/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Varmeskjold under tank/hammerite
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-03-05 15:25

Jeg har fået ny lak på maskinen, og i den forbindelse har jeg givet den
et par gange hammerite under tanken. Førhen sad der et aluvarmeskold som
jeg egentlig havde planlagt at lime på igen - men Hammerite kan jo tåle
80 grader kontinuerligt. Er det smart at sætte skjoldet på igen så
benzinen ikke bliver varmet for meget, eller er det ligegyldigt?
Maskinen er en FJ1100 (luftkølet) - den kan godt finde på at levere lidt
varme ved sommerpromenadekørsel

--
vh
Torben

 
 
Ib Jakobsen (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 08-03-05 16:06

Torben Scheel wrote:

> Jeg har fået ny lak på maskinen, og i den forbindelse har jeg givet den
> et par gange hammerite under tanken. Førhen sad der et aluvarmeskold som
> jeg egentlig havde planlagt at lime på igen - men Hammerite kan jo tåle
> 80 grader kontinuerligt. Er det smart at sætte skjoldet på igen så
> benzinen ikke bliver varmet for meget, eller er det ligegyldigt?
> Maskinen er en FJ1100 (luftkølet) - den kan godt finde på at levere lidt
> varme ved sommerpromenadekørsel

Det vil jeg anbefale. Især hvis du kører en tur sydpå. Ved parkering
stigervarmen op og varmer tanken temmelig meget. På de allerførste BMW
K-modeller var tanken uisoleret. Det gav problemer med damplommer i
benzinsystemet ved kørsel i varme egne. Min er isoleret, men tanken bliver
så varm at man ikke kan holde på den ret længe. Hvis man da er f.eks
Spanien.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Torben Scheel (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-03-05 17:28

Ib Jakobsen wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>
>>Jeg har fået ny lak på maskinen, og i den forbindelse har jeg givet den
>>et par gange hammerite under tanken. Førhen sad der et aluvarmeskold som
>>jeg egentlig havde planlagt at lime på igen - men Hammerite kan jo tåle
>>80 grader kontinuerligt. Er det smart at sætte skjoldet på igen så
>>benzinen ikke bliver varmet for meget, eller er det ligegyldigt?
>>Maskinen er en FJ1100 (luftkølet) - den kan godt finde på at levere lidt
>>varme ved sommerpromenadekørsel
>
>
> Det vil jeg anbefale. Især hvis du kører en tur sydpå. Ved parkering
> stigervarmen op og varmer tanken temmelig meget. På de allerførste BMW
> K-modeller var tanken uisoleret. Det gav problemer med damplommer i
> benzinsystemet ved kørsel i varme egne. Min er isoleret, men tanken bliver
> så varm at man ikke kan holde på den ret længe. Hvis man da er f.eks
> Spanien.
>
OK - kontaktlimen bliver sat til opvarmning. Tak for svaret.

vh
Torben

Ib Jakobsen (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 08-03-05 19:14

Torben Scheel wrote:

>
> OK - kontaktlimen bliver sat til opvarmning. Tak for svaret.

Selv tak. Måske et dumt spørgsmål. Men bliver kontaktlimen ikke meget sværere at
arbejde med hvis den varmes op?.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Torben Scheel (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-03-05 08:08

Ib Jakobsen wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>
>>OK - kontaktlimen bliver sat til opvarmning. Tak for svaret.
>
>
> Selv tak. Måske et dumt spørgsmål. Men bliver kontaktlimen ikke meget sværere at
> arbejde med hvis den varmes op?.
>
Min opvarmning er fra garagens ca. 0 grader til stuetemperatur. Du har
sikkert ret i at den ikke bør være varmere.

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408591
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste