Hvem der bare havde en Japaner....
Fra : Jesper

Dato : 01-03-05 17:28

Hvis bare man havde en japansk MC, så gjorde det ikke noget at man tog
MC'en ud på vejen i det tidlige forår hvor der stadig er sne og salt på
vejen....
Men jeg fortryder nu ikke at der står en Italiener og luner sig i kælderen

Sol sol kom igen.....

Jesper
6*japser 1*spaghetti

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-03-05 17:36

Jesper wrote:
> [...]
> vejen....
> Men jeg fortryder nu ikke at der står en Italiener og luner sig i

Hmmm Det er vel også der Italienere har det bedst - bare stå stille der
og se godt ud ....

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Brian Laursen

Dato : 01-03-05 17:48

"J.C.Kløve" wrote:

> Hmmm Det er vel også der Italienere har det bedst - bare stå stille
> der og se godt ud ....

Hmm ja hvis man kan li at se på 20 meter bukket vandrør?

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 18:41

> Hmm ja hvis man kan li at se på 20 meter bukket vandrør?

Så blev den religions kris da godt nok startet

Mvh
Morten

Fra : Hekto

Dato : 01-03-05 19:21

Brian Laursen wrote:

> Hmm ja hvis man kan li at se på 20 meter bukket vandrør?

... sagde ræven!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-03-05 23:46

On Tue, 1 Mar 2005 17:47:46 +0100, "Brian Laursen"
<cbr1100xxblackbird_2004@hotmail.com> wrote:

Hej.

>Hmm ja hvis man kan li at se på 20 meter bukket vandrør?

Sporer jeg nogle sure rønnebær

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : dots

Dato : 01-03-05 18:51

Jesper wrote:

> [...]
> vejen....
> Men jeg fortryder nu ikke at der står en Italiener og luner sig i kælderen

Tja jeg har bl.a. bare en italiensk japaner

dots med en italiensk Honda CRM125R, og andre Honda's
Dansk Off-Road MC Klub

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 01-03-05 19:29

Jesper wrote:
> [...]
> på vejen....
> Men jeg fortryder nu ikke at der står en Italiener og luner sig i

Jeg har da en af begge Japserne bliver svinet til i salt og andet godt, og
den italienske frøken står og hygger sig i værkstedet.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Finn Andersen

Dato : 01-03-05 20:16

"Jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vejen....
> Men jeg fortryder nu ikke at der står en Italiener og luner sig i kælderen

Ak ja, det er jo ingen hemmelighed at de Japanske holder til lidt af hvert,
det er nu også indrømmet af en Italiener fan... tsk tsk.

Mvh Finn VFR750

Vi ses lige pludselig
Be carefull out there...

Fra : Hekto

Dato : 01-03-05 21:11

Finn Andersen wrote:

> Ak ja, det er jo ingen hemmelighed at de Japanske holder til lidt af
> hvert, det er nu også indrømmet af en Italiener fan... tsk tsk.

Japanske MC'er kan holde til alting, tåle alting, og køre videre selv om
de er gået lidt istykker ... lige som udlejningsbiler!

Man kan jo altid få en anden, magen til!

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-03-05 01:31

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message

> [...]
> de er gået lidt istykker ... lige som udlejningsbiler!
>
> Man kan jo altid få en anden, magen til!

Naaaah, de skal da vedligeholdes og skrues sammen igen oftere end tyskerne,
for eksempel...
(Ihvertfald ifølge en mc-mekker hos Rigspolitiet...)

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-03-05 02:34

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote in
message news:4S7Vd.720$Aa2.320@news.get2net.dk
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message

> Naaaah, de skal da vedligeholdes og skrues sammen igen
> oftere end tyskerne, for eksempel...
> (Ihvertfald ifølge en mc-mekker hos Rigspolitiet...)

Det ville nok være det samme for dem, hvis japanerne var lige så
mådeholdende med litereffekten som tyskerne.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Hekto

Dato : 02-03-05 10:31

In article <4225178b$0$29285$14726298@news.sunsite.dk>, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> says...
> Det ville nok være det samme for dem, hvis japanerne var lige så
> mådeholdende med litereffekten som tyskerne.

