Hjælp er der nogen der ved hvor lang
Fra : johnny

Dato : 12-03-05 10:41

Hej jeg er en pige som lige har købt en kawasaki zxr 750...er der
nogen der kan hjælpe mig for jeg er lidt utilfreds med den. hvor lang
tids fortrydelseret har jeg.Jeg har lige købt den ved en forhandler

Fra : Grunnet

Dato : 12-03-05 10:59

johnny skrev
i meddelelsen news:7bf6c8c9.0503120140.60d96d79@posting.google.com,:
> Hej jeg er en pige som lige har købt en kawasaki zxr 750...er der
> nogen der kan hjælpe mig for jeg er lidt utilfreds med den. hvor lang
> tids fortrydelseret har jeg.Jeg har lige købt den ved en forhandler

Hej frøken Johnny

Du har ingen fortrydelsesret (medmindre du har købt den på
postordre/intenethandel)

Men har den fejl/mangler har du 24 mdrs. reklamationsret i henhold til
købeloven og forhandleren er forpligtet til at reparere cyklen. Fejlene skal
være meget grove, så grove at forhandleren ikke indenfor rimelig tid/antal
forsøg kan reparere, før du kan kræve at handlen skal ophæves.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)

Fra : Brian Lænø

Dato : 12-03-05 11:23

"johnny" skrev

> Hej jeg er en pige som lige har købt en kawasaki zxr 750...er der
> nogen der kan hjælpe mig for jeg er lidt utilfreds med den. hvor lang
> tids fortrydelseret har jeg.Jeg har lige købt den ved en forhandler

Med mindre du har købt den over internettet (fjern køb), så tror jeg ikke du
har nogen returret.
Men hvis der er noget der er i vejen med den, så kan du få det lavet.
Der er først hvis de ikke kan udbedre fejl, at der er en chance for at
ophæve købet.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Troels Jensen

Dato : 12-03-05 12:04

"johnny" <johnnynissen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg er en pige som lige har købt en kawasaki zxr 750...er der
> nogen der kan hjælpe mig for jeg er lidt utilfreds med den. hvor lang
> tids fortrydelseret har jeg.Jeg har lige købt den ved en forhandler

Det er lidt svært at svare på, når du ikke fortæller, hvorfor du er
utilfreds. Er det farven, du ikke længere bryder dig om, eller er der noget
galt med den?

Troels

Fra : Dr.Enduro

Dato : 12-03-05 12:42

Yes, som de andre nævner, har du ingen returret. Hvis han er flink,
kan han bytte den med en anden, men det er ikke noget, han er forpliget til.
Hvis der er fel ved den, har du 24 måneder til at reklamere. De første 6
måneder skal forhandleren bevise, at fejlen ikke allerede var der, da du
købte cyklen. Det er i praksis umuligt, dvs, du kan få udbedret alle
mangler, der dukker op inden for 6 måneder.
De resterende 18 måneder er det dig, der skal bevise, at fejlen allerede
fandtes på købstidspunktet. Det er svært, men kan nogle gange godt lade
sig gøre.
De nævnte regler gælder i princippet for både forhandler- som privatkøb.
Forskellen er, at en privat kan omgå reglen ved at udelukke den i
kontrakten, det må en forhandler ikke, han skal altid stå til ansvar i 2 år.

Hilsen Jan

Fra : J. Jørgensen

Dato : 12-03-05 19:01

> [...]
> nogen der kan hjælpe mig for jeg er lidt utilfreds med den. hvor lang
> tids fortrydelseret har jeg.Jeg har lige købt den ved en forhandler

Hej Johnny

Usanset hvordan reglerne helt præcist skal fortolkes, så synes jeg blot du
skal "tale"med forhandleren.
En seriøs forhandler vil ikke stå af vejen for at ændre en handel, til noget
der er positivt for begge parter.

Hilsen
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 12-03-05 20:18

J. Jørgensen wrote:

> [...]
> skal "tale"med forhandleren.
> En seriøs forhandler vil ikke stå af vejen for at ændre en handel, til noget

Så er der blot at håbe at det ikke er MC-Hjørnet eller Brdr. Jensen der
er handlet ved!

--
Armand.

Fra : Frans jensen

Dato : 12-03-05 23:02

On Sat, 12 Mar 2005 20:17:42 +0100, Armand
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Så er der blot at håbe at det ikke er MC-Hjørnet eller Brdr. Jensen der
>er handlet ved!

!!
er der nogen som handler med Brdr. Jensen?

--
mvh Frans

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-03-05 11:34

Frans jensen wrote:

> !!
> er der nogen som handler med Brdr. Jensen?

Hmm. Jeg blev lidt skuffet forleden da jeg var nede hos Allan's MC i
Hillerød og hente et visir - så er der endelig en fornuftig forhandler i
"min" by, og hvad ser man så - en brdr. Jensen varevogn udenfor..

--
vh
Torben

Fra : ScooterBo

Dato : 13-03-05 14:26

> Hmm. Jeg blev lidt skuffet forleden da jeg var nede hos Allan's MC i
> Hillerød og hente et visir - så er der endelig en fornuftig forhandler i
> "min" by, og hvad ser man så - en brdr. Jensen varevogn udenfor..

Det undrer mig at d'herrer Brdr. Jensen stadig har en forretning - det
lyder ikke som om deres kunder ligefrem løber jubel-skrigende tilbage til
biksen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-03-05 21:21

ScooterBo wrote:

> - det lyder ikke som om deres kunder ligefrem løber jubel-skrigende tilbage
> til biksen

...nok skrigende, men ikke jublende

--
Dun@nt