|
| Yamaha vs. Kawasaki vs. Suzuki Fra : Ole Hagen Jensen |
Dato : 15-03-05 16:56 |
|
Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
?????????
| |
Ole Hansen (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 15-03-05 17:06 |
|
Ole Hagen Jensen wrote:
> Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
> Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
> Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
Ja, den du bedst kan li' at køre på! :) Jeg ville nok hapse en Z750S..
Den har den stærkeste motor og en fornuftig kåbe.. Jeg har på
fornemmelsen, den er temmelig fed :)
--
Ole Hansen
| |
jw (15-03-2005)
| Kommentar Fra : jw |
Dato : 15-03-05 17:20 |
|
"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:423707fb$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ole Hagen Jensen wrote:
>> Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
>> Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
>> Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
>
> Ja, den du bedst kan li' at køre på! :) Jeg ville nok hapse en Z750S.. Den
> har den stærkeste motor og en fornuftig kåbe.. Jeg har på fornemmelsen,
> den er temmelig fed :)
>
> --
> Ole Hansen
Jeg er til suzuki, en klippe stabil motor og altid et godt gearskifte, jeg
har haft en yamaha YZF600R det er samme motor som i fazeren, den kørte fint
nok, men gearkassen var knoklet og dårlig selvom jeg havde den fra ny, den
har så osse siden smadret gearkassen, det er for dårligt da der er blevet
passet godt på maskinen....
MVH Jens w... suzuki gsxr1000
| |
Jesper (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 15-03-05 17:33 |
|
jw wrote:
> "Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:423707fb$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Ole Hagen Jensen wrote:
>>> Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
>>> Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
>>> Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
>>
>> Ja, den du bedst kan li' at køre på! :) Jeg ville nok hapse en Z750S.. Den
>> har den stærkeste motor og en fornuftig kåbe.. Jeg har på fornemmelsen,
>> den er temmelig fed :)
>>
>> --
>> Ole Hansen
> Jeg er til suzuki, en klippe stabil motor og altid et godt gearskifte, jeg
> har haft en yamaha YZF600R det er samme motor som i fazeren, den kørte fint
> nok, men gearkassen var knoklet og dårlig selvom jeg havde den fra ny, den
> har så osse siden smadret gearkassen, det er for dårligt da der er blevet
> passet godt på maskinen....
Tror det er den nya Fazer her er tale om, og på den er det motoren fra R6
der sidder på.
Kawasaki'en er mit valg af de tre, men personligt ville jeg hellere have
en 2 år gammel CB900F Hornet...
Jesper
www.buff-mc.dk
| |
Per (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 15-03-05 17:45 |
|
"jw" <jensgivergas@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:42370b46$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>
> Jeg er til suzuki, en klippe stabil motor og altid et godt gearskifte, jeg
> har haft en yamaha YZF600R det er samme motor som i fazeren, den kørte
> fint nok, men gearkassen var knoklet og dårlig selvom jeg havde den fra
> ny, den har så osse siden smadret gearkassen, det er for dårligt da der er
> blevet passet godt på maskinen....
>
> MVH Jens w... suzuki gsxr1000
Det var ligegodt sat...Jeg har aldrig hørt at Suzuki skulle være
klippestabilt - det er en uhyre gammeldags og kedelig motorkonstruktion på
netop gsx750 modellen.
Nej Suzuki har altid stået bagest når der skulle uddeles holdbarhed - de kan
slet ikke sammenlignes med F.eks Honda.
Men Sukierne er vist heldigvis blevet noget/meget bedre senere år - Men man
køber stadivæk Suzuki fordi man synes det er den fed maskine IKKE pga.
stabilitet og holdbarhed.
Mvh. Per!
| |
Psycho Cowboy (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 15-03-05 19:09 |
|
Per wrote:
> Det var ligegodt sat...Jeg har aldrig hørt at Suzuki skulle være
> klippestabilt - det er en uhyre gammeldags og kedelig
> motorkonstruktion på netop gsx750 modellen.
______________________________________________
At netop GSX-F maskinerne har / har haft nogle meget grimme sygdomme er der
næppe tvivl om, men at udtale at Suzuki skulle være dårligere kvalitet end
så meget andet, er IMO blot et udtryk for en stor mangel i din saglig viden!
GSX-R maskinerne har bl.a. ry for at være temmelig stærke og holdbare, og
der er set / hørt om flere eksempler på fx. 1100'ere der har rundet den gode
side af 200.000 km.
Desuden tror jeg ikke, man finder en lige så holbar model som GS500'eren er
i sin klasse. Generelt set tror jeg ikke man finder de store svagheder i de
nyere vandkølede motore, ligemeget hvilket mærke det er - heller ikke
Suzuki.
______________________________________________
> Nej Suzuki har altid stået bagest når der skulle uddeles holdbarhed -
> de kan slet ikke sammenlignes med F.eks Honda.