Det har du sikkert voldsomt ret i!
Hvad er det så lige, set i det lys, der gør en japaner bedre?
At den kan køre stærkere i kortere tid? Eller at japanerne har
tilpasset deres produkt 100% til kundernes krav?
Pålidelighed, og 'most bang for the buck' har jo sin pris, og trækker i
hver sin retning.

Dét kunne der komme en interessant diskution ud af!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-03-05 16:30

> [...]
> >
> Det har du sikkert voldsomt ret i!
> Hvad er det så lige, set i det lys, der gør en japaner

Der er jo prisen at tage hensyn til. En bimmer er jo også dyrere end en
riskoger. Hvis prisen var den samme kunne der bedre sammenlignes direkte på
pålidelighed og ydelse.

Fra : Hekto

Dato : 02-03-05 17:02

In article <4225db72$0$29283$14726298@news.sunsite.dk>, "Jacob Larsen"
> [...]
> riskoger. Hvis prisen var den samme kunne der bedre sammenlignes direkte på

Prisen gør jo ikke en japaner 'bedre', kun billigere (når ikke Yen'en
går amok)
Ud fra din antagelse, er en BMW bedre end en japaner ... sådan
kvalitetsmæssigt. En Trabant var også billig, uden at nogen kaldte den
bare 'god'.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-03-05 18:22

> [...]
> Ud fra din antagelse, er en BMW bedre end en japaner ...
> sådan kvalitetsmæssigt. En Trabant var også billig, uden

Jeg mener, at det er muligt, at en BMW gennemsnitligt kan holde længere end
en japaner. Det kan hænge sammen med mange ting:

- De er dyrere end japanerne, så måske er kvaliteten derefter..
- De er ikke så håndt belastet som japanerne.
- Kun gamle kedelige mennesker kører på dem og de kører ikke ret stærkt, så
det slider ikke ret meget.
- De samme kedelige mennesker passer generelt bedre på deres cykler mht
service osv..

Når man tænker på det sådan er en BMW ikke nødvendigvis at regne for bedre.
Det kommer an på mange forhold f.eks. vedr ejeren og ydelsen af motoren. En
hurtigere mc kan IMO sagtens opfattes som lige så god kvalitet som en BMW
hvis den lever op til lige præcis det, som den er lavet til.

Jeg mener at man får mere cykel for pengene med en japaner. Hvis man køber
en japansk touring-mc som f.eks. en VFR750, får man en mc der kan
sammenlignes med tyskerne, men samtidig sparer man forhåbentligt lidt. Jeg
kender ikke lige priserne, så det her skal nok opfattes som en tanke snarere
end en konstantering.

Hvad der er bedst bør altid måles i forhold til pengene objektet koster,
hvis man ikke har så mange penge, at det er ligemeget... Og det har man ikke
i Danmark

Fra : Schlæger

Dato : 02-03-05 19:07

Jacob Larsen wrote:

> [...]

> det slider ikke ret meget.
> - De samme kedelige mennesker passer generelt bedre på deres cykler mht

Når du engang bliver tør bag ørerne, får du sikkert et mere nuanceret
forhold til alder og adfærd .... :o|

Mch Schlæger

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-03-05 19:20

""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in
message news:d04vbt$73b$1@abbeden.bunk.cc

> Når du engang bliver tør bag ørerne, får du sikkert et
> mere nuanceret forhold til alder og adfærd .... :o|
>
> Mch Schlæger

Der var en smiley

Men folk der køber BMW har jeg i hvert fald en idé om passer godt på deres
cykler. Ved selvf ikke om det er rigtigt.

Fra : Hekto

Dato : 02-03-05 20:57

((FJERNDETTE wrote:

> [...]
> stærkt, så det slider ikke ret meget.
> - De samme kedelige mennesker passer generelt bedre på deres cykler

Det passer stort set 100% på det billede marketingfolkene forsøger at
give os omkring Japanerne (for de unge) og BMW )for de
kvalitetsbevidste).
Du bestod til UG!

> [...]
> motoren. En hurtigere mc kan IMO sagtens opfattes som lige så god
> kvalitet som en BMW hvis den lever op til lige præcis det, som den er

Kvalitet er slet og ret kundens oæevelse af det leverede produkt.
Kvalitet kan ikke måles andet end i form af tolerancer o.s.v.
I sidste ende er det kundens opfattelse der gælder.

> [...]
> kan sammenlignes med tyskerne, men samtidig sparer man forhåbentligt
> lidt. Jeg kender ikke lige priserne, så det her skal nok opfattes som

Du består igen med glans!
Du får moderne design, teknisk flim-flam (16 ventiler m.v.), flere HK
pr. liter, bredere bagdæk ... og ved ikke hvad du skal bruge det til,
men du vil gerne have det og er glad for det! Du føler virkelig at du
har fået noget for pengene!

> Hvad der er bedst bør altid måles i forhold til pengene objektet
> koster, hvis man ikke har så mange penge, at det er ligemeget... Og
> det har man ikke i Danmark

Prisen er uden interesse, for så vidt. Dog koster det flere kroner at
fremstille nogle gode varer i forhold til dårlige. Det hat også meget
med seriestørrelser at gøre. Store serier kan lettere opsluge højere
kvalitetsomkostninger.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-03-05 22:27

> Det passer stort set 100% på det billede marketingfolkene
> forsøger at give os omkring Japanerne (for de unge) og
> BMW )for de kvalitetsbevidste).
> Du bestod til UG!

Takker.

Jeg synes nu det er lidt vigtigt hvilke signaler man sender udadtil. Altså
hvis man har råd til det. Hvis alle andre end mig synes noget bestemt er
noget skidt, vil jeg hellere have noget andet, hvis det er ligemeget for
mig.

> Kvalitet er slet og ret kundens oæevelse af det leverede
> produkt. Kvalitet kan ikke måles andet end i form af
> tolerancer o.s.v.
> I sidste ende er det kundens opfattelse der gælder.

Nemlig. Der er vi helt enige.

> [...]
> hvad du skal bruge det til, men du vil gerne have det og
> er glad for det! Du føler virkelig at du har fået noget

Jeg ved godt hvad jeg skal bruge det til. *WROOM* *WROOM*

Spørgsmålet er så om jeg vil have det fordi de laver dem eller om de laver
dem fordi jeg vil have dem. Jeg tror det er lidt en kombination.

Du virker lidt som min lillesøster, der vil være speciel (og på tværs) bare
for at være det. Det er jo hverken bedre eller værre, end hvad du siger jeg
er, bare præcis omvendt.

> [...]
> flere kroner at fremstille nogle gode varer i forhold til
> dårlige. Det hat også meget med seriestørrelser at gøre.

Ja, men det er til gengæld irrelevant hvis man ser på value-for-money. Jeg
er nemlig ikke uendelig rig endnu, så priser er ikke uden betydning for
mig..

Man kan desuden også hurtigt købe sig fattig i noget dyrt skrammel.

Fra : Hekto

Dato : 02-03-05 22:55

((FJERNDETTE wrote:

> [...]
> Altså hvis man har råd til det. Hvis alle andre end mig synes noget
> bestemt er noget skidt, vil jeg hellere have noget andet, hvis det er

Nogen er flokfår, vil gemme sig i flokken, og vover ikke at købe noget
der afviger fra hvad alle andre har! ... Folkevogns-logik!
Andre ønsker at differentiere sig fra hoben, og dermed fremhæve sig
selv.

> Jeg ved godt hvad jeg skal bruge det til. WROOM WROOM

Hmmmm ... og hvorfor siger den liiiige WROOOM og ikke Duc - Duc
-Duc ?????

> Spørgsmålet er så om jeg vil have det fordi de laver dem eller om de
> laver dem fordi jeg vil have dem. Jeg tror det er lidt en kombination.

Glem det, de er skide gode til at forudsige hvad du vil have ... inden
du vil have det!

> Du virker lidt som min lillesøster, der vil være speciel (og på tværs)
> bare for at være det. Det er jo hverken bedre eller værre, end hvad du
> siger jeg er, bare præcis omvendt.

*LOL* ja, og nej!
Jeg er ikke noget flokfår, og har en psyke der er stærk nok til at
modstå presset fra andre flokfår. Ved at differentiere mig fra
mængden ... havner jeg bare i en anden flok!
De fleste søger jo derhen hvor den enten føler sig trygge, eller bliver
bekræftede!
Lidt ligesom dem der køber en bestemt motorcykel, som alle andre sagde
de skulle købe. Så opdager de det er noget skrammel; men fortsætter med
at synge med i koret der lovpriser den ... for bare at sikre sig at
andre begår samme dumhed! =
Fodel selv på tyskere, japanere, italienere og amerikanere!

> [...]
> betydning for mig..
>
> Man kan desuden også hurtigt købe sig fattig i noget dyrt skrammel.

Det kommer jo så an på hvilke værdier du lægger vægt på. High-tech,
pålidelighed, smart design, mange HK o.s.v.
De fleste slipper billigst hvis de holder sig til opfyldelsen af de
reelle behov. Det gæælder dog ikke MC'er, da de falder ind under
kattegorien 'Hobby' og så er prisen uden betydning. Lidt ligesom med
damesko og dametasker - u'know!?

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-03-05 23:20

> [...]
> at købe noget der afviger fra hvad alle andre har! ...
> Folkevogns-logik!
> Andre ønsker at differentiere sig fra hoben, og dermed

Jeg vil såmæn meget gerne have en superspeciel mc. Jeg synes bare det skal
være en racerjapaner istedet for et eller andet andet mærke-icon, om så det
er ducati, harley eller noget andet.

> Hmmmm ... og hvorfor siger den liiiige WROOOM og ikke Duc
> - Duc -Duc ?????

Fordi WROOM WROOM lyder bedre i min øre.

> Glem det, de er skide gode til at forudsige hvad du vil
> have ... inden du vil have det!

Jah, men der er vist nogle andre reklamefolk, der har haft fat i dig.

> [...]
> differentiere mig fra
> mængden ... havner jeg bare i en anden flok!
> De fleste søger jo derhen hvor den enten føler sig

Ja, motorcykler er jo ligesom alt andet ofte også en imageting. Så selvom vi
er så forskellige, er vi jo helt ens.

> [...]
> der lovpriser den ... for bare at sikre sig at andre
> begår samme dumhed! =
> Fodel selv på tyskere, japanere, italienere og

Ja, det kan vel finde sted. Nogle gange er det dog også bare fordi folk
bliver klogere senere hen og erkender de fejl der nu engang måtte være.

> [...]
> MC'er, da de falder ind under kattegorien 'Hobby' og så
> er prisen uden betydning. Lidt ligesom med damesko og

Det må du ikke afsløre. Hvis damene finder ud af det vil de bare have flere
tasker og sko.

Fra : Hekto

Dato : 02-03-05 23:57

((FJERNDETTE wrote:

> Jeg vil såmæn meget gerne have en superspeciel mc. Jeg synes bare det
> skal være en racerjapaner istedet for et eller andet andet mærke-icon,
> om så det er ducati, harley eller noget andet.

Det er lidt svært at få øje på en super-speciel Japaner!?
Det skulle da lige være nogen af deres hjemmemarkedsmodeller!
Vi ser enkelte af dem engang imellem.

> Fordi WROOM WROOM lyder bedre i min øre.

Tjaaaa ... jeg kan ikke rigtig forbinde lyden af en stor
industristøvsuger med noget attraktivt; men OK, da!

> Jah, men der er vist nogle andre reklamefolk, der har haft fat i dig.

Det har de så ikke tjent mange penge på, og endda 20 år forsent!
Jeg holder mig til gode gamle, afprøvede modeller. Så er jeg også fri
for at tage stilling til am den nye plastik er mere attraktiv end den
fra sidste år.
Bare den er rød, er jeg tilfreds!

> Ja, motorcykler er jo ligesom alt andet ofte også en imageting. Så
> selvom vi er så forskellige, er vi jo helt ens.

Ja, det kunne såmend bare være farverne der delte det hele i to
religioner.
Hvis ikke vi var ens på den måde, at vi foretrak forskellighed, blev det
lidt kedeligt ikke?
Jeg ville helere lave noget sjovt ud af en GS500, end købe mig til
180HK! Jeg valgte bare at gøre det med en gammel Ducati istedet for!

> Det må du ikke afsløre. Hvis damene finder ud af det vil de bare have
> flere tasker og sko.

Det plejer de sq selv at finde ud af! =

Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-03-05 12:25

> Det er lidt svært at få øje på en super-speciel Japaner!?
> Det skulle da lige være nogen af deres
> hjemmemarkedsmodeller!
> Vi ser enkelte af dem engang imellem.

Jeg mener nu mere en streetfighter-ombygning eller en racer med carbon og
special lakering. Så skal det heller ikke være mere specielt synes jeg.

> Tjaaaa ... jeg kan ikke rigtig forbinde lyden af en stor
> industristøvsuger med noget attraktivt; men OK, da!

*LOL* Hvis en støvsuger lød som jeg gerne vil have en mc gør det, ville jeg
gøre mere rent herhjemme.

> Det har de så ikke tjent mange penge på, og endda 20 år
> forsent!

Ja, de har vist ikke de bedste reklamefolk i spaghettiland.

> Jeg holder mig til gode gamle, afprøvede modeller. Så er
> jeg også fri for at tage stilling til am den nye plastik
> er mere attraktiv end den fra sidste år.
> Bare den er rød, er jeg tilfreds!

Du behøver heller ikke selv tage stilling. Jeg kan f.eks. fortælle dig at
kawa zx6-r var pænere i 2004 end i år.

> [...]
> Jeg ville helere lave noget sjovt ud af en GS500, end
> købe mig til 180HK! Jeg valgte bare at gøre det med en

Det kan jeg godt forstå. Man vil jo gerne have noget specielt selvom smag og
behag er forskellig.

Jeg ville nu gerne have en mc med 110-125 hk fremfor min GS'er.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 12:45

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville nu gerne have en mc med 110-125 hk fremfor min GS'er.
> --
> mvh. Jacob Larsen - GS500E

Ja, men det er sikkert ikke fordi du har behov for det, men det har en
større P værdi !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen ( hvis næste cykel 99,9% sikkert ikke når op på

Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-03-05 13:47

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in
message
> [...]
>
> --
> Hilsen
> Dennis Hellan Pedersen ( hvis næste cykel 99,9% sikkert

Nej, rent transportmæssigt har jeg ikke brug for det, men mc'er er jo en
hobby, så det holder bare ikke.

Jeg mener dog, at jeg er ved at have nået grænserne på min nuværende cykel.
Hvis jeg kunne få en 600ccm mc med moderne design og måske kun 90 hk ville
jeg nok også overveje dette. Den skal bare være pæn på den måde, som jeg
synes er flottest.

Jeg kunne godt falde for udseendet af en SV650S fra 2003 og fremad med en
fuldkåbe monteret. Der synes jeg bare, at de 70 hk nok lige er i underkanten
og jeg vil egentlig også hellere have 4 cyllindre. En fazer 600 passer mig
motormæssigt ok. Jeg har bare ikke kunnet finde noget som ligner en racer
efter min smag, der ligger på det hk-niveau.

Nogen der tilfældigvis har nogle forslag? Som i tilfældet med SV'eren må det
gerne være med ekstra kåbedele monteret.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-03-05 14:56

> [...]
> Nogen der tilfældigvis har nogle forslag? Som i tilfældet med SV'eren
> må det gerne være med ekstra kåbedele monteret.

Nu ser jeg lige bort fra det med cylindrene, men hvad med en SV1000S så?
F.eks. som denne: http://www.sportbikez.net/bikepics/1090343073.jpg

Den ligner ihvertfald 650'eren en del, og har blot en større motor.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-03-05 15:54

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message

> [...]
> en SV1000S så? F.eks. som denne:
> http://www.sportbikez.net/bikepics/1090343073.jpg
> Den ligner ihvertfald 650'eren en del, og har blot en

Jeg har overvejet den lidt, da jeg så de billige priser. Må sige at det er
en meget flot maskine. Jeg er bare ikke sikker på, om jeg kunne leve med en
V-motor af den størrelse. Den lyder jo skidegodt, men jeg har aldrig prøvet
een og er lidt nervøs for den motorbremse sådan een har.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-05 21:23

Jacob Larsen skrev i meddelelsen
<42272494$0$29271$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
>V-motor af den størrelse. Den lyder jo skidegodt, men jeg har aldrig prøvet
>een og er lidt nervøs for den motorbremse sådan een har.

Det er jo lidt af en vanesag, og det er kun i de lave gear at det rigtigt
mærkes. Men i øvrigt, har SV1000 ikke slipperkobling ? anyone ? For så er
der jo slet intet problem i den retning.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 04-03-05 23:00

Orla Pedersen wrote:
> [...]
>

> Det er jo lidt af en vanesag, og det er kun i de lave gear at det rigtigt
> mærkes. Men i øvrigt, har SV1000 ikke slipperkobling ? anyone ?

Jup!

> For så er der jo slet intet problem i den retning.

Som jeg har oplevet det på Monster 750, er det ikke kun omkring
blokerings-grænsen; men derimod i høj grad også noget med den abrubte
måde at motoren slår bremsen i ved nedgasning, og forøvrigt også ved
fornyet gasgivning!
Man skal være særdeles fintfølende med højrehånden hvis der skal
fart-korrigeres midt i en kurve - Og dét hjælper en slipperclutch ikke
på (medmindre man forstår at ruge den "manuelle") :-|

--
Armand.
(Der læner sig op ad Partsfish.com omkring kendskabet til SV-motorens indre)

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 11:05

Armand skrev i meddelelsen ...
> [...]

>fart-korrigeres midt i en kurve - Og dét hjælper en slipperclutch ikke
>på (medmindre man forstår at ruge den "manuelle") :-|

Ohh-ja, det er bare ikke noget jeg tænker ret meget over. De cykler jeg har
haft æren af at eje over længere tid, har alle været præget af markant
motorbremse, (BM33, XS7/826, og fie), TZ undtaget. Dog synes "fie" at være
noget voldsommere ved rundkørselshastighed i regnvejr, og der ville en
slipperclutch vel hjælpe ?

Men Sv tilbudet er sgu' svært at slå, synd at den er så grim.. :-|

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 05-03-05 11:28

Orla Pedersen wrote:

> ........ Dog synes "fie" at være noget voldsommere ved rundkørselshastighed
> i regnvejr, og der ville en slipperclutch vel hjælpe ?

Nej!
Systemet er så stramt at det kun er lige akkurat ved bloker-grænsen at
det glider. Jeg regnede i sin tid lillefrøen for ikke at have
slipperclutch, indtil jeg fik en ordentlig bagstøddæmper på så baghjulet
blev holdt til jorden. Først da var der traction til at trække koblingen
igennem. På samme måde vil der under nedlægning i vådt føre ikke være
tilsrækkelig friktion til at trække slippermekanismen

Da VTR i sin tid blev lanceret synes jeg at det var synd at man forsøgte
at sælge en motorcykel der på en måde manglede alt det som
konkurrenterne havde. Især stak det i øjnene at man ikke havde ofret et
indsprøjtnings-anlæg når nu at Ducati må regnes for at være
reference-modellen og TL samtidig lanceredes med sådant.
At den for mig overraskende nok heller ikke er monteret med
slipper-mekanisme forstærker mit indtryk af at VTR er en gang
venstrehånds-arbejde der er udført for at kunne fylde et markedssegment
som man alligevel ikke rigtig troede på :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 13:58

Armand skrev i meddelelsen ...

rundkørselshastighed

>Nej!

OK, som sagt, jeg kender ikke systemet, og som Du fortæller det virker det
som en overflødig gimmick...

> [...]
>indsprøjtnings-anlæg når nu at Ducati må regnes for at være
>reference-modellen og TL samtidig lanceredes med sådant.

Joe, men man fik så alligevel den mest harmoniske momentkurve af de tre.
Faktisk har en "fie" væsentlig mere moment end en TL i hele området op til
omkring 7.000 omdr./min. :-/ Ikke den højeste topydelse, ikke verdens bedste
køreegenskaber, men for en hverdagsbruger, den mest harmoniske cykel. Typisk
Honda.

