Nogen herinde som har eller kender ti
Fra : Moller

Dato : 14-03-05 13:23

Hejsa,
   Ja... nu har jeg set en del billeder med denne seje bagsvinger på
Gixxer 1100 og Bandit 1200 maskiner. Og efter lidt luren er jeg ved at
blive frisk nok til at springe ud i projektet...

   Meeeen, hvad skal jeg bruge ?

   1. En komplet bagsvinger + hjul, bremse osv...

   2. en bagdæmper som passer sammen med den, og maskinen den skal side på.

   3. Bøsninger til at ligne bagsvingeren op, sådan at kæde og baghjul
sider lige ud for tilsvarende foreste kædehjule + forhjulet.

   Men har jeg så glemt noget her ? nogen der kender lidt til projektet,
og kender de typiske steder som gir ekstra problemer ?

   Og er der andre bagsvingere ala RC36, som kunne være lige så
interesante at kigge på ? da det vil åbne op for flere købs mulgiheder
på ebay.de

   En anden type jeg har luret på er lidt banan agtigt ala Millens men
hvilken andre store maskiner har sådan en på ? eller skal jeg i
virkeligheden bare springe på den store gixxer røv med Mega bøjle på til
afstivning ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : lange

Dato : 14-03-05 14:04

>    3. Bøsninger til at ligne bagsvingeren op, sådan at kæde og baghjul
> sider lige ud for tilsvarende foreste kædehjule + forhjulet.

Det kan give lidt problemer hvis off-settet på kædehjulet på sådan en
Bandit ikke er det samme som på en VFR.

De bøsninger du skal have lavet, skal jo både få kædehjulet og baghjulet
til at flugte. Uden at vide det med sikkerhed kunne jeg godt forestille
mig at offsettet er større på Banditten hvilket jo alt andet lige vil
kræve at kædehjulet flyttes i forhold til baghjulet.

Hvis du køber sådan en svinger, skal du vide at lejerne bag i den er svine
dyre (ca 2800) og findes ikke uoriginalt så de skal være i orden.

Jeg ved heller ikke om akslen passer i diameteren samt om svingeren
overhovedet kan være i Suzuki stellet.

Hvis du finder en svinger fra en VFR750R (RC30) / RVF750R (RC45) passer de
ikke hjul med de alm VFR'ere.

Husk at der er lidt forskel på bredden af baghjulet på de forskellige
årgange af VFR'en.

Der er ikke andet for end at du må finde en VFR og i gang med målebåndet.

Lange
www.vfr.dk

Fra : Moller

Dato : 14-03-05 14:23

lange wrote:

> Det kan give lidt problemer hvis off-settet på kædehjulet på sådan en
> Bandit ikke er det samme som på en VFR.

   Den har jeg tænkt lidt over, men da jeg nu har set at en del tyskere
har fået den til at fitte, så håber jeg den nok går ;) meeen der skal
liiige måles først.

> [...]
>
> Hvis du køber sådan en svinger, skal du vide at lejerne bag i den er
> svine dyre (ca 2800) og findes ikke uoriginalt så de skal være i orden.

   Yepsen, det ved jeg fra Fer's VFR400, han var ik helt munter da han så
prisen ;) sjovt nok er det sjældent at noget på de VFR maskiner er bilige..

> Jeg ved heller ikke om akslen passer i diameteren samt om svingeren
> overhovedet kan være i Suzuki stellet.

   Den kan være der, men jeg vil mene at er jeg heldig skal der bare
skiftes lejer sådan at inderdiamteren på dem matcher akslen fra
banditten... hvis jeg er heldig.

> Hvis du finder en svinger fra en VFR750R (RC30) / RVF750R (RC45) passer
> de ikke hjul med de alm VFR'ere.

   Ååååhh... så er der budt op til flere valg ;) men jeg må nok finde frem
deres data, så jeg kan se hvor stor forskel der er. Mener også de er
mere sjældne end RC36'eren.

   Er der ik noget med der er nogen Duc'er som også køre med mono
bagsvinger, eller er det for det meste kun Honda's VFR modeller som har
på gade modellerne...

> Husk at der er lidt forskel på bredden af baghjulet på de forskellige
> årgange af VFR'en.

   Det var jeg ikke klar over, skal jo helst ende med ca. samme størelse
som det nuværende.

> Der er ikke andet for end at du må finde en VFR og i gang med målebåndet.

   hmmmm, VFR' klubben ;) mon ik der er nogen flinke medlemmer der som vil
lade mig måle... måske er det også der man kan være heldit at kunne få
dele osv. :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : lange

Dato : 14-03-05 14:59

VFR'en kører enten med 5" eller 5,5" alt efter årgang.

Andre modeller med monobagsvinger er Ducati og Triumph, men udbuddet er
nok større for VFR og priserne lavere.

Der er flere fra vfr klubben der bor i nærheden af dig, så prøv at spørge
http://www.vfr.dk/forum/forum_topics.asp?FID=8
Man kan kome langt for en flaske øl eller to på en lun forårsdag

Mht at købe stumper så prøv:
http://www.vfr.dk/forum/forum_topics.asp?FID=19
Jeg mener at vide, at der er et enkelt eller to af medlemmerne der ligger
inde med stumper.

Det kræver blot at du registrerer dig.
Lange
ww.vfr.dk

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 14-03-05 21:48

lange wrote:
> VFR'en kører enten med 5" eller 5,5" alt efter årgang.
>
> Andre modeller med monobagsvinger er Ducati og Triumph, men udbuddet
> er nok større for VFR og priserne lavere.

Det er jeg ikke sikker på at du har ret i, jeg mener at have set
748/916/996/998 mono-bagsvingere på eBay.de til ca. 1000 kr.- + porto, og
der er næsten altid en eller flere på aktion

Jeg aldrig set en Bandit med VFR mono-svinger, men til gengæld har jeg set
et par tyske med Ducati svingeren.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 15-03-05 05:37

Aprilia Futura kører også med monosvinger.
Hilsen Matthias