______________________________________________
Hmm... Jeg er vist ikke den eneste, der ønsker nogle gode saglige beviser
her?
Alle dem der kører Honda er i øvrigt på det forkerte hold!
______________________________________________
> Men Sukierne er vist heldigvis blevet noget/meget bedre senere år -
> Men man køber stadivæk Suzuki fordi man synes det er den fed maskine
> IKKE pga. stabilitet og holdbarhed.
______________________________________________
Uvidenhed og fordomme har mange sjove facetter! LOL
Igen ønskes nogle gode argumenter, og må jeg i den forbindelse så lige høre,
hvilke problemer jeg så kan forvente mig af min ged, når den engang (om lang
tid!) har rundet de 100kkm ??
I øvrigt skal det lige siges, at der ikke står Suzuki nogen steder på
TOP10-listen over mine drømmecykler. Jeg kører ren og skær Suzuki fordi den
er billig og opfylder de holdbarhedskriterier osv, som jeg har stillet.
Mener dog at andre mærker kan levere kønnere cykler, og måske bedre
egenskaber, men det har intet med kvaliteten at gøre, hvis jeg skulle vælge
en anden. Suzukierne er jo nøjagtig lige så robuste - og billigere!
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ
http://dfmc.dk/234
| |
Jesper (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 15-03-05 22:53 |
|
> Desuden tror jeg ikke, man finder en lige så holbar model som GS500'eren er
> i sin klasse.
Hmmm har nu set et par GS500 hvor der er gået et hovedleje eller et
plejlstangsleje... Det er min opfattelse at en GS kræver mere omhyggelig
pleje end andre i samme klasse...
>Generelt set tror jeg ikke man finder de store svagheder i de
> nyere vandkølede motore, ligemeget hvilket mærke det er - heller ikke
> Suzuki.
Nej Suzuki har sgu' lært det nu..... De er jo også begyndt at arbejde
sammen med Kawasaki *lol*
>> Nej Suzuki har altid stået bagest når der skulle uddeles holdbarhed -
>> de kan slet ikke sammenlignes med F.eks Honda.
Nej ikke altid. Honda stod bagerst da der blev uddelt knastaksler til de
første VF'ere
> Hmm... Jeg er vist ikke den eneste, der ønsker nogle gode saglige beviser
> her?
> Alle dem der kører Honda er i øvrigt på det forkerte hold!
Ja de står udenfor solidariteten.... Lad os alle køre på havelåger *G*
>> Men man køber stadivæk Suzuki fordi man synes det er den fed maskine
>> IKKE pga. stabilitet og holdbarhed.
Suzuki bliver herhjemme købt fordi de er billige og der er meget MC for
pengene. Andre steder i Europa hvor prisforskellen på f.eks en Bandit600
og Hornet600 ell FZ6 ikke er så stor er Suki'en blevet overhalet i
statestikkerne
> Uvidenhed og fordomme har mange sjove facetter! LOL
> Igen ønskes nogle gode argumenter, og må jeg i den forbindelse så lige høre,
> hvilke problemer jeg så kan forvente mig af min ged, når den engang (om lang
> tid!) har rundet de 100kkm ??
Hvis du voldtager den fra tid til anden, så er det vist alt der kan være
galt med den, hvis du passer godt på den kan det måske bare være slidt
kobling og et stigende olieforbrug... men det gælder vist alle MC'er i
samme klasse.
> I øvrigt skal det lige siges, at der ikke står Suzuki nogen steder på
> TOP10-listen over mine drømmecykler. Jeg kører ren og skær Suzuki fordi den
> er billig og opfylder de holdbarhedskriterier osv, som jeg har stillet.
Jeg vil nu godt indrømme at jeg har en Suzuki på min top 5 liste......
En GSXR1100 fra 90, bygget om til en dejlig lille streetfighter *G*
Jesper
www.buff-mc.dk
| |
Hekto (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-03-05 00:16 |
|
In article <d17lf0$1h2$1@abbeden.bunk.cc>, tiper@tiscali.dk says...
> Hmmm har nu set et par GS500 hvor der er gået et hovedleje eller et
> plejlstangsleje... Det er min opfattelse at en GS kræver mere omhyggelig
> pleje end andre i samme klasse...
>
Der har dælme også kørt mange af dem, igennem tiden. Flere end af nogen
anden cykel. Så mon ikke det er naturligt at man så også talmæssigt ser
flere fejl?
Hvis du mener at olie-check hører under 'omhyggelig pleje', må du
hellere lige gå ud og se til din egen cykel, for den klarer sig heller
ikke uden olie!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Armand (17-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-03-05 01:05 |
|
Jesper wrote:
>
>> Desuden tror jeg ikke, man finder en lige så holbar model som
>> GS500'eren er i sin klasse.
