sig at være trukket fra enkelte af afgifterne i Modep, er
det da (endnu) et eklatant brud på datadisciplinen i den del af etaten
IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-03-05 20:31

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
15%
> *er* trukket fra beløbet på siden. ...hvilket de i øvrigt selv stærkt

De 15% er IKKE fratrukket på deres side med vurderinger og afgifter. Der er
den anførte afgift, netop den afgift der er på det aktuelle køretøj - uanset
hvilken retning afgiften skal. De 15% afgiftrefusion bliver først fratrukket
på opgørelsen, inden eventuel udbetaling ved udførsel af køretøjet.

Jeg har gjort øvelsen med udførsel af et køretøj i praksis...

/Mark.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-03-05 21:27

Mark Sandberg wrote:

> [...]
> køretøj - uanset hvilken retning afgiften skal. De 15% afgiftrefusion
> bliver først fratrukket på opgørelsen, inden eventuel udbetaling ved

Jamen jeg forstår skam godt hvad du mener, men *hvor* på deres side står
det, for det burde da være muligt at læse et sted?
I så fald har Told & Skvat i Korsør ikke styr på, hvad de snakker om. :-/

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-03-05 23:06

"Psycho Cowboy" skrev i en meddelelse:

> Jamen jeg forstår skam godt hvad du mener, men *hvor* på deres side står
> det, for det burde da være muligt at læse et sted?

O.K. Så er det mig der misforstår

> I så fald har Told & Skvat i Korsør ikke styr på, hvad de snakker om. :-/

Det står i den gældende bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af
motorkøretøjer m.v. LBK nr 977 af 02/12/2002.

Klip fra § 7b. Stk 3 :

I de afgiftsbeløb, der er fastsat efter stk. 2, fratrækkes 15 pct. af
beløbet. Der godtgøres ikke beløb på under 4.000 kr. for motorcykler,
varebiler, hyrevogne og sygetransportkøretøjer og under 7.500 kr. for
personbiler, herunder autocampere og busser.

På Told og Skat http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=166038 er
der i venstre side et link "Lov om registreringsafgift" som jeg har sat ind
her: http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl

/Mark.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-03-05 14:58

Mark Sandberg wrote:

> O.K. Så er det mig der misforstår
>
> SNIP.. En masse lovtekst.

Mark, du misforstår mig stadig.
Jeg er helt med på at de 15% først bliver fratrukket afgiften senere i
forløbet, men hvor *på siden* står det at de nøjagtige priser, som er
opgivet, *ikke* er fratrukket de 15 % ? Det er *det* jeg ikke kan finde, for
loven og forløbet er jeg med på. Jeg snakker bare om de opgivede priser, på
deres side.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-03-05 15:20

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> loven og forløbet er jeg med på. Jeg snakker bare om de opgivede priser, på

Det står i overskriften : "Reg. afgift" er vel et veldefineret begreb
hos Told og Skat. At der er fratrukket misundelsesafgift før udbetaling
er uvedkommende.

At det også stemmer med virkeligheden sandsynliggøres af at "Afg.
pligtig værdi" 'altid' er i hele tusinder.

--
vh
Torben

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-03-05 16:04

Torben Scheel wrote:

> [...]
> udbetaling er uvedkommende.
>
> At det også stemmer med virkeligheden sandsynliggøres af at "Afg.
> pligtig værdi" 'altid' er i hele tusinder.
____________________________________

Fint, hvis du mener det er nok, så kunne jeg da godt fristes til at kalde
Told & Lyv i Korør for nogle halvdumme uvidende Qvinder en anden gang ved
lejlighed! :-/

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Mark Sandberg

Dato : 17-03-05 18:48

> [...]

for
> loven og forløbet er jeg med på. Jeg snakker bare om de opgivede priser,

Mon ikke vi kan ende med at forstå hinanden

Her har du et kopi af deres Pop-Up vindue med den endelige vurdering på en
bil jeg solgte til en liebhaver i Tyskland. Udbetalingen fra Told & Skat var
på 107.801,25Kr. efter 15% reduktion, hvilket ikke fremgår af tallene på
deres side over vurderinger. Tallet er for såvidt heller ikke interessant
for vurderingen og afgiftfastsættelsen.

/Mark.

Art Personbil
Mærke BMW
Model M5
Typebetegnelse E28
Registreret 1. gang 14/01-1987
Karosseri type / antal døre SEDAN 4 døre
Motor 6 Cylindre 3500 cc 286 HK 24 ventiler
Gear / drivkraft / km 005 / BENZIN / 236000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand

Endeligt vurderet pr 12/03-2003
Afgiftspligtig værdi 73000
Registreringsafgift 126825
Handelspris inkl. afgift 199825

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-03-05 21:54

Mark Sandberg wrote:

> [...]
> fremgår af tallene på deres side over vurderinger. Tallet er for
> såvidt heller ikke interessant for vurderingen og afgiftfastsættelsen.

