/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
skal der nye pakninger til?
Fra : S.G


Dato : 04-03-05 17:46

Kan se at benene på min upside down forgaffel er helt lidt fedtede. Nu når
jeg får fjedrene skiftet i forgaflen (hvis ellers der er en der kan undvære
en løfter), skal de pakninger så osse skiftes? eller skal de bare renses?



 
 
M. Hoey (04-03-2005)
Kommentar
Fra : M. Hoey


Dato : 04-03-05 18:40

Hej

Mine stempler/inderben på forgaflen bliver også en smule glatte/olieret når
jeg har kørt et stykke tid, der lægger sig åbenbart en lille hinde på
chromen, når denne bliver komprimeret ned i cylinderbenet, så pakdåsen
holder ikke helt tæt!
Hvad med andre, er det normalt, skidtet burde da holde tæt? Der er ellers
nye padåser, nye stempler/inderben på dyret!

Når du nu er igang med denne modificering, så ville det vel ikke slå bunden
ud af budgetet, hvis du ofrede et par nye pakdåser, når du nu er igang med
arbejdet, surt hvis man skal turen igennem igen, hellere succes første gang


Mvh.

M. Hoey
(GT750A 1976)
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=355

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:422890d8$1@news.wineasy.se...
> Kan se at benene på min upside down forgaffel er helt lidt fedtede. Nu når
> jeg får fjedrene skiftet i forgaflen (hvis ellers der er en der kan
> undvære en løfter), skal de pakninger så osse skiftes? eller skal de bare
> renses?
>



S.G (04-03-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 04-03-05 19:07


> Når du nu er igang med denne modificering, så ville det vel ikke slå
> bunden
> ud af budgetet, hvis du ofrede et par nye pakdåser, når du nu er igang med
> arbejdet, surt hvis man skal turen igennem igen, hellere succes første
> gang
>
> Mvh.

Du har ret.. Bestiller mandag



Armand (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-03-05 22:34

M. Hoey wrote:
>> "S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:422890d8$1@news.wineasy.se...
>
>>Kan se at benene på min upside down forgaffel er helt lidt fedtede. Nu når
>>jeg får fjedrene skiftet i forgaflen (hvis ellers der er en der kan
>>undvære en løfter), skal de pakninger så osse skiftes? eller skal de bare
>>renses?
>>
>
> Når du nu er igang med denne modificering, så ville det vel ikke slå
> bunden ud af budgetet, hvis du ofrede et par nye pakdåser, når du nu
> er igang med arbejdet, surt hvis man skal turen igennem igen,


"Igen"??
Akkurat som på et vanligt teleskop, skulle man da nok kunne skifte
fjedrene i sådan en USD-gaffel uden at skille inder hhv. yder -rør fra
hinanden :-|

Argumentet for at skifte pakdåser skulle være at det er nu der er tid
til det, da der ikke er besynderlig mer-arbejde i det ved at udsætte det
til senere!


--
Armand.
(Der ikke er god til at få skiftet slige sager før de er indiskutabelt
utætte)

S.G (05-03-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-03-05 13:05


> "Igen"??
> Akkurat som på et vanligt teleskop, skulle man da nok kunne skifte
> fjedrene i sådan en USD-gaffel uden at skille inder hhv. yder -rør fra
> hinanden :-|

jep, fjedre kan osse skiftes mens forgaflen sidder på, men vil have det hele
ud og have renset igennem


> Argumentet for at skifte pakdåser skulle være at det er nu der er tid til
> det, da der ikke er besynderlig mer-arbejde i det ved at udsætte det til
> senere!

der skiftes både olie og fjedre.
Det hele skal skilles af i atomer, da det 100% er total beskidt derinde.
Se fx denne her, det er inde i catridgen på en cykel der har gået 15.000km
http://www.mc-hospitalet.dk/ohlins/Ohlins_RT/R0010662.JPG
http://www.mc-hospitalet.dk/ohlins/Ohlins_RT/R0010627.JPG
http://www.mc-hospitalet.dk/ohlins/Ohlins_RT/R0010600.JPG

Det er nok til lortet ikke virker som det skal. Så alt bliver renset indeni
:)



Jens Jacob Bager Jen~ (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-03-05 13:27

> der skiftes både olie og fjedre.
> Det hele skal skilles af i atomer, da det 100% er total beskidt
> derinde. Se fx denne her, det er inde i catridgen på en cykel der har gået
> 15.000km http://www.mc-hospitalet.dk/ohlins/Ohlins_RT/R0010627.JPG

Jeg vil ikke anbefale at adskille dæmper delen i forgaflen helt ned til
stempler og shims, hvis ikke du ved havd du laver. Der ligger tit slam i
bunden af gaffelbenene der ikke kommer ud ved alm olieskift. Det skal
kradses ud. Det er en god ide at adskille gaflen i hoveddele og rense den,
men at adskille den fuldstænddigt vil jeg ikke anbefale.

Jeg ville gøre således ved upside downgafler:
Løsen skuen i bunden af benene mens benene stadig er samlet. Evt. mens du
trykker benet
sammen, det mindsker chancen for at dæmperdelen snurrer rundt.
Skru toppen løs af benene og hiv hele fjeder/dæmper arrangementet ud.
Tøm olien af.
Rens dæmperdel og skift fjeder
Fjern støvsegl, clips og pakdåse.
Adskil benene.
Kontroller teflonbelagte glideringe for slid. Skift dem hvis du kan se
messing igennem teflonen.
Sammel tingene igen i korrekt rækkefølge med nye pakdåser.
Hæld korrekt olie tykkelse og mængde på.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



S.G (05-03-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-03-05 14:36


> Jeg ville gøre således ved upside downgafler:
> Løsen skuen i bunden af benene mens benene stadig er samlet. Evt. mens du
> trykker benet
> sammen, det mindsker chancen for at dæmperdelen snurrer rundt.
> Skru toppen løs af benene og hiv hele fjeder/dæmper arrangementet ud.
> Tøm olien af.
> Rens dæmperdel og skift fjeder
> Fjern støvsegl, clips og pakdåse.
> Adskil benene.
> Kontroller teflonbelagte glideringe for slid. Skift dem hvis du kan se
> messing igennem teflonen.
> Sammel tingene igen i korrekt rækkefølge med nye pakdåser.
> Hæld korrekt olie tykkelse og mængde på.

Jeg har en makker der er mc mekanikker. Han gør det for mig. Har ikke tid
lige pt til det selv.
Har bedt ham om at rense den catridge. Hvis ikke den kan skilles af så ryger
den bare i noget sprit. M en har hørt flere sige at den catridge SKAL renses
helt i bund!

Jeg har fået öhlins 5 olie (ret tyndt vist) og öhlins fjedre. Det er Henning
fra mc-hospitalet der har sagt at det er det jeg skal have til den!

Lyder det ikke ok?



Armand (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-03-05 15:02

S.G wrote:
>>Jeg ville gøre således ved upside downgafler:
>>Løsen skuen i bunden af benene mens benene stadig er samlet. Evt. mens du
>>trykker benet
>>sammen, det mindsker chancen for at dæmperdelen snurrer rundt.
>>Skru toppen løs af benene og hiv hele fjeder/dæmper arrangementet ud.
>>Tøm olien af.
>>Rens dæmperdel og skift fjeder
>>Fjern støvsegl, clips og pakdåse.
>>Adskil benene.
>>Kontroller teflonbelagte glideringe for slid. Skift dem hvis du kan se
>>messing igennem teflonen.
>>Sammel tingene igen i korrekt rækkefølge med nye pakdåser.
>>Hæld korrekt olie tykkelse og mængde på.
>
>
> Jeg har en makker der er mc mekanikker. Han gør det for mig. Har ikke tid
> lige pt til det selv.
> Har bedt ham om at rense den catridge. Hvis ikke den kan skilles af så ryger
> den bare i noget sprit.

Sprit!?
Hvilken sprit??
Forhåbentlig ikke alm. husholdningssprit :-|

--
Armand.

S.G (05-03-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-03-05 15:57


> Sprit!?
> Hvilken sprit??
> Forhåbentlig ikke alm. husholdningssprit :-|

dunno, mekanikker der ved sådan noget.
Men satser da på han bruger petrolium



Armand (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-03-05 20:03

S.G wrote:
>>Sprit!?
>>Hvilken sprit??
>>Forhåbentlig ikke alm. husholdningssprit :-|
>
>
> dunno, mekanikker der ved sådan noget.
> Men satser da på han bruger petrolium
>
>
Det er ikke kun p.g.a. brandfaren at man ikke bruger kogesprit til
sprinklervædske og karbunadesprit: Det tørrer gummi ud!
Af samme grund vil det være en fejl at bruge i teleskopet :-|

--
Armand.

Jens Jacob Bager Jen~ (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-03-05 15:49

> Har bedt ham om at rense den catridge. Hvis ikke den kan skilles af
> så ryger den bare i noget sprit. M en har hørt flere sige at den
> catridge SKAL renses helt i bund!
>
> Jeg har fået öhlins 5 olie (ret tyndt vist) og öhlins fjedre. Det er
> Henning fra mc-hospitalet der har sagt at det er det jeg skal have
> til den!

5W olie er std på en TLS gaffel, så det er fint. Jeg vil anbefale luftfrit
petroleum til at rense gaflerne i.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Armand (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-03-05 20:01

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>
>
> .........Jeg vil anbefale luftfrit petroleum til at rense gaflerne i.

Nyt produkt fra DTH's laboratorier??

--
Armand.

Pwh (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 04-03-05 22:53

M. Hoey wrote:
> M. Hoey
> (GT750A 1976)
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=355

Imponerende stykke arbejde du har lavet der,
den er jo blevet bedre end ny

/Jens



Jacob Bunk Nielsen (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 06-03-05 13:20

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>>
>> .........Jeg vil anbefale luftfrit petroleum til at rense gaflerne i.
>
> Nyt produkt fra DTH's laboratorier??

Hvis det er fra DTH, så er det nok mindst 12 år gammelt. DTH skiftede
navn til DTU i 1993 så vidt jeg husker. Næh, jeg tror snarere det er
noget Bager har gået og blandet på KU et sted.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408591
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste