Kineser bike - Er det et meget resikabelt ~
Fra : J. Jørgensen

Dato : 05-03-05 14:42

I Bella Centret blev vi præsenteret for en del af LIFAN programmet.
Jeg blev ret "forelsket" i deres udgave af Virago 250ccm.
Det var en importør i Holbæk der havde standen.
Jeg forventer levering een af de nærmeste dage, og glæder mig til kendskabet
med en "kineserbike".
Jeg synes det kan være sjovt, at være blandt de første - på gaden.
Jeg håber, at især Virago bikerne vil hilse når jeg kommer på en
"kineserbike".

Hilsen
Jørgen
(Motoriseret folkepensionist)

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 05-03-05 15:23

J. Jørgensen <jjdan@galnet.dk> wrote:

> [...]
> Jeg synes det kan være sjovt, at være blandt de første - på gaden.
> Jeg håber, at især Virago bikerne vil hilse når jeg kommer på en

Jamen tillykke med den Jeg kører jo selv på en hel anden type cykel,
men er virkelig spændt på at høre hvad du mener om den Det er jo
spædnende med alle de nye mærker på markedet.

Held og lykke

Mvh
Anna

---
Ducati M1000

Fra : J. Jørgensen

Dato : 05-03-05 16:18

"Anna M. Andersen" <noname@domain.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men er virkelig spændt på at høre hvad du mener om den Det er jo
> spædnende med alle de nye mærker på markedet.

Hej Anna
Tak for lykønskningen
Det, der er meget spændende for mig, er hvordan det vil blive at være
iblandt bikerfolket.
Jeg havde motorcykel (Husqvarna 250 "guldpilen") fra 1956 til 1961. Det var
også en ikke så kendt model, og dermed opstod der af og til en del
opmærksomhed.
Jeg bor i Odense, og har i mange år fulgt med i traditionen hver torsdag
aften ved Skovsøen og nydt alle de forskellige maskiner der møder op. Jeg
har hele tiden sagt, at når jeg bliver pensionist så vil jeg have en H.D.,
men -----prisen!!!!!
Samtidig har jeg fulgt drillerierne med "spaghetti maskiner" - "bøjede
jernrør" - "bimmere" osv.
For mig har det været lidt svært at gennemskue, om det er rent kammeratlig
drilleri, eller om der ligger mere bag, idet der tilsyneladende samtidig er
en hel del klikedannelse.
Du har en Ducati - det er så vidt jeg husker en Italiener - så er det vel
det de kalder en Spaghetti maskine?

Hvad har jeg i vente?

Hilsen
Jørgen

Fra : Hekto

Dato : 05-03-05 15:27

In article <54kWd.173$_U7.62@news.get2net.dk>, jjdan@galnet.dk says...
> Du har en Ducati - det er så vidt jeg husker en Italiener - så er det vel
> det de kalder en Spaghetti maskine?
>
> Hvad har jeg i vente?

Lifan ... må så være en risnuddel-maskine!

Du skal huske på, at de færreste tør køre stærkt nok til at det er
muligt at bevise at den ene cykel kører bedre end den anden. De færreste
kører også langt nok, længe nok, på den samme cykel, til at bevise at
den holder bedre end de andre.
Så må man jo nøjes med højrøstet at give til kende at man kører på
verdens bedste MC!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Allan Nielsen

Dato : 05-03-05 16:42

> [...]
> er en hel del klikedannelse.
> Du har en Ducati - det er så vidt jeg husker en Italiener - så er det vel

Hej Jørgen!
Du kan roligt regne med at det er kammeratlige drillerier, når der går
mærkesnak i den!
Du skal nok få en masse gode oplevelser ud af din maskine.
Allan Bager
RF600R PMC

Fra : Dr.Enduro

Dato : 05-03-05 17:22

Hej. Jeg synes bare, du skal være meget mere ligeglad med, hvad alle
mulige andre synes om din mc. Hvis du synes, den er fed, og det er noget
ordentligt mekanik, så skal du bare være glad og nyde den. Det er da
synd for folk, hvis de udelukkende vælger mc ud fra, hvad andre
mennesker så synes om dem.