Jamen hvis du er sikker på at det er dén, (hvilket det jo næsten kun kan
være, da der vel ikke kommer så mange af dem til landet med lige netop dét
km-tal osv.) tror jeg selvfølgelig på dig.

Tilbage er der så kun at ryste på hovedet og undre sig over, hvem man i
virkeligheden kan stole på i det her Told & Fnat-game!? Tænker i den
forbindelse også på Hekto's indlæg for ikke så længe siden, om en
"B-erklæring" eller hvad den hed, så man helt kunne undgå betalingen af
depositum.
Jeg tror selvfølgelig på folk herinde, når beviserne er i orden, og Told &
Skvat står så tilbage med aben, men hvem kan svare dér, og er det nogen
sinde til at få de rigtige svar?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Mark Sandberg

Dato : 18-03-05 22:33

> [...]

> være, da der vel ikke kommer så mange af dem til landet med lige netop dét
> km-tal osv.) tror jeg selvfølgelig på dig.

Om du tror på mine udlægninger - er jo dit eget problem...

Du kan også finde den på denne side for BMW M-Power biler, indrykket for 2
1/2 år siden: http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=284

Desuden kan jeg nævne, at det var den første af ialt 3 indregistredede i DK,
solgt af autoriserede BMW forhandlere i Danmark hra ny.

1.200.000Kr. kostede den i 1987 i Danmark incl. det fabriksmonterede
udstyr...

> Tilbage er der så kun at ryste på hovedet og undre sig over, hvem man i
> virkeligheden kan stole på i det her Told & Fnat-game!?

Tja'...

> Jeg tror selvfølgelig på folk herinde, når beviserne er i orden, og Told &
> Skvat står så tilbage med aben, men hvem kan svare dér, og er det nogen
> sinde til at få de rigtige svar?

Derfor postede jeg også disse indlæg

/Mark.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 15-03-05 23:57

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> writes:

> [...]
> ikke (som jeg skrev tidligere) se om afgiften er indkrævet eller betalt

Jeg mener at det er ganske uacceptabelt at man ikke kan regne med de
afgifter som man kan slå op på http://modep.toldskat.dk - hvis ikke
man kan regne med dem, hvorfor i hule hedeste afrika er de så slået
op?

Yderligere kan man ikke finde alle vurderinger der. F.eks findes der
ikke nogen offentlige afgifter på en YZF-R1 204 model, men taler du
med Told/Skat, har de to cykler i system, som blev afgiftet til hhv
138K og 132K kr.

Vær også opmærksom på, at du bliver afkrævet depositum for din MC
efter 1ste registreringsdato. Dette betyder at hvis din MC er en
overligger fra et tidligere år, så bliver en foreløbige afgift
fuldstændig ublu.

Jeg er så arrig over dette, at jeg ved at skrive et brev til
Skatteminister Karsten Jensen (V) om det.

> Man kan være heldig, men som hovedregel skal man vist ikke regne med den
> store gevinst. Det kan jo også gå den anden vej, da det jo egentlig er ren
> lotteri.

Jeps, og dette "lotteri" er urimeligt.

Kai, med Retter under indregistrering fra hinsidans.
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jesper

Dato : 16-03-05 07:39

> [...]
> efter 1ste registreringsdato. Dette betyder at hvis din MC er en
> overligger fra et tidligere år, så bliver en foreløbige afgift

Min kammerats ZX9R som jeg omtalte tidligere er en 96 model men har første
indreg. i 97 hvilket i første omgang resulterede i en alt for afgift. Han
ringede og forklarede dem sagen og kort tid efter dumpede der et nyt brev
ind ad døren hvor der var barberet 10000,- af afgiften.
Så de er til at tale med.

Jesper
Cagiva Canyon 500

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-03-05 19:55

tiper@tiscali.dk (Jesper) writes:

> [...]
> afgift. Han ringede og forklarede dem sagen og kort tid efter dumpede
> der et nyt brev ind ad døren hvor der var barberet 10000,- af afgiften.

I mit tilfælde ville de slet ikke høre på mig. Så jeg konstaterede
overfor TS damen, at så måtte den til vurderings hos
vurderingsmyndigheden - hvilket hun så noterede sporenstregs oppe i
højre hjørne.

Måske skyldes min manglende held med at kommunikere med damen, at jeg
havde fornærmet hende ved at være forberedt og faktisk kende til
reglerne - og derefter stå på mine rettigheder.

Kai

Fra : Jan K. Staunstrup

Dato : 16-03-05 00:00

> [...]

> selv med den afgiftsvurdering man kan finde på www.toldskat.dk.
> Er der nogen der ved hvordan jeg udregner den nøjagtige pris ud fra

På T&S hjemmeside fremgår hvilken afgift de reelt har opkrævet på de
enkelte MC'er - de par stykker jeg kender til, er der da også. Og det
kan man selvfølgelig bruge til noget.

