SV1000K3 erfaringer/anbefalinger søges
Fra : Søren Nistrup

Dato : 28-02-05 14:11

Overvejer om man skulle springe på vognen og for en gangs skyld købe en
sprit ny mc.
Har set at Suzuki sælger SV1000K3 til 100000 kr. er den pengene værd??
Alle meninger og erfaringer efterlyses.

--
M.v.h
Søren Nistrup

Fra : Moller

Dato : 28-02-05 14:17

Søren Nistrup wrote:
> Overvejer om man skulle springe på vognen og for en gangs skyld købe en
> sprit ny mc.
> Har set at Suzuki sælger SV1000K3 til 100000 kr. er den pengene værd??
> Alle meninger og erfaringer efterlyses.

   nej nej... ren kinerser produkt ;) hæhæ

   til de 100k, er SV1000 jo et rent røverkøb, især hvis den styre bedre
end de gamle Tl'ere, og at motoren yder bare noget der nærmer sig de
gamle TL'ere... man må så håbe at motoren ikke har så mange
børnesygdomme som på Tl'erne.

--
VH
Lars Molnit

Fra : S.G

Dato : 28-02-05 14:43

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> de gamle Tl'ere, og at motoren yder bare noget der nærmer sig de gamle
> TL'ere... man må så håbe at motoren ikke har så mange børnesygdomme som på

Børnesygdomme var kun 97 modellerne. På SV´erne er der intet at være bange
for
Spørgsmålet er om der er flere SV1000N tilbage til de 100k?
Der er vist et par enkelt SV1000s´ere tilbage endnu
Til 100k (120k for s) er den mere end pengene værd

Fra : Armand

Dato : 28-02-05 17:21

Moller wrote:

> [...]
> bedre end de gamle Tl'ere, og at motoren yder bare noget der nærmer sig
> de gamle TL'ere... man må så håbe at motoren ikke har så mange

= Samme motor, i SV-indpakning!

--
Armand.

Fra : S.G

Dato : 28-02-05 17:34

> Samme motor, i SV-indpakning!

Ja men med masser af småændringer.!

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 28-02-05 15:14

Søren Nistrup wrote:
> Overvejer om man skulle springe på vognen og for en gangs skyld købe en
> sprit ny mc.
> Har set at Suzuki sælger SV1000K3 til 100000 kr. er den pengene værd??
> Alle meninger og erfaringer efterlyses.

Det er nok det bedste "ny" mc køb i nyere tid.

Der er desuden den ekstra bonus at mange forsikringsselskaber har billigere
kasko når nyprisen er under 100.000kr.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-02-05 15:28

"Martin Guld Thomsen" <guld80@cs.auc.dk> wrote in message

> Det er nok det bedste "ny" mc køb i nyere tid.
>
> Der er desuden den ekstra bonus at mange
> forsikringsselskaber har billigere kasko når nyprisen er
> under 100.000kr.

Hej Martin.

Desværre klassificeres selv N-modellen som sport hos f.eks. Tryg, hvilket
betyder præmien er forholdsvis dyr. Det skuffede mig lidt, da jeg spurgte
forsikringen, så jeg droppede den igen. Det er jo også alligevel en slags
penge, der skal på bordet.

Jeg synes, at hvis jeg alligevel skal betale for sport kan jeg ligesågodt få
en rigtig racer. Engang...
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Sales

Dato : 28-02-05 21:22

Hej Jacob og andre.
Tryg har ændret deres opfattelse af SV1000K3 og K4 samt SV1000SK3 og SK4
således at de alle nu er kommet i turing gruppen.
Robert EM
PS! undskyld hvis ikke jeg svarer på rette sted, har ikke prøvet at svare
før

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-02-05 22:08

"Sales" <sales@famoto-sport.dk> wrote in message
> [...]
> gruppen. Robert EM
> PS! undskyld hvis ikke jeg svarer på rette sted, har ikke

Hej.

Har du lige snakket med dem? Jeg spurgte for en måned siden på begge SV1000,
SV650S og Fazer 600. Af dem blev SV1000'erne vurderet til sport, mens de to
små blev vurderet til touring.

