Forsikring (igen igen sry)
Fra : Ronni Jensen

Dato : 15-03-05 18:23

Først en lille historie:

Da jeg købte min første MC i juni sidste år, snakkede jeg med Tryg og
blevet lovet kasko+ansvar for 5400,-. Da jeg afhentede cyklen hed det så
pludselig 8900,-. Efter en del diskussion, ikke mindst med en leder
derinde (jeg _havde_ jo købt cyklen) lod de mig få den for de lovede
5400,- som tidligere aftalt - men kun det første år.

Nu står jeg så snart (den 15. juni) og ryger op på almindelig tarif. Den
er imidlertid steget til 12.000,- siden sidste år, hvilket jo er en kæmpe
forskel.

Jeg har derfor kigget lidt på andre forsikringer;

GF vil kun have folk der er 30+ år (jeg er 26) - dejlig diskremination!

TopDanmark vil have (hold på hat og briller - og ikke mindst
tegnedrengen): 24.000,- !!!! What the fu**! Det er en GSX600 vi taler om
- ikke en 1100ccm et eller andet. Men der var nu ikke meget at komme
efter der.

Er der nogen der kender et forsikringsselskab, der ikke plukker en 26-
årig med en lille uskyldig GSX600F fuldstændig for midler, så der knapt
nok er penge til benzin?

Forslag modtages med kyshånd - og evt en bajer

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 15-03-05 18:39

Ronni Jensen wrote:

> Er der nogen der kender et forsikringsselskab, der ikke plukker en 26-
> årig med en lille uskyldig GSX600F fuldstændig for midler, så der
> knapt nok er penge til benzin?
_______________________________________

Er kasko et must?
Hvis ikke ligefrem banken ejer en del af geden, bør du måske overveje, om
det kan betale sig bare at nøjes med ansvar?
Jeg skal give 30-40kkr for kasko på min ged med en alder på 21. Til de penge
skal motorcyklen enten blive stjålet eller rimelig bollet, før end en
kaskoforsikring kan betale sig, set i forhold til hvad man kan købe en tysk
donorcykel for.
Jeg giver under 3kkr i ansvar hos GF, og da det kun er en ansvarsforsikring,
tager de gerne folk ind på min alder.
Der er selvfølgelig mange faktore der spiller ind, men bor du et "hektisk"
sted, hvor der sker meget ballade osv, er det IMO nok en god idé at ofre de
ekstra mønter på en kasko.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Thomas Seehausen

Dato : 15-03-05 18:50

Jeg synes dog det er vigtigt mht. GF, at de ikke overfører anciennitet fra
motorcykel til bil. Det er ikke helt ligemeget hvis man regner med at købe
bil senere

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 15-03-05 19:23

Thomas Seehausen wrote:

> Jeg synes dog det er vigtigt mht. GF, at de ikke overfører
> anciennitet fra motorcykel til bil. Det er ikke helt ligemeget hvis
> man regner med at købe bil senere
____________________________________

Muligvis, men jeg kan ikke lige se forskellen på, om jeg skal betale de
mange penge nu, hvor jeg endda er under uddannelse, eller jeg venter til jeg
bliver lidt ældre og skal samle husforsikring osv. samtidig med, og i den
forbindelse har noget mere at forhandle med?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : jacob

Dato : 16-03-05 12:20

"Thomas Seehausen" <seehausen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes dog det er vigtigt mht. GF, at de ikke overfører anciennitet fra
> motorcykel til bil. Det er ikke helt ligemeget hvis man regner med at købe
> bil senere

hov hov, det gør de, MEN de fører kun to år over til bil.....

Fra : Harry Teicher

Dato : 15-03-05 19:14

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> wrote in

> Jeg giver under 3kkr i ansvar hos GF, og da det kun er en...

Mmmmmpf! 3kkr i ansvar! Har lige tegnet ansvar på min CB500F til ....
380kr! Egentligt pudsigt, at ramme en bil med en 70er Honda burde egentligt
give lige så stor en bule i bilen som at ramme med en GSXer. Kasko på
1100kr går jeg lige og overvejer, synes ikke ret jeg har råd til det! Ak
ja, hvem der bare var ung igen.....

Fra : Richard

Dato : 15-03-05 20:29

Harry Teicher wrote:

> Har lige tegnet ansvar på min CB500F til .... 380kr!

Hvor dog så billigt, med forlov?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Harry Teicher

Dato : 15-03-05 20:41

Richard <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote in news:42373796$0$58927
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Hvor dog så billigt, med forlov?
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK

Nordisk Veteran. Hvis jeg var ung ville jeg starte min karriere med en
UJMC fra 70erne - det er helt vanvittig de beløb der skal betales i
forsikring for en ny maskine.

--
Harry Teicher
1978 Honda CB500F

Fra : Futte & Co.

Dato : 15-03-05 21:01

Harry Teicher wrote:
> [...]
> give lige så stor en bule i bilen som at ramme med en GSXer. Kasko på
> 1100kr går jeg lige og overvejer, synes ikke ret jeg har råd til det! Ak

Frk. Victoria, Nordisk veteran med ansvar og kasko kr. 362,24 , og
det er nytegnet med statsafgift und alles ,der er så en selvrisiko på
1100

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Richard

Dato : 15-03-05 21:42

Hej Jørgen,

Futte & Co. wrote:

> Frk. Victoria, Nordisk veteran med ansvar og kasko kr. 362,24 , og det
> er nytegnet med statsafgift und alles ,der er så en selvrisiko på
> 1100

Nåeh ja, veteran - så venter jeg godt 11/16 år mere og glæder mig til
meget lavere præmier til den tid...

....endnu et argument for ikke at tage dem ud i saltsprøjtet for tidligt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 23:46

"Ronni Jensen" <jackass@fail_udendette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok er penge til benzin?
>
> Forslag modtages med kyshånd - og evt en bajer

Der er da nogle muligheder for en billigere forsikring, alt efter hvor du
har bank eller hvilken fagforening eller faggruppe du er medlem af,
personligt har jeg en ZZ-R 1100 forsikret med kasko for knap 7000,- om året
hos Runa blot fordi, at jeg er medlem af en af deres samarbejdspartnere,
godt nok er jeg 8 år ældre end dig men har du kørt skadefri i 5 år er du
elitebilist hos dem.

--
Mvh.
Dannie

Fra : runedrengen@gmail.co~

Dato : 16-03-05 00:38

Hej Ronni!

Jeg har præcis samme cykel fra '96 og er 25 år gammel.

Har netop fået forsikret dyret hos Tryg, men da jeg er medlem af
diabetesforeningen har jeg fået forsikringen til ca. 5200,- pr. år og
det er med ansvar og kasko, de krævede dog at samle indbo og ulykke
hos dem, for at jeg kunne få kasko.

Mvh. Rune Madsen

Fra : Ronni Jensen

Dato : 16-03-05 06:02

> [...]
> diabetesforeningen har jeg fået forsikringen til ca. 5200,- pr. år og
> det er med ansvar og kasko, de krævede dog at samle indbo og ulykke

Det lyder jo godt.. men af ren nysgerrighed; har du nogen anelse om,
hvorfor du pga diabetes favoriseres med over 50% rabat på en MC-forsikring?
:-/

Skal lige siges, at jeg også har indbo- og ulykke samlet hos Tryg i
forvejen.

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : jw

Dato : 16-03-05 08:28

> [...]
> MC-forsikring?
> :-/
>
> Skal lige siges, at jeg også har indbo- og ulykke samlet hos Tryg i

diabetesforeningen går ind under en grubbeforsikring i tryg, det er derfor
det er så billigt, jeg giver selv 8500 for en gixxer 1000, det er sgu ok
billigt...

MVH Jens W ... overvejer a leje en vandtankvogn, for af vaske
nordsjællandske sogneveje.....

Fra : fdsf

Dato : 16-03-05 09:35

> [...]
> billigt...
>
> MVH Jens W ... overvejer a leje en vandtankvogn, for af vaske
Var det ikke i rene ord for pengene de sagde at man bare skal melde sig ind
i diabetesforeningen for at spare mange forsikringspenge.

Så er det da en oplagt mulighed, om man så har diabetes eller ej :)
Foreningen kan sikkert godt bruge pengene

Årligt kontingent i Diabetesforeningen:
Almindeligt: 150.00,-
Unge mellem 18 og 30 år: 100,-
Pensionister, førtidspensionister og efterlønsmodtagere: 90,-
Bopæl i udlandet: 170,-

/tralala

Fra : Ronni Jensen

Dato : 16-03-05 10:16

> diabetesforeningen går ind under en grubbeforsikring i tryg, det er
> derfor det er så billigt, jeg giver selv 8500 for en gixxer 1000, det
> er sgu ok billigt...

Det er jo vildt!!

Så er der vel intet i vejen for, at jeg tilmelder mig diabetesforeningen,
selvom jeg ikke har diabetes - og derved sparer kassen på forsikring??

