|
| Alt det forbandede skidt.. Fra : Ukendt |
Dato : 12-03-05 16:53 |
|
Nå så var dagen oprundet, motoren skulle slibes, så den kunne males,
slibningen er smertefri, en håndfuld forskellige stålbørster + en
boremaskine, og så bare derudad..
Cylinder+topstykke skulle så af for at kunne slibe helt til kanten, skulle
jo af anyway eftersom der skal en GS500E cylinder på + GS450 topstykke.. Det
kan lige informeres til alle her i gruppen at en GS500E cylinder passer lige
ned i blokken, UDEN modifikationer )
Nå men så kommer den klasiske, man har renset og renset den forpulede
cylinder, og alligevel vælter der sand ned fra boldhullerne, før man har
nogen chance for at stoppe hullerne ned til motorblokken.. hvad helvede gør
i andre i sådan en situation ???
Tror nu det meste slap udenom hullerne, men noget er der sikkert rendt
derned.. min taktik er jo nok at hælde en masse olie derned imens bundskruen
er åben, og så håbe på at det løber med ud, og så skifte olie på den efter
de først 100 kørte km.. tror i ikke at det er metoden ??
Mvh
Morten
| |
Hekto (12-03-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 12-03-05 18:39 |
|
In article <42331044$0$29283$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> says...
> Nå så var dagen oprundet, motoren skulle slibes, så den kunne males,
> slibningen er smertefri, en håndfuld forskellige stålbørster + en
> boremaskine, og så bare derudad..
> Cylinder+topstykke skulle så af for at kunne slibe helt til kanten, skulle
> jo af anyway eftersom der skal en GS500E cylinder på + GS450 topstykke.. Det
> kan lige informeres til alle her i gruppen at en GS500E cylinder passer lige
> ned i blokken, UDEN modifikationer )
> Nå men så kommer den klasiske, man har renset og renset den forpulede
> cylinder, og alligevel vælter der sand ned fra boldhullerne, før man har
> nogen chance for at stoppe hullerne ned til motorblokken.. hvad helvede gør
> i andre i sådan en situation ???
> Tror nu det meste slap udenom hullerne, men noget er der sikkert rendt
> derned.. min taktik er jo nok at hælde en masse olie derned imens bundskruen
> er åben, og så håbe på at det løber med ud, og så skifte olie på den efter
> de først 100 kørte km.. tror i ikke at det er metoden ??
>
Den har jeg også prøvet!
Det var bare en 2T'er!
Nej, olie er ikke løsningen! Det klæber.
Først brugte jeg en sandblæsepistol til trykluft ... bare omvendt! Den
belv brugt som støvsuger, med en plastikslange på. Så skyllede jeg med
masser af rensebenzin, og derefter med masser af sprit. Derefter masser
af tryluft, for derefter at smøre den grundigt. Den led ikke skade!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Pwh (12-03-2005)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 12-03-05 19:09 |
|
>> Nå men så kommer den klasiske, man har renset og renset den forpulede
>> cylinder, og alligevel vælter der sand ned fra boldhullerne, før man
>> har nogen chance for at stoppe hullerne ned til motorblokken..
>
> Den har jeg også prøvet!
> Det var bare en 2T'er!
Jeg gætter på den KR-1'er som du solgte mig
Det er sgu nydelige ting der dukker op til overfladen herinde
/Jens
| |
Hekto (12-03-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 12-03-05 19:17 |
|
In article <42333022$0$48698$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Jeg gætter på den KR-1'er som du solgte mig
> Det er sgu nydelige ting der dukker op til overfladen herinde
>
Nej, det var det faktisk IKKE!
Jeg har jo li'som haft nogle stykker.
Hvordan går det med den? Står den og hygger sig i kælderen?
Vedr. belægningen på cylinderne, prøv at se www.topracing.dk under
'Netbutik'.
Jeg synes dog han er en smule dyr.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Pwh (13-03-2005)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 13-03-05 06:33 |
|
>> Jeg gætter på den KR-1'er som du solgte mig
>> Det er sgu nydelige ting der dukker op til overfladen herinde
>>
> Nej, det var det faktisk IKKE!
> Jeg har jo li'som haft nogle stykker.
Hmm, det passede jo bare meget godt med at du havde glastblæst
cylindrene på den
> Hvordan går det med den? Står den og hygger sig i kælderen?
Den står og hygger sig helt fint, godt imprægneret
Jeg tager den måske på gaden når det engang bliver forår, om jeg så
sælger den videre eller beholder den må tiden vise.
> Vedr. belægningen på cylinderne, prøv at se www.topracing.dk under
> 'Netbutik'.
> Jeg synes dog han er en smule dyr.
Tak for linket.
Ja, han tager sig sgu betalt for den ulejlighed
/Jens
| |
Armand (12-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-03-05 20:13 |
|
Hekto wrote:
> In article <42331044$0$29283$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
> <xSnAbElAstarchild.dk> says...
>
>
> Den har jeg også prøvet!
> Det var bare en 2T'er!
á krumtaphuset?
>
> Først brugte jeg............ Så skyllede jeg med.....
> og derefter med masser af sprit.
Forhåbentlig ikke alm. husholdningssprit i krumtaphuset!
Alm. sprit er aggressivt udtørrende på gummi og i det tryksatte
totagger-krumtaphusder sidder der store zimmerringe til at pakke '
--
Armand.
| |
Hekto (12-03-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 12-03-05 21:21 |
|
In article <%9HYd.104291$Vf.3995170@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Hekto wrote:
> > In article <42331044$0$29283$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
> > <xSnAbElAstarchild.dk> says...