> [...]
>venstrehånds-arbejde der er udført for at kunne fylde et markedssegment
>som man alligevel ikke rigtig troede på :-|

VTR-F er uhyre simpelt opbygget, om det har været et mål i sig selv er svært
at sige, og Honda havde trodsalt i nogle år haft VTR250 på gaden. Men givet
er det da, at man har loddet stemningen, og siden fandt motoren så vej til
Varadero'en.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 05-03-05 15:00

Orla Pedersen wrote:

> OK, som sagt, jeg kender ikke systemet, og som Du fortæller det virker det
> som en overflødig gimmick...

Ved kontante nedgearinger er den absolut rar at have, frem for et meget
fedtende baghjul :-|

--
Armand.

Fra : Peter

Dato : 02-03-05 20:39

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote in message
> Der er jo prisen at tage hensyn til. En bimmer er jo også dyrere end en
> riskoger. Hvis prisen var den samme kunne der bedre sammenlignes direkte
> på pålidelighed og ydelse.

Det er nu ikke længere så udpræget. Hvis vi f.eks. ser på en FJR1300A og en
K1200GT, som efter min mening er sammenlignelige. Så kostede Yamahaen i 2004
5.000 kr. mere end BMW'en. (270.000 og 265.000).

--
Peter
XJ600S

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-03-05 20:46

"Peter" <fiktiv@invalid> wrote in message
> [...]
> en FJR1300A og en K1200GT, som efter min mening er
> sammenlignelige. Så kostede Yamahaen i 2004 5.000 kr. mere end BMW'en.

Men det er disse to vi sammenligner er japseren så ikke lige så god som
bimmeren?

Fra : Peter

Dato : 02-03-05 21:10

> Men det er disse to vi sammenligner er japseren så ikke lige så god som
> bimmeren?

Jo, jeg mener de både pris og kvalitetsmæssigt svarer meget godt til
hinanden.
De har så forskellige egenskaber på andre punkter, men her drejer det sig jo
meget om smag og behag.

--
Peter
XJ600S

Fra : Armand

Dato : 03-03-05 00:25

Jacob Larsen wrote:
> "Peter" <fiktiv@invalid> wrote in message

> Men det er disse to vi sammenligner er japseren så ikke lige så god som
> bimmeren?

Hvis man skal lægge noget af betydning i tidligere fremsatte postulat
fra politiets side, bør man nok overveje om ikke at der fortrinsvis er
tale om luftkølede japanere (á XJ900 og FJ1100/1200) :-/
Moderne vandkølede japanere er nærmest uopslidelige i forhold til den
gængste luftkølede 80'er-model :-|

--
Armand.

Fra : Henrik Mønster

Dato : 01-03-05 20:19

"Jesper" <tiper@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> vejen....
> Men jeg fortryder nu ikke at der står en Italiener og luner sig i kælderen

Ja, der er vist noget med at vand og spaghettimaskiners elektronik ikke er
kompatibelt

M.v.h. Henrik

Fra : Finn Andersen

Dato : 01-03-05 20:29

"Henrik Mønster" <nina.henrik@FJERNmobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <tiper@tiscali.dk> wrote in message
>>

> Ja, der er vist noget med at vand og spaghettimaskiners elektronik ikke er
> kompatibelt

Ja, nemlig ja....

Mvh Finn VFR750

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 01-03-05 23:01

Henrik Mønster wrote:

> Ja, der er vist noget med at vand og spaghettimaskiners elektronik
> ikke er kompatibelt

Man kan sige meget dårligt om maskiner fra spagetti-land,
men at de (min 748) skulle have et ledningsværk der er
dårlige end på de japanske af de modeller jeg har haft
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=37
er noget direkte vrøvl.
Min ducati er bl.a. udstyret med vandtætte stik hvad igen
af mine japanske modeller har haft, det eneste kritik punkt
jeg har haft er laderelæet der ikke er den stærkeste
kontruktion, men det er også tilfældet på mange japaner.

Fra : Armand

Dato : 03-03-05 00:19

D@n Dethlefsen wrote:

......... eneste kritik punkt
> jeg har haft er laderelæet der ikke er den stærkeste
> kontruktion, men det er også tilfældet på mange japaner.

In case You did'nt know:
Laderelæet er slet og ret et Pantah 500 -relæ, og med monteringen af
indsprøjtning og deraf følgende merforbrug blev det temmelig belastet
Sjatladning på akku'en i garagen er én måde at spare laderelæet, men at
montere et fra (SVJH) en 998'er og fremefter, som (endelig) er
konstrueret til jobbet, er ogs en måde at komme over dét problem på!

--
Armand.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 03-03-05 07:21

Armand wrote:
> [...]
> men at montere et fra (SVJH) en 998'er og fremefter, som (endelig) er
> konstrueret til jobbet, er ogs en måde at komme over dét problem på!

jo Armand det var jeg klar over, men der findes nu tre modeller af
laderelæet.
De første 748/916 (2-faser) har som ovenfor beskrevet, fra 97/98 (2-faser)
kom der så en revideret udgave af laderelæet dog med samme kapasitet, fra
99/00 kom så den "store" udgave (3-faser). Min er med Hekto`s hjælp skiftet
ud til en Schnabel udgave, og den skal nok holde

Fra : Hekto

Dato : 03-03-05 09:21

In article <MRrVd.102715$Vf.3961324@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> [...]
> montere et fra (SVJH) en 998'er og fremefter, som (endelig) er
> konstrueret til jobbet, er ogs en måde at komme over dét problem på!

Armand ... der er sket lidt siden 1983!
Pantah'en blev hurtigt ændret fra 200 Watt til 300 Watt, 2 faser.
Denne generator fortsatte man med; men der skete ændringer på
regulatoren. Oprindelig var det Ducati Electronica. Senere skiftede man
(åh - Gud!) til noget fjernøstligt radio-kram!
I '97 -'98 gik man over til 540 Watt 3 faser, og igen en anden
regulator.

Problemet løses, som altid, ved at besøge Schnabel'en i Kroborggade!
Hæ ... mon man skulle tage derind med Elefanten!!!??? ;oD

Fra : Brian Laursen

Dato : 01-03-05 23:39

Henrik Mønster wrote:
> "Jesper" <tiper@tiscali.dk> wrote in message
>
> Ja, der er vist noget med at vand og spaghettimaskiners elektronik
> ikke er kompatibelt
>
> M.v.h. Henrik

jebs. min kammersjuks vandlås kunne ikke tåle regnvejr

Fra : Pwh

Dato : 02-03-05 09:30

Brian Laursen wrote:
> jebs. min kammersjuks vandlås kunne ikke tåle regnvejr

Tisser han så i bukserne når det regner

/Jens

Fra : mikkel paulsen

Dato : 02-03-05 18:55

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message news:<42257977$0$673$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Brian Laursen wrote:

Jeg ville også gerne have én Italiener at kører på, har desværre bare
ikke tid til reparationer på to!

Fra : Hekto

Dato : 02-03-05 21:01

mikkel paulsen wrote:

> Jeg ville også gerne have én Italiener at kører på, har desværre bare
> ikke tid til reparationer på to!
Du kan da bare spare lommepenge sammen en uge eller to mere! Så kan du
da få et fuldt pålideligt eksemplar fra 1980 og frem!

Så kunne du jo samtidig prøve om der er hold i alle dine fordomme, for
du har jo tydeligvis kun lyttet til andre, desangående! ;oP

Fra : mikkel paulsen

Dato : 03-03-05 16:55

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<42261b91$0$306$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
>
> Så kunne du jo samtidig prøve om der er hold i alle dine fordomme, for
> du har jo tydeligvis kun lyttet til andre, desangående! ;oP

du her ret Hekto jeg aner ikke en skid til italienske motorcykler ;)
jeg har kun hørt andre folks meninger. jeg har dog erfaring med
italienske knallerter som overhoved ikke er så pålidlige som en
knallert fra asien/japan. min bror havde forresten en lille aprilla mc
den var heller ikke lige noget at råbe huraaa for, det var de
underligste ting som gik istykker.