/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
mc syn og CO2?
Fra : S.G


Dato : 10-03-05 16:16

Har lige smidt noget nogle grydesvampe og noget ståltråd (fra en elelr anden
svjesefætter) til at holde dem på mc´en, således den ikke larmer for meget.
Kan se den nu smider sort os ud når man gasser den hårdt op. Det er jo nok
pga at der nu er "federe" blanding pga mere modstand i udstødningen.
Tjekker de CO2 på mc´er? vil sq ikke til at have den indstillet på cdi´en
til de grydesvampe :)



 
 
Moller (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 10-03-05 16:20

S.G wrote:
> Har lige smidt noget nogle grydesvampe og noget ståltråd (fra en elelr anden
> svjesefætter) til at holde dem på mc´en, således den ikke larmer for meget.
> Kan se den nu smider sort os ud når man gasser den hårdt op. Det er jo nok
> pga at der nu er "federe" blanding pga mere modstand i udstødningen.
> Tjekker de CO2 på mc´er? vil sq ikke til at have den indstillet på cdi´en
> til de grydesvampe :)

   Hvis de mistænker at din maskine ikke holder kravende så ja, og det
tager dem ik mange sekunder at smide sensoren op i røven på maskinen, og
hvis jeg ik tager meget fejl, vil denne banke ind i dine grydesvampe ;)
.... hmmmm, ku se grineren ud at han banker sensoren ind, måler brokker
sig, hiver den ud og svamepende blir hængende i sensoren *LOL*

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

S.G (10-03-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 10-03-05 16:49



> Hvis de mistænker at din maskine ikke holder kravende så ja, og det tager
> dem ik mange sekunder at smide sensoren op i røven på maskinen, og hvis
> jeg ik tager meget fejl, vil denne banke ind i dine grydesvampe ;) ...
> hmmmm, ku se grineren ud at han banker sensoren ind, måler brokker sig,
> hiver den ud og svamepende blir hængende i sensoren *LOL*

NEJ DET KUNNE IKKE :( hulk.. snøft
:)
Håber det går :)

Hvordan gør de på originale udstødninger.. Der kan de da ikek komme til med
en sensor



Moller (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 10-03-05 16:57

S.G wrote:

> Hvordan gør de på originale udstødninger.. Der kan de da ikek komme til med
> en sensor

   Man har sådan nogen 40-50cm bor, og så vupti den kommer ind ;) hæhæ

   Nej, spøg til side, hvis de originale er på, er det sjældent at der er
et problem. Folk starter jo som regel med at skifte potte, og derefter
fikser de alt muligt andet om så den forurener mere.

   Kan du ik bare gøre som os andre ? finde en med de orignale potter,
leje dem for en kasse øl, eller noget.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

S.G (10-03-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 10-03-05 18:02


> Kan du ik bare gøre som os andre ? finde en med de orignale potter,
> leje dem for en kasse øl, eller noget.
Har originale potter, men gider ikke skille det hele af, da den der skal
synes har komplet udstødningssystem på. Nægter at smide det hele over



Bo-gsxR (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 11-03-05 15:59

> Har originale potter, men gider ikke skille det hele af, da den der skal
> synes har komplet udstødningssystem på. Nægter at smide det hele over

så er det også din helt egen skyld ( pga. dovenskab ) hvis den skal omsynes sorry.
men en stor del af eftermonterede potter er ulovlige til gadebrug. og så kan de
let dumpes på dette alene. uden at den er målt eller ligende.
ked af at sige det.

mvh
bo-gsxr - med "for race use only" potter.
www.skakmat.webbyen.dk




S.G (12-03-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 12-03-05 02:34


> så er det også din helt egen skyld ( pga. dovenskab ) hvis den skal
> omsynes sorry.
> men en stor del af eftermonterede potter er ulovlige til gadebrug. og så
> kan de
> let dumpes på dette alene. uden at den er målt eller ligende.
> ked af at sige det.

tager chancen :)



