louis.de på engelsk ??
Fra : Kasper Friis

Dato : 01-03-05 17:05

Findes der nogen måde man kan se loise online shop på engelsk, det tysk
fangede ikke rigtig min opmærksomhed i skolen ;)

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 01-03-05 17:10

Kasper Friis wrote:

> Findes der nogen måde man kan se loise online shop på engelsk, det tysk
> fangede ikke rigtig min opmærksomhed i skolen ;)

Brug f.eks. babel fish:
http://world.altavista.com/

Du skriver blot http://www.louis.de/ og vælger tysk til engelsk.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Richard

Dato : 01-03-05 17:23

Ellers finder du mange af varerne hos <http://www.mandp.co.uk>

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : kc

Dato : 01-03-05 18:48

"Kasper Friis" <Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der nogen måde man kan se loise online shop på engelsk, det tysk
> fangede ikke rigtig min opmærksomhed i skolen ;)

____________________________________

Prøv google og forneden står google com in English, klik der og klik så på
language tools til højre og på siden hvor der står translate skriver du
www.louis.de og klikker på german to English.

Ellers brug som anden har skrevet http://babelfish.altavista.com/

mvh kc

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-03-05 08:38

"Kasper Friis" <Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der nogen måde man kan se loise online shop på engelsk, det tysk
> fangede ikke rigtig min opmærksomhed i skolen ;)

Så kan du lære at følge med i skolen kan du

Hvis de bare brugte louis..de til at undervise i tysk, så ville flere få
lært sproget !

Mvh Jens (Den anden Jens ! )

Fra : Ole Hansen

Dato : 08-03-05 09:18

Så se lige den her: http://www.dk4.dk/?p=plug-side-item;id=1149

--
Ole Hansen

Fra : Hekto

Dato : 08-03-05 10:36

In article <ull8yh7pq.fsf@get2net.dk>, moped@get2net.dk says...

> Så se lige den her: http://www.dk4.dk/?p=plug-side-item;id=1149

Was in den klamme Luft!!??
Dann muss Man jah immer auf's Gulv herumgetrillen, und lachen!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Armand

Dato : 08-03-05 21:55

Jens Jensen wrote:
> [...]
>>
> Så kan du lære at følge med i skolen kan du
> Hvis de bare brugte louis..de til at undervise i tysk, så ville flere få

Jeg gik ud af skolen med mindre end middelmådige katakterer i tysk, og
det til trods for at jeg er opvokset i en landsdel hvor man mindst kunne
trække "tyskland 1" oppe fra tagryggen.
Faktisk udviklede mine tyskkundskaber sig efter at jeg som 19-årig blev
medlem af den lokale motorcykelklub hvor MOTORRAD altid lå fremme:
Dette tyske blad indeholdt masser fantastiske tests af dette og hint,
hvilket man ikke var forvænt med i danske mc-magasiner, hvorfor det
naturligvis blev gennempløjet fra A - Z og dét medførte at specielt mit
tekniske tysk udviklede sig markant fra mit folkeskole niveau

Efter at have været på indkøbstur i kiel i Weekenden må jeg dog erkende
at omend forståelsen af det tyske sprog er tæt oppe på 100%, så vil
tungen det anderledes - Den vil simpelthen ikke bearbejde de signaler
der kommer fra hjernens talecenter

--
Armand.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 09-03-05 09:02

Hvorfor skriver I ikke bare til Louis og kræver, at de får deres site
oversat til dansk? Det kan gøres for små penge, og det ville nok udvide
deres danske kundekreds betydeligt.

