Ib Jakobsen wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>
>>Jeg har fået ny lak på maskinen, og i den forbindelse har jeg givet den
>>et par gange hammerite under tanken. Førhen sad der et aluvarmeskold som
>>jeg egentlig havde planlagt at lime på igen - men Hammerite kan jo tåle
>>80 grader kontinuerligt. Er det smart at sætte skjoldet på igen så
>>benzinen ikke bliver varmet for meget, eller er det ligegyldigt?
>>Maskinen er en FJ1100 (luftkølet) - den kan godt finde på at levere lidt
>>varme ved sommerpromenadekørsel
>
>
> Det vil jeg anbefale. Især hvis du kører en tur sydpå. Ved parkering
> stigervarmen op og varmer tanken temmelig meget. På de allerførste BMW
> K-modeller var tanken uisoleret. Det gav problemer med damplommer i
> benzinsystemet ved kørsel i varme egne. Min er isoleret, men tanken bliver
> så varm at man ikke kan holde på den ret længe. Hvis man da er f.eks
> Spanien.
>
OK - kontaktlimen bliver sat til opvarmning. Tak for svaret.
vh
Torben