Interfacet virker ikke moderne, så det tager lang tid at indsamle
brugbare oplysninger. Men efter at have tjekket alle VT500C, CX500, V35,
R45 og R65, fremgår det helt tydeligt at priserne i realiteten kun er
afhængige af årgang og model, ikke af stand, km. eller andet. Der er kun
ganske få der falder ved siden af prismæssigt. Derfor er min konklusion,
at jo bedre stand du kan finde den i, des mere er der at spare. En mere
kedelig tendens er at afgifterne ikke er faldet siden 1/1-1993, og det
kan godt virke underlig.

Og hvad kan man spare? Tja, forhandleravancen vel - lige som ved
privatkøb herhjemme. (Om alt går vel, men det er en anden diskussion.)

Som eksempel kan du her se alle VT500C fra 1983 til 1986 (du må kopiere
det over i et andet program, hvis du vil have det til at stå pænt):

Typebetegnelse; Registreret ; Motor; km; vurderet ; afgift
VT 500C PC08; 28/02-1983; 45 HK; 40300 KM; 29/09-2004; 14131
VT500C; 07/04-1983; 50 HK; 23000 KM; 19/01-2004; 17731
VT500C; 29/04-1983; 27 HK; 47000 KM; 30/05-2003; 17731
VT500 COSTUM SH; 24/05-1983; 50 HK; 55500 KM; 02/07-2003; 17731
VT500C; 01/06-1983; 50 HK; 138700 KM; 31/07-2003; 17731
VT500C; 24/06-1983; 50 HK; 52100 KM; 22/05-2003; 17731
VT500C; 31/12-1983; 50 HK; 41000 KM; 16/06-2004; 17731
VT500C SHADOW; 31/12-1983; ; 21000 KM; 30/08-2004; 17731
VT500 C; 13/03-1984; 50 HK; ; 15/09-2003; 19531
VT500C; 27/07-1984; 50 HK; 48000 KM; 31/03-2003; 19531
VT500C; 28/02-1985; ; 25000 KM; 09/06-2004; 19531
VT500C; 28/02-1985; ; 34000 KM; 18/06-2004; 19531
VT500C; 18/03-1985; 50 HK; 30000 KM; 25/03-2004; 19531
VT500C; 02/05-1985; 50 HK; 66000 KM; 03/07-2003; 19531
VT500C; 01/07-1985; 50 HK; 50000 KM; 16/04-2003; 21331
VT500C; 02/07-1985; 58 HK; 55000 KM; 04/02-2005; 21256
VT 500C PC08; 06/09-1985; 50 HK; 23000 KM; 01/04-2004; 21331
VT500C PC08; 28/02-1986; 40 HK; ; 05/04-2004; 21331
VT500C; 18/02-1986; 37 HK; ; 01/07-2003; 21331
VT500 C; 27/03-1986; 50 HK; 73000 KM; 23/05-2003; 18631
VT500C; 30/06-1986; ; 23000 KM; 04/06-2003; 23131
VT500C; 31/12-1986; ; ; 29/04-2004; 19531
VT500C; 31/12-1986; ; ; 28/08-2004; 21331

-------------
mvh
Jan Staunstrup

Fra : Hekto

Dato : 16-03-05 00:22

In article <11109192170.468881216506119@dtext.news.tele.dk>,
kristianandre84@6DDC3hotmail.com says...
> [...]
> Er der ellers nogle farer ved at købe i udlandet? Noget man skal være
> opmærksom på? Ud over at der selvfølgelig er langt til forhandleren

Der er mange monstre i DE.
Priserne er ikke specielt lave, efter min mening, på lige den model, så
umiddelbart ville jeg undersøge markedet grundigt. Det er lidt
billigere med en 600 SS'er. (dem ka' de måske ik' li'?)

Euro2 normen kan stadig lokke nogle fine eksemplarer ud af skabet
herhjemme, inden deadline. Derudover er/har der da været nogle pæne
eksemplarer til salg, til næsten fornuftige priser, på det sidste,
specielt M600/M620.

Jeg ville se grundigt på hvad der er til salg af M600/620, fra '98-
modellen og frem. Motoren blev opdateret i '97 ('98-modellen).

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Armand

Dato : 17-03-05 00:41

Kristian Andreasen (slet 6DDC3) wrote:

> ........Er der nogen der ved hvordan jeg udregner den nøjagtige pris
> ud fra priserne på www.mobile.dk?

Afgiften beregnes ud fra det danske brugtprisleje, så den tyske pris har
intet med den del af sagen at gøre.
Man kan ikke gardere sig og vide 100% hvad den endelige pris bliver, og
hvis man ikke kan leve med den kendsgerning bør man holde sig til de
motorcykler der står med "gadepris" ved danske forhandlere!
En tommelfingerregel man ikke går helt galt i byen med, er at T&S i
almindelighed vil have ca. 2/3 af brugtprislejet i afgift, og det levner
så én trediedel til at handle for. men husk at dine transportudgifter er
en del af dit(!) samlede budget, så hold dem indeholdt i købsprisen!!

--
Armand.