Hilsen Jan

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 05-03-05 18:09

> [...]
> en hel del klikedannelse.
> Du har en Ducati - det er så vidt jeg husker en Italiener - så er det vel

Hejsa

Jo Duc'en regnes blandt Spaghetti maskinerne. Jeg har dog indtil sidste
efterår kørt på en Japser: Suzuki.

Der er nogle motorcyklister der tager mærker MEGET seriøst og nærmest
religiøst. De tåler helst ikke at høre kritik af netop deres
drømmemaskine. DE er heldigvis en meget lille minoritet på de danske
landeveje (efter min erfaring). Heldigvis mener de fleste at der er
fordele og ulemper ved alle maskiner - oss ved deres egen (men det siger
man SLET ikke højt *GG*). Jeg tror derfor trygt at du kan stole på at de
fleste herinde kun driller hinanden godmodigt - for langt hen af vejen
har mange motorcyklister prøvet at eje forskellige cykler - også inden
for forskellige kategorier.

Jeg er sikker på at du har rigtig mange gode MC oplevelser i vente....
Husk at hilse når du krydser motorcyklister på din vej og måske skal du
finde et lokalt MC slæng at hænge ud med?

mvh
Anna

--
Anna M. Andersen
AIM/AOL chat: annabassand

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-03-05 18:26

> [...]
> religiøst. De tåler helst ikke at høre kritik af netop deres
> drømmemaskine. DE er heldigvis en meget lille minoritet på de danske

Når jeg kører i PMC kører jeg CBR. Så prædker jeg alle Hondas
lyksageligheder og prøver at omvende alle nytilkommende at springe på Honda
vognen da det jo tydeligvis er det bedst mærke.

I Ténéré klubben kører jeg DR 600. Så er Suzuki pludselig verdens bedte, og
twinspark teknologien er meget overlegen. Elstart er for bøsser og rigtige
motorcykler giver dig forstuvede ankler og starter først når du har blodmag
i munden.
Her er den lånt ud :
http://www.tenere.dk/galleri/Elgjagt/elgjagten%20Efteraar%202004/slides/kickstartB.htm
http://www.tenere.dk/galleri/Elgjagt/elgjagten%20Efteraar%202004/slides/pushB.htm

Jeg tager al mærkefanatisme helt roligt. Ja, en Suzuki GS 500 er har meget
dårligere finish end en Honda CB 500, men den koster ca 25.000kr mindre i
nypris, så det giver sig selv.

Hvis nogen driller din kineserknallert, så træk på skulderne. Den koster jo
meget mindre end den original Virago 250, som i sig selv er et kopi-produkt.

Vask og puds din 250'er, og vær gavmild med voks og konserveringsspray. Især
på undersiden af tanken, stellet og faktisk al metal på den. Så skal den nok
holde sig fin.

Konserver stikkene i silikonefedt og skift olien og filter ofte. Så skal den
nok holde.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Futte & Co.

Dato : 05-03-05 19:05

J. Jørgensen wrote:

> Hvad har jeg i vente?

Hej Jørgen!
Tillykke mæ'n, og velkommen tilbage
Jeg tror du vil opleve en stor interesse omkring dit "rispapir"
Hvad kan den og hvor længe. Du ender med at skulle sælge
"kineserkonceptet" uanset hvor du stopper.
Kan du huske da de første japsere kom på gaden ? -"der er da igen der
vil købe sådan noget billigt skrammel", sagde man bl.a. og sparkede liv
i englænderen eller tyskeren ,ja, der var sågar en dansker med der
hvor jeg holdt til, og rullede hjem fra pølsemanden.
Næe du, bare der er en stor plade bagpå, er der kun godmodige drillerier
i vente, (så'n da) , lidt i samme stil som i denne nyhedsgruppe,
masser af gode råd og en gammeldags lidt hvas tone
I det virkelige liv, mødes vi, når vi kan, på tværs af alle skel og
klubber. Der er masser af mødesteder rundt omkring hvor man bare møder
op og kører med, så stem du bare i med resten af koret "vi vil ha'
forår, nu"

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Richard

Dato : 05-03-05 19:52

Hej Jørgen,
Futte & Co. wrote:

> Jeg tror du vil opleve en stor interesse omkring dit "rispapir"

Netop...

> [...]
> i englænderen eller tyskeren ,ja, der var sågar en dansker med der
> hvor jeg holdt til, og rullede hjem fra pølsemanden.

....for er kineserne ikke de nærmeste til at lave den hverdagscykel,
markedet mangler i dag: En nutidig udgave af 70'ernes snusfornuftige,
klassiske maskiner som MZ 250, '80ernes CB/GS/XS400, 90'ernes ditto
450/500 - formentlig en 350-450cc med 34-40 hk, der kan sælges til
30-35.000 kr. herhjemme?

Mon ikke den kommer, så snart kineserne får så godt fat i
eksportmarkederne, at de tør satse på større maskiner, end dem kan sælge
på deres enormt store hjemmemarked? Jeg tror devil - og også at det vil
skærpe interessen for motorcyklen generelt. For nogle vil nue en gang
helst købe nyt, selv når budgettet er til en bedre brugt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Futte & Co.

Dato : 05-03-05 20:07

Richard wrote:

> [...]
> skærpe interessen for motorcyklen generelt. For nogle vil nue en gang
> helst købe nyt, selv når budgettet er til en bedre brugt

Jamen , ..... det kan vi da kun være enige om , det går stærkt der
henne i kina's land.
........Og kan vi så snart få noget forår, ...ikke for det, jeg har da
været ude og køre i år, helt til Herfølge og tilbage

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 05-03-05 23:22

J. Jørgensen wrote:
> [...]
[zip]

> Det, der er meget spændende for mig, er hvordan det vil blive at være
> iblandt bikerfolket.
[z]
> [...]
> en hel del klikedannelse.
> Du har en Ducati - det er så vidt jeg husker en Italiener - så er det vel

Det var LIgodtFANdens......

Hvad får dig til at tro det er drilleri?,
Det er dødelig alvor!
Bare lige for at sætte tingene på plads een gang for alle. (se nu her )

Duc --> Mafia produkt, hvilket præger ejerne, der forventer tjenester
for ikke at du vågner med et hestehoved sengen. Ser man på stellet er
man ikke i tvivl om at det blev designet under en middag, hvor der blev
indtaget spagetti....

Honda --> for bøsser....

Yam... nej glem det, jeg har alligevel ingen cola og popcorn hjemme
*lol*

Velkommen ombord, og tillykke med købet, håber den vil bringe dig megen
glæde og bringe dig derhen hvor du kan møde ligesindede

--
Dun@nt - der i udpræget grad lider af svær PMS
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Armand

Dato : 05-03-05 23:32

J.C.Kløve wrote:

> Hvad får dig til at tro det er drilleri?,
> Det er dødelig alvor!
> Duc --> Mafia produkt...... Honda --> for bøsser.........
> Yam... nej glem det, jeg har alligevel ingen cola og popcorn hjemme

Der har vi det igen: Folks ulidelige ubegrundede mærkefanatisme som af
hensyn til ego'ets vellevned absolut skal udbasuneres ved
nærmestkommende lejligheder.
Når nu det er almindeligt kendt at Kawasakier ér de bedste og fedeste
motorcykler der laves, er det, som Kawa-ejer, sq irriterende at skulle
være vidne til alt det uholdbare crap!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 05-03-05 23:42

Armand wrote:

> [...]
> Når nu det er almindeligt kendt at Kawasakier ér de bedste og fedeste
> motorcykler der laves, er det, som Kawa-ejer, sq irriterende at skulle

ja - nemli'ja...
eaaeaa du mener Suzuki selvfølgelig, verdens indiskutabelt bedste kværn
(beviset er challange cup - træk en ren gade mc ind og Suzuku vinder

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Armand

Dato : 06-03-05 00:04

J.C.Kløve wrote:

> eaaeaa du mener Suzuki selvfølgelig, verdens indiskutabelt bedste kværn
> (beviset er challange cup - træk en ren gade mc ind og Suzuku vinder

Kender ikke til cup'en. Men det kommer ikke bag på mig at en Suzuki skal
trækkes rundt

--
Armand.

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 06-03-05 01:07

> Kender ikke til cup'en. Men det kommer ikke bag på mig at en Suzuki skal
> trækkes rundt

*SMÅKAGE*

Avs, den sad .. Der er nogen der er hurtige

/J

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-03-05 10:15

[6705] Jesper Sørensen wrote:

> *SMÅKAGE*
>
> Avs, den sad .. Der er nogen der er hurtige

23 minutter.. det bliver et langt stand-up show..

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 09:46

Armand skrev i meddelelsen ...

>Når nu det er almindeligt kendt at Kawasakier ér de bedste og fedeste

KaSuwaki ??

Orla

Fra : jørgen sørensen

Dato : 06-03-05 09:36

Hej alle
nu har i givet mig et problem
jeg kører på lidt af hvert har en honda ,suzuki,dnepr med sidevognog en
dnepr/ural
er jeg så en sløv komunistisk bøsse uden finish der skal have støtte eller
hvad
godt jeg ikke osse har en kawasaki
hilsen Jørgen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-03-05 16:37

> Jeg håber, at især Virago bikerne vil hilse når jeg kommer på en
> "kineserbike".

ellers skal vi andre nok, bare nummer pladen er stor nok

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : Carsten

Dato : 05-03-05 21:38

J. Jørgensen wrote:

> [...]
> Jeg synes det kan være sjovt, at være blandt de første - på gaden.
> Jeg håber, at især Virago bikerne vil hilse når jeg kommer på en

Tillykke med din nye Lifan, jeg var da også ovre at lure på dem i BC og
har efterfølgende været i Holbæk og kigge lidt mere i ro og mag(bor tæt på)
Du skal nok blive glad for den, jeg tror ikke at den ruster mere end andre.
Rent motormæssigt tror jeg da heller ikke at det går helt galt, den lægger
jo ligefrem ikke op til race, så nyd din nye maskine og grin lidt i skægget
af drillerierne, husk at skrive lidt til os om hvordan det går.
Med løftet venstre luffe Carsten

Fra : jørgen sørensen

Dato : 06-03-05 09:45

Hej
min ubetydelige menig er at vi alle vælger cykel ud fra
tilvalg og fravalg
det er ting som pris udseende hvad den skal bruges til osv
det er med mcer som med biler den perfekte findes ikke
det ville også være kedeligt ikke
ingen drillerier alle kørte rundt på det samme
nej så hellere en masse valg
så har folk også noget at diskuterer og grine af
så herfra skal også lyde et tillykke med mcen
hilsen Jørgen

Fra : J. Jørgensen

Dato : 06-03-05 10:12

> [...]
> Jeg synes det kan være sjovt, at være blandt de første - på gaden.
> Jeg håber, at især Virago bikerne vil hilse når jeg kommer på en

Hej Allesammen

Tak for de mange og hyggelige velkomsthilsener og reaktioner, der absolut
gør ventetiden endnu mere spændende.
Desværre er der endnu ikke kommet klarmelding fra Holbæk.
Det kan siges at vejret jo heller ikke direkte lægger op til de helt store
køreture, men jeg kunne da godt tænke mig at gå og pusle lidt omkring den.
Bortset fra et par timers samvær og prøvekørsel forrige fredag, ja så har
jeg ikke haft mulighed for at "berøre" den. Det tog trods alt kun et par
dage med indkøb af køredragter/styrthjelm/handsker og støvler, så ventetiden
føles meget lang. Jeg har også været ude efter en bremseskivelås, men måtte
konstatere, at der er flere forskellige mål på disse.
Cyklen er forsynet med fjernbetjent tyverialarm - udover bremseskivelås er
der vel ikke grund til yderligere sikring?

Hilsen
Jørgen Jørgensen

Fra : Richard

Dato : 06-03-05 12:02

J. Jørgensen wrote:

> Cyklen er forsynet med fjernbetjent tyverialarm - udover bremseskivelås er
> der vel ikke grund til yderligere sikring?

Behovet for yderligere sikring afhænger nok af, hvor du parkerer den. Men
hvis den omtalte tyverialarm forhindrer, at motoren kan starte, burde en
lås der forhindrer kørsel på baghjulet være rigtig godt sikret IMHO.

Med forhjulet låst af en skivelås og/eller forgaflen af en styrlås, men
baghjulet ulåst kan en tyv jo "bare" løfte forhjulen og trille cyklen væk.
Bagenden er langt sværere at bakse med i den situation

En simpel tyverialarm der bare hyler, men ikke blokerer tænding mv. har
næppe nogen værdi i sig selv.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Carsten

Dato : 06-03-05 12:06

J. Jørgensen wrote:

> [...]

> Cyklen er forsynet med fjernbetjent tyverialarm - udover bremseskivelås er
> der vel ikke grund til yderligere sikring?

Hej Jørgen!

Det ved jeg snart ikke, jeg har lige snakket med en fra Sønderjylland
der havde fået stjålet sin gamle MZ fra midtfirserne, de havde brudt
ind for at stjæle den, så der er ikke noget der er sikkert mere.
Jeg selv har en skivebremselås og superwirelås. Ham med MZ'eren
har nu købt en anden MZ og vil nu have installeret et gulvanker(Abus)
som han kan låse den fast til, men det jo nok afhængigt af hvor
man har cyklen stående, der er jo nok mange der klarer sig med skivelåsen.

Mvh Carsten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-03-05 12:24

> Cyklen er forsynet med fjernbetjent tyverialarm - udover
> bremseskivelås er der vel ikke grund til yderligere sikring?

Hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert ikke nøjes med dette. Jeg ville også
overveje en kraftig bøjlelås/kædelås/wirelås gennem baghjulet og måske også
en lås omkring en fast genstand, så den ikke bare kan løftes væk.

En skivebremselås er nem at bryde op, og en alarm er vist ikke ret
afskrækkende for ret mange tyve. Det tager ikke lang tid at smide den ind
bag i en varevogn og køre væk med den.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : J. Jørgensen

Dato : 16-03-05 17:07

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
newszWd.40$Ua7.0@news.get2net.dk...

> [...]
> Cyklen er forsynet med fjernbetjent tyverialarm - udover bremseskivelås er
> der vel ikke grund til yderligere sikring?

Hej til alle her i gruppen.
Til Dem der forventer at få min erfaring med en "kineserbike", kan jeg så
fortælle, at jeg blev træt af at vente på leveringen, idet jeg i ventetiden
stødte på en Virago XV535S årg. 97 - Km 2642, som jeg fik leveret i fredags.
Forhandleren var heldigvis så samarbejdsvenlig, at jeg kunne annullere
slutsedlen på "kineseren".
Det kunne ellers være sjovt at prøve noget "nyt" - men denne XV535S var
altså noget, der fik mig til at reagere.
Jeg har nu ind imellem bygerne kørt ca. 200 km - alene idag ca. 100 km på
små veje i områderne Højme, Brændekilde, Render, Vissenbjerg og Tommerup,
hvis der er nogen der er lidt stedkendte i Odense området.
Hilsen
Jørgen

Fra : Peter

Dato : 16-03-05 17:15

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> wrote in message

> [...]
> små veje i områderne Højme, Brændekilde, Render, Vissenbjerg og Tommerup,
> hvis der er nogen der er lidt stedkendte i Odense området.

Tillykke med Virago'en. Jeg tror faktisk også du bliver mere glad for den
end du ville være blevet for kineseren.

--
Peter
XJ600S

Fra : K

Dato : 16-03-05 19:13

> [...]

> små veje i områderne Højme, Brændekilde, Render, Vissenbjerg og Tommerup,
> hvis der er nogen der er lidt stedkendte i Odense området.

FEDT ....tillykke med din Yam XV, godt at du kom til fornuft

Facts: kinesere er kun i verdenen skabt for at lave fyrværkeri, ikke for at
lave motorcykler ;-P

V.H K

Fra : K

Dato : 16-03-05 19:16

> [...]

> slutsedlen på "kineseren".

FEDT ....tillykke med din Yam XV, godt at du kom til fornuft

Facts: kinesere er kun i verdenen skabt for at lave fyrværkeri og dyrke ris,

Fra : Moller

Dato : 16-03-05 20:03

K wrote:

> FEDT ....tillykke med din Yam XV, godt at du kom til fornuft
>
> Facts: kinesere er kun i verdenen skabt for at lave fyrværkeri og dyrke ris,
> ikke for at lave motorcykler ;-P

   Tjaaa... så opfandt de kompasset, de fleste teknologier brugt i den
britiske flåde senere, faderen til krydsermisiler osv... jo jo, meget af
det som historiebøgerne siger er opfundet i Europa, var lavet i kina
længe inden :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : K.L. Sørensen

Dato : 16-03-05 20:31

Tjaa, der er hurtige de lyn kineser, jeg vil nu hellere blive set på en
Yamaha end en lyn kineser.

Hilsen
Kim, GS500

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 16-03-05 22:31

> [...]
>små veje i områderne Højme, Brændekilde, Render, Vissenbjerg og Tommerup,
>hvis der er nogen der er lidt stedkendte i Odense området.

Ja så kommer du ikke til at køre og grine af vi vi andre der har
betalt for 3 maskiner - for det har du osse - lykke til med den og vær
velkommen.
Du skulle prøve ned over Ringe og så skrådt over til Assens - der er
nogle fine småkringlede veje - hvis du har de lyster - ha det er der
sgu på hele Fyn.

hVh
Hans/NTV

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 06-03-05 14:32

On Sat, 5 Mar 2005 14:41:46 +0100, "J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg synes det kan være sjovt, at være blandt de første - på gaden.
>Jeg håber, at især Virago bikerne vil hilse når jeg kommer på en

Tillykke med den. Og velkommen til.
Den skal du nok få megen fornøjelse af - om ikke andet så når du
hilser på folk der afdrager lige så meget om året som du har givet
totalt. Fornemmelsen af at køre er sgu nok den samme som hvis du havde
købt en Virago - så blæs på det og nyd livet mens du har det. Ydermere
er der jo osse folk der betaler ligeså meget i forsikring om året som
du har betalt for hele maskinen - så nyd den.

Glæder mig osse til at høre mere om dine erfaringer med den.

hVh
Hans/NTV
(Motoriseret bedstefar)

PS var lige ude at trille idag - måtte dog lige skovle lidt sne for at
komme ud af garagen. Feeed tur.

Fra : J. Jørgensen

Dato : 06-03-05 17:05

<rugholmhusFJERN@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hans/NTV
> (Motoriseret bedstefar)
>
> PS var lige ude at trille idag - måtte dog lige skovle lidt sne for at

Hej Hans
Mange tak for din hilsen med økonomiske betragtninger.
Det er netop samme økonomiske betragtninger som fik mig på ideen om denne
kineserbike.
Jeg har altid sagt, at når jeg blev pensionist ville jeg have en Harley.
Mit besøg i Bella Centret og LIFAN's stand, fik mig på helt andre tanker.
Ja, jeg er selv meget spændt på hvilke erfaringer jeg får at videregive
omkring "kineseriet".
Ang. forsikring vil jeg tillade mig den risiko, kun at tegne lovpligtig
ansvar.

Hilsen
Jørgen