> der skiftes både olie og fjedre.
> Det hele skal skilles af i atomer, da det 100% er total beskidt
> derinde. Se fx denne her, det er inde i catridgen på en cykel der har gået
> 15.000km
http://www.mc-hospitalet.dk/ohlins/Ohlins_RT/R0010627.JPG
Jeg vil ikke anbefale at adskille dæmper delen i forgaflen helt ned til
stempler og shims, hvis ikke du ved havd du laver. Der ligger tit slam i
bunden af gaffelbenene der ikke kommer ud ved alm olieskift. Det skal
kradses ud. Det er en god ide at adskille gaflen i hoveddele og rense den,
men at adskille den fuldstænddigt vil jeg ikke anbefale.
Jeg ville gøre således ved upside downgafler:
Løsen skuen i bunden af benene mens benene stadig er samlet. Evt. mens du
trykker benet
sammen, det mindsker chancen for at dæmperdelen snurrer rundt.
Skru toppen løs af benene og hiv hele fjeder/dæmper arrangementet ud.
Tøm olien af.
Rens dæmperdel og skift fjeder
Fjern støvsegl, clips og pakdåse.
Adskil benene.
Kontroller teflonbelagte glideringe for slid. Skift dem hvis du kan se
messing igennem teflonen.
Sammel tingene igen i korrekt rækkefølge med nye pakdåser.
Hæld korrekt olie tykkelse og mængde på.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)