Armand (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-05 14:50

Moller wrote:
> S.G wrote:
>
>> Har lige smidt noget nogle grydesvampe og noget ståltråd (fra en elelr
>> anden svjesefætter) til at holde dem på mc´en, således den ikke larmer
>> for meget.
>> Kan se den nu smider sort os ud når man gasser den hårdt op. Det er jo
>> nok pga at der nu er "federe" blanding pga mere modstand i udstødningen.
>> Tjekker de CO2 på mc´er? vil sq ikke til at have den indstillet på
>> cdi´en til de grydesvampe :)
>
>
> Hvis de mistænker at din maskine ikke holder kravende så ja, og det
> tager dem ik mange sekunder at smide sensoren op i røven på maskinen,

Øhh?

CO-måling er et fint værktøj i forbindelse med trimning af
karbunader/indsprøjtning; men sålænge der ikke er monteret katalysator
er der ingen krav(!) til CO-værdien.
Og forøvrigt: Når SB's CO-test dumper biler, er det ikke decideret
p.g.a. det høje tal; men p.g.a. at det indikerer at Katalysatoren er
sammenbrændt!

--
Armand.

Ib Jakobsen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 12-03-05 19:47

Armand skrev:

> CO-måling er et fint værktøj i forbindelse med trimning af
> karbunader/indsprøjtning; men sålænge der ikke er monteret katalysator
> er der ingen krav(!) til CO-værdien.
> Og forøvrigt: Når SB's CO-test dumper biler, er det ikke decideret
> p.g.a. det høje tal; men p.g.a. at det indikerer at Katalysatoren er
> sammenbrændt!
>
Ikke min erfaring. Jeg er har været indblandet i omsyn af biler siden
januar. Jeg kan godt sige at der kommer mange som er faldet på
forurening. Men det er et fåtal der skal have skiftet katalysator for at
leve op til kravene. De fleste har defekt lambdasonde eller anden fejl
på motorstyring. Jeg har haft omkring 40 til omsyn og vel en 30 stykker
har været forurening. Faktisk så mange at jeg er begyndt at lave statistik.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

Armand (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-05 20:23

Ib Jakobsen wrote:
> Armand skrev:
>
>> Og forøvrigt: Når SB's CO-test dumper biler, er det ikke decideret
>> p.g.a. det høje tal; men p.g.a. at det indikerer at Katalysatoren er
>> sammenbrændt!
>>
> Ikke min erfaring. Jeg er har været indblandet i omsyn af biler siden
> januar. Jeg kan godt sige at der kommer mange som er faldet på
> forurening. Men det er et fåtal der skal have skiftet katalysator for at
> leve op til kravene. De fleste har defekt lambdasonde eller anden fejl
> på motorstyring. Jeg har haft omkring 40 til omsyn og vel en 30 stykker
> har været forurening. Faktisk så mange at jeg er begyndt at lave statistik.

OK!

Men jeg fastholder at der ikke er krav til CO-værdien på motorcykler,
som ikke er påkrævet katalysator!

--
Armand.

Moller (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 12-03-05 21:19

Armand wrote:

> Men jeg fastholder at der ikke er krav til CO-værdien på motorcykler,
> som ikke er påkrævet katalysator!

   mener nu ellers der er krav til det, om det så løses med en kat, eller
noget andet ændre jo ikke på kravet.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Armand (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-05 02:35

Moller wrote:
> Armand wrote:
>
>> Men jeg fastholder at der ikke er krav til CO-værdien på motorcykler,
>> som ikke er påkrævet katalysator!
>
>
> mener nu ellers der er krav til det, om det så løses med en kat,
> eller noget andet ændre jo ikke på kravet.
>
Det er jo egentlig ikke indholdet af CO, men derimod andre
forbrændingsgasser som katalysatoren også burde have "brændet af" at man
konkluderer ud fra et højt CO-indhold på en katalysator-reguleret motor.
Måler man et højt CO-tal på en motor uden katalysator er det kun et
billede af inddysningen man får!

