Stefan Jacobsen wrote:
>
>
> 1. Jeg skal have ny olie på dyret. Tapper jeg det gamle af motoren, ved
> hjælp af den skrue der sidder i en "cirkel" under motoren og fylder på ved
> .. påfyldningen... ja det sidste har jeg jo svaret på
"Cirklen" er dækslet for oliefilteret, og dé kan du ligesåvel skifte, så
det er ikke galt at skrue dén bolt ud; men lige foran oliefilter-dækslet
sidder selve bundproppen som er den man skal tappe olien v.h.a.!
En god regel er altid at bruge en skraldenøgle til at løsne bundpropper
- der er alt for mange der har overspændt gevindet fordi de har
forbyttet hvilken vej man løsner (p.g.a. placeringen á "under-op") -
Skraldenøglen kan indstilles til "løsn" mens man har de foran sig,
hvorved man ikke tager fejl!!
>
> 2. Jeg har strammet kæden så der er ca 30 mm frigang op og ned ifht kædens
> center position, er dette ikke korrekt, mener at kan huske det fra manualen.
Jo. Dét er en gængs tolerence; men din kæde er 100% veljusteret når/hvis
den hænger slapt nedaf i én lang bue under jævn kørsel.
Sitrer den er den for spændt, hvilket er en dødssynd.
Slanger den sig á et par bugtninger, er den for slap, hvilket er knap så
kritiskt!
Når kæden er optimalt spændt vil du sikkert kunne registrere at
gearkassen fungerer bedst
>
> 3. Jeg har justeret bagbremsen, men hvor meget frigang må der være på
> fodbremsen?
Den kan ikke justeres alligevel!?
>
> 4. På skiven foran er der en del overflade rust, snupper jeg bare det med
> lidt acetone eller lign?
Det er slidt væk af sig selv før du er nået ud til synshallen!
> 6. Er der noget jeg skal være speccielt opmærksom på inden synet?
At skivernes tykkelse er over det min.th -mål der med sandsynlighed står
at læse på den enkelte skives nav :-|
- -
Armand.