Hvis det er rigtigt må jeg jo næsten overveje sådan en cykel igen. Det var
nemmere, da jeg havde bestemt mig for, at forsikringen var for dyr.

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 28-02-05 22:24

Sales wrote:

> [...]
> Robert EM
> PS! undskyld hvis ikke jeg svarer på rette sted, har ikke prøvet at svare

Det er en temmelig interresant oplysning, du har der.

Dermed falder forsikringen med kasko med ét fra 9.237kr om året til
5.279kr.,
Dvs. en netto besparelse på 4.000kr om året!!!

Tankeeksperiment:
Hvis jeg skulle have forsikre en SV1000K3 hos Tryg i sidste sæson ville det
have kostet mig omkring 29.000kr.

Det skyldes at jeg kun var 24 år dengang, de skiller skarpt ved 25år.
At en SV1000 kostede over 100.000kr dengang,
Og sidst men ikke mindst at den blev klassificeret som sport og ikke
touring.

Dvs. et fald i forsikringssummen fra 29.000kr til 5.000 på ét enkelt år, det
ville løbe op i besparelse på ca. 100.000kr på 4 år, hvilket ville betyde
jeg skulle tjene 200.000kr ekstra pga. skattefar, hvilket jeg ville kunne
købe 6 SV1000K3 uden afgift for.

Hvis du har læst helt herned, vil jeg blot sige at jeg havde advaret om at
det var et tankeeksperiment :)

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : S.G

Dato : 28-02-05 22:40

> Hvis du har læst helt herned, vil jeg blot sige at jeg havde advaret om at
> det var et tankeeksperiment :)

Der er en grund til jeg kun har ansvar :)
Cykler og dele koster nada i Tyskland.
En mc alarm, en god lås og "gemme væk bag lås og slå" faciliteter skal man
dog have. Ligesom man i kke lader sin cykel stå på gaden om natten.

Fra : André T.

Dato : 28-02-05 15:40

> Har set at Suzuki sælger SV1000K3 til 100000 kr. er den pengene værd??
> Alle meninger og erfaringer efterlyses.

Uden tvivl et godt køb, og man kan nok få det samme for den, når den har
kørt en sæson .....

God til prisen, kan man vel sige passer rigtigt godt til den :)

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Bow Wow Wow Yippi Yo Yippy Yay ©

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-02-05 16:06

Søren Nistrup wrote:
> Overvejer om man skulle springe på vognen og for en gangs skyld købe en
> sprit ny mc.
> Har set at Suzuki sælger SV1000K3 til 100000 kr. er den pengene værd??
> Alle meninger og erfaringer efterlyses.

Øhhhh
"inhabil"

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Hekto

Dato : 28-02-05 16:32

In article <42233372$0$29281$14726298@news.sunsite.dk>,
DunantFJERN@X.mail.tele.dk says...
> Øhhhh
> "inhabil"

.... er det så her mafian skal trædde ind ad døren, rette på det hvide
slips, børste lidt imaginært støv af den nålestribede, og lufte lidt
holdninger og fordomme????
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-02-05 16:42

Hekto wrote:
> [...]
>>

> .... er det så her mafian skal trædde ind ad døren, rette på det hvide
> slips, børste lidt imaginært støv af den nålestribede, og lufte lidt

æhhhaarrghhmuunhh
nu her jeg jo ikke tænkt at frembringe en "Duc replica" slet ikke i
lyseblå (undskyld Niels)
...så skyd

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Hekto

Dato : 28-02-05 21:22

"J.C.Kløve" wrote:

> æhhhaarrghhmuunhh
> nu her jeg jo ikke tænkt at frembringe en "Duc replica" slet ikke i
> lyseblå (undskyld Niels)

Du TÆNKTE tanken! Ja, du gjorde! Det er tilstrækkeligt!
Men andre er kommet dig i forkøbet!

<http://www.ducati.dk/images/billeder/fotoalbum/04
racingteam04/013_10A.htm>

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Emil Auckbur

Dato : 28-02-05 16:37

2003 modellerne skulle efter sigende kunne udvikle en bankelyd fra motoren
forårsaget af for stor tolerance i krumtap lejerne. Det skulle dog ikke have
nogen betydning for motorens holdbarhed. Utæt koblings slave cylinder er
vist også set på enkelte af