Hilsen Jan

Fra : Ole Hansen

Dato : 09-03-05 09:05

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> naturligvis blev gennempløjet fra A - Z og dét medførte at specielt
> mit tekniske tysk udviklede sig markant fra mit folkeskole niveau

Det er lige præcis det, det handler om: Giv eleverne (os selv) en
grund til at lære sproget. Tysk er sgu svært, så eleverne synes
motorcykler er fedt, så stik dem louis.de og Motorrad. Gad vide om
ikke også Bravo har højnet tyskkundskaberne hos en del tøser i
80'erne? :)

> Efter at have været på indkøbstur i kiel i Weekenden må jeg dog
> erkende at omend forståelsen af det tyske sprog er tæt oppe på 100%,
> så vil tungen det anderledes - Den vil simpelthen ikke bearbejde de

Det kender jeg godt.. Det bliver noget værre vrøvl, man får sagt.. Det
er altså noget nemmere at læse og forstå end at tale ;)

--
Ole Hansen

Fra : Hekto

Dato : 09-03-05 09:17

In article <ud5u9gs6u.fsf@get2net.dk>, moped@get2net.dk says...
> [...]
> motorcykler er fedt, så stik dem louis.de og Motorrad. Gad vide om
> ikke også Bravo har højnet tyskkundskaberne hos en del tøser i

Tysk er slet ikke så svært, og tyskerne er meget tollerante og
forstående.
De fleste mener bare at engelsk har de helt styr på; men ikke det
tyske. Man skal bare tale det, og det vil hurtigt komme 'ind i øret' og
blive mere mundret.
At læse det (for sig selv) volder sjældent problemer med forståelsen,
på nær enkelte ord, som man ved nærmere eftertanke godt kan se meningen
i.

Clip-on styr = Stummellenker
Til gengæld kalder de et speedometer for Tachometer, som er det vi
andre forstår ved en omdrejningstæller, og den hedder så på tysk
Drehzahlmesser. Der er sådan lidt 'svenk uden fremmedord' over det!

Fra : Armand

Dato : 09-03-05 19:25

Ole Hansen wrote:

> Det kender jeg godt.. Det bliver noget værre vrøvl, man får sagt.. Det
> er altså noget nemmere at læse og forstå end at tale ;)

Jeg kan lige efterfylde med et par (gentagne) anekdoter omkring emnet:

Efter et par dages kredsen omkring telefonen, tog jeg mig en gang
sammen og ringede på nogle sager: Min første forspørgsel var på hvor i
Tyskland at jeg havde ringet til, men efter at have spurgt tre gange
uden at kunne forstå et ord af hvad der blev sagt, skønnede jeg at det
måtte være "uinteressant langt væk"

Jeg husker også den allerførste gang nogen i klubben prøvede at
reagere på en annonce i "Motorrad": Det var tilbage omkring '80 og de
to typer det drejer sig om, havde aftalt at mødes i klubben for at
benytte mønttelefonen derude.
Tilsyneladende havde begge gået ind i aftalen for at "være med på en
lytter", for de kunne ikke blive enige omkring hvem der skulle ringe,
hvorfor det blev til en del argumenteren omkring mønttelefonen.
På et tidspunkt blev det for meget for den ene ka'l og med et: "så lad
dog mig!" greb han stakken af mønter og ringede op. Makkeren der jo
ikke skulle gå glip af noget stod lige ved siden af for at kunne være
med på føromtalte "lytter", og efter at have sikret sig at der var hul
igennem med et par hallo'er, sagde den telefonerende: "augenblick!" og
rakte makkeren røret med ordene: "det er sgu' til dig!", og forsvandt.
Idioten tog imod røret af bar befippelse og forsøgte nu totalt
uforberedt og forstyrret af begivenhederne at rette sin forespørgsel
på tysk: "Guten tag, ik bin Kurt und ik klinge aus Dänemark, kan ik
frage von ein...".
I den anden ende blev der svaret med et par stedste længere-trukne:
"waas?", og endeligt afsluttet med: "arrgh, asloch!", hvorpå røret
blev knaldet på!
Ikke en særlig god premiere for "Kurt aus Dänemark"; men ikke desto
mindre har de to æren for at man i klubben begyndte at se lyset syd
for grænsen. Selvom det stadig er de samme par stykker der trækkes på
når der skal telefoneres derned!

--
Armand.

Fra : Carl Dragert

Dato : 17-03-05 12:18

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote
> [...]
> igennem med et par hallo'er, sagde den telefonerende: "augenblick!" og
> rakte makkeren røret med ordene: "det er sgu' til dig!", og forsvandt.

LOL

Den må jeg huske at bruge på et tidspunkt