--
Armand.
(der endnu ikke har haft en sonde i udstødningen på nogen mc - Andet end
på mekanikerens rullefelt)

Ib Jakobsen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 12-03-05 23:37

Armand skrev:

> Men jeg fastholder at der ikke er krav til CO-værdien på motorcykler,
> som ikke er påkrævet katalysator!

Mener at være stødt på en max. vol% 4,5. Men kan ikke hitte den. Men
jeg fandt dette.
http://europa.eu.int/eur-lex/pri/da/oj/dat/2002/l_252/l_25220020920da00200030.pdf

Men det er lige som sort snak. Dog aner jeg noget om en Masse% på 5,5.
Måske andre er bedre til at læse den slags tekst. Men det er faktisk
sjovt at tænke på at BMW K100 kunne fås med ureguleret katalysator
allerede i '86.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

Armand (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-05 02:47

Ib Jakobsen wrote:
> Armand skrev:
>
>> Men jeg fastholder at der ikke er krav til CO-værdien på motorcykler,
>> som ikke er påkrævet katalysator!
>
>
> Mener at være stødt på en max. vol% 4,5. Men kan ikke hitte den. Men
> jeg fandt dette.
> http://europa.eu.int/eur-lex/pri/da/oj/dat/2002/l_252/l_25220020920da00200030.pdf
> Men det er lige som sort snak. Dog aner jeg noget om en Masse% på 5,5.
> Måske andre er bedre til at læse den slags tekst.

Er det ikke "Euro 1" og den for tiden truende Euro-2 norm (med
efterfølgere)der er beskrevet dér!?

> Men det er faktisk sjovt at tænke på at BMW K100 kunne fås med ureguleret
> katalysator allerede i '86.

Læste engang en tysk ADAC-test af tre motorcykler med hver deres
emminsions-regulering: K100; VFR og ZXR - ZXR'eren var mest primitiv á
"elektroniske karbunader" og sekundærluft, hvor de to andre havde hhv.
reguleret og ikke reguleret katalysator.
Testen, der bestod af rullefelt-afviklede testcyklus'er viste at der var
stor forskel på de individuelles funktion: én var tydeligt bedst på med
130 på motorvej, hvor en anden bedst i bytrafik, men overraskende nok
viste det sig at Kawa'en var den mest effektive i almindelighed. Dette
bl.a. p.g.a. den ikke havde problemer med at katalysatoren skulle varmes
op og derfor "var foran" fra (kold)starten af.

--
Armand.

Ib Jakobsen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 13-03-05 22:49

Armand skrev:

>> Mener at være stødt på en max. vol% 4,5. Men kan ikke hitte den. Men
>> jeg fandt dette.
>> http://europa.eu.int/eur-lex/pri/da/oj/dat/2002/l_252/l_25220020920da00200030.pdf
>> Men det er lige som sort snak. Dog aner jeg noget om en Masse% på 5,5.
>> Måske andre er bedre til at læse den slags tekst.
>
>
> Er det ikke "Euro 1" og den for tiden truende Euro-2 norm (med
> efterfølgere)der er beskrevet dér!?

Jeg kan faktisk ikke blive klar over det. Det er ikke just
folkeskolelæsning.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

Kai Harrekilde-Peter~ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 12-03-05 18:09

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> writes:

> Har lige smidt noget nogle grydesvampe og noget ståltråd (fra en elelr anden
> svjesefætter) til at holde dem på mc´en, således den ikke larmer for meget.
> Kan se den nu smider sort os ud når man gasser den hårdt op. Det er jo nok
> pga at der nu er "federe" blanding pga mere modstand i udstødningen.
> Tjekker de CO2 på mc´er? vil sq ikke til at have den indstillet på cdi´en
> til de grydesvampe :)

Jeg mindes en historie herinde for ikke så lang tid siden, om en gut
som ringede ud til SB og spurgte hvad han skulle være opmærksom på mht
syn. Udover en lang liste, så fik han at vide at de _absolut ikke_
ville se en MC med grydesvampe i udstødningen.

Dummere er SB nu ikke...


Kai, som mener at SB nu er meget flinke. Det tog <10min at regr. og
toldsyne Retteren igår.
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste