Hjælp! Artikel om producenternes aftale om~
Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 14-03-05 23:53

Jeg er rimelig sikker på at jeg har læst en artikel om
mc-producenternes frivillige aftale om en begrænsning af
tophastigheden på 300 km/t - jeg kan bare ikke huske hvor. Er der
nogen her i gruppen der kan hjælpe?

hVh
Hans/NTV

Fra : Steen E.

Dato : 15-03-05 08:06

<rugholmhusFJERN@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mc-producenternes frivillige aftale om en begrænsning af
> tophastigheden på 300 km/t - jeg kan bare ikke huske hvor. Er der

Jeg husker at det kun er begrænsning af hvad speedometer kan vise ?
Altså uanset tophastighed viser det højst 300 kmt ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Hekto

Dato : 15-03-05 09:04

In article <a95c311gp1apjo55tc9bvhrhdtnraob736@4ax.com>,
rugholmhusFJERN@vip.cybercity.dk says...
> Jeg er rimelig sikker på at jeg har læst en artikel om
> mc-producenternes frivillige aftale om en begrænsning af
> tophastigheden på 300 km/t - jeg kan bare ikke huske hvor. Er der
> nogen her i gruppen der kan hjælpe?

Er du ikke lidt tideligt ude? Det er d. 15 marts - ikke 1. april!?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 15-03-05 12:34

On Tue, 15 Mar 2005 09:04:27 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>In article <a95c311gp1apjo55tc9bvhrhdtnraob736@4ax.com>,
>rugholmhusFJERN@vip.cybercity.dk says...
>>

>Er du ikke lidt tideligt ude? Det er d. 15 marts - ikke 1. april!?

Slig tvivler fører uhøvisk tale - forføj sig.

Nej det er sgu seriøst ment - jeg ved jeg har læst det et eller andet
sted og at den nok ikke holdt (aftalen altså) efter at MV Augusta
proklamerede at nu gik topmodellen 307 km/t. Men jeg kan ikke finde
det igen.
Så derfor
OPROB!!!
HIÆLP! DERSOM PERSONA MED KENDSKIAB TIL SLIG SKRIBLERI SIG HERMED
OFFIENTGIØR VÆRE VI IMMERHEN TAKNEMMERLIGHEDEN SIELV.

hVh
Hans/NTV

Fra : Moller

Dato : 15-03-05 14:28

rugholmhusFJERN@vip.cybercity.dk wrote:

> [...]
> HIÆLP! DERSOM PERSONA MED KENDSKIAB TIL SLIG SKRIBLERI SIG HERMED
> OFFIENTGIØR VÆRE VI IMMERHEN TAKNEMMERLIGHEDEN SIELV.

   Mener helt bestemt at aftale forløb sig på 280km/t , og at det var lige
efter Busa og ZX12-r at den kom igennem. Og at denne aftale kom for at
forhindre indgriben fra EU osv. da hastighederne som var nået på ingen
måde havde fornuft til alm. vej brug.

   Havde Bike ikke en artikkel om dette i 2002/2003 ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : kenneth T

Dato : 15-03-05 22:12

> [...]
> efter Busa og ZX12-r at den kom igennem. Og at denne aftale kom for at
> forhindre indgriben fra EU osv. da hastighederne som var nået på ingen

Min ZX12R er begrænset til 299km/t & spedo går kun til 300km/t.

--
MVH
Kenneth T

Fra : Jesper

Dato : 15-03-05 22:38

> [...]
> efter Busa og ZX12-r at den kom igennem. Og at denne aftale kom for at
> forhindre indgriben fra EU osv. da hastighederne som var nået på ingen

Du har vist aldrig set ghostrider.... hans speedometer viser aldrig mere
end 299...

Jesper
www.buff-mc.dk

Fra : Moller

Dato : 15-03-05 22:45

Jesper wrote:

> Du har vist aldrig set ghostrider.... hans speedometer viser aldrig mere
> end 299...

   Nu har jeg andet at tage mig til, end at se på en fuld svensker der er
uden frygt, og tør køre ligeud ;)

   men igen, aftalen kom lige omkring Busa'en... om den så kom igennem
inden eller efter ZX-12r tør jeg ikke sige, men er rimelig sikker på 280
blev nævnt en del steder. Tror nu mest at sådan en aftale er pga.
Honda's blackbird, når den ik ku følge med kawa og suzuki, så heller
lave en aftale så de begrænser hvor den stopper ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Brian Laursen

Dato : 16-03-05 16:59

Moller wrote:

> [...]
> Honda's blackbird, når den ik ku følge med kawa og suzuki, så heller
> lave en aftale så de begrænser hvor den stopper ;)

Hov hov så stopper festen! Honda startede ballet, med at lave den sejeste
maskine der kunne løbe 300 på klokken . Hvis de havde haft intentioner
om at den skulle løbe 300 rigtige havde de nok udstyret den med flere hk, og
mindre vægt. " Less is more" ! Honda valgte iøvrigt at stå af topfart racet
fordi de ikke kunne bruge det til noget i det lange løb og ville hellere
bruge tiden på at udvikle bedre maskiner. De havde jo lavet referanten, som
i øvrigt stadig er referant den dag i dag til de nye maskiner, og kunne så
bage sidde tilbage og høste lidt ære. Der er vel ikke den der ikke har set
chris hummelshøj voldtage blackbirden på autobahnen.
De 280 der blev snakket om, er zx12r´en. klokken viste ikke mere end 280
(analog ur), at den så kunne blive ved med at tage omdrejninger og fart er
noget andet. På de første 12´er gik speedometeret vist til 340km/t. Det var
en indbyrdes aftale mellem fabrikanterne at maskinerne ikke skulle vise mere
end 299 km/t, for at vise regeringer ( den danske? ) at nu skulle vi ikke
højere. MV Agusta var ikke med i den aftale der blev indgået. De ville nok
oxo være trætt af at 1000´eren ikke ville være meget hurtigere end 750´eren,
når nu den kom på gaden.

My 5 cents.

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 16-03-05 22:26

On Wed, 16 Mar 2005 16:59:16 +0100, "Brian Laursen"
<cbr1100xxblackbird_2004@hotmail.com> wrote:

> [...]
>oxo være trætt af at 1000´eren ikke ville være meget hurtigere end 750´eren,

Ja og det lyder læigesom det jeg læste - men hvor står det?

hVh
Hans/NTV

Fra : Tomas Linnet

Dato : 15-03-05 19:23

> [...]
> mc-producenternes frivillige aftale om en begrænsning af
> tophastigheden på 300 km/t - jeg kan bare ikke huske hvor. Er der

Jeg har lige læst noget om det i en af mine gamle Performance Bikes. Prøver

lige at finde det frem igen.

-Tomas

Nu med uden MC