cbr 1000f
Fra : Keld rasmussen

Dato : 06-03-05 18:57

hvad er en cbr1000f . superbike ? eller touringbike? når forsikring spørger
..keld.

Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 06-03-05 20:40

Jeg har spurgt mange selskaber om pris på en cbr 1000 F, ikke et eneste
selskab har spurgt mig, jeg har derimod sagt at det er en touringmaskine,
man skulle i hvertfald tro at de regner den for en superbike, men det er vel
også en mellemting. billigste pris jeg har hørt er 7.800

--
Venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen

Fra : helloo.dk

Dato : 06-03-05 21:55

"Søren Bøgh Olsen" <totalservice@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel
> også en mellemting. billigste pris jeg har hørt er 7.800

tror måske det har noget med alder at gøre også. Jeg har selv en hayabusa
suzuki 1300 til en forsikringspris på 4800 kasko hos Rasmussens asurens
(sikkert stavet forkert) men det er 7 md om året. jeg er 33 år!
hilsen Dan

Fra : Armand

Dato : 06-03-05 20:47

Keld rasmussen wrote:
> hvad er en cbr1000f . superbike ? eller touringbike? når forsikring spørger
> .keld.

Det har de fuldstændig selv et billede af. Og det er desværre nok styret
af kåbe-forekomst og derfor i den dyre ende

Der blev for nyligt skrevet herinde om at Tryg regnede SV1000 "nøgen"
for en sportsmaskine, hvilket vistnok dog blév ændret. Men det giver et
godt billede af at selskaberne vægter "opad" for at være på den sikre side!

--
Armand.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 06-03-05 20:55

"Keld rasmussen" <keldrasmussen@hejlsnet.dk> skrev i en meddelelse
> hvad er en cbr1000f . superbike ? eller touringbike? når forsikring
> spørger .keld.

- Touring.... - Helt klart Touring!!

Et fantastisk lokomotiv til de lange ture ned gennem europa...
Og med kun 135 hk. til 250 kilo tør er det jo ikke nogen sportscykel til de
små snoede veje
( Har en selv )

Lars / Viborg

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 06-03-05 21:33

"Keld rasmussen" <keldrasmussen@hejlsnet.dk> skrev i en meddelelse
> hvad er en cbr1000f . superbike ? eller touringbike? når forsikring
> spørger .keld.

Honda har selv betegnet den som en sport-touring.
Hilsen Matthias

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 06-03-05 21:43

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> "Keld rasmussen" <keldrasmussen@hejlsnet.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Honda har selv betegnet den som en sport-touring.
> Hilsen Matthias

Undskyld, jeg husker forkert. Honda kalder den for en super sport. Det stod
der ihvertfald på kåben af min egen.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 23:29

> [...]
> der ihvertfald på kåben af min egen.
> Hilsen Matthias
>
> Jamen det VAR det sikkert også engang :D
men nu er der ikke så meget supersport over den nok nærmere sport touring ja

Brian jensen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-03-05 07:40

> Undskyld, jeg husker forkert. Honda kalder den for en super sport.
> Det stod der ihvertfald på kåben af min egen.

Det står der også på tanken af nogle CB 400 F.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Squish

Dato : 07-03-05 07:45

Hehe.. http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=5572&m=full

--
Squish
VFR750F

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-03-05 10:49

Squish wrote:

> Hehe.. http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=5572&m=full

Oh de minder.. ligeså rødorange som min var. Er stafferingen på
sideskjoldet ikke uoriginal?

--
vh
Torben

Fra : Squish

Dato : 07-03-05 11:47

Torben Scheel wrote:

> Oh de minder.. ligeså rødorange som min var.

"Light Ruby Red" (Top coat: Candy Ruby Red, HC-16-201;
Candy Silver Base coat, UC-16-100)

> Er stafferingen på sideskjoldet ikke uoriginal?

Jo, den skal vist ikke være 'kursiv'..

http://www.honda4fun.com/gallerie/index.php?currDir=./gallery&pageType=image&image=56.jpg

--
Squish
VFR750F

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-03-05 14:50

Squish wrote:

> "Light Ruby Red" (Top coat: Candy Ruby Red, HC-16-201;
> [...]

og farven er lidt forkert også - er den ikke guld originalt? Kan sg'
ikke huske det - og billeder havde jeg ikke tid til i 80-erne

vh
Torben

Fra : Squish

Dato : 08-03-05 17:01

Torben Scheel wrote:

> og farven er lidt forkert også - er den ikke guld originalt? Kan sg'
> ikke huske det - og billeder havde jeg ikke tid til i 80-erne

Øv- du har ret:
http://image.www.rakuten.co.jp/technosports/img1030898538.jpeg

Det må jeg hellere få gjort noget ved!

--
Squish
VFR750F

Fra : Kasper Friis

Dato : 07-03-05 08:28

> hvad er en cbr1000f . superbike ? eller touringbike? når forsikring
> spørger
> .keld.

tjaaa 130 HK, og 0-100 på 2,7 sek, det kaldes en sports touring, meeen hvis
forsikringen kaldte en maskine som kan gå 0-100 på 2,7 for en touring så
ville alle vel have en CBR 1000 F :)

i bund og grund handler deres måde og sætte forsikringen jo om hvor hurtig,
farlig den er, og hvad chancerne er for tyveri, og i alle de ting ligger en
CBR 1000F nok i den slemme klasse..

Jeg spurgte min forsikring om en Suzuki GSR 600 F, og den kaldte de også for
sport, på trods af den har under 100 hk, prøvede at fortælle dem at den jo
har en storebror som hed GSR 600R og det var den der var til sport, men det
var det ikke ifølge dem..

lidt surt, især fordi mit selskab har en klar forskel.. det er 100% oven i,
hvis der er en sport.. :(

Kasper friis

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-03-05 15:02

Kasper Friis wrote:

> tjaaa 130 HK, og 0-100 på 2,7 sek, det kaldes en sports touring, meeen hvis
> forsikringen kaldte en maskine som kan gå 0-100 på 2,7 for en touring så
> ville alle vel have en CBR 1000 F :)

Hvis du kan nøjes med 2,9 så prøv en FJ. Den kan næsten med statsgaranti
forsikres som touring.

--
vh
Torben