>
>
> Hmmm har nu set et par GS500 hvor der er gået et hovedleje eller et
> plejlstangsleje... Det er min opfattelse at en GS kræver mere omhyggelig
> pleje end andre i samme klasse...
Twins kræver større opmærksomhed på olieniveauet. Twins er ofte
begynder-modeller, og newbies kan hænde ikke at vide dette, derfor ryger
der en top eller krumtap på en twin indimellem!
Jeg kender til et par knægte der har måttet få en anden motor lagt i
deres GS500; men alligevel tror jeg at det er CB400N hhv.450S/N der er
stærkest representeret omkring "tørtkørte" topstykker :-|
--
Armand.
| |
Armand (17-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-03-05 00:57 |
|
Per wrote:
> "jw" <jensgivergas@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> news:42370b46$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>Jeg er til suzuki, en klippe stabil motor og altid et godt gearskifte,
>
> Det var ligegodt sat...Jeg har aldrig hørt at Suzuki skulle være
> klippestabilt - det er en uhyre gammeldags og kedelig motorkonstruktion på
> netop gsx750 modellen.
> Nej Suzuki har altid stået bagest når der skulle uddeles holdbarhed - de kan
> slet ikke sammenlignes med F.eks Honda.
Sikke dog noge forvrøvlet vås!
GS-serien er forrygende slidstærke motorer der tåler smmenligning med
alle andre mærker/konstruktioner.
Og (sidder i ned?) den oliekølede GSXR/F -serie har nok sine svagheder,
men jeg har aldrig hørt om tilfælde hvor olien med tiden nærmest løb
lige igennem, hhv. hvor krumtappen brændte af i utide.
Hvis der er en fabrikant der kan peges på omkring uheldige motorer der
ikke helt holdt standarden, er det sågu' Honda!
Bol d'Or- motorerne brugte en helvedes masse bensin og var på det
nærmeste opslidte (á olieforbrug) ab fabrik, og efterfølgerne VF-serien
er nok et af mc-markedets største flop i årtier :-|
> Men Sukierne er vist heldigvis blevet noget/meget bedre senere år - Men man
> køber stadivæk Suzuki fordi man synes det er den fed maskine IKKE pga.
> stabilitet og holdbarhed.
En grund til at købe en Suzuki kunne være:
- At man ønskede en mellemklasse-model der var populær og som enhver
derfor kender til (GS500!) :-/
- At man ville have en billig motorcykel, som kan holde prisen langt
frem i tiden (98'er SV650 sælges idag ikke 10.000,- under daværende
nypris!) :-/
- At man slet og ret ønsker at eje verdens hurtigste motorcykel :-/
:-|
--
Armand.
| |
Jesper (17-03-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 17-03-05 07:42 |
|
> - At man ville have en billig motorcykel, som kan holde prisen langt
> frem i tiden (98'er SV650 sælges idag ikke 10.000,- under daværende
> nypris!) :-/
Det skyldes jo også at nyprisen er steget ca 20.000.-!!!!!
> - At man slet og ret ønsker at eje verdens hurtigste motorcykel :-/
Som man nok aldrig får brug for at få afprøvet. Det er igen den med at den
største faktor der bliver købt MC efter, er den potens-forlængende
effekt....
Hmmm kunne være en ny rubrik i MC-revy'en.
Er R! en potens faktor på 12cm
en Jawa potens faktor på -8 cm
*GG*
Jesper
Cagiva Canyon 500
| |
"J.C.Kløve" (17-03-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 17-03-05 08:54 |
|
Jesper wrote:
>> - At man ville have en billig motorcykel, som kan holde prisen langt
>> frem i tiden (98'er SV650 sælges idag ikke 10.000,- under daværende
>> nypris!) :-/
>
>
> Det skyldes jo også at nyprisen er steget ca 20.000.-!!!!!
Og det er andre MC'er ikke?
Den er stadig 10k-15k billigere end de direkte konkurrenter :-/
For køberen er det vel ligegyldigt hvordan og hvorfor han holder prisen
hjemme, bare han har dem?
>
>> - At man slet og ret ønsker at eje verdens hurtigste motorcykel :-/
> Som man nok aldrig får brug for at få afprøvet. Det er igen den med at
> den største faktor der bliver købt MC efter, er den potens-forlængende
> effekt....
Ja der er altid noget galt ikke?
Hvis man ikke kan komme igennem med at den er dårligere konstrueret, så
er det bare blær det hele og potens - det gør jo en faglig diskussion
lidt vanskelig. . .
--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Jesper (17-03-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 17-03-05 11:04 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Jesper wrote:
>>> - At man ville have en billig motorcykel, som kan holde prisen langt
>>> frem i tiden (98'er SV650 sælges idag ikke 10.000,- under daværende
>>> nypris!) :-/
>>
>>
>> Det skyldes jo også at nyprisen er steget ca 20.000.-!!!!!
> Og det er andre MC'er ikke?
> Den er stadig 10k-15k billigere end de direkte konkurrenter :-/
> For køberen er det vel ligegyldigt hvordan og hvorfor han holder prisen
> hjemme, bare han har dem?
Tjaee... du kan købe en sprit ny SV1000K4 for 100.000,-, og i forhold til
sådan en burde en SV koste 70.000,- fra ny af...
>>> - At man slet og ret ønsker at eje verdens hurtigste motorcykel :-/
>> Som man nok aldrig får brug for at få afprøvet. Det er igen den med at
>> den største faktor der bliver købt MC efter, er den potens-forlængende
>> effekt....
> Ja der er altid noget galt ikke?
> Hvis man ikke kan komme igennem med at den er dårligere konstrueret, så
> er det bare blær det hele og potens - det gør jo en faglig diskussion
> lidt vanskelig. . .
Jamen for hvis skyld er det så man køber sin MC??
Jesper
Cagiva Canyon 500 med potensforlængende faktor 1....
| |
Moller (17-03-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 17-03-05 11:30 |
|
Jesper wrote:
> Tjaee... du kan købe en sprit ny SV1000K4 for 100.000,-, og i forhold
> til sådan en burde en SV koste 70.000,- fra ny af...
Nu sammenligner du en ekstrem Tilbuds pris med en fast standard pris...
det hænger ikke sammen, kig i stedet på liste prisen, så vil der være
mere fornuft i det. Du skal nok ikke regne med at det tilbud blir ved
jo, tværtimod så vil brugtprisen på SV-1000 maskinerne være rigtig god,
når tilbudet er slut igen... Altså god for dem som købte en på tilbud.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
"J.C.Kløve" (17-03-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 17-03-05 11:50 |
|
Moller wrote:
> Jesper wrote:
>
>> Tjaee... du kan købe en sprit ny SV1000K4 for 100.000,-, og i forhold
>> til sådan en burde en SV koste 70.000,- fra ny af...
>
>
> Nu sammenligner du en ekstrem Tilbuds pris med en fast standard
> pris... det hænger ikke sammen, kig i stedet på liste prisen, så vil der
> være mere fornuft i det. Du skal nok ikke regne med at det tilbud blir
> ved jo, tværtimod så vil brugtprisen på SV-1000 maskinerne være rigtig
> god, når tilbudet er slut igen... Altså god for dem som købte en på tilbud.
>
Og det er vist forbi nu, mener ikke rigtig der er nogen tilbage af de
helt billige (hvad jeg har hørt, ikke noget jeg ved!)
--
Dun@nt - der købte medens det var billigt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Armand (17-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-03-05 17:45 |
|
Jesper wrote:
>> - At man ville have en billig motorcykel, som kan holde prisen langt
>> frem i tiden (98'er SV650 sælges idag ikke 10.000,- under daværende
>> nypris!) :-/
>
>
> Det skyldes jo også at nyprisen er steget ca 20.000.-!!!!!
Jup!
SV'eren vár et scoop ved lanceringen, ikke mindst ud fra prisen!
SV1000 har det på akkurat samme måde lige nu - Eneste forskel er at den
ikke nylanceres!
>> - At man slet og ret ønsker at eje verdens hurtigste motorcykel :-/
>
>
> Som man nok aldrig får brug for at få afprøvet. Det er igen den med at
> den største faktor der bliver købt MC efter, er den potens-forlængende
> effekt....
Folks bevæggrunde for at erhverve sig lige dén model de kører rundt på,
kan man ikke anfægte, hvorfor det heller ikke nytter at forske i sagen.
Mit indput var blot at det argument ér tungt for en købergruppe :-|
--
Armand.
| |
Ole Hagen Jensen (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hagen Jensen |
Dato : 16-03-05 18:34 |
|
Ole Hansen <moped@get2net.dk> wrote in message news:<423707fb$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Ole Hagen Jensen wrote:
> > Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
> > Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
> > Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
>
> Ja, den du bedst kan li' at køre på! :) Jeg ville nok hapse en Z750S..
> Den har den stærkeste motor og en fornuftig kåbe.. Jeg har på
> fornemmelsen, den er temmelig fed :)
Har lige været nede hos Kolding Mini Motor der har en spritny Z750S
stående som jeg lige var overskrævs på. Jeg er tror det bliver den,
som du skriver temmelig fed...
Desuden nævnte de hos Mini Motor at den Z750S de havde stående var
ment som en prøvecykel, så efter påske når det var tørre veje, lovede
han en tur på sagen. Det må jo også gælde hvis andre har lyst. Kan
desuden nævne de har åbent hus her i weekenden 19/20 marts.
God detalje : Der er indbygget startspærre med en chip i
tændingsnøglen ligesom på de fleste moderne biler.
Mvh Ole
| |
Schlæger (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 15-03-05 17:11 |
|
Ole Hagen Jensen wrote:
> Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
> Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
> Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
> ?????????
Er du ude på at starte en religionskrig ??
Mch Schlæger (som har valgt helt anderledes)
| |
Jacob Bunk Nielsen (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 15-03-05 17:25 |
|
"jw" <jensgivergas@adslhome.dk> writes:
> Jeg er til suzuki, en klippe stabil motor og altid et godt gearskifte, jeg
> har haft en yamaha YZF600R det er samme motor som i fazeren, den kørte fint
> nok, men gearkassen var knoklet og dårlig selvom jeg havde den fra ny, den
> har så osse siden smadret gearkassen, det er for dårligt da der er blevet
> passet godt på maskinen....
Lige præcis GSX-F-motoren ville jeg nok ikke kalde klippestabil. Det
er nok den dårligste af de tre motorer der nævnes.
Af de nævnte cykler ville jeg i øvrigt også snuppe en Z750.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Richard (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 15-03-05 20:23 |
|
Ole Hagen Jensen wrote:
> Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
> Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
> Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
> ?????????
En brugt VFR til samme pris - den har det hele, og lidt til
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Jes Vestervang (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 15-03-05 20:52 |
|
olehagen@mail.tele.dk (Ole Hagen Jensen) writes:
> Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
> Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
> Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende.
Jeg ville på forhånd glemme alt om Suzukien. Som andre også har været
inde på, er motoren en gammel luft/oliekølet konstruktion, der har
haft en del problemer. Resten af cyklen er heller ikke noget at råbe
hurra for IMHO.
Jeg har selv en Fazer 600 fra '99, så det er ikke den nye model og kan
nok ikke rigtigt bruges til sammenligning. Jeg er ellers glad for den,
den har kørt 65k k uden problemer. Skulle jeg vælge mellem Z750S og
FZ6s (går ud fra at det skal være kåbemodellen), ville jeg umiddelbart
gå efter Kawasakien. Den er da også ret fin synes jeg
< http://kawasaki.com/kawasaki_main/images/products/MOTORCYCLE/1435_1024.jpg>
Men lad være med at beslutte dig før du har prøvet begge.
Men overvej lige om cyklen absolut skal være ny. På brugtmarkedet når
man jo ret langt med 125k. Du kan f.eks. få en '00 Aprilia RSV Mille,
en '03 Hornet 900, en '99 Fireblade, en '98 YZF-R1 osv.
Pokkers, nu kom jeg igen til at sidde og savle over cykler jeg ikke
har råd til. Giv mig forår så jeg kan komme ud at køre istedet!
*suuuk*
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Pia og Karl-Ove Pede~ (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Pia og Karl-Ove Pede~ |
Dato : 15-03-05 22:48 |
|
.....det er meget pudsigt, at hvis du fortæller ude i Europa, at Suzuki er
den mest solgte motorcykel i Danmark, er de ved at dø af grin. Alle andre
steder end hér, står Suzuki for discount, både når det gælder biler og
motorcykler. Suzuki er kendt for at anvende gammel teknologi, og det holder
jo fint stik specielt på biler; men jo også i udpræget grad på
motorcykler.........var det benzin nok på bålet
m.v.h.
kop
"Ole Hagen Jensen" <olehagen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:674e2e25.0503150756.2016f7ce@posting.google.com...
> Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
> Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
> Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
> ?????????
| |
Psycho Cowboy (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 15-03-05 22:54 |
|
Pia og Karl-Ove Pedersen wrote:
> ....det er meget pudsigt, at hvis du fortæller ude i Europa, at
> Suzuki er den mest solgte motorcykel i Danmark, er de ved at dø af
> grin. Alle andre steder end hér, står Suzuki for discount, både når
> det gælder biler og motorcykler.
_________________________________________
Så er det da egentlig sjovt at Suzukis motorcykler rent prismæssigt koster
det samme (hvis ikke mere) som konkurrenterne i de fleste andre lande?
Bilerne vil jeg ikke udtale mig om... Dem er jeg ikke imponeret af, men det
er jo også OT her.
_________________________________________
> Suzuki er kendt for at anvende
> gammel teknologi, og det holder jo fint stik specielt på biler; men
> jo også i udpræget grad på motorcykler.........
_________________________________________
Nå... Beviser??
_________________________________________
> var det benzin nok på bålet
_________________________________________
Tjae, så længe der ikke er kommet nogen gode beviser på bordet, er jeg ikke
imponeret.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ
http://dfmc.dk/234
| |
Jesper (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 15-03-05 23:43 |
|
> Så er det da egentlig sjovt at Suzukis motorcykler rent prismæssigt koster
> det samme (hvis ikke mere) som konkurrenterne i de fleste andre lande?
> Bilerne vil jeg ikke udtale mig om... Dem er jeg ikke imponeret af, men det
> er jo også OT her.
Honda
Suzuki
600 std: 6190€ 5990€
600sport: 10390€ 9690€
750 sporttouring: 11690€ 7260€
1000 sport: 12999€ 12999/12510€
Big Naked: 10090€ 9530€
Og så kan du selv regne differencerne ud....
>> Suzuki er kendt for at anvende
>> gammel teknologi, og det holder jo fint stik specielt på biler; men
>> jo også i udpræget grad på motorcykler.........
> Nå... Beviser??
GS500F motor fra 70'erne, GSX600/750F, GSF600/1200 begge har motor fra
midten af 80'erne
Dog har bla. Honda også nogle gamle svende...
> Tjae, så længe der ikke er kommet nogen gode beviser på bordet, er jeg ikke
> imponeret.
Så må du gerne komme med modbeviser, for ligenu er jeg sgu for træt....
Hvorfor kan suzuki-ejere ikke tåle kritik af deres mærke.... *G*
Jesper
Cagiva Canyon 500, og snart ejer af min 6 honda....
| |
Hekto (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-03-05 00:12 |
|
In article <d17odq$7pk$1@abbeden.bunk.cc>, tiper@tiscali.dk says...
> GS500F motor fra 70'erne, GSX600/750F, GSF600/1200 begge har motor fra
> midten af 80'erne
> Dog har bla. Honda også nogle gamle svende...
>
Nu er der ikke så mange variationer af hvordan man laver en
stempelmotor. Der er ikke ændret meget på den, siden den første
Ellehammer!
OK, der er sket lidt med lejerne, og en del med olien. Den største
udvikling har ligget nord for krydspinden. Forbedrede materialer har
også hjulpet en del.
At en motor er af ældre dato, betyder hverken at den er dårlig, eller
ikke fulgt med tiden. En krokodille er også en konstruktion der er
nogle millioner gammel - men stadig fandens effektiv til det den blev
'opfundet' til!
Ikke al udvikling flytter noget, nogen steder hen. Oftest består den
bare i at gøre tingene billigere at producere, og med lidt held lettere
at sælge!
Prøv engang at tænke på en veteranmotorcykel, der 70 år efter den så
dagens lys, bliver renoveret og triller igen.
Tænk så den samme tanke, med en moderne cykel, med et tyndt, let alu-
stel! Nej, vel? - den vil ikke overleve 50 år ude i laden!
Det er let at se hvad der er moderne; men svært at se hvad der er
'bedst' med den tidshorisont.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Jesper (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 16-03-05 08:39 |
|
Hekto wrote:
> In article <d17odq$7pk$1@abbeden.bunk.cc>, tiper@tiscali.dk says...
>> GS500F motor fra 70'erne, GSX600/750F, GSF600/1200 begge har motor fra
>> midten af 80'erne
>> Dog har bla. Honda også nogle gamle svende...
> At en motor er af ældre dato, betyder hverken at den er dårlig, eller
> ikke fulgt med tiden
Fuldstændig enig, men psycho cowboy ville bare have bevis for at suzuki
brugte motorer af ældre dato, og de er hermed givet.
> Ikke al udvikling flytter noget, nogen steder hen. Oftest består den
> bare i at gøre tingene billigere at producere, og med lidt held lettere
> at sælge!
Ja der er jo en grund til at en ny Suzuki GS500fer så meget billigere end
en ny CBF500. Man får ligeså meget MC for sine penge når man vælger
Suzukien, selvom der ikke kan være tvivl omat Hondaen er mere moderne og
nok også en bedre MC.
Det ville se anderledes ud i Tyskland hvor prisforskellen kun er 600øvru...
Jesper
Cagiva Canyon 500
| |
Hekto (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-03-05 09:16 |
|
In article <d18nqn$cc1$1@abbeden.bunk.cc>, tiper@tiscali.dk says...
> Ja der er jo en grund til at en ny Suzuki GS500fer så meget billigere end
> en ny CBF500
>
Ja! Udviklings og værktøjsomkostningr er afskrevet for længst.
Materieleprisen er nok rimeligt den samme. GS'eren er måske endda en
smule mere tidskrævende i produktion, da den måske ikke er optimeret
til produktionsmetoderne der anvendes her 25 år senere.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Ukendt (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-03-05 23:54 |
|
Hekto wrote:
> In article <d17odq$7pk$1@abbeden.bunk.cc>, tiper@tiscali.dk says...
>
>>GS500F motor fra 70'erne, GSX600/750F, GSF600/1200 begge har motor fra
>>midten af 80'erne
>>Dog har bla. Honda også nogle gamle svende...
