|
| Honda CBR 1000 Fra : Dennis Jensen |
Dato : 05-03-05 11:20 |
|
Hej,
Hvordan kan man se på en CBR 1000 om det er en 85Hk eller en 135HK model???
Mvh Dennis...
Kawa GPZ500 S
| |
Lars Nielsen (05-03-2005)
| Kommentar Fra : Lars Nielsen |
Dato : 05-03-05 11:55 |
|
"Dennis Jensen" <dennis_jensen@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:422987e3$0$29272$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej,
>
> Hvordan kan man se på en CBR 1000 om det er en 85Hk eller en 135HK
> model???
- Hvis den sætter baghjulet rundt på tør asfalt i 2. gear, er det nok en
135'er...
( du er ikke i tvivl hvis du prøver den... )
Men de er vist dyre, noget med knaster og sårn, hvis det er en tysk
low-HK'er...
Lars / Viborg
> Mvh Dennis...
>
> Kawa GPZ500 S
>
| |
D@n Dethlefsen (05-03-2005)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 05-03-05 14:12 |
|
Dennis Jensen wrote:
> Hej,
>
> Hvordan kan man se på en CBR 1000 om det er en 85Hk eller en 135HK
> model???
85 hk udgaven blev importeret fra Schwiez så vidt jeg husker, så start med
at chekke stelnummeret, så kan du se hvilken af modellerne du har fat i.
Schwiez modellerne var droslet via indsugningsstudserne og skiver i
udstødning, samt nok karburator dyser
billeder af studserne
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/stumper/honda_cbr1000_sc21_org_indsugningsstutse.jpg
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
| |
Jan Strandgaard (05-03-2005)
| Kommentar Fra : Jan Strandgaard |
Dato : 05-03-05 14:32 |
|
"Dennis Jensen" <dennis_jensen@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:422987e3$0$29272$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej,
>
> Hvordan kan man se på en CBR 1000 om det er en 85Hk eller en 135HK
> model???
>
> Mvh Dennis...
>
> Kawa GPZ500 S
>
Hold hanen i bund et par minutter, så kan du se det på speedometeret *LOL*
| |
Dennis Jensen (06-03-2005)
| Kommentar Fra : Dennis Jensen |
Dato : 06-03-05 00:19 |
|
OK, stelnummeret er vel et godt sted at starte ...
Men, kan man se forskellen på kåben, udstødning eller andet???
Dennis..
"Jan Strandgaard" <janFJERN@FJERNskovvej.dk> wrote in message
news:4229b4c4$0$738$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Dennis Jensen" <dennis_jensen@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:422987e3$0$29272$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej,
>>
>> Hvordan kan man se på en CBR 1000 om det er en 85Hk eller en 135HK
>> model???
>>
>> Mvh Dennis...
>>
>> Kawa GPZ500 S
>>
> Hold hanen i bund et par minutter, så kan du se det på speedometeret *LOL*
>
| |
Keld (06-03-2005)
| Kommentar Fra : Keld |
Dato : 06-03-05 10:00 |
|
Så vidt jeg husker, så var de rød/hvide ( 89' ) vist alle 85 Hk modeller,
ændringen til 135 Hk udførte man meget simpelt.
Af med karburatorerne så man kunne komme til indsugnings gummi'erne. De
skulle så justeres med en hobby kniv, der var lavet en tynd væg med en smal
slids i dem, den skal skæres væk så man får et rundt hul istedet. Så skal
der sættes større hoveddyser i karburatorerne og så har den fuld effekt.
--
>>>>>- Keld -<<<<<<
Dennis Jensen wrote:
> Hej,
>
> Hvordan kan man se på en CBR 1000 om det er en 85Hk eller en 135HK
> model???
> Mvh Dennis...
>
> Kawa GPZ500 S
| |
D@n Dethlefsen (06-03-2005)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 06-03-05 11:55 |
|
Keld wrote:
> Så vidt jeg husker, så var de rød/hvide ( 89' ) vist alle 85 Hk
> modeller,
Nix der var vor også en del helt Røde modeller i mellem
> ændringen til 135 Hk udførte man meget simpelt.
> Af med karburatorerne så man kunne komme til indsugnings gummi'erne.
> De skulle så justeres med en hobby kniv, der var lavet en tynd væg
> med en smal slids i dem, den skal skæres væk så man får et rundt hul
> istedet. Så skal der sættes større hoveddyser i karburatorerne og så
> har den fuld effekt.
Og skiverne i udstødningen skal også fjernes eller bores op
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
| |
Richard (06-03-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-03-05 12:05 |
|
Keld wrote:
> Så skal
> der sættes større hoveddyser i karburatorerne og så har den fuld effekt.
Mener du ikke mindre dyser? - ofte har droslede udgaver større hoveddyser
IMHO
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Dr.Enduro (07-03-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 07-03-05 10:03 |
|
>
> Mener du ikke mindre dyser? - ofte har droslede udgaver større
> hoveddyser IMHO
Hvad skulle meningen være med at drosle en cykel og så give den større
dyser?
Hilsen Jan
| |
Richard (07-03-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 07-03-05 16:42 |
|
Dr.Enduro wrote:
>> Mener du ikke mindre dyser? - ofte har droslede udgaver større
>> hoveddyser IMHO
>
> Hvad skulle meningen være med at drosle en cykel og så give den større
> dyser?
Mon ikke det er for at kompensere for mindre luftgennemstrømning og
dermed svagere sug på hoveddysen? - de fabriksdroslede tyske udgaver af
bl.a. Honda NX250, XBR500 og XL600RM har større hoveddyser end de
åbne/frie udgaver af samme
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Dr.Enduro (07-03-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 07-03-05 22:17 |
|
Richard wrote:
> Dr.Enduro wrote:
>
>>> Mener du ikke mindre dyser? - ofte har droslede udgaver større
>>> hoveddyser IMHO
>>
>>
>> Hvad skulle meningen være med at drosle en cykel og så give den
>> større dyser?
>
>
> Mon ikke det er for at kompensere for mindre luftgennemstrømning og
> dermed svagere sug på hoveddysen? - de fabriksdroslede tyske udgaver af
> bl.a. Honda NX250, XBR500 og XL600RM har større hoveddyser end de
> åbne/frie udgaver af samme
Har ikke stort forstand på det, men umiddelbart lyder det ulogisk. Med
mindre luftgennemstrømning bliver blandingen jo alt for fed, så derfor
skal der da mindre dyser i, for at gøre den mere mager, hvis
luftgennemstrømningen virkelig bliver mindre?
Hilsen Jan
| |
Ukendt (08-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-03-05 07:26 |
|
Dr.Enduro skrev i meddelelsen
<422cc4df$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>Richard wrote:
>>
>> Mon ikke det er for at kompensere for mindre luftgennemstrømning og
>> dermed svagere sug på hoveddysen? - de fabriksdroslede tyske udgaver af
>> bl.a. Honda NX250, XBR500 og XL600RM har større hoveddyser end de
>> åbne/frie udgaver af samme
>
> Har ikke stort forstand på det, men umiddelbart lyder det ulogisk. Med
>mindre luftgennemstrømning bliver blandingen jo alt for fed, så derfor
>skal der da mindre dyser i, for at gøre den mere mager, hvis
>luftgennemstrømningen virkelig bliver mindre?
Richard har ret. I en traditionel spjældkarburator skal der større dyser i
når lufthastigheden falder gennem venturien. Der bliver ikke det samme "sug"
i strålerøret, da der kun er _lufthastigheden_ til at løfte benzinen op fra
svømmerhuset. Med hensyn til de langt mere udbredte CV-karburatorer, så bør
det i grunden ikke være nødvendigt at efterjustere, det gør CV-spjældet
selv. Og skulle det være nødvendig med finjustering, så må det være nålen
der skal ændres.
mvh
Orla
>
> Hilsen Jan
| |
Dr.Enduro (08-03-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 08-03-05 09:00 |
|
Ok. Ved bare fra min egen cykel (XT 600), at droslingen foregår med
mindre dyser og mindre indsugningsstudser. Hvis man vil have mere
effekt, kan man f.eks. øge luftgennemstrømningen (Luftfilter,
udstødningsanlæg), men bliver så nødt til at sætte større dyser i, fordi
blandingen bliver for mager. Nålene skal også hænges om, men det hjælper
kun til og med delvis belastning (hedder det det? Det hedder
Teillastbereich på tysk), til fuldbelastning skal der større dyser i.
Hilsen Jan
| |
Claus Rittig (08-03-2005)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 08-03-05 16:18 |
|
"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:422d5b95$0$188$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Ok. Ved bare fra min egen cykel (XT 600), at droslingen foregår med
> mindre dyser og mindre indsugningsstudser. Hvis man vil have mere
> effekt, kan man f.eks. øge luftgennemstrømningen (Luftfilter,
> udstødningsanlæg), men bliver så nødt til at sætte større dyser i, fordi
> blandingen bliver for mager. Nålene skal også hænges om, men det hjælper
> kun til og med delvis belastning (hedder det det? Det hedder
> Teillastbereich på tysk), til fuldbelastning skal der større dyser i.
Jeg tror ikke vi har et dansk ord for det, men vi kan jo kalde det "halv
gas"
(For det er ca. det det er.)
Rittig
| |
Dr.Enduro (08-03-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 08-03-05 18:50 |
|
Claus Rittig wrote:
>
> Jeg tror ikke vi har et dansk ord for det, men vi kan jo kalde det "halv
> gas"
> (For det er ca. det det er.)
Ok!
| |
Richard (08-03-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 08-03-05 18:42 |
|
Dr.Enduro wrote:
> Ok. Ved bare fra min egen cykel (XT 600), at droslingen foregår med
> mindre dyser og mindre indsugningsstudser.
Har lige slået efter og set, at droslede udgaver af fx nogle af Honda's
2-cyl. midt80ermc'er havde mindre dyser end den åbne udgave. Men
ihvertfald de tre nævnte enspændere havde større
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Dr.Enduro (09-03-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 09-03-05 09:04 |
|
Richard wrote:
> Dr.Enduro wrote:
>
>> Ok. Ved bare fra min egen cykel (XT 600), at droslingen foregår med
>> mindre dyser og mindre indsugningsstudser.
>
>
> Har lige slået efter og set, at droslede udgaver af fx nogle af Honda's
> 2-cyl. midt80ermc'er havde mindre dyser end den åbne udgave. Men
> ihvertfald de tre nævnte enspændere havde større
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
> www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
Ok, jamen så kommer det nok an på, hvad slags karburator der sidder i,
det er nok forskelligt fra model til model.
Hilsen Jan
| |
Richard (09-03-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 09-03-05 17:24 |
|
Dr.Enduro wrote:
>> Har lige slået efter og set, at droslede udgaver af fx nogle af
>> Honda's 2-cyl. midt80ermc'er havde mindre dyser end den åbne udgave.
>> Men ihvertfald de tre nævnte enspændere havde større
>
> Ok, jamen så kommer det nok an på, hvad slags karburator der sidder i,
> det er nok forskelligt fra model til model.
Det er stort set alle CV-karbunader i alle de Hondaer, jeg har kigget
efter i denne forbindelse, så dysevalget +/- må være meget afhængig af
den enkelte motor og dens karakteristik.
Men moralen må være, at man skal huske at slå efter, når man afdrosler
en motor
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
|
|