T-Hansen goes MC
Fra : Armand

Dato : 12-03-05 14:15

Faldt tilfældigvis over at T-Hansen vil til også at sælge sliddele til
motorcykler.
På sitet:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=424826893&n=1333933257#xy
fremgår det at man spænder over hele branchen (særsyn á Lillefrøen er
også på listen) bortset fra at Yamaha helt er glemt, og at man
foreløbig(?) vil sætte sig på batterier; oliefiltre; bremseklodser og
tændrør; men ikke er lagerførende endnu!

En hurtig prissammenligning af batterier til GS400 viser at det
billigste produkt ved hhv:
- Max's, koster: 250,-
- louis, koster: 191,- (excl. porto á 6€ pr. forsendelse)
- T-Hansen, koster: 199,-

Hvad angå kvaliteten, så må det jo komme an på en prøve; men ovenstående
er alle leverandørernes billigste produkter som indbyrdes kan dele
kundernes skepsis ligeligt.
Lige omkring bremseklodser vil jeg dog tillade mig at være skeptisk over
hvad man får for pengene :-/

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 12-03-05 14:24

Armand wrote:

> Faldt tilfældigvis over at T-Hansen vil til også at sælge sliddele til
> motorcykler.

Det er da interessant, hvis ellers kvaliteten holder, som du siger. Også
oliefiltre ville jeg være skeptisk med at købe uoriginale - det kan blive
en dyr besparelse i længden, viser erfaringen med Honda's klassiske V4'er

Iøvrigt er listen over Honda-modeller noget grovmasket eller ligefrem
upræcis, men det er da en spændende start.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 12-03-05 16:45

Richard wrote:

> [...]
> Også oliefiltre ville jeg være skeptisk med at købe uoriginale - det
> kan blive en dyr besparelse i længden, viser erfaringen med Honda's

Nu siger du Hondas klassiske V4'ere. Er VF'eren deriblandt? For det er da
værd at huske på. Min far og jeg skal nemlig ud og så på netop et par VF'ere
i dag eller i morgen.

//Kjeldsen

Fra : Richard

Dato : 12-03-05 19:13

Anders Kjeldsen wrote:

> Nu siger du Hondas klassiske V4'ere. Er VF'eren deriblandt? For det er da
> værd at huske på. Min far og jeg skal nemlig ud og så på netop et par VF'ere
> i dag eller i morgen.

Hvilken VF skal I se på? Til de klassiske Honda V4 regner jeg:
VF500/700/750/1100C (US: V30/45/65 Magna)
VF700/750/1100S (US: V45/65 Sabre)
VF400/500/700/750/1000F (US: 500/700/750/1000 Interceptor)
VF500/1000F2
og VF1000R
i produktionsårgange mellem '82 og '86 lidt afh. af den enkelte model. De
er alle i en eller anden udstrækning ømfindtlige over for korrekt
olietilførsel. Men med den rigtige service og fornuftige kørsel iøvrigt er
der nu ingen ko på isen, hvad det angår

Olierør til top, oliegalleri, knastaksler, -følgere mm blev ændret gennem
årene i forskellig takt, model for model, og det vil føre for langt at
komme detaljeret ind på her. Men min egen Honda-forhandler, Agusta-Claus i
Søborg har set en klar sammenhæng mellem skader på knaster og vippetøj på
cykler, der har kørt med uoriginale oliefiltre. Flowet er for ringe, siger
han, og skaderne viser sig derfor typisk på venstre forreste cylinder, der
ligger fjernest fra pumpen i olieforsyningen

Heldigvis sidder oliefilteret let tilgængeligt forrest på krumtaphuset, så
det er lette at se fabrikatet (med forbehold for modeller med sneplov
eller kåbe). Men hvilket filter kørte motoren med tidligere? - vil du være
sikker på dens mekaniske stand, må du ind og se, om der er (begyndende)
pitting på knastakslerne.

