Trick til at dæmpe udstødning inden syn.
Fra : Esben B

Dato : 09-03-05 19:09

Hejsa alle sammen.
Min kammerat har lige købt en GS500E med råberør på. (tillykke med det mads)
Nå men den skal til syn på fredag men vi er lidt i tvivl om om den kan komme
igennem med den potte som sidder på nu.
Der skulle vel ikke være nogen som kender et trick til at dæmpe potten
midlertidigt på synsdagen???

Hilsen Esben, Odense
www.kow.dk
www.bikez.dk

Fra : Hekto

Dato : 09-03-05 18:21

In article <lZGXd.996$jz4.550@news.get2net.dk>,
exxsdfdsfsdffef@fednumse.dk says...
> [...]
> igennem med den potte som sidder på nu.
> Der skulle vel ikke være nogen som kender et trick til at dæmpe potten

Metal-grydesvampe!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Henrik Lyck

Dato : 09-03-05 21:02

Jep det med metalgrydesvampe fra brugsen gik også for 15år siden på min
XT500

MVH
Henrik

Fra : Dr.Enduro

Dato : 10-03-05 07:57

Hej Esben

GS500 er en rimelig udbredt cykel, så jeg ville nok bare se, om jeg
kunne låne en original-udstødning for en time eller to.

Hilsne Jan

Fra : Kasper K

Dato : 10-03-05 11:17

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote in message news:<422fefc1$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Hej Esben
>
> GS500 er en rimelig udbredt cykel, så jeg ville nok bare se, om jeg
> kunne låne en original-udstødning for en time eller to.
>
> Hilsne Jan

Jan, jeg har lige været til syn med min ZXR750.. Lad det være sagt med
det samme, så havde jeg ikke regnet med at den gik igennem pga larm
fra udstødningen. Den var iforvejen dæmpet med stål uld og grydesvamp,
hvilket ikke er det bedste, det er Rockwool. Det var i Avedøre og han
var særdeledes flink. Udover at han godkendte min cykel, så udfyldte
han nogle papirer som jeg vidst skulle have udfyldt på forhånd,
hvilket ville have givet nogle sure miner for 10 år tilbage, såvidt
jeg husker..

Jeg tror ikke du skal være så nervøs. Medmindre der slet ikke er nogen
dæmpning i potten, så prøv i første omgang med lidt uld. Den skal
kunne gå i tomgang!!!

Kasper

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-03-05 09:17

Esben B wrote:
> [...]
> igennem med den potte som sidder på nu.
> Der skulle vel ikke være nogen som kender et trick til at dæmpe potten

Råberør på en GS500 - tsk, tsk. Hvad bliver det næste? Pap og klemmer?

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 10-03-05 10:24

In article <42300997$1@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> Råberør på en GS500 - tsk, tsk. Hvad bliver det næste? Pap og klemmer?

Når man sådan lige løseligt regner sammen, så er hver cylinder jo ca.
på samme slagvolumen, som på dit 'omvandrende-busholdeplads-læskur'!

Så de larmer vel lige meget; men GS'eren kun ½-delen af tiden!

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 10:33

> Når man sådan lige løseligt regner sammen, så er hver cylinder jo ca.
> på samme slagvolumen, som på dit 'omvandrende-busholdeplads-læskur'!
>
> Så de larmer vel lige meget; men GS'eren kun ½-delen af tiden!

Haha 1-0 til Hekto

Mvh
Morten

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-03-05 13:49

Hekto wrote:
> [...]
> på samme slagvolumen, som på dit 'omvandrende-busholdeplads-læskur'!
>
> Så de larmer vel lige meget; men GS'eren kun ½-delen af tiden!

Rolig nu - min udstødning er med Tüv og har ingen problemer hos
synsmanden Ang. buslæskur, så er jeg for gammel til tyrenakke - og
din har vist nogenlunde ligeså meget læskur som min :
http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=6841&m=full
http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=9909&m=full

--
vh
Torben

Fra : Schlæger

Dato : 10-03-05 17:30

Torben Scheel wrote:

> [...]
> synsmanden Ang. buslæskur, så er jeg for gammel til tyrenakke - og
> din har vist nogenlunde ligeså meget læskur som min :

..... og så er denne FJ'er oven i købet virkelig flot i både facon og
farver

Mch Schlæger

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-03-05 21:02

Schlæger wrote:

> .... og så er denne FJ'er oven i købet virkelig flot i både facon og
> farver
>
> Mch Schlæger

Takker - nu er det vist tid til at jeg stikker piben ind - næste
pralerunde bliver på torsdag.

