PGO 110 scooter og tyven fundet !
Fra : K

Dato : 11-03-05 18:21

Hej gruppe

Måske har nogle herinde set de to indlæg "Når en salgsannonce bliver til en
efterlysning " fra d. 21/2 og "Genopslag : efterlysning af PGO Scooter og
tyven !" fra d. 5/3, idag 11/3 blev jeg ringet op af politiet som kunne
fortælle at mit køretøj blandt andre var fundet hos en kending af politiet,
gerningsmanden havde op til flere adskildte knallerter, scootere og mc'er
som lå systematisk i løsdele på hylder. Nu skal jeg så ind på politigården i
Aalborg i næste uge og inspicere min PGO totalt adskildt liggende i
plastposer, samtidig skal jeg opgøre med forsikringsmanden om der er mangler
osv.
Politiet siger at manden intet er værd ,han har i forvejen en stor gæld så
det bliver samfundet + forsikringsselskaberne der betaler omgangen.
Jeg er vred og går nu og tænker på om jeg skal gå i retten og se manden an
og håbe på at retssystemet giver ham en lærestreg, dog sagde politiet til
mig i telefonen at det ikke er værd for mig at anlægge sag, det er
tidsspilde

Tak for nu og god weekend V.H Kramme

Fra : Schlæger

Dato : 11-03-05 18:30

K wrote:

> [...]
> og håbe på at retssystemet giver ham en lærestreg, dog sagde politiet til
> mig i telefonen at det ikke er værd for mig at anlægge sag, det er

Tillykke med "fundet".

Uanset om manden er penge værd eller ej, har den slags kriminelle godt af
at få en dom på X kroner hægtet om ankelen. Det kunne jo være, at de i
fremntiden får behov for eller lyst til at blive "normale borgere", og så
kan både betalingsvilje og -evne ændre sig markant.....

... og krav i h.t. dom forældes først efter 20 år ...

Mch Schlæger

Fra : Torben Bach

Dato : 11-03-05 19:13

K wrote:
> [...]
> manden an og håbe på at retssystemet giver ham en lærestreg, dog
> sagde politiet til mig i telefonen at det ikke er værd for mig at

Hej Kramme
Selvom dit forsikringsselskab måske dækker en del, så er jeg ret sikker
på,
at de ikke dækker det hele, og at du sikkert også har noget, der hedder
selvrisiko.

Når du meget snart ved, hvor stort dit tab er, skal du meddele politiet,
at
du ønsker erstatning fra gerningsmanden, og så skal du gemme alt, hvad du
har af papirer, der kan dokumentere dit krav.

Når han så kommer for retten, vil retten skrive til dig. Du behøver ikke
at
møde op selv, men skal blot sende dit erstatningskrav incl.
dokumentationen
(gem kopier til dig selv).

Bliver dit erstatningskrav anerkendt af gerningsmanden og bliver det taget
med i dommen, kan du så håbe på, at pgl. betaler erstatningen på et eller
andet tidspunkt. Hvis ikke, skal du selv sørge for at "holde liv" i dit
erstatningskrav med nogle års mellemrum.

Du skal have *mange* penge til gode, før det kan betale sig at hyre en
advokat til at inddrive dit erstatningskrav, så husk lige på, at det er
dig,
der i første omgang, skal betale advokatens timeløn.

Held og lykke - det jeg ville med dette indlæg er kort og godt: Du må/skal
ikke frafalde erstatningskrav, hvis du altså har mistet penge som følge af
tyveriet.
--
Husk at hver morgen er den første dag
i resten af dit liv.

Fra : K

Dato : 12-03-05 13:45

"Torben Bach" <tsbachfjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du ønsker erstatning fra gerningsmanden, og så skal du gemme alt, hvad du
> har af papirer, der kan dokumentere dit krav.

enig

> [...]
> at
> møde op selv, men skal blot sende dit erstatningskrav incl.

jeg vil nu gerne se fyren lidt an så jeg møder sikkert op

> [...]

> dig,
> der i første omgang, skal betale advokatens timeløn.

ja så langt kommer det ikke, han er som sagt ikke en krone værd !