Hvor tilmelder man sig? Har de en hjemmeside? Vil med glæde give
kontingent, mod at spare 6-7000,- på MC forsikring da

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-03-05 11:14

Ronni Jensen wrote:

> [...]
>
> Hvor tilmelder man sig? Har de en hjemmeside? Vil med glæde give
> kontingent, mod at spare 6-7000,- på MC forsikring da

Ring lige til Tryg først og hør først hvor meget du sparer. Indmelding i
diabetes foreningen kan gøres på www.diabetes.dk

Jeg håber også på at kunne spare lidt - og støtter gerne diabetikerne
alligevel

--
Tony
Kilofazer o>'o

Fra : jw

Dato : 16-03-05 13:42

> [...]
>
> Hvor tilmelder man sig? Har de en hjemmeside? Vil med glæde give
> kontingent, mod at spare 6-7000,- på MC forsikring da

Du kan melde dig ind som pårørende på deres hjemmeside, det har jeg gjort,
så nu skal jeg bare finde en der har diabetes, som vil kendes ved
mig...LOL....

MVH Jens W gixxer 1000

Fra : Ronni Jensen

Dato : 16-03-05 13:47

> Du kan melde dig ind som pårørende på deres hjemmeside, det har jeg
> gjort, så nu skal jeg bare finde en der har diabetes, som vil kendes
> ved mig...LOL....
>
> MVH Jens W gixxer 1000

Det er nu ikke noget problem, eftersom flere i familien har sukkersyge.. Du
kan da "låne" en fætter eller noget? hehe :D

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : fdsf

Dato : 16-03-05 14:03

"jw" <jensgivergas@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Ronni Jensen" <jackass@fail_udendette.dk> skrev i en meddelelse

Man kan åbenbart også melde sig ind som "øvrige", så er det bare det man
skal. Alle kan blive medlemmer, det er kun til statistikken de gerne vil
vide om man er det ene eller det andet.

/tralala

Fra : Armand

Dato : 16-03-05 17:39

Ronni Jensen wrote:

Først og fremmest:
Der er et par stykker hvis PC ikke er i takt ed tiden, og det gør det
forrykt at forsøge at følge debatten i denne streng!
Eksvis spørger du, Ronni, 18 timer efter(!) at Runedrengen svarer
Benyt lige lejligheden til at få eftersynkroniseret jeres PC!

> Er der nogen der kender et forsikringsselskab, der ikke plukker en 26-
> årig med en lille uskyldig GSX600F fuldstændig for midler, så der
> knapt nok er penge til benzin?

Eftersom jeg er et gammelt røvhul der længe har ligget på den, i dette
sammenhæng, rigtige side af 30-års grænsen forsikrer jeg Lillefrøen for
4.000,- om året hos GF(*), og derfor kan jeg måske godt lyde lidt frelst.
Men Runa var det helt store hottip for fem års tid siden, men
populariteten gav dem for mange newbies på SV650'ere(!?) på kontoen til
at det holdt sig rentabelt hvorfor Runa dels øgede præmierne og dels
blacklistede en lang række sportslige motorcykler - Og dén historie kan
vi hurtigt komme til at opleve omkring Diabetesforeningens aftale med
TRYG :-/
Om det så, er positivt at nogle kan nå at være forsikret billigt en
periode, eller negativt at slige forsikringsaftaler tæppebombes af folk
der er skades-risikable (dem der har ondt i præmien ér dem der regnes
for mest udsat!), må være op til den enkle at vurdere.
Personligt er jeg kommet dertil at jeg i mange henseender holder kortene
tæt til kroppen omkring de for mig gunstige smuthuller omkring dette og
hint, netop ikke for at få tæppebombet mine fordele :-|

Og folk ér hurtige til at springe på fiduser:
Jeg fik mig en snak med en ka'l der har handlet et par CBR600 på E-bay;
men den fidus ér ovre nu: Der er altid en dansker der i forblændelse af
prislejet byder højest og ofte scorer køretøjet til mere end hvad man
kan købe dem til hos enhver forhandler syd for grænsen
Der er sq nok stadig nogle tyskere der går rundt og tænker "Dumme Dänen" :-/

(*):
Mit engagement i GF startede med at Codan på det nærmeste uddelte
dummebøder fordi jeg ville have nummerplade på en Peugeot 405, og
gældende for min GF-bilforsikring har jeg netop fået 300,-
tilbagereguleret for det halve år bilen har været forsikret, så dén
pointe ser jeg frem til omkring MC-forsikringen også!

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 16-03-05 18:26

> [...]
> halve år bilen har været forsikret, så dén pointe ser jeg frem til omkring

Der er ikke overskudsdeling på deres mc forsikringer (eller andre) - det er
kun på bilforsikringerne.

/A

Fra : anders majland

Dato : 16-03-05 18:38

> Mit engagement i GF ....

Btw så er GF også bland de få der har samme selvrisiko ved kørselsskader og
ved tyveri - altså ikke noget med 20% selvrisiko ved tyveri ...

Hvormange bilister tror i ville akceptere en selvrisiko på 20% ?

/A