Motorerne i de nyere V4 begyndende fra '86-87 blev gennemgående redesignet
og er - så vidt jeg ved - ikke ømfindtlige - faktisk har de ry for at
holde adskillige hundredetusinde km uden problemer. Dvs. modellerne
VF700/750C Super Magna, VF750C ('93- m. kædetræk), VFR750/800 og den helt
anderledes ST1100/1300 Pan European. Formentlig heller ikke 400 og 750
VFR-R/RVF halvracere, men spørg hellere om dem og de andre VFR på vfr.dk

Uanset generation kan du jo vælge at bede om et afslag for den usikkerhed
der følger af at køre med uoriginalt oliefilter. Men hvad er rimeligt?

Tilsvarende gælder egentlig også for K&N- og andre meget åbne luftfiltre,
der jo slipper større støvpartikler ind end standardfilteret. Men hvor
skal man sætte grænsen?

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 12-03-05 19:40

klip

> [...]
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Honda VFR modellerne bør absolut ikke køre med uoriginale oliefiltre.
Risikoen for skader er alt for stor.
Hilsen Matthias. VFR 800

Fra : Tommy Fer

Dato : 13-03-05 01:06

> Honda VFR modellerne bør absolut ikke køre med uoriginale oliefiltre.
> Risikoen for skader er alt for stor.
> Hilsen Matthias. VFR 800

Har du nogen argurmenter til den påstand, jeg kan ikke se hvorfor et
oliefilter der ikke er originalt ikke kan produceres lige så godt som et
originalt, jeg vil endda prostulere at original producenterne udlicitere
produktionen af disse filtre til de "uoriginale" fabrikker.

Problemet kommer nok mest i at der kan være nogen uoriginale på
markedet, med dårlig kvalitet.

Hvori skulle VFR modellerne have større følsomhed over for olifiltre end
andre cykler?

mvh Tommy Fer
VFR400R, med originalt filter (købte det ikke selv... )

Fra : Armand

Dato : 13-03-05 02:29

Tommy Fer wrote:

> [...]
> produktionen af disse filtre til de "uoriginale" fabrikker.
> Problemet kommer nok mest i at der kan være nogen uoriginale på

Dén snak har huseret i mange år, og jeg har ennda måttet lægge øre til
mekaniker-historier om uoriginale filtre der nærmest har været
smuldret(???) væk.
Jeg er sikker på at udover troskyldige løfter om holdbarheden er der,
akkurat som gældende for bilernes knast-tandremme, ingen kulance-vilje
hos bil/mc -importørerne hvis en motorskade kan pinpointes til et defekt
filter :-|

--
Armand.
( Der for sin part har benyttet sig af filtre fra Louis/HG hhv. Max'

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 13-03-05 06:53

klip:
> [...]
> andre cykler?
>
> mvh Tommy Fer
> VFR400R, med originalt filter (købte det ikke selv... )

Du kommer nok selv med svaret ! Ingen kan på forhånd se hvilket filter der
er af dårlig kvalitet. Derfor. Et af VFR klubbens medlemmer er igang med at
samle brugte uoriginale filtre til nærmere undersøgelse. Det jeg har fået
fortalt indtil nu lyder ikke særligt betrykkende. Nogle af filtrene er
krøllet sammen inde i filterhuset, og det vil bestemt ikke give et godt
flow.
Hilsen Matthias

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-03-05 10:31

Matthias H Matthiessen wrote:
> [...]
> fortalt indtil nu lyder ikke særligt betrykkende. Nogle af filtrene er
> krøllet sammen inde i filterhuset, og det vil bestemt ikke give et godt

Hej Matthias

Jeg køber normalt "kvalitets" uoriginalt, som f.eks. Veshra. Jeg tror
bestemt på deres kvalitet. Min kærestes cykel og min tidligere benyttede
åbne filtre, således man nemt kunne se hvordan det havde det, både om
filteret var lavet med mindre overflade eller dårlige limninger osv.
ALDRIG har jeg set et der var dårligt, hverken som nyt eller når det
blev pillet ud.

mvh Tommy Fer

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 17:53

Tommy Fer skrev i meddelelsen
<1110792473.11b9b94a557facc95a55bed04cfbe404@yottanews>...

> [...]
>filteret var lavet med mindre overflade eller dårlige limninger osv.
>ALDRIG har jeg set et der var dårligt, hverken som nyt eller når det

Nu var det netop et Vesrah fra MAX MC-import jeg pillede af VTR'en ved
første olieskift. Hullerne ved indløbet i filtret var ca. halv diameter i
forhold til det nye originale Honda filter jeg monterede, antal af huller
var det samme. Halv diameter svarer til en fjerdedel areal :-|

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 17-03-05 01:37

Orla Pedersen wrote:
> [...]
> forhold til det nye originale Honda filter jeg monterede, antal af huller
> var det samme. Halv diameter svarer til en fjerdedel areal :-|

Regn lige på det samlede areal og sammenlign med arealet af den stuts
som filteret skrues på og hvori olien flyder fra pumpen :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 21:22

Armand skrev i meddelelsen
<1i4_d.104880$Vf.4007060@news000.worldonline.dk>...

>Regn lige på det samlede areal og sammenlign med arealet af den stuts
>som filteret skrues på og hvori olien flyder fra pumpen :-/

Olien går fra pumpen, gennem de små huller, (som i Honda filtret ikke er så
små), til ydersiden af filterpapiret, derfra retur gennem stutsen til
smørestederne. Det interessante er jo så om trykreguleringsventilen befinder
sig før eller efter filteret, og hvis efter, kan kompensere for tryktab
gennem filteret. Det fremgår ikke tydeligt i Haynes. :-| Honda sværger jo
til et antal af dyser til at regulere mængden af olie til de enkelte
smøresteder, dette system var jo noget af årsagen til at det gik så galt med
VF750, man havde regnet forkert. Jeg bryder mig ikke rigtigt om systemet,
for det _er_ sgu' for ømfintlig for tryktab andre steder i smøresystemet.
Fordelingen bliver kun som planlagt, når trykket på olien holdes konstant.
Jeg regner derfor med, at Honda har en mening med dimensioneringen af huller
i oliefiltret, hvorfor skulle de ellers specificere et filter der er
anderledes ? Og så er det nu heller ikke prisen der gør den store forskel på
den komponent, det er mere markant på andre reservedele, så er der hjælp hos
DS.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 18-03-05 15:57

Orla Pedersen wrote:
> [...]
>
> Olien går fra pumpen, gennem de små huller, (som i Honda filtret ikke er så
> små), til ydersiden af filterpapiret, derfra retur gennem stutsen til

Dér lærte jeg så lige dét!
Benelli'en (der jo basalt er en CB500f) og som på et tidspunkt havde en
bundkæde, som var ved at slide sig igennem lige netop den "rør"støbning,
der går fra pumpen og til filteret, hvorfra det er min erindring at
pumpefremløbet går igennem centerbolten til filteret; men slår jeg op i
Haynes for CB400/550, er det tydeligt at se at det ér modsat

> Det interessante er jo så om trykreguleringsventilen befinder
> sig før eller efter filteret, og hvis efter, kan kompensere for tryktab
> gennem filteret. :-|

Selve trykreguleringen foregår normalt klods op af pumpen!
Men der sidder også en overtryks(!)ventil i filterbolten. Dens funktion
er at åbne i tilfælde af stoppet filter p.g.a. overtrykket hvorved olien
fiser ind i enden af bolten, lige udenfor filterenden, og derved direkte
ind i systemet, udenom filteret!

> [...]
> Fordelingen bliver kun som planlagt, når trykket på olien holdes konstant.

Jeg vil ikke tage VF'erne i ed deromkring; men for CB'erne, såvel som
for alle andre tryksmurte motorer, drejer det sig om at knastakslen ikke
er decideret tryksmurt hvorfor de nærmest frit åbne lejepasninger vil
være et hul i systemet af en størrelse så man ikke ville kunne holde
tryk på resten af smøresystemet - Derfor er topstykkets olieforsyning
begrænset med en dyse :-|
For CB450S sidder pågældende dyse i den nederste banjobolt til det
udvendige olierør, men jeg kan hverken mindes eller se i manualen, hvor
den befinder sig på 900'er Ninja'en :-/

> [...]
> i oliefiltret, hvorfor skulle de ellers specificere et filter der er
> anderledes ? Og så er det nu heller ikke prisen der gør den store forskel på

Der er stadig et forhold mellem arealerne på såvel frem, som videre -løb
og disse huller, og jeg er sikker på at selv de små har større areal end
resten af systemet :-|

--
Armand.