> Held og lykke - det jeg ville med dette indlæg er kort og godt: Du må/skal
> ikke frafalde erstatningskrav, hvis du altså har mistet penge som følge af
> tyveriet.

jo tak for det

V:H John Kramme

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-03-05 19:11

"K" <kramme@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og håbe på at retssystemet giver ham en lærestreg, dog sagde politiet til
> mig i telefonen at det ikke er værd for mig at anlægge sag, det er

Han hedder ikke Henrik Valentin, vel?
Jeg fik nemlig samme sang af politiet da min Honda 600 blev stjålet og
smadret for nogle år siden, og det var bemeldte herre fra Aalborg.

Rittig

Fra : K

Dato : 12-03-05 13:40

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse

> Han hedder ikke Henrik Valentin, vel?

Må endnu ikke få at vide hvad han hedder, jeg rykkede ellers for det da jeg
talte med politiet !

> Jeg fik nemlig samme sang af politiet da min Honda 600 blev stjålet og
> smadret for nogle år siden, og det var bemeldte herre fra Aalborg.

Jeg skal nok lige meddele herinde hvad herren hedder når jeg på et tidspunkt
får det at vide !

V.H John Kramme

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-03-05 14:36

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]

> Jeg fik nemlig samme sang af politiet da min Honda 600 blev stjålet og
> smadret for nogle år siden, og det var bemeldte herre fra Aalborg.

Jeg tror, at det er et typisk standardsvar. Jeg fik selv samme smørre, da
nogen "lånte" min MC og politiet herfter fandt Jacob Quist Gregersen og
Belinda Ellen Hansen køre rundt på min MC (også i Aalborg).

Naturligvis kunne jeg ikke drømme om, at hænge dem ud hér på nettet, for da
de blevet taget på fersk gerning på min MC, der meddelte de politiet, at de
skam ikke vidste at de kørte rundt på en stjålen MC og derved blev pure
frikendt.

Slutteligt fik jeg besked på, at gemme alt mht. kvitteringer på
reparationer, HVIS der nu blev noget ud af sagen... sagde de også dét til
dig?!

Det nytter sandsynligvis intet, at klage over afgørelsen i denne "retstat".
Jeg prøvede, men fik kun en underlig formulering, hvori politiet først
beklagede over deres egen langtrukne sagsgang, hvilket gjorde at min
klagefrist nu var udløbet... øhnå?!

Hilsen
Lars

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-03-05 20:34

"Lars T. Thomsen" <oz0ltt@ofir.deltakilo> wrote in message
> [...]
> MC, der meddelte de politiet, at de skam ikke vidste at
> de kørte rundt på en stjålen MC og derved blev pure

Sagde du ikke til de to slyngler, at du ville have dine penge in person
eller noget?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-03-05 21:24

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote in message
> "Lars T. Thomsen" <oz0ltt@ofir.deltakilo> wrote in message

> Sagde du ikke til de to slyngler, at du ville have dine penge in person
> eller noget?

Jeg sagde ingenting, da jeg kun kender navnene, ikke adresserne. På dette
tidspunkt, der havde myndighederne allerede trukket alt i langdrag og kendte
alle facits på forhånd. Samme smørre som John Kramme fik...
Det eneste store lyspunkt var, at politiet faktisk rullede den ind et
salatfad og den hjem til min privatadresse.

Det skete jo under min studietid på universitet (hvor man da havde lavvande
i kassen), så det ville jo være lidt af et satning, at hovedløst sende den
til mekaniker og herefter forsøge, at sende regningen/erstatningskravet
videre til nogen, der måske hverken ville- eller kunne betale den.

Så hellere lidt gør-det-selv, så den kunne komme til at køre for billige
penge. For man får aldrig helt det samme forhold til sin MC, når man får den
tilbage med nedslidt kobling, dårlig gearkasse, brækket op i tank. "Tilkørt"
med et benzinforbrug svarende til en Dodge og fundet liggende i asfalten ude
i Vodskov, sammen med to mennesker, der *slet ikke* havde nogen onde
hensigter!

Hilsen
Lars

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-03-05 21:43

> [...]
> herefter forsøge, at sende regningen/erstatningskravet
> videre til nogen, der måske hverken ville- eller kunne

Okay, men hold da op en sur situation.

Jeg vidste ikke at du var færdig herudefra. Hvad laver du så nu?

Kører du stadig på Yamahaen eller er den blevet skiftet ud?

> [...]
> liggende i asfalten ude i Vodskov, sammen med to
> mennesker, der *slet ikke* havde nogen onde hensigter!

Næh... Det kan jeg godt forstå. Det at man ikke ved hvad den har været brugt
til er ret ubehageligt. Det er det samme med kærester.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-03-05 22:41

Hej Jacob!

> "Lars T. Thomsen" <oz0ltt@ofir.deltakilo> wrote in message

> Okay, men hold da op en sur situation.

Ja og jeg kan fortælle den til hudløshed! - Men jeg er jo ikke den eneste,
der har oplevet dén slags. Det gør nok eet eller andet ved
retsbevistheden...

> Jeg vidste ikke at du var færdig herudefra. Hvad laver du så nu?

Jeg er ramt af dén kedelige trend, hvor man næsten kun vil have 26 år gamle
civilingeniører med mindst 8 års erfaring fra andre firmaer og indenfor et
område, der gerne er helt nyt...

> Kører du stadig på Yamahaen eller er den blevet skiftet ud?

Dén kører stadig... eller snarere: næsten!
Den har et dårligt gevind ved oliefilterdækslet, som jeg skal have fikset.
Det får jeg (forhåbentlig) ordnet næste weekend, aalborgvejret er jo
alligevel ikke specielt MC-venligt.

Jeg aner ikke, hvad min næste MC skal være for een (forslag modtages gerne!
) udover, at den gerne må have skivebremser på forhjulet og *en del
mere* end 21 HK på baghjulet.

> Næh... Det kan jeg godt forstå. Det at man ikke ved hvad den har været
brugt
> til er ret ubehageligt. Det er det samme med kærester.

En ganske fin/korrekt parallitet! - Dét bliver aldrig helt det samme! - Og
de japanske reservedelspriser/forhandleravancen er heller ikke noget plaster
på såret. Man skal jo også være fornuftlig og undgå, at skulle smide for
mange gode penge efter dårlige.
En trøst er naturligvis, at det ikke gik udover en dyrere MC. Og at jeg fik
den tilbage og at den efterfølgende har gidet, at bære mig mange km siden.
Samtidigt er man jo også blevet mindre øm over, at skulle køre efter een
eller anden saltbil i vintersæsonen.

Hilsen
Lars

Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-03-05 18:59

> [...]
>
> Ja og jeg kan fortælle den til hudløshed! - Men jeg er jo
> ikke den eneste, der har oplevet dén slags. Det gør nok

Ja, desværre oplever man tit det synes jeg.

> Jeg er ramt af dén kedelige trend, hvor man næsten kun
> vil have 26 år gamle civilingeniører med mindst 8 års
> erfaring fra andre firmaer og indenfor et område, der
> gerne er helt nyt...

Jeg går også lidt og tænker på om jeg havner i samme situation, når jeg er
færdig med uddannelsen til sommer. Det var noget nemmere at få arbejde for 5
år siden.

> [...]
> skal have fikset. Det får jeg (forhåbentlig) ordnet næste
> weekend, aalborgvejret er jo alligevel ikke specielt

Næh ikke lige nu. Jeg har lige fået skiftet luftfilter osv. på min cykel
sidste weekend. Jeg mangler at få skiftet dæk, så skulle den være køreklar.
Det gode vejr er lige om hjørnet tror jeg.

> Jeg aner ikke, hvad min næste MC skal være for een
> (forslag modtages gerne! ) udover, at den gerne må
> have skivebremser på forhjulet og *en del mere* end 21 HK
> på baghjulet.

SV650, Fazer 600, RF600, GSX-R 600? *MUMS*

Du er da ikke så lidt positiv.

Fra : K

Dato : 13-03-05 09:37

"Lars T. Thomsen" <oz0ltt@ofir.deltakilo> skrev i en meddelelse

> [...]
> kendte
> alle facits på forhånd. Samme smørre som John Kramme fik...

Hov ...hvilken smørre ? jeg vil gerne have at du beskriver hvilken smørre
jeg har fået !
NOTE: husk på at min sag først lige er startet, så intet er endnu klarlagt
!

V.H John Kramme

Fra : KubikH

Dato : 11-03-05 21:08

> [...]
> og håbe på at retssystemet giver ham en lærestreg, dog sagde politiet til
> mig i telefonen at det ikke er værd for mig at anlægge sag, det er

Hej
Jeg ved det er primitivt
Men man kan ikke bare få mandens navn oplyst.
Hvis man derimod lægger sag an kommer det af sig selv.

En gut her i København fik stjålet sin gamle Toyota
Den blev stoppet efter ca 3 uger, og var godt ramponeret.
Perkerne der havde hugget den, var 16 & 17, og politiet mente at det var
tidsspilde.
Der blev lagt sag an, og man mødte op i retten med et krav.
Da de skulle ud af retten igen, kom Toyotaen fræsende hen og stoppede ved
fortovet.
Ejeren stod ud og gav dem "pistolfingeren"
De råbte op og sammen med kumpanerne blev de truende.
Toyotaen gled stille ud i trafikken igen.
Perkerne boede i samme opgang, og 3 dage senere hang der pludselig, et
Toyotamærke klistret på deres fordøre.
Toyotaejeren blev opsøgt på sin bopæl, af 4 gale perkerne, der legede
tæskehold (Han har en god fordør, og en god underbo)
Han ringede til politiet, og meldte et væbnet overfald, åbnede døren, og
brækkede næsen på den første med enden af et boldbat.
Så mosede han ud af døren, og knækkede kravebenet på den næste.
I det samme kom underboen drønende op ad trappen, den tredje perker stak af,
og den 4´de trak en kniv.
Han fik battet i bærret.
Den "knækkede næse" trak også en kniv, og vendte sig mod Toyotaejeren.
Underboen greb ham i ankelen og slæbte ham ned af trappen (5 trappeløb)
Kort efter kom politiet fræsende.
De fik en forklaring om tæskehold med knive og baseballbats, hjælpsomme
naboere osv.
Den 4´de perker blev samlet op af en patruljevogn samme aften
Ca. 4 dage senere stod der en plastflaske, med en slat benzin i og en æske
tændstikker, på måtten hos perkerne.
Nogle dage senere fik de et brev, med en haglpatron i.(Nabolaget var vist
ved at være et varm sted at komme forbi)
Toyotaejeren blev opsøgt af en Iman 2 dage senere.
Han talte på vegne af familierne, og havde en kuvert med der dækkede
erstatningskravet til fulde.
Det er lidt uklart for mig, men jeg mener at anmeldelsen for vold er trukket
tilbage.

Mvh
Niels

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-03-05 22:01

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i

> [...]

> Jeg ved det er primitivt
> Men man kan ikke bare få mandens navn oplyst.
> Hvis man derimod lægger sag an kommer det af sig selv.

Og du mener fremgangsmåden er OK - nærmest morsom (?)

Eller hvad er din hensigt med den racistiske smøre om vold og selvtægt?
Hvis ja er du i hvert fald galt afmarcheret hos mig.

--
http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : KubikH

Dato : 11-03-05 22:44

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Eller hvad er din hensigt med den racistiske smøre om vold og selvtægt?
> Hvis ja er du i hvert fald galt afmarcheret hos mig.

Hensigten er sådan bare set at belyse forskellen i indstilling til det at
anlægge sag kontra at lade være.
Samt en lille historie om hvad der kan komme ud af det.

Hvad er din hensigt med dit indlæg??
Altså ud over at fortolke min mening, og derefter lufte din egen?

Hvis du med racistisk mener ordet "perker", trænger du vist til en
opdatering.
Efterkommere af etniske indvandrere, bosiddende på Nørrebro i København,
betegner sig selv som "Perkere"
De er for øvrigt stolte af betegnelsen.

Selvtægt ...... det er vist et emne der er svært at definere, selv om man
skulle have set det.

Vold ... Helt sikkert.
De "Pisaber" havde hærget hele nabolaget i længere til med bil - knallert
tyverier(bla min bil), indbrud og røverier.
"Kronen på værket" var starten på deres karriere.
De snuppede en taske fra en 83 årig.
Hun brækkede hoften og kom aldrig ud af sengen igen.

Men det var jo mest synd for dem ikke?? ...... da var de jo kun 14 år, og
gjorde det ikke med vilje.

Hav en god week -end.
Mv
Niels

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-03-05 08:19

> [...]

> anlægge sag kontra at lade være.
> Samt en lille historie om hvad der kan komme ud af det.

Vrøvl. Du troede du fortalte en go´historie. Det var det ikke.

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : helloo.dk

Dato : 12-03-05 21:16

> Vrøvl. Du troede du fortalte en go´historie. Det var det ikke.

Det var så din mening.. Personligt syntes jeg at det var helt i top. Var der
bare flere der var sådan kunne vi måske have vores ting i fred! Man må da
håbe de lære det efter sådan en tur!
Hilsen Dan

Fra : ScooterBo

Dato : 13-03-05 15:05

> Vrøvl. Du troede du fortalte en go´historie. Det var det ikke.

Gu' er det så! Det er s'gu da rart, at nogen ikke blot der stiltiende til,
mens en flok rødder (for det kunne jo nok lige så godt have været etniske
danskere) plager et nabolag. Og mon ikke forældrene har fået øjnene op
for, hva' det er for noget lort rødderne går og laver, og mon ikke det var
netop derfor Imamen troppede op med det rette beløb?

Dog vil jeg tilføje, at Molotow-cocktailen og patronen - efter min smag -
nok var lige i overkanten. Jeg synes stilen med klistermærket var en fin
linie at lægge - men det har jo nok også måttet bero på fornemmelse for
situationen og har måske været et spørgsmål om at hyle med de ulve man man
er blandt. Eller hva'?

ScooterBo

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-03-05 09:59

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse

> Hensigten er sådan bare set at belyse forskellen i indstilling til det at
> anlægge sag kontra at lade være.
> Samt en lille historie om hvad der kan komme ud af det.

Men det er iøvrigt en gang forvrøvlet fiktion.

Jeg lagde ikke sag an mod ham der stjal min Honda (og smadrede den), men jeg
fik hans navn oplyst, han hedder Henrik Valentin og bor i Aalborg. Man kan
altid få navnet oplyst, også selvom man ikke anlægger sag.

Hvis bare EN af perkerne havde været kvik nok til at anmelde Toyotaen for
vold, så var DEN sag gået i retten, og med knoglebrud på perkerne og ingen
knoglebrud på toyotaen, så var den sag endt med en voldsdom til Toyotaen!
Dermed ville han fremover have problemer med jobskift, og det kunne blive
relevant hvis hans arbejdsgiver ikke syntes det var fedt at give ham fri til
spjældturen - han får minimum en måned ubetinget, hvis det er hans første.

Rittig

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-03-05 12:00

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote in
message news:4232b0ae$1@news.dansketelecom.com
> [...]
> arbejdsgiver ikke syntes det var fedt at give ham fri til
> spjældturen - han får minimum en måned ubetinget, hvis

Påstand mod påstand med stærke indicier imod tyveknægtene. Når alt kommer
til alt kom de jo til hans dør i en stor flok medbringende våben. Så er det
lidt svært at overbevise retten om at hvad der skete i en anden mands opgang
var et direkte overfald og ikke selvforsvar. Altså medmindre dommeren er en
typisk hippie, som har ondt af alle dem der "bliver nødt" til at stjæle fra
os andre!

Døren har jo også nok mærker efter at være forsøgt sparket ind. Det er
ganske nemt at tjekke.

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-03-05 10:48

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
opgang
> var et direkte overfald og ikke selvforsvar.

Det er præcis de der påstand mod påstand situationer der er halvfarlige! Når
sagen er i retten, så var de pludselig ikke et tæskehold, men en flok
skamfulde, der ville sige undskyld. Og perkerne vil påstå der ingen våben
var med. Så må vi håbe der ER mærker i døren, og at det kan påvises de ikke
stammer fra andre episoder.
Sådanne påstand mod påstand sager ender ofte med at dommeren tager stilling
til de konkrete beviser: Fysiske skader. Tæskehold eller ej, så er selvtægt
nemlig ulovligt, og en brækket kæbe er en brækket kæbe, og den har "ofret"
ikke selv produceret! Toyotaen og underboen har meget stor sandsynlighed for
en voldsdom, måske får perkerne også en, men det vil ofte ende med at
afhænge af de fysiske beviser.

Rittig

Fra : K

Dato : 12-03-05 13:50

> [...]

> fik hans navn oplyst, han hedder Henrik Valentin og bor i Aalborg. Man kan
> altid få navnet oplyst, også selvom man ikke anlægger sag.

Jeg har endnu ikke kunnet få navnet på gutten der stjal min

> [...]
> knoglebrud på toyotaen, så var den sag endt med en voldsdom til Toyotaen!

en voldelig Toyota ? ...tihih ;-P

V:H John Kramme

Fra : BadAzz

Dato : 12-03-05 14:01

Hejsa.

> Og du mener fremgangsmåden er OK - nærmest morsom (?)
>
> Eller hvad er din hensigt med den racistiske smøre om vold og selvtægt?
> Hvis ja er du i hvert fald galt afmarcheret hos mig.

Jeg synes nu at det er ok..

Hvis det havde været min MC det havde stjålet, ved jeg ikke hvad jeg havde
gjort.

Det eneste vores kære anden & tredie generations invandrere har respekt for
er en rigtig gang bøllebank og trusler på livet. Myndigheder og alt andet
har de kun hån tilovers for.

For ca. 3 år siden blev en ung pige chikaneret fordi hun havde afvist at
danse med en invandrer på et af byens diskoteker.
Efter afvisningen kunne den unge pige ikke gå i byen unde at være udsat for
grove chikanerier, såsom befølelser på bryster og i skridtet, der blev råbt
luder og andre mindre pæne udtryk efter hende.

Politiet ville/kunne intet gøre, pigens fyr prøvede men fik en ordentlig
røvfuld af indvanderen og 5 af han venner.

Mennn.... pigens fader fik efter ca. 1 år nys om sagen. Pludselig blev
bøtten vendt, og nu var det invandrerne der kom ud for chikane.. Faderen var
bonde, og ude på landet plejer man at holde sammen, så der bliv hurtigt
lavet et tæske / chikanehold.

Førstkommende weekend fik gruppen på 6 invandrere deres livs røvfuld på
parkeringspladsen foran diskoteket, en hverdagsnat fik gruppen 2 af deres
biler fyldt op med gylle.

Derefter blev invandrerne kontaktet pr. brev, hvor de fik besked på at dette
bare var starten, hvis de ikke stoppede chikanen af den unge pige...
Og i brevet var der et billede af døde indvandrere fra et internt opgør
blandt invandere et sted i danmark...

Nu kan den unge pige igen gå i byen, uden at blive chikaneret..

Selvtægt... Jahhh. det er det jo nok, men kunne det havde udviklet sig til
voldtægt, hvis ingen havde gjort noget.

Mvh.
BadAzz

Som ikke er rasist, jeg arbejder sammen med 2 invandrere, som også er mine
gode venner...

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-03-05 20:29

"BadAzz" <xxx@xxx.dk> wrote in message
> Førstkommende weekend fik gruppen på 6 invandrere deres
> livs røvfuld på parkeringspladsen foran diskoteket, en
> hverdagsnat fik gruppen 2 af deres biler fyldt op med
> gylle.

*GRILL*

Fra : Kasper Friis

Dato : 12-03-05 11:03

> [...]
> Der blev lagt sag an, og man mødte op i retten med et krav.
> Da de skulle ud af retten igen, kom Toyotaen fræsende hen og stoppede ved

Synes mest historien er trist, at der skal boldbat og knive tl i en sag om
tyveri, kan jeg ikke se.. anlægge sag er den eneste ordenlige måde,
tæskehold og lign, er sku for primitivt.

kasper friis

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-03-05 11:52

> Synes mest historien er trist, at der skal boldbat og
> knive tl i en sag om tyveri, kan jeg ikke se.. anlægge
> sag er den eneste ordenlige måde, tæskehold og lign, er
> sku for primitivt.

Nu var det jo heller ikke den forurettede der kom med et tæskehold.

Fra : Brian Lænø

Dato : 12-03-05 11:16

"KubikH" skrev
> Hej
> Jeg ved det er primitivt
> Men man kan ikke bare få mandens navn oplyst.
> Hvis man derimod lægger sag an kommer det af sig selv.

<snip en historie>

Det er jo en skræmende historie, som fik en lykkelig udgang.
Den viser at man ikke bør starte på noget, man ikke er i stand til at
fuldføre.
Historien kunne lige så godt have endt med, at toyota ejeren blev slået til
plukfisk, eller det der er være.

--
Brian

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-03-05 12:08

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis man derimod lægger sag an kommer det af sig selv.
>
> En gut her i København fik stjålet sin gamle Toyota

Jeg ville nok ikke gøre det på den måde, men jeg kan på ingen måde have ondt
af dem. At bryde ind i folks huse eller stjæle en mands bil eller mc er en
fornærmelse af format. I mit hoved fraskriver man sig enhver rettighed givet
af samfundet idet man vælger at opføre sig sådan.

I denne historie handler det om indvandrere. Desværre er samfundet som
helhed ikke indstillet på i det mindste at smide alle tyveknægte ud af
landet, så man sidder som offer tilbage med en følelse af ikke at blive
taget hensyn til på trods af års loyal tjeneste mod sit eget land og
samfund. Derfor forstår jeg godt mandens behov for retfærdighed omend jeg
ikke havde gjort det samme.

Med danske tyve er følelsen selvfølgelig den samme men her forelægger
muligheden for udvisning bare ikke.