syvstjernen
Fra : per

Dato : 28-05-01 22:52

Er der nogle der kender noget til syvstjernen. og er det fup.

PH-BYG v/Per Hansen

icq 8212837

Fra : /arcana

Dato : 29-05-01 19:54

"per" <phbyg@privat.dk> wrote in message

> Er der nogle der kender noget til syvstjernen.

Jep.

> og er det fup.

Jep.

--
/arcana

Fra : Bjarne Krog

Dato : 29-05-01 20:51

On Tue, 29 May 2001 20:54:03 +0200, "/arcana" <mailme@youllnever.com>
wrote:

>"per" <phbyg@privat.dk> wrote in message

>Jep.

>Jep.
Har du beviser for at kalde det for fup???

Jeg har selv prøvet at afsløre det som fup for mange år siden, men
kunne kun se at der var en stækere kraft fra folk der brugte dem, end
når de ikke brugte dem.

min konklution var at det måtte være psykisk for brugeren at de ved at
tro de havde mere tryk på energien, blev mere klar i deres healing.

Men afsløre det som disederet fup kunne jeg ikke....
____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk
Denne her fra nyhedsgruppen

Fra : /arcana

Dato : 29-05-01 22:06

"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> wrote in message

> Har du beviser for at kalde det for fup???
> Jeg har selv prøvet at afsløre det som fup for mange år siden, men
> kunne kun se at der var en stækere kraft fra folk der brugte dem, end
> når de ikke brugte dem.

Nåda. Det tror jeg ikke på, når du afæsker mig beviser, må du selv stille op
med nogen.

Og hvad i alverden mener du med "stærkere kraft fra"????

/arcana

Fra : /arcana

Dato : 29-05-01 22:12

"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> wrote in message

> Har du beviser for at kalde det for fup???

Har du BEVISER for at det virker?

> Jeg har selv prøvet at afsløre det som fup for mange år siden, men
> kunne kun se at der var en stækere kraft fra folk der brugte dem, end
> når de ikke brugte dem.

Nåda. Men når du afæsker mig beviser, må du selv stille op med nogen. Så
skal jeg tage stilling til dem.

Hvad i alverden mener du med "stærkere kraft fra"???? Og hvordan så du
det??? Og hvordan kunne du afgøre, at det havde en fløjtende fis med
"syvstjernen" at gøre???

Som jeg ser det, er denne papskive med sølvpapir (eller kobber- eller
sølvskive, eller hvad den nu kan være lavet af) og symboler på ikke det
materiale værd, som den er lavet af.

/arcana

Fra : Bjarne Krog

Dato : 30-05-01 09:21

On Tue, 29 May 2001 23:11:54 +0200, "/arcana" <mailme@youllnever.com>
wrote:

>"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> wrote in message

>Har du BEVISER for at det virker?

ROLIG nu, jeg har da ikke angrebet dig på nogen måde, jeg syntes
ellers at det er klart ud fra det jeg skrev , at jeg ikke selv kunne
finde bevis for hverken det ene eller det andet, så ned på jorden
søde.......

>Nåda. Men når du afæsker mig beviser, må du selv stille op med nogen. Så
>skal jeg tage stilling til dem.

OK men i en diskution " som du vil have det skal være" " og jeg
stillede blot et Q" kan man da ikke vende den om og undlade at svare
selv

>Hvad i alverden mener du med "stærkere kraft fra"???? Og hvordan så du
>det??? Og hvordan kunne du afgøre, at det havde en fløjtende fis med
>"syvstjernen" at gøre???

For mange år siden healede jeg meget, og mærkede de forskeliges
"kraft" når de prøvede at heale mig, og syntes at mærke at der var
mere kraft i deres aura når de brugte stjernen....

>Som jeg ser det, er denne papskive med sølvpapir (eller kobber- eller
>sølvskive, eller hvad den nu kan være lavet af) og symboler på ikke det
>materiale værd, som den er lavet af.

Personligt ved jeg ikke om jeg skal tro på den eller ej, og det var
derfor at jeg stille dig det spørgsmål "om du kunne bevise det" og det
var ikek for at angribe dig.
____________________________

Fra : /arcana

Dato : 30-05-01 10:19

> ROLIG nu, jeg har da ikke angrebet dig på nogen måde, jeg syntes

Nej, sådan betragter jeg det heller ikke. Men da jeg arbejder i en
videnskabelig forskningsinstitution (som IT-mand), er jeg vant til at ting
ikke bare bliver taget for gode varer uden videre.

> ellers at det er klart ud fra det jeg skrev , at jeg ikke selv kunne
> finde bevis for hverken det ene eller det andet, så ned på jorden
> søde.......

Hrm...

> OK men i en diskution " som du vil have det skal være" " og jeg
> stillede blot et Q" kan man da ikke vende den om og undlade at svare
> selv

Min ærlige mening efter i mange år at have kendt til "syvstjernen" og have
solgt dem fra den butik, jeg i sin tid arbejdede i er, at den er uden andet
end ren suggestiv effekt, ligesom "Bachs Blomstermedicin". (Nu får jeg
bank - Avavav... )

> For mange år siden healede jeg meget, og mærkede de forskeliges
> "kraft" når de prøvede at heale mig, og syntes at mærke at der var
> mere kraft i deres aura når de brugte stjernen....

Hvordan ytrede det sig rent konkret?

/arcana

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 02-06-01 19:33

hej arcana

"/arcana" <mailme@youllnever.com> skrev i en meddelelse
> [...]

andet
> end ren suggestiv effekt, ligesom "Bachs Blomstermedicin". (Nu får jeg

Næh.jeg har bare ondt af dig, at du ikke tør åbne dig - for den hjælp og de
muligheder Bachs Blomstermedicin giver. Jeg har selv fået STOR hjælp af
den.....igennem en kinesiolog. Og hun udleverede dråberne GRATIS.

