Forsikringsselskab, priser, selvrisiko m.m~
Fra : Jan M

Dato : 08-03-05 15:03

Hej NG

Jeg skal, når solen er på min side, ned og hente en ny SV1000S - Dejligt!

Men jeg skal lige have valgt hvilket forsikringsselskab (ansvar og kasko)
jeg vil burge og vil derfor høre jeres tips/erfaringer

Jeg er 30år kører som super elite hos tryg, hvilket koster mig 6000 kr for
en sådan SV1000S, med en slevrisiko på knap 7.000.
Hos det nye Lloyds kan jeg få "samme" forsikring men til ca. 3500, med 5000
i selvrisiko.

Så skulle man jo tro at Lloyds var et klart valg - MEN -
Men de kræver at man tegner en financering gennem MC-finans for at ville
tegne forsikring. Hvilket også er okay, idetMC-finans tilbyder 3,95 i rente.
Men mit "problem" er at jeg har pengene kontant og er derfor ked af at
skulle bruge de ca. 6000 i oprettelse omkostninger og afgifter for et lån
jeg ikke behøver + renter. Så går der jo nogle år før jeg bare ikke har tabt
penge.

Sjovt nok kan man godt blive i Lloyds efter MC-finans lånet er betalt, men
altså ikke købe en cykel kontant.

Er der nogen som kender andre selskaber hvor en sådan SV1000S koster i
nærheden af de 3500, nu hvor jeg er 30år og har mere end 7 års skadefri
kørsel på røven?

En af grundende til forskel i præmien mellem Lloyds og tryg, samt
topdanmark, som jeg også har spurgt, er at Lloyds har en kategori til
touring cykler, hvor de andre "kun" har alm eller super.

Hilsen
Den kommen de SV1000S rider

Fra : Futte & Co.

Dato : 08-03-05 15:50

Jan M wrote:

> [...]
> penge.
>
> Sjovt nok kan man godt blive i Lloyds efter MC-finans lånet er betalt, men

Hej Jan!
Du kunne foreslå mc-finans en 3 md. rente- og så godt som omkostningsfri
aftale. Det var meget brugt før i tiden

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Peter Z

Dato : 08-03-05 18:50

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in

> [...]

du skal lige undersøge hvormange mdr. Lloyds dækker i - fik et fint tilbud
af dem på messen i bella men de dækkede kun i 7mdr ! - de sidste 2 md.
kunne man så tilkøbe og så var det ikke helt så billigt

Peter Z

Honda CBF 600 SA

Fra : anders majland

Dato : 08-03-05 18:54

> du skal lige undersøge hvormange mdr. Lloyds dækker i - fik et fint tilbud
> af dem på messen i bella men de dækkede kun i 7mdr ! - de sidste 2 md.
> kunne man så tilkøbe og så var det ikke helt så billigt

Øeh er der ikke 12 måneder i et år ?
Men med de 7 måneder kan man så selv vælge hvilker månder det skal være
eller er det bare april til oktober ?

Fra : Jan M

Dato : 08-03-05 19:34

"Peter Z" <not@validt.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af dem på messen i bella men de dækkede kun i 7mdr ! - de sidste 2 md.
> kunne man så tilkøbe og så var det ikke helt så billigt

Ja, der har du jo en god pointe, deres priser ER for 7 mdr.

En prissammenligning kunne så være at trygs 6000 for 9 mdr giver ca 4700 for
7 mdr. Denne sammenligning giver dog ikke mulighed for at købe tryg i 7 mdr
eller 9 mdr hos Lloyds til samme månedspris som deres std 7 første måneder.
(samt selvrisikoen)

Men aligevel kommer der jo lidt mere rimelighed i prissammenligningen,, end
først antaget

TAK - for den pointe

Fra : Squish

Dato : 08-03-05 19:50

Jan M wrote:

> [...]
> eller 9 mdr hos Lloyds til samme månedspris som deres std 7 første måneder.

GF giver mulighed for at være forsikret det antal måneder man har lyst,
ved at man deponerer pladen hos dem i de resterende.

--
Squish
VFR750F

Fra : anders majland

Dato : 08-03-05 20:18

> GF giver mulighed for at være forsikret det antal måneder man har lyst,
> ved at man deponerer pladen hos dem i de resterende.

Der fik jeg i efteråret at vide at de ikke gjorde længere (Af GF viborg,
efter at hun havde talt med hovedkontoret i Odense) Så jeg vil meget gerne
høre fra nogen der selv har fået lov at deponere pladen.

Mvh
Anders Majland < Med en Aprilia der har stået stille i over et år...

Fra : Squish

Dato : 08-03-05 21:06

anders majland wrote:

> Der fik jeg i efteråret at vide at de ikke gjorde længere (Af GF viborg,
> efter at hun havde talt med hovedkontoret i Odense) Så jeg vil meget gerne
> høre fra nogen der selv har fået lov at deponere pladen.

Jeg har talt med dem for 2 uger siden da jeg indhentede tilbud på
VFR'en. Det koster 100 kr. at deponere pladen. Jeg har 2 bekendte der
pt. har deres plader liggende hos GF-Odense.

--
Squish
VFR750F

Fra : anders majland

Dato : 08-03-05 21:28

> Jeg har talt med dem for 2 uger siden da jeg indhentede tilbud på VFR'en.
> Det koster 100 kr. at deponere pladen. Jeg har 2 bekendte der pt. har
> deres plader liggende hos GF-Odense.

Kunne du ikke forwarde min email addresse til dem - jeg kunne godt tænke mig
at at have noget helt konkret at fortæller i Viborg.

/A

Fra : Squish

Dato : 08-03-05 21:45

anders majland wrote:

> Kunne du ikke forwarde min email addresse til dem - jeg kunne godt tænke mig
> at at have noget helt konkret at fortæller i Viborg.

Jo, jeg taler med dem begge i morgen.

--
Squish
VFR750F

Fra : anders majland

Dato : 09-03-05 10:56

Og så har J.N skrevet følgende til mig:

>Jeg hører du var usikker på om Gf-forsikring. På deres hjemmeside står der

> http://gf-forsikring.dk/files/betingelse_motorskelf69507.pdf?frames=no&

Det kan man kalde klart svar - Jeg havde netop kasko på min lille aprilia da
jeg ville aflevere pladen. Det ændrede jeg så til ansvar, og så er præmien
så lille at jeg ikke har spekuleret i at aflevere den.

Mvh

Anders Majland

Fra : Squish

Dato : 09-03-05 17:13

anders majland wrote:

> [...]

> jeg ville aflevere pladen. Det ændrede jeg så til ansvar, og så er præmien
> så lille at jeg ikke har spekuleret i at aflevere den.

Jeps- håber du kan bruge det til noget.

--
Squish
VFR750F

Fra : Jan M

Dato : 08-03-05 19:42

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> [...]
> Honda CB550F , den fine årgang 1975
> BSA B40, en go' '68, stadig til salg
> Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er, nysynet

Jeg har forslået dem alt hvad de var villig til. Men deres gebyr lå fast
sagde, de.
Vi kunne nok undgå det oftenlige afgifter hvis jeg lave et "lån" på f.eks.
10.000, og samtidig deponerede 10.000 i nordea (samme selskab som MC-finans)

Men deres gebyr for, i mine øjne, et megen beskedent stykke arbejde, er
altså fast 4600.-