>>
>
> Nu er der ikke så mange variationer af hvordan man laver en
> stempelmotor. Der er ikke ændret meget på den, siden den første
> Ellehammer!
> OK, der er sket lidt med lejerne, og en del med olien. Den største
> udvikling har ligget nord for krydspinden. Forbedrede materialer har
> også hjulpet en del.
>
hvilket HD jo har taget konsekvensen af - og ikke lavet noget om på
siden midt 30'erne og dem betaler folk jo gladeligt både 1/4 og 1/2
milioner for !?
--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Armand (17-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-03-05 01:09 |
|
Hekto wrote:
> In article <d17odq$7pk$1@abbeden.bunk.cc>, tiper@tiscali.dk says...
>
>>GS500F motor fra 70'erne, GSX600/750F, GSF600/1200 begge har motor fra
>>midten af 80'erne
>>Dog har bla. Honda også nogle gamle svende...
>>
>
> Nu er der ikke så mange variationer af hvordan man laver en
> stempelmotor. Der er ikke ændret meget på den, siden den første
> Ellehammer!
> OK, der er sket lidt med lejerne, og en del med olien. Den største
> udvikling har ligget nord for krydspinden. Forbedrede materialer har
> også hjulpet en del.
Når nu det lige er dén motor du vælger som reference, så vil jeg påpege
et par væsentlige nyheder som kobling og gearkasse!
--
Armand.
| |
Ole Hansen (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 16-03-05 11:14 |
|
tiper@tiscali.dk (Jesper) writes:
> >> Suzuki er kendt for at anvende
> >> gammel teknologi, og det holder jo fint stik specielt på biler; men
> >> jo også i udpræget grad på motorcykler.........
>
> > Nå... Beviser??
>
> GS500F motor fra 70'erne, GSX600/750F, GSF600/1200 begge har motor fra
> midten af 80'erne
> Dog har bla. Honda også nogle gamle svende...
Ja, GSX-R1000 er jo en røvgammel motor.. bvadr.. fy for satan. :) Kig
nu lidt rundt i modelprogrammet.. De andre er da knap meget bedre -
hvor gammel en konstruktion er Ducati's luftkølede V2'ere?
> Så må du gerne komme med modbeviser, for ligenu er jeg sgu for træt....
> Hvorfor kan suzuki-ejere ikke tåle kritik af deres mærke.... *G*
Det kan vi også godt.. Suzuki lader ofte en sjat tilbage at ønske,
hvad angår kvaliteten, men så er de altså hellere ikke ringere.. Jeg
er glad og tilpas med min SV'er..
> Jesper
> Cagiva Canyon 500, og snart ejer af min 6 honda....
--
Ole Hansen
| |
Psycho Cowboy (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 16-03-05 22:17 |
|
Jesper wrote:
> SNIP ...europriser på nogle udefinerede suzuki- og hondamodeller...
> Og så kan du selv regne differencerne ud....
_________________________________________
Hmm... Jeg må tilstå jeg jeg så ikke har helt så ret, som jeg troede!
Dog vil jeg sige, at priserne i fx. USA, hvis man sammelingner Suzuki og fx.
Yamaha på deres R-modeller, er meget ens - og teknikken vel i virkeligheden
ligeså?
_________________________________________
>>> Suzuki er kendt for at anvende
>>> gammel teknologi, og det holder jo fint stik specielt på biler; men
>>> jo også i udpræget grad på motorcykler.........
>
>> Nå... Beviser??
>
> GS500F motor fra 70'erne, GSX600/750F, GSF600/1200 begge har motor fra
> midten af 80'erne
> Dog har bla. Honda også nogle gamle svende...
_________________________________________
Det har du selvfølgelig helt ret i, men som du ganske rigtigt også skriver,
har de andre mærker vel overordnet set lige så mange "gamle konstruktioner"
på markedet, så jeg kan stadig ikke helt se, hvad der skiller Suzuki fra
flokken her.
Det er måske et grænsetilfælde, men Ducati har levet højt på faste kendte
motortyper i en del år ad gangen, og selv i dag får man vel nogle ganske
glimrende og friske V2-motore, der er med på beatet, selv efter så mange år
på markedet?
At Suzuki så først efter en hel del år kom frem til (hvis de da gjorde det?)
at GSX-F maskinerne havde et latterligt problem med knasterne, kan også
stadig undre mig!
_________________________________________
> Hvorfor kan suzuki-ejere ikke tåle kritik af deres mærke....
_________________________________________
Det kan jeg også sagtens, for principielt set er det ikke "mit" mærke,
selvom jeg kører på en Suki. Synes bare ikke fordommene holder, når det
kommer til stykket. At sige at Suzuki går i stykker er for nemt og billigt,
for de fleste af modellerne er garanteret nøjagtig på højde med alle andre
japanske stål-får.
Jeg har endnu ikke hørt nogen som helst skrækhistorier om fx. min gixxer 600
SRAD, og havde den en kendt og kompliceret børnesygdom, havde jeg heller
ikke købt den.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ
http://dfmc.dk/234
| |
Moller (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 15-03-05 22:59 |
|
Pia og Karl-Ove Pedersen wrote:
> ....det er meget pudsigt, at hvis du fortæller ude i Europa, at Suzuki er
> den mest solgte motorcykel i Danmark, er de ved at dø af grin. Alle andre
> steder end hér, står Suzuki for discount, både når det gælder biler og
> motorcykler. Suzuki er kendt for at anvende gammel teknologi, og det holder
> jo fint stik specielt på biler; men jo også i udpræget grad på
> motorcykler.........var det benzin nok på bålet
Sjovt at tænke på at Suzuki's Gixxer 1000 evig og altid er lysår foran
de andre rent motor/ydelses mæssigt, kun i 2004 kom de andre tæt på,
fordi suzuki ikke gad at gøre noget ved den siden den kom frem, og hvad
sker der så i år ? de henter lige en endnu vildere motor frem fra
kælderen... så om det er gammel teknologi eller ej, Suzuki har altid
levere mest power for pengenden. Så kan vi bare vendte på de andre haler
ind, og mon ik på det tidspunkt de nok har endnu en gammel teknologi
motor de lige støver af, og gir de andre røv igen. Jo jo...
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Jes Vestervang (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 16-03-05 22:24 |
| | |
Psycho Cowboy (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 16-03-05 22:37 |
| | |
Ole Hansen (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 16-03-05 22:47 |
| | |
Torben Scheel (17-03-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 17-03-05 10:25 |
| | |
Ukendt (16-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-03-05 01:09 |
|
"Ole Hagen Jensen" <olehagen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:674e2e25.0503150756.2016f7ce@posting.google.com...
> Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
> Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
> Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
> ?????????
Hej.
Hvad skal den bruges til ?, solo kørsel med med gutterne på de små sjove,
eller hverdags/pendlerkørsel, eller hygge ture med "lillemor" på bagsædet ?
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Citroën C5 HDi Prestige '03
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
John Ravn (16-03-2005)
| Kommentar Fra : John Ravn |
Dato : 16-03-05 21:40 |
|
Køb en af hver
"Ole Hagen Jensen" <olehagen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:674e2e25.0503150756.2016f7ce@posting.google.com...
> Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
> Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
> Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
> ?????????
| |
Armand (17-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-03-05 01:15 |
|
Ole Hagen Jensen wrote:
> Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
> Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
> Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
> ?????????
Mit allerbedste råd er at forhøre dig hvad de enkelte vil koste dig i
forsikring.
Hvis den ene kan være lige så god som den anden i dine øjne, hvorfor så
ikke vælge den der er billigst at forsikre :-/
--
Armand.
| |
Aragorn Elessar (17-03-2005)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 17-03-05 07:50 |
|
"Ole Hagen Jensen" <olehagen@mail.tele.dk> wrote in message
news:674e2e25.0503150756.2016f7ce@posting.google.com...
> Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
> Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
> Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
> ?????????
Ja - køb en BMW, den har det hele!
Venlig hilsen
Aragorn_DK
--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================
| |
Moller (17-03-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 17-03-05 09:44 |
|
Aragorn Elessar wrote:
> "Ole Hagen Jensen" <olehagen@mail.tele.dk> wrote in message
> news:674e2e25.0503150756.2016f7ce@posting.google.com...
>
>>Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
>>Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
>>Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
>>?????????
>
>
> Ja - køb en BMW, den har det hele!
hæhæ, ja... høj pris, høj vægt, høj Morfar faktor osv.. ;) jo jo...
hvorfor er der aldrig nogen der anbefaler en HD, eller en Ural ?
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
N & H (19-03-2005)
| Kommentar Fra : N & H |
Dato : 19-03-05 19:33 |
|
Jeg har lige købt en Yamaha Fz6-n. hvorfor vil alle have kåbe på er i nogen
tøse drenge der ikke kan tåle lidt vind
ang. forsikring tjek Rasmussen Assurance. jeg skal give 3150 for 7 mdr.
kørsel.
go´vind
hilsen
Nicolai
"Ole Hagen Jensen" <olehagen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:674e2e25.0503150756.2016f7ce@posting.google.com...
> Problem, hvad skal man vælge. Har 3 i kikkerten, Suzuki GSX750FK5,
> Yamaha 600 Fazer eller Kawasaki Z750S. Suzuki har den store kåbe,
> Kawasaki kræfterne, og Yamaha'en det gode udseende. Nogen gode råd
> ?????????
| |
|
|