Kan i da ikke fortælle en uindviet hvad "Syvstjernen " er for noget???

> Med venlig hilsen
> /arcana

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : /arcana

Dato : 04-06-01 15:31

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Næh.jeg har bare ondt af dig, at du ikke tør åbne dig - for den hjælp og
de

Hvad ved du om, om jeg tør åbne mig? Jeg foretrækker midler, som virker selv
om man - som du siger "ikke tør åbne sig". Desuden kender jeg en hel del til
Dr. Blok's Bamsemedicin - jeg har faktisk prøvet det, og i min tid som
førstemand i div. helsekostforretninger har jeg både solgt det og diskuteret
med mine kunder, om det virkede.

> muligheder Bachs Blomstermedicin giver. Jeg har selv fået STOR hjælp af
> den.....igennem en kinesiolog. Og hun udleverede dråberne GRATIS.

Det var da fint. Den smule man skal have, har nok heller ikke væltet hendes
budget - du betalte vel for konsultationen?
Jeg er forresten også af den faste overbevisning, at "kinesiologi" er det
rene fup...

> Kan i da ikke fortælle en uindviet hvad "Syvstjernen " er for noget???

Kig f. eks. på www.skeptica.dk/arkiv_dk/pa_016.htm

/arcana

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 05-06-01 18:53

> [...]

selv
> om man - som du siger "ikke tør åbne sig".

Åbne sig mener jeg , at turde prøve - istedet for blot at afvise blankt.

> [...]
> Dr. Blok's Bamsemedicin - jeg har faktisk prøvet det, og i min tid som
> førstemand i div. helsekostforretninger har jeg både solgt det og

Der var jo også den mulighed at i ikke havde en dyt forstand på HVORDAN det
skulle anvendes, nøjagtig som når nogle patienter tror at virusinfektioner
kan helbredes med pennicillin:) Jeg har også haft muligheden for at sælge
det, men valgte fra fordi jeg IKKE har expertisen til at bruge det. Jeg
valgte at opsøge en der har forstand på de sager, og da hjalp de :)

> Det var da fint. Den smule man skal have, har nok heller ikke væltet
hendes
> budget - du betalte vel for konsultationen?

Jo jo, 200 kr for en god del af hendes tid - hvilket jeg synes er meget
rimeligt. Jeg forærer heller ikke min tid væk. Det tror jeg nu heller ikke
du gør ;)

> Jeg er forresten også af den faste overbevisning, at "kinesiologi" er det
> rene fup...

OK...har du prøvet ??? jeg kender flere som har haft samme holdning, som er
blevet totalt overrasket over hvor meget kroppen kan fortælle via
kinesiologien.

> Kig f. eks. på www.skeptica.dk/arkiv_dk/pa_016.htm

Alene navnet Skeptika er fordømmende - det er resten af artiklen også. Men
tak alligevel så fandt jeg da ud af hvad det ER i snakker om:)

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : /arcana

Dato : 05-06-01 20:20

> [...]
> kan helbredes med pennicillin:) Jeg har også haft muligheden for at sælge

Ja, ja...

> OK...har du prøvet ??? jeg kender flere som har haft samme holdning, som
er
> blevet totalt overrasket over hvor meget kroppen kan fortælle via
> kinesiologien.

Første gang jeg privat var sammen med en kinesisk læge, tog hun min puls.
"AAaah. Du står op hver nat klokken to og tisser..." o.s.v. - min kæbe hang
i samtalens løb længere og længere nede på brystkassen. Hun kunne fortælle
mig en hel del, som jeg vidste i forvejen meget præcist.

DET er overbevisende.

Nu kender jeg, og har derfor også prøvet at blive behandlet af, mange andre
folk som arbejder professionelt med mange forskellige slags komplementær
behandling. Så jeg taler ikke om noget, som jeg ikke har erfaring med. De
mennesker, som har arbejdet med syvstjerner, penduler, håndspålæggelser,
kinesiologi, frenologi eller homøopati (herunder Bach, selv om det ikke er
helt korrekt) har dog ikke kunnet overbevise mig, hvor meget jeg end har
åbnet mig.

Jeg har været "søgende" siden jeg var barn, og er ikke holdt op, så jeg ER i
stand til at åbne mig. Men der er visse ting, som for mig at se helt
tydeligt er fiskehår, fugletænder og måneskin...

/arcana

Fra : /arcana

Dato : 07-06-01 23:12

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Alene navnet Skeptika er fordømmende - det er resten af artiklen også. Men
> tak alligevel så fandt jeg da ud af hvad det ER i snakker om:)

Du mener altså, at hvis man er skepitsk, er man fordømmende?

Jeg mener at man bør forholde sig skeptisk til ting man ikke ved noget om -
og undersøge dem, med skepticismen som drivkraft. Men sådan er vi jo så
forskellige...

/arcana

Fra : Rado

Dato : 09-06-01 19:04

On Fri, 8 Jun 2001 00:11:46 +0200, "/arcana" <mailme@youllnever.com>
wrote:

> [...]
>og undersøge dem, med skepticismen som drivkraft. Men sådan er vi jo så

Det er jo altid et spørgsmål om balance imellem det ene og det andet -
her mellem skepsis og naivitet.

Personligt tror jeg at mange er overdrevent skeptiske af frygt for at
blive anset for at være naive og dumme. Men det man lærer mest af er
jo som regel sine fejltagelser.

--
Rado

"Panta rei"