--
vh
Torben

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 11-03-05 09:03

In article <4230a7d0$0$29086$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
torben_scheel@hotmail.com says...

> Takker - nu er det vist tid til at jeg stikker piben ind - næste
> pralerunde bliver på torsdag.

*LOL*
Er det ikke een af de dér dobblt-dækkere de bruger i Copenhagen
Sightseeing????

Nej - den er nu meget pæn ... hvis man kan lide den slags!
Det plager mig lidt, at jeg i de sidste uger har brugt mange timer på
at polére alu på motoren! bare den nu ikke bliver forveklset med en
Yamaha! ;oD

Egentlig ville jeg have generet dig med at du sad i 1.sals højde; men
den mulighed er smuttet, med anskaffelse af Ølefanten.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 22:10

""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> .... og så er denne FJ'er oven i købet virkelig flot i både facon og
> farver

Jeps, den er sq ikke helt tosset, skulle bare IMHO, have et pænere sæde på !
Bagster !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-03-05 07:59

Dennis Hellan Pedersen wrote:
> ""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeps, den er sq ikke helt tosset, skulle bare IMHO, have et pænere sæde på !
> Bagster !

Jojo - det ser lækkert ud :
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=9602&m=full

Men min kones strygebrædt er pænere end din's.. blebblebbleb

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-05 14:26

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-03-05 12:42

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
message news:42300997$1@news.carlbro.dk

> Råberør på en GS500 - tsk, tsk. Hvad bliver det næste?
> Pap og klemmer?

Hvis man gerne vil lægges mærke til og ikke har så mange penge, har man jo
flere muligheder. Nogle af dem er:

- Man kunne købe et stort skrummel af en cykel, som slet ikke er til at
overse.

- Man kunne smække noget lyd på en mindre cykel. Så kan man nemlig stadig
dreje og man ligner ikke en gammelfar.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E <--
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : anders majland

Dato : 10-03-05 13:02

> [...]
> flere muligheder. Nogle af dem er:
> - Man kunne smække noget lyd på en mindre cykel. Så kan man nemlig stadig

Problemet med råberør er at de generer omgivelserne. Jeg var på et tidspunkt
særdeles træt af en motorcyklist der konsekvent kom sent hjem og vækkede mig
når han kørte forbi... Det er helidgvis længe siden jeg har hørt ham så pt
er det "brian-biler" og knallerter der er problemet.

Der er nogle motorcyklister der påstår at det er for at få den til at lyde
bedre - samtidigt kører de typisk selv med ørepropper ... Hvormange af
"tilskuerne" tror du værdsætter den ekstra lyd fra en GS'er der kommer
larmende forbi ... Ca. lige så mange som synes om lyden fra en tunet øv'ert.

Og så er der dem der påstår at det er for ikke at blive overset - der er
problemet bare at man først rigtigt hører et råberør når det er kørt forbi.
Så hjælper det ikke en skid på sikkerheden ...

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-03-05 13:13

"anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:423037f2$0$29285$14726298@news.sunsite.dk

> [...]
> overset - der er problemet bare at man først rigtigt
> hører et råberør når det er kørt forbi. Så hjælper det

Det er alt sammen rigtigt. Jeg læser bare Torbens indlæg som om han synes
det er helt ok at sætte råberør på større cykler end en GS500.

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-03-05 13:51

Jacob Larsen wrote:
> [...]
>

> Det er alt sammen rigtigt. Jeg læser bare Torbens indlæg som om han synes
> det er helt ok at sætte råberør på større cykler end en GS500.

Misforstået. Udstødninger må gerne lyde godt inden for lovens (og
vigtigere omgivelsernes) rammer. At snyde den gennem syn er fjollet IMHO.

--
vh
Torben

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-03-05 22:59

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
message news:42304a1a$1@news.carlbro.dk

> Misforstået. Udstødninger må gerne lyde godt inden for
> lovens (og vigtigere omgivelsernes) rammer. At snyde den
> gennem syn er fjollet IMHO.

Men hvordan relaterer det så til din kommentar nedenunder?

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-03-05 08:05

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> message news:42304a1a$1@news.carlbro.dk

> Men hvordan relaterer det så til din kommentar nedenunder?

At jeg er imod noget, betyder ikke nødvendigvis at jeg er for noget
andet. Jeg har kun humoristisk antydet at lyden næppe bliver bedre på en
GS'er af et råberør - bare højere og dermed potentielt mere irriterende.
Nogle cykler evner at opfylde begge kriterier.

Jeg håber ikke at min kommentar har bragt mig i bad standing hos club GS
prospects - men jeg vil da undlade at frekventere Glostrup hospital i
en kadett fremover

--
vh
Torben "Lynge" Scheel

Fra : Jacob Larsen

Dato : 11-03-05 14:45

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
message news:42314a43$1@news.carlbro.dk

> [...]
> standing hos club GS prospects - men jeg vil da undlade
> at frekventere Glostrup hospital i en kadett fremover

Hehe... Jeg synes nu at lyden bliver bedre, men fred være med det.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500 med std. udstødning

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-03-05 14:55

Jacob Larsen wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
> message news:42314a43$1@news.carlbro.dk

> Hehe... Jeg synes nu at lyden bliver bedre, men fred være med det.

stridsøksen begravet - UGH!

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 10-03-05 13:53

In article <423037f2$0$29285$14726298@news.sunsite.dk>, anders.majland-
see.signature@address.invalid says...
> Det er helidgvis længe siden jeg har hørt ham så pt
> er det "brian-biler" og knallerter der er problemet.

'We are not amused!' .... K L A S K ! :o<

Fra : anders majland

Dato : 10-03-05 14:02

> 'We are not amused!' .... K L A S K ! :o<

Hmm måske jeg skulle til at kalde dem thansen-biler istedet ....

Utroligt at sådan et "uskyldigt" børneradio program kan ødelægge et navn ...

/A

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 22:13

meddelelse news:423037f2$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> problemet bare at man først rigtigt hører et råberør når det er kørt
> forbi. Så hjælper det ikke en skid på sikkerheden ...

Hov!, du glemte din signatur, med venlig hilsen og alt det der !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Knud Dam

Dato : 10-03-05 22:35

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> Hov!, du glemte din signatur, med venlig hilsen og alt det der !

*GGG*

; - )

KD

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-03-05 14:10

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> overse.
>
> - Man kunne smække noget lyd på en mindre cykel. Så kan man nemlig stadig

Well, jeg har indset at min tid som Young Punk er forbi og handler
derefter. Du handler ligeledes efter din alder og dit erfaringsgrundlag

--
vh
Torben

Fra : Esben B

Dato : 10-03-05 19:18

Det er lidt sjovt med en rådepotte til en gs'er.
Det virket som en smule overkill, men det skal dog sigen at den lyder
rigtigt sund og
det virker som om den er blevet en smule mere frisk.
Nå men hvis den ikke går igennem så må vi jo ud og låne en potte et sted.

Hilsen Esben, Odense
www.kow.dk
www.bikez.dk

Fra : Moller

Dato : 10-03-05 19:35

Esben B wrote:

> det virker som om den er blevet en smule mere frisk.

   Yeps, intet slår dB heste ;)
--
VH
Lars Molnit

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-03-05 23:08

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
message news:42304e49$1@news.carlbro.dk

> Well, jeg har indset at min tid som Young Punk er forbi
> og handler derefter. Du handler ligeledes efter din alder
> og dit erfaringsgrundlag

Jeg har ingen råberør.

Vidste forresten ikke at erfaringer gjorde een kedelig.

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-03-05 08:11

Jacob Larsen wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
> message news:42304e49$1@news.carlbro.dk

> Jeg har ingen råberør.
>
> Vidste forresten ikke at erfaringer gjorde een kedelig.

Det er dig der påstår at man ikke kan dreje en stor cykel. Mon ikke du
bare mangler lidt pondus?

Forår, forår kom nu frem,
ellers går vi aldrig hjem.

--
vh
Torben

Fra : Jacob Larsen

Dato : 11-03-05 14:49

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
message news:42314b88$1@news.carlbro.dk
> Det er dig der påstår at man ikke kan dreje en stor
> cykel. Mon ikke du bare mangler lidt pondus?

Hehe... Utroligt hvad man skal høre, bare fordi man er flot og sportstrænet.

> Forår, forår kom nu frem,
> ellers går vi aldrig hjem.

Nemlig ja.