/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
olie addiktiver?
Fra : S.G


Dato : 03-03-05 22:26

Kan se man ved louis kan få olie add.. Nogen der har erfaring med det?



 
 
Martin Sørensen (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 03-03-05 22:48

> Kan se man ved louis kan få olie add.. Nogen der har erfaring med det?

Hvad vil du bruge det til?

signing off.. Martin Sørensen



S.G (03-03-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 03-03-05 23:39

skulle løsne alt snavns osv i motoren (dvs der hvor olien er) og det skulle
så sætte sig i filteret. Ved ikke om det er noget der dur eller?!


"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
news:422785f9$0$80888$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Kan se man ved louis kan få olie add.. Nogen der har erfaring med det?
>
> Hvad vil du bruge det til?
>
> signing off.. Martin Sørensen
>



Martin Sørensen (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 04-03-05 02:09

>>> Kan se man ved louis kan få olie add.. Nogen der har erfaring med
>>> det?
>> Hvad vil du bruge det til?
> skulle løsne alt snavns osv i motoren (dvs der hvor olien er) og det
> skulle så sætte sig i filteret. Ved ikke om det er noget der dur
> eller?!

Hvor skulle der være snavs henne? Enten i filtret (som man skifter jævnligt)
eller i sumpen (hvor det ikke gør nogen skade og muligvis kommer ud under
olieskift). Hvis jeg f.eks. piller ventildækslet af min 22 år gamle
motorcykel, så ser jeg intet snavs, faktisk ser det ret rent ud derinde.
Hvor skulle skidtet komme fra?

Jeg har svært ved at tro at det kan være ret meget andet end marketingsgas,
for hvis det virkeligt virkede, så var det nok allerede en fast bestanddel
af den olie vi hælder i motoren..

signing off.. Martin Sørensen



Ulvir (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 04-03-05 03:09

Martin Sørensen wrote:

> Jeg har svært ved at tro at det kan være ret meget andet end
> marketingsgas, for hvis det virkeligt virkede, så var det nok
> allerede en fast bestanddel af den olie vi hælder i motoren..

Og det er det også..




M. Hoey (04-03-2005)
Kommentar
Fra : M. Hoey


Dato : 04-03-05 18:12

Hej


Har ikke selv den store tiltro til de olie/brændstof addiktiver man kan købe
i detailhandlen, men ved at et mærke som Mercedes bruger det, til at rense
bla. oliekanaler til hydrauliske ventilløftere for evt. koks, skulle hindre
ventilklapren!
Købte 250 ml af min kollega, hans bror arbejder på et Mercedes-værksted.
Dette produkt vil jeg så prøve at benytte på min fars Galant GTI, når jeg
engang overtager den, den har tendens til at klapre en del i de hydraliske
ventilløftere, tillige med dette kommer der en tykkere olie på!
Produktet skal ifl. brugsforvirringen hældes på motoren med den gamle olie
på, og stå i tomgang ca. 30 min. Står intet om at det ikke kan anvendes på
motorcykler!

Er der nogen der har prøvet det med en MC, det burde vel give samme
virkning, hvis det altså er noget værd?

Hvilken cykel skal det hældes på? Kunne forstå hvis det var en ældre, hvis
du sørger for at overholde olieskift, ordentlig kvalitet af olie, så skulle
der vel ikke være nogen grund til at begynde med addiktiver, der burde gerne
være pinligt rent i motoren Ellers må du ned efter en liter Swedol :-/

Mvh.

M. Hoey
(GT750A der får konstant tilførsel af ny Castrol 2Taktolie)
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=355


"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
news:4227b515$0$29093$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>> Kan se man ved louis kan få olie add.. Nogen der har erfaring med
>>>> det?
>>> Hvad vil du bruge det til?
>> skulle løsne alt snavns osv i motoren (dvs der hvor olien er) og det
>> skulle så sætte sig i filteret. Ved ikke om det er noget der dur
>> eller?!
>
> Hvor skulle der være snavs henne? Enten i filtret (som man skifter
> jævnligt) eller i sumpen (hvor det ikke gør nogen skade og muligvis kommer
> ud under olieskift). Hvis jeg f.eks. piller ventildækslet af min 22 år
> gamle motorcykel, så ser jeg intet snavs, faktisk ser det ret rent ud
> derinde. Hvor skulle skidtet komme fra?
>
> Jeg har svært ved at tro at det kan være ret meget andet end
> marketingsgas, for hvis det virkeligt virkede, så var det nok allerede en
> fast bestanddel af den olie vi hælder i motoren..
>
> signing off.. Martin Sørensen
>



Hekto (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-03-05 18:44

In article <422780f4$1@news.wineasy.se>, diller@mbox301.get2net.dk
says...
> Kan se man ved louis kan få olie add.. Nogen der har erfaring med det?
>
>
>
http://www.ducati.dk/teknik/teflon.html

/Hekto

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste