mc kørekort
Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 10:00

Nogen der kan anbefale en kørerlære i nærheden af hjørring/brønderslev.
Og hvad kan man forvente at et kørekort kommer til at koste.

Mvh Henrik.M

Fra : Ulvir

Dato : 06-03-05 16:15

Henrik Mortensen wrote:
> Nogen der kan anbefale en kørerlære i nærheden af
> hjørring/brønderslev. Og hvad kan man forvente at et kørekort kommer
> til at koste.

Jeg giver 8.200 her i Thisted. Jeg aner ikke om det er dyrt eller billigt..

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 06-03-05 16:25

Henrik Mortensen wrote:

<KLIP>

Og hvad kan man forvente at et kørekort kommer
> til at koste.

Jeg gav 6.500 inkl. alt. Men jeg havde også taget bilkørekort 1 måned
forinden, så jeg kunne spare nogle teoritimer.

//Kjeldsen

Fra : Sune

Dato : 06-03-05 19:20

"Anders Kjeldsen" <kjeldsen@netpad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg gav 6.500 inkl. alt. Men jeg havde også taget bilkørekort 1 måned
> forinden, så jeg kunne spare nogle teoritimer.

Og 5 køretimer mindre, hvis man har taget bilkørekort inden for de sidste 2
år.
vh Sune

Fra : Anders Christensen

Dato : 06-03-05 19:50

Sune wrote:
> "Anders Kjeldsen" <kjeldsen@netpad.dk> skrev i en meddelelse

> Og 5 køretimer mindre, hvis man har taget bilkørekort inden for de sidste 2
> år.

Hvilket for nogen så betyder at de tager fem ekstra køretimer pga
manglede rutine
Sådan en var der ihvertfald på det hold jeg tog kørekort på, ved dog
ikke hvor mange ekstra timer han nåede op på.
Jeg gav 8500kr for den obligatoriske undervisning i Århus i sensommeren.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-03-05 23:36

Anders Christensen wrote:

> [...]
> ikke hvor mange ekstra timer han nåede op på.
> Jeg gav 8500kr for den obligatoriske undervisning i Århus i

Det er altid op til eleven selv om han/hun vil op til prøve eller ej. Prøver
kørelæreren at presse ekstra timer oveni hatten på eleven så må eleven
spørge sig selv om der virkelig er brug for de timer, eller om prøven vil
kunne beståes uden. Hvis kørelæreren nægter at lade eleven komme op til
prøven bør man som elev skifte køreskole.

Jeg har selv taget ekstra køretimer da jeg tog bilkørekort og jeg tror det
var efter den 3. ekstra time at jeg besluttede jeg ville op til prøve..
Kørelæreren (som jeg efterfølgende tog mc kørekort hos) mente at jeg burde
tage et par ekstra timer, for som jeg kørte på det tidspunkt han sagde det,
så ville jeg ikke bestå.. Jeg valgte dog at gå op alligevel, og bestod
heldigvis i første omgang

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 06-03-05 23:44

Anders Houmark wrote:

> [...]
> så ville jeg ikke bestå.. Jeg valgte dog at gå op alligevel, og bestod

Ham på mit hold var vist rimelig usikker, og var bla væltet i
kravlegården, så han havde brug for de ekstra timer til at vænne sig
lidt mere til trafikken.

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-03-05 16:59

"Henrik Mortensen" <murer snabela tdcadsl dot dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan anbefale en kørerlære i nærheden af hjørring/brønderslev.
> Og hvad kan man forvente at et kørekort kommer til at koste.

Søren's Køreskole i Brønderslev, 98 82 51 89
Jeg tog MC-kort hos ham i 2003, jeg gav 7500,- alt incl. (fast pris)
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : Peter Risager

Dato : 06-03-05 21:26

> Nogen der kan anbefale en kørerlære i nærheden af
> hjørring/brønderslev. Og hvad kan man forvente at et kørekort kommer
> til at koste.

Kørerlærerne i Hjørring har indtil for nyligt haft et værre kartel, og
priserne har været meget opskruede.
Nu der efter sigende et par stykker der er "brudt" ud, og har stiftet deres
eget.
Ring rundt, måske føler de andre sig pressede, og har sænket priserne ;)

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Carsten

Dato : 06-03-05 22:13

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> there, but it's not that important." - John Carmack
>
>Ja, priserne i Hjørring har været landets højeste ( ihvertfald på
bilkørekort).
Jeg har taget kortet hos Otto i Hjørring. Fin og reel fyr, jeg var godt
tilfreds.
Jeg var opmærksom på at det kunne gøres et par tusinde billigere i Sæby.
Fint nok, men så skulle der jo også bruges tid til transport dertil.

Carsten Vittrup

Fra : Troels Jensen

Dato : 06-03-05 23:31

"Henrik Mortensen" <murer snabela tdcadsl dot dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad kan man forvente at et kørekort kommer til at koste.

På dette som på de fleste andre områder er der normalt en klar sammenhæng
mellem pris og kvalitet. Find den absolut bedste kørelærer og tag ham uanset
prisen. De få hundrede eller tusind kroner, som han formentlig er dyrere end
de andre, redder måske en dag dit liv, fordi han lærte dig en ordentlig
køreteknik......

Troels

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-03-05 23:42

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
end
> de andre, redder måske en dag dit liv, fordi han lærte dig en ordentlig

Jeg vil gerne have navnet på den kørelærer der lærer dig køre*teknik* der
kommer i nærheden af DMC's Bronzekurser....
DMC er med til at redde liv, kørelærerne er med til at skaffe dig stemplet i
styrebrevet.....
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : Troels Jensen

Dato : 07-03-05 00:21

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne have navnet på den kørelærer der lærer dig køre*teknik* der
> kommer i nærheden af DMC's Bronzekurser....

Øøøh, har jeg hævdet det?

> DMC er med til at redde liv, kørelærerne er med til at skaffe dig stemplet
> styrebrevet.....

Ok - så kvaliteten af den undervisning man får hos kørelæreren er altså
fuldstændig ligegyldig.....?

Troels

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-03-05 00:35

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Øøøh, har jeg hævdet det?

Nej, jeg ville bare slå fast at du lærer et minimum af køreteknik hos
kørelæreren.

> Ok - så kvaliteten af den undervisning man får hos kørelæreren er altså
> fuldstændig ligegyldig.....?

Det er den selvfølgelig ikke, men du lærer altså ikke at køre motorcykel på
14 køretimer, og du får heller ikke (ret meget) mere undervisning end
nødvendigt for at bestå køreprøven.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : Sune

Dato : 07-03-05 10:46

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]
> Nej, jeg ville bare slå fast at du lærer et minimum af køreteknik hos
> kørelæreren.

Enig, men det gør man til gengæld på Køreteknisk Anlæg, som man jo også skal
på.

Jeg vil dog også anbefale, at tage f.eks. et Bronzekursus (har selv været på
det) når man har kørt selv i en måned eller to.

vh Sune

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 07-03-05 11:20

Sune <formel999@hotmail.com> wrote:

> [...]
> >
> [klip]
>
> Enig, men det gør man til gengæld på Køreteknisk Anlæg, som man jo også skal

Tjaaaaa... måske... Da jeg var på KTA fattede jeg fx. overhovedet ikke
det der med kontrastyring. Jeg kunne simpelthen bare ikke få cyklen til
det. Primært fordi jeg lavde "korte pres" på styret...

Heldigvis faldt tiøren kort efter jeg fik kørekort og siden har jeg nydt
at smide rundt med cyklen på de små landeveje.

Jeg vil ikke sige at jeg ikke fik noget ud af KTA, men der er en del der
ikke får det hele med fordi de mangler køreerfaringen.

Mvh
Anna

--
Anna M. Andersen
AIM/AOL chat: annabassand

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-03-05 02:03

> På dette som på de fleste andre områder er der normalt en klar
> sammenhæng mellem pris og kvalitet. Find den absolut bedste kørelærer
> og tag ham uanset prisen

Problemet er bare at man ikke ved hvem der er den bedste før man har prøvet
dem alle.. Derfor vil jeg mene at man skal gå efter en kørelærer med
rimeligt godt omdømme og som har sikkerhedsudstyret i orden. Så kan det ikke
gå helt galt. Som du siger er prisen ofte ikke så forskellig når det kommer
til stykket.

Når man så har kørt på egen cykel i et halvt til et helt år, kan man tage på
bronzekursus og tage næste trin i køreundervisningen, og sikkert også få
fralagt sig de dårlige vaner man er ved at tillægge sig.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 18:03

Takker for alle svar og gode råd, så må jeg til at finde en god kørelære så
pappet er hjemme inden sommer.

Mvh Henrik.M