> >
> >
> > Den har jeg også prøvet!
> > Det var bare en 2T'er!
>
> á krumtaphuset?
Bedre! .... oliekanalerne!
> >
> > Først brugte jeg............ Så skyllede jeg med.....
> > og derefter med masser af sprit.
Jo, alm sprit. Det var et spørgsmål om at skylle, eller ikke skylle.
Det gik jo fint alligevel.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Ukendt (12-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-03-05 22:35 |
|
> Nej, olie er ikke løsningen! Det klæber.
> Først brugte jeg en sandblæsepistol til trykluft ... bare omvendt! Den
> belv brugt som støvsuger, med en plastikslange på. Så skyllede jeg med
> masser af rensebenzin, og derefter med masser af sprit. Derefter masser
> af tryluft, for derefter at smøre den grundigt. Den led ikke skade!
hmm ville det så ikke være bedre at bruge rensebenzin ??
Eller alm benzin..
Mvh
Morten
| |
Hekto (12-03-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 12-03-05 23:01 |
|
In article <4233608c$0$29276$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> says...
> hmm ville det så ikke være bedre at bruge rensebenzin ??
> Eller alm benzin..
>
Alm. benzin eller lampeolie, vil jeg tro.
Det skal jo skylle skidtet ud, ikke klistre det fast.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Armand (13-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-05 13:14 |
|
Hekto wrote:
> In article <4233608c$0$29276$14726298@news.sunsite.dk>, "Juel"
> <xSnAbElAstarchild.dk> says...
>
>>hmm ville det så ikke være bedre at bruge rensebenzin ??
>>Eller alm benzin..
>>
>
> Alm. benzin eller lampeolie, vil jeg tro.
> Det skal jo skylle skidtet ud, ikke klistre det fast.
Bensin er alt for tyndtflydende til at kunne binde og transportere smuds !
Lampeolie/lugtfrit petroleum er ideelt.
Og lige for at være sikker på at den ér trængt ind: Diesel, der for
mange sikkert regnes for billigere og lettere tilgængeligt, må ikke
komme i kontakt med gummi i motoren, hvilket ikke er muligt at undgå,
hvorfor diesel er et stort DONT omkring motor(cykel)- vask/rens :-|
--
Armand.
| |
Ukendt (14-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-03-05 18:07 |
|
Juel skrev i meddelelsen <42331044$0$29283$14726298@news.sunsite.dk>...
>Nå men så kommer den klasiske, man har renset og renset den forpulede
>cylinder, og alligevel vælter der sand ned fra boldhullerne, før man har
>nogen chance for at stoppe hullerne ned til motorblokken.. hvad helvede gør
>i andre i sådan en situation ???
Når nu motoren var ude af stellet, så ville jeg have vendt den "upside
down", eller i det mindste lagt motoren på siden.
mvh
Orla
>
>Mvh
>Morten
| |
Ukendt (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-05 07:54 |
|
> Når nu motoren var ude af stellet, så ville jeg have vendt den "upside
> down", eller i det mindste lagt motoren på siden.
Tjaa, cylinderen sad SINDSYGT godt fast !! så på hovede ville ikke ha
virket, jeg brugte 20mins på at få cylinderen af !!!!!
Hmm på siden, så er man da sikker på at ½delen af skidtet ryger lige i
hullet :o/
Mvh
Morten
| |
Orla Pedersen (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 15-03-05 08:10 |
|
Juel wrote:
>> Når nu motoren var ude af stellet, så ville jeg have vendt den "upside
>> down", eller i det mindste lagt motoren på siden.
> Tjaa, cylinderen sad SINDSYGT godt fast !! så på hovede ville ikke ha
> virket, jeg brugte 20mins på at få cylinderen af !!!!!
> Hmm på siden, så er man da sikker på at ½delen af skidtet ryger lige i
> hullet :o/
Hold nu op med det flæberi Om Du skal brække cylinderen ned af
stagene, eller op, er da fløjtende ligegyldigt. Ja, jeg har været der
engang :-|
Og på siden, tror Du ligefrem at skidtet "suges" ind i motoren ? I værste
fald ville der være lidt skidt, der lige skal rages af kanten af hullet
ind i blokken, og ikke som nu, helt ned i de bevægelige dele.
mvh
Orla
> Mvh
> Morten
| |
Ukendt (15-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-05 17:44 |
|
> Hold nu op med det flæberi Om Du skal brække cylinderen ned af
> stagene, eller op, er da fløjtende ligegyldigt. Ja, jeg har været der
> engang :-|
Hehe jeg har aldrig oplevet en cylinder sidde så sindsygt godt fast !
> Og på siden, tror Du ligefrem at skidtet "suges" ind i motoren ? I værste
> fald ville der være lidt skidt, der lige skal rages af kanten af hullet
> ind i blokken, og ikke som nu, helt ned i de bevægelige dele.
Ja du har jo nok ret, jeg skal ihvertfald ha skyllet den godt igennem inden
den bliver samlet igen..
Mvh
Morten
| |
Kim J (04-05-2005)
| Kommentar Fra : Kim J |
Dato : 04-05-05 11:19 |
|
"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:42331044$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...
> Cylinder+topstykke skulle så af for at kunne slibe helt til kanten, skulle
> jo af anyway eftersom der skal en GS500E cylinder på + GS450 topstykke..
Det
> kan lige informeres til alle her i gruppen at en GS500E cylinder passer
lige
> ned i blokken, UDEN modifikationer )
> Mvh
> Morten
>
>
På en GS 450?
Hmm det kunne være man skulle prøve,
min har jo gået 85000 km og bruger en del olie...
Mvh
Kim J.
| |
|
|