Caberg Justissimo
Fra : Schlæger

Dato : 06-03-05 11:08

Min hjelm skal skiftes, og jeg er faldet over Caberg Justissimo - bl.a. på
grund af det flotte resultat i Tænk & Test.

Den sidder godt på mit hoved, og har f.eks. den praktiske indbyggede
solbrille, som jeg også har haft glæde af på min Schubert concept.

Er der nogle her i gruppen, som har erfaringer med subj. ??

Mch Schlæger

Fra : Pia og Karl-Ove Pede~

Dato : 06-03-05 11:30

jeg købet en Caber Justissimo sidste sommer, og har kun gode erfaringer.
Super hjælm.

kop http://www.dfmc.dk/default.asp?id=706

Fra : Brassball

Dato : 06-03-05 11:53

Kan du ikke lægge testen på dk.binaer s andre kan se den?

Kim
BMw R100RS

Fra : Schlæger

Dato : 06-03-05 13:01

Brassball wrote:

> Kan du ikke lægge testen på dk.binaer s andre kan se den?

Det kan jeg desværre ikke, da min PC kører gennem en temmelig tæt
firewall. Jeg tilgår også denne gruppe via det udmærkede web-interface.
Jeg vil dog gerne sende den til dig på mail - har selv fået den af en her
inde i gruppen for et stykke tid siden.

Mch Schlæger

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 06-03-05 13:29

"Schlæger" wrote:

> [...]
> web-interface. Jeg vil dog gerne sende den til dig på mail - har selv
> fået den af en her inde i gruppen for et stykke tid siden.

Du må også meget gerne sende testen til mig: kjeldsen@netpad.dk

//Kjeldsen

Fra : Schlæger

Dato : 06-03-05 14:06

Anders Kjeldsen wrote:

> Du må også meget gerne sende testen til mig: kjeldsen@netpad.dk

Den er sendt

Mch Schlæger

Fra : Villy Andersen

Dato : 06-03-05 11:44

Hej med jer

Jeg købte en sidste år og er meget tilfreds med den,
den er meget praktisk når man bruger briller, da
man kan tage hjelmen på uden at tage brillerne af først.

Mvh Villy Andersen

Fra : Brassball

Dato : 06-03-05 13:34

Til Schlæger

Tak Det vil jeg gerne.

skoleskibe@gmail.com

Fra : Schlæger

Dato : 06-03-05 14:07

Brassball wrote:

> Til Schlæger

> Tak Det vil jeg gerne.

Den er afsendt.

Mch Schlæger

Fra : Troels Jensen

Dato : 06-03-05 14:24

"Schlæger" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message

> Er der nogle her i gruppen, som har erfaringer med subj. ??

Jeg kan kun tilslutte mig rosen. Den er fornuftig i pris, rigtig god når man
bruger briller, og "solbrillen" er guld værd.

Eneste minus er, at den - ihvertfald på mit hoved - giver noget vindstøj.

Troels

Fra : Schlæger

Dato : 06-03-05 14:40

Troels Jensen wrote:

> Eneste minus er, at den - ihvertfald på mit hoved - giver noget vindstøj.

> Troels

Det kan måske også have sammenhæng med din højde i forhold til MC'ens
eventuelle kåbe/kåbeglas ???

På min XJ600 var der i hvert fald stor forskel på vindstøjen, afhængigt af
om jeg kørte med alm. eller højt kåbeglas, og desuden spillede vindens
retning og styrke også en temmelig stor rolle for støjen.

Mch Schlæger

Fra : Troels Jensen

Dato : 06-03-05 21:38

> [...]
> om jeg kørte med alm. eller højt kåbeglas, og desuden spillede vindens
> retning og styrke også en temmelig stor rolle for støjen.

Rigtige mænd kører jo naked-knallerter.....

Nåh nej, faktisk satte jeg en GIVI-skærm på XJ'eren sidste år, og det tog
vindtrykket af brystet, men ændrede ikke nævneværdigt på vindstøjen fra
hjelmen.

Troels

Fra : Schlæger

Dato : 07-03-05 14:38

Troels Jensen wrote:

> Rigtige mænd kører jo naked-knallerter.....

> Nåh nej, faktisk satte jeg en GIVI-skærm på XJ'eren sidste år.......

En GIVI-skærm på en XJ !!! Det må se tøset ud ....

Mch Schlæger

Fra : Troels Jensen

Dato : 07-03-05 17:44

> En GIVI-skærm på en XJ !!! Det må se tøset ud ....

Ja da, hva' er der galt i det? Det skal jo passe til den lyserøde læderdragt
og frynserne......

Troels

Fra : Schlæger

Dato : 07-03-05 19:36

Troels Jensen wrote:

> Ja da, hva' er der galt i det? Det skal jo passe til den lyserøde læderdragt
> og frynserne......

**LOL**

Mch Schlæger

Fra : Tom Christensen

Dato : 06-03-05 19:19

> [...]
> solbrille, som jeg også har haft glæde af på min Schubert concept.
>
> Er der nogle her i gruppen, som har erfaringer med subj. ??

Jeg købte en Caberg Justissimo sidste år. Dejligt med solvisir og god at
tage på, når man bruger briller.
Jeg vaklede lidt mellem Schubert og Caberg, men har absolut ikke fortrudt
købet af Caberg'en.

--
venlig hilsen

Tom Christensen

reenchri"snabela"tiscali.dk

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 09-03-05 00:19

(Schlæger) wrote:

> [...]
>solbrille, som jeg også har haft glæde af på min Schubert concept.
>
>Er der nogle her i gruppen, som har erfaringer med subj. ??

Hej Schlæger!!
Jeg tror du bliver lidt skuffet over støjniveauet i forhold til
Schubert hjelmen. Den støjer noget mere - hvilket osse er årsagen til
at min Justissimo bliver udskftet med en Schubert næste gang. Men prøv
den inden du køber - det er jo heller ikke sikkert at den passer til
dit hovede!

Vdr. Tænk & Test kan jeg huske for nogle år siden hvor de testede
højttalere og hvor bedømmelsen af hvor mange gange de kunne tåle at
falde ned fra en hylde talte mere i den samlede bedømmelse end lyden.
Sådeeet.

hVh
Hans/NTV

Fra : Schlæger

Dato : 09-03-05 06:24

rugholmhusFJERN@vip.cybercity.dk wrote:

> [...]
> at min Justissimo bliver udskftet med en Schubert næste gang. Men prøv
> den inden du køber - det er jo heller ikke sikkert at den passer til

Justissimoen sidder rigtig godt på mit hoved, så det er i hvert fald ikke
noget problem. Med hensyn til støj tror jeg, at dette er meget afhængigt
af min kåbe, og da jeg også har skiftet MC henover vinteren, kan jeg ikke
sammenligne. Jeg oplever dog, at Justissimoen sidder mere tæt til ørerne
end min Schubert, og derved dæmper den udvendige støj inden den når mine
ører.

> [...]
> højttalere og hvor bedømmelsen af hvor mange gange de kunne tåle at
> falde ned fra en hylde talte mere i den samlede bedømmelse end lyden.

Det kan jo gøre mig lidt bekymret for, om de måske er kommet til at teste
højtttalere efter testregler for styrthjelme - og omvendt .....

"hjelmen flækkede da den faldt på gulvet, men den havde en god lyd"

Tak for dit (og andres) indspark.

Mch Schlæger