Fra : TA

Dato : 20-03-05 16:24

> Orla Pedersen wrote:

<snip oliepumpe, trykreguleringsventil, overtryksventil mm>

Trykreguleringsventilen sidder som regel lige efter oliepumpen. Svjv sidder
der i de fleste oliefiltre også en overtryksventil, der kan lede olien uden
om filterindsatsen (dvs kortslutter oliefilteret). Overtryksventilen er
nødvendig, da olien i kold tilstand er alt for tyktflydende til at kunne
passere filteret og i givet fald ville masse filteret sammen. Så en kold
motor kører i starten på 'ufiltreret' olie indtil olien efterhånden bliver
varm nok til at kunne passere filteret.

Egentlig kan det undre, at man ikke har en instrumentlampe, der viser når
oliefilteret by-passes. Det ville da give nyttig information om oliens
viskositet, opvarmningstid og oliefilterets kvalitet mm.

--
TA

Fra : Armand

Dato : 21-03-05 18:38

TA wrote:
> [...]
> motor kører i starten på 'ufiltreret' olie indtil olien efterhånden bliver

Mnjaarh :-/
Ka' de' nu å pass'??

Jeg mener: Er det ikke en af de sædvanlige anakronismer, som ikke holder
vand her i det nye årtusinde??
Hvis man påregner at de fleste bruger en temmelig tyndtflydende
letløbs-olie med stort viskositets-indeks, skulle olien gerne kunne
komme gennem filtret selv lige efter koldstart!

Jeg regner absolut den indbyggede ventil for at være en sikkerhed for
fortsat olieflow selv efter at et filter med tiden er tilstoppet, eller
måske endda ligefrem faldet sammen :-|

--
Armand.

Fra : TA

Dato : 25-03-05 01:14

> [...]
> letløbs-olie med stort viskositets-indeks, skulle olien gerne kunne
> komme gennem filtret selv lige efter koldstart!

Jeg tvivler på, at letløbsolier ændrer ret meget ved det, da olien jo
fortsat er meget mere tyktflydende i kold end varm tilstand. En 10W-40 olie
fx, som typisk anvendes i mc-er, har en viskositet på ca 500 cSt ved 10 gr C
og ca 15 cSt ved 100 gr C -- dvs viskositeten er over 30 gange højere i kold
tilstand. Det bliver selvfølgelig mere udtalt ved endnu lavere temperaturer.

Bortset fra oliens temperatur og viskositet spiller andre faktorer sikkert
også ind -- såsom olieflow'et (afhænger af motorens RPM) og oliefilterets
flow-kapacitet. Hvis man kører en kold motor med høje omdrejninger *skal*
det forøgede flow på een eller anden måde gennem filteret, og her kan
by-pass ventilen hjælpe. By-pass ventilen er således ikke en On-Off ventil,
men åbner snarere gradvis afhængig af trykdifferencen på filterindsatsen.
Åbner by-pass ventilen ikke, kan filterindsatsen tage skade.

Men egentlig er det vel også udmærket at olien passerer oliefilterets
by-pass ventil? Af hensyn til motor-slidtage er det formentlig bedre at opnå
smøretrykket hurtigt med ufiltreret olie end at køre længe med et lavere
olietryk? Olien i sumpen er jo ikke nødvendigvis beskidt da den løbende
filtreres.

> Jeg regner absolut den indbyggede ventil for at være en sikkerhed for
> fortsat olieflow selv efter at et filter med tiden er tilstoppet, eller
> måske endda ligefrem faldet sammen :-|

Næsten enig . Som jeg har forstået det, justerer by-pass ventilen i
oliefilteret olieflowet (enten pga tilstoppet filterindsats, høj viskositet,
lav temperatur eller høj RPM) og sikrer dermed et tilstrækkeligt olieflow
til motoren.

By-pass ventilen i motoren beskytter motoren mod et defekt oliefilter pga
tilstopning/sammenfald eller fabrikationsfejl.

Just my 2 cents.

--
TA

<http://www.mgnoc.com/_overlay/Archives/oil_filters.htm>
<http://www.machinerylubrication.com/article_detail.asp?articleid=398&relate
dbookgroup=ContaminationControl>

Fra : Armand

Dato : 25-03-05 11:09

TA wrote:

> [...]
> tilstand. Det bliver selvfølgelig mere udtalt ved endnu lavere temperaturer.

Hvad er så tallet for en SAE30 olie ved 100° til sammenligning ??

> [...]
> flow-kapacitet. Hvis man kører en kold motor med høje omdrejninger *skal*
> det forøgede flow på een eller anden måde gennem filteret, og her kan

Ahh - Et argument jeg har overset!
Selvom dobbelte omdrejinger ikke nødvendigvis behøver at betyde dobbelt
olieforsyning, så ér der en forskel på mængden i den positive retning á
lavere mængde ved tykkere olie (koldstart og varmkøring)!

Ja, nemlig ja!

--
Armand.

Fra : TA

Dato : 25-03-05 16:57

> Hvad er så tallet for en SAE30 olie ved 100° til sammenligning ??

For en SAE30 olie skal viskositeten ligge mellem 9,3 og 12,5 cSt ved 100 gr
C.

> [...]
> olieforsyning, så ér der en forskel på mængden i den positive retning á
> lavere mængde ved tykkere olie (koldstart og varmkøring)!

Det er sandt Men alt andet lige har en tykkere (kold) olie dog sværere
ved at passere filtermaterialet, hvorfor by-pass ventilen må hjælpe til.
By-pass ventilen leder olien uden om filterindsatsen når trykforskellen på
ind- og udgangs-siden af denne overstiger ca 11 psi (~0,75 bar). Vha by-pass
ventilen er man således sikret et max fald i olietrykket på ca 11 psi over
oliefilteret. Og det er da ganske fikst.

--
TA

Fra : Moller

Dato : 14-03-05 11:31

> [...]

> fortalt indtil nu lyder ikke særligt betrykkende. Nogle af filtrene er
> krøllet sammen inde i filterhuset, og det vil bestemt ikke give et godt

   Hej Matthias,
      Du skulle vel ikke være kunde hos Augusta Claus ;) hæhæ

   Nå, men som Tommy også er inde på, så er der forskel på gode mærker og
dårlige mærker. Jeg personligt ville aldrig røre et filter med en ukendt
fabrikant, ala hvad der tit dukker op hos T-hansen. Men omkring Veshra
filtrende som tommy også bruger, så har jeg ikke oplevet nogen
problemer, eller noget... de har altid været fino osv.

   En anden ting er også at MC fabrikanterne laver jo ik selv filtrende,
de køber dem på licens fra filtre fabrikanterne. Så er det bare hvilken
fabrikanter der normalt er underleverandør. Det er meget få slid dele
som MC fabrikanterne ikke køber gennem OEM markede nu om dage.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 15-03-05 05:49

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fabrikanter der normalt er underleverandør. Det er meget få slid dele som
> MC fabrikanterne ikke køber gennem OEM markede nu om dage.

Hej Moller
Nej, jeg er ikke kunde hos Augusta. Grunden til at jeg også kun vælger det
originale filter er den, at merprisen i forhold til et uoriginal er så lille
målt pr km. Lad os antage at merprisen er 60,- Hvis du skifter olie pr. 6000
km., så er det kun 1 øre mere pr km. Kører man bare lidt fornuftig engang
imellem (økonomisk), så er merprisen også sparet hjem.
Derudover er det da også dejlig at vide, at filteret ikke skulle give nogle
problemer.
Hilsen Matthias

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-03-05 08:55

> mvh Tommy Fer
> VFR400R, med originalt filter (købte det ikke selv... )

Det er et af mine originale filtre til min CBR der sidder på Tommys VFR. Når
vi snakker åbne filtre køber jeg altid de billigste. Den kontrollerer jeg
for sjusket limning og lille areal før jeg monterer dem. jeg køber som regel
Delo fra Louis, og de ser fine ud, også når de bliver pillet ud igen. Jeg
skifter dem dog ret tit (2-4000km), da min DR lever et hårdt liv. Min CBR og
kærestens GPZ 500 S (de bruger samme filter) kører med originale lukkede
Honda filtre begge to. AgustaKlaus har indoktrineret mig voldsomt og jeg har
besluttet at merprisen for et original filter er pegnene værd. Et original
filter til min CBR koster 75kr mod ca. 50kr for et filter fra Louis.

Det vigtigste er dog at skifte olie og filter regelmæssigt, og inden for de
opgivne intervaller. Hvilket filter man bruger er ren flueknipperi i forhold
til.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 12-03-05 20:33

Richard wrote:
> Hvilken VF skal I se på?

En VF500C og en VF1100C

V30'eren er fra 83 og har gået 38.000 KM.
V65'eren er fra 86 og har gået 36.000 Miles (~58.000 KM)

//Kjeldsen
GSX-R250

Fra : Richard

Dato : 12-03-05 23:17

Anders Kjeldsen wrote:

> En VF500C og en VF1100C

Søger du på de amerikanske SabMag-sites, finder du sikkert, at
C-modellerne generelt er mindre berørt af problemerne med smøring af
toppene. Formentlig fordi de ikke køres så hårdt som S, F og kR'en - med
sine 116 hk har VF1100C'en langt flere kræfter end de fleste kan håndtere

På 500 F'erne var krumtappen i højere grad et problem, som imidlertid blev
udbedret med årene. Men igen, af natur bliver VF500C-motoren ikke kørt så
langt op i omdrejningerne, så krumtapskader på VF500C er mig bekendt ikke
noget erkendt problem. VF500C'en havde også lidt færre heste end F'en.

> V30'eren er fra 83 og har gået 38.000 KM.

Næppe en '83er, idet V30 Magna kun blev produceret i '84-85

> V65'eren er fra 86 og har gået 36.000 Miles (~58.000 KM)

I så fald er den sjælden; der blev ikke bygget mange tusinde af denne
sidste årgang - på VF1100C blev det forreste oliegalleri skiftet i '86
og knastakselholderne i '85 fra motornummer -2207311 iflg.
reservedelskataloget. Men disse og andre forbedringer blev nu også indført
på rigtig mange af de ældre cykler.

Men det kan ejeren sikkert fortælle jer mere om; hvor i landet skal I se
dem?

Hvis ikke I allerede har fundet det, er der meget info og links til endnu
mere om disse og de andre klassiske V4er på www.honda-v4.com under
Modellinfo

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 13-03-05 10:58

Richard wrote:

[KLIP]

> Næppe en '83er, idet V30 Magna kun blev produceret i '84-85

Du siger noget, men det står i annoncen . Sørger lige for at få skrevet
stelnummeret ned og tjekker det på nettet.

> [...]
> reservedelskataloget. Men disse og andre forbedringer blev nu også
> indført på rigtig mange af de ældre cykler.

Det er muligt. Igen tjekker jeg selvfølgelig stelnummeret.

> Men det kan ejeren sikkert fortælle jer mere om; hvor i landet skal I
> se dem?

Det håber jeg. Det er i Aalborg-egnen ikke langt fra hvor vi bor

> Hvis ikke I allerede har fundet det, er der meget info og links til
> endnu mere om disse og de andre klassiske V4er på www.honda-v4.com
> under Modellinfo

Jo, jeg så adressen i din tidligere post - tak :)
Der er jo masser af info - man kan jo hurtigt bruge et par timer derinde og
på de sider der linkes til.

//Kjeldsen
GSX-R250

Fra : Richard

Dato : 13-03-05 12:17

Anders Kjeldsen wrote:

> Du siger noget, men det står i annoncen . Sørger lige for at få skrevet
> stelnummeret ned og tjekker det på nettet.

God idé. Det ses ofte, at årgangen på mc'er sættes forkert, men oftest til
et senere år hvor cyklen er registreret første gang. Det årstal er jo også
godt at vide ved importcykler, som jo værdisættes efter årgangen. Og så
håber jeg da ikke, at sælgeren af fx en uindregistreret cykel prøver at
skabe forventning om en lavere afgift ved at sætte cyklens alder op

Men cyklen rigtige (produktions)år er nødvendig at kende aht valg af
reservedel e mv og er derfor det mest relevante IMHO

> Der er jo masser af info - man kan jo hurtigt bruge et par timer derinde og
> på de sider der linkes til.

Timer? - nogle SabMag'ere har gjort det til en hel livsstil

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 12-03-05 20:34

Jeg glemte helt at sige tak for alt info'en

//Kjeldsen

Fra : Grunnet

Dato : 12-03-05 16:01

Armand skrev
i meddelelsen news:5XBYd.104227$Vf.3994011@news000.worldonline.dk,:
> [...]
> kan dele kundernes skepsis ligeligt.
> Lige omkring bremseklodser vil jeg dog tillade mig at være skeptisk

Så lige, at oliefilte til min koster 29 kr. incl. simmerring og
dækselpakning (hvis billedet er til at stole på).
Når jeg køber filter ved MAX eller Louis følger der ikke simmerring og
dækselpakning med, det plejer kun at være når jeg køber originalt Honda
filter (hvilket jeg gjorde igår til en pris af 89,40 kr.)
Enten tjener de ALT for meget på originale dele (jeg ved godt de tjener for
meget), eller også må der være en væsentlig kvalitets-forskel.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)

Fra : kong

Dato : 12-03-05 17:23

Jeg skulle betale 150 for et oliefilter hos Rydberg, var mit første MC køb
så vidste ikke det var pisse dyrt.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-03-05 19:28

Armand skrev:

> Faldt tilfældigvis over at T-Hansen vil til også at sælge sliddele til
> motorcykler.

Det gjorde jeg tilfældigvis også forleden.

> [...]
> kan dele kundernes skepsis ligeligt.
> Lige omkring bremseklodser vil jeg dog tillade mig at være skeptisk

Priserne er ikke noget der kan tiltrække mig. Nogen ting er samme pris
eller tæt på hvad man skal give hos en rigtig forhandler. Og så i
anerkendte mærker og kvalitet. Til med roder de rundt med forskellige
numre på ting som har samme nummer originalt. De får ikke min støtte.

Ib Jakobsen

Fra : Hekto

Dato : 12-03-05 21:18

In article <4233349e$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
senator@post.tele.dk says...
> [...]
> anerkendte mærker og kvalitet. Til med roder de rundt med forskellige
> numre på ting som har samme nummer originalt. De får ikke min støtte.

Nej, ihvertfald til mit bizare valg ef mærke, er både louis og orig.
Duc' til samme pris eller billigere!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Tommy Fer

Dato : 13-03-05 01:08

Ib Jakobsen wrote:

> [...]
> anerkendte mærker og kvalitet. Til med roder de rundt med forskellige
> numre på ting som har samme nummer originalt. De får ikke min støtte.

Tjae, men mit batteri på min VFR koster kun 299 hos T.Hansen.. koster
svjh. omkring 700 hos MC nøglen... jeg er ret sikker på at 2 batterier
fra T.hansen holder længere.

mvh Tommy Fer

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-03-05 09:00

> Tjae, men mit batteri på min VFR koster kun 299 hos T.Hansen.. koster
> svjh. omkring 700 hos MC nøglen... jeg er ret sikker på at 2 batterier
> fra T.hansen holder længere.

Hej Tommy

Helt korrekt betragtning. Der hvor der er forskel på kvaliteten af batterier
er hvor mange ampære de kan give til startstrøm ved lave tempraturer. Men
hvor mange laver bilejeres mareridt og skal starte deres MC ved -15 grader.
Nej vel?
En batteri til din NC30 koster 178kr ved Louis. Det er 4 batterier for
712kr.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-03-05 12:12

Hmmm. Måske .....

Jeg har lige bestilt en del hos MC-butikken. Dem synes jeg også er rimeligt
billige. Priserne lå så tæt på louis at jeg valgte et købe det hele i DK.

Fx. indsugningsgummier, der var kun 10-20 kroner at spare for noget som
koster ca. 700 kr.

De har også originaldele til fornuftige priser.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Peter

Dato : 15-03-05 18:27

> [...]
> fremgår det at man spænder over hele branchen (særsyn á Lillefrøen er også
> på listen) bortset fra at Yamaha helt er glemt,

Så er T-Hansen også nået til Y.

--
Peter
XJ600S