Deep pan pizza
Fra : Thomas

Dato : 28-05-01 23:10

Hej

Det er første gang jeg er her i gruppen, så jeg ved ikke om emnet har været
oppe før. Men jeg vil gerne vide om det er muligt selv at lave deep pan
pizzaer?

På forhånd tak

Thomas

Fra : Ole Mogensen

Dato : 01-06-01 15:39

Thomas wrote:

> [...]
> oppe før. Men jeg vil gerne vide om det er muligt selv at lave deep pan

Velkommen...

Brug en springform , lav en god dej , ikke for meget gær , lad den hæve i
køleskab natten over , slå den let ned , dejen i formen , lidt ekstra i kanten,
efterhæve ,et par timer, med et vådt klæde over ,_KOLDT_ fyld i, ind i
ovnen , volia....
Hvis du har en springform på 25 cm , skal du bruge dej , svarende til
2x 30 cm alm. Pizza.
Deep pan Pizza er en af mine favoriter

Ole

Fra : Anders And

Dato : 01-06-01 19:23

Jeg har aldrig selv lavet en deep pan men på Pizza hut kommer de i en jern
tallerken så ville det ikke være bedre at lave den f.eks i en støbejerns
pande? jeg kunne så forestille mig at den skulle have været i ovnen så den
er varm når pizzaen kommes i.
Dette var kun min ydmyge mening og er ikke afprøvet.

Kim

Fra : Ole Mogensen

Dato : 02-06-01 10:09

Anders And wrote:

> [...]
> er varm når pizzaen kommes i.
> Dette var kun min ydmyge mening og er ikke afprøvet.

Jo, måske , men springform er billigere , og Pizzaen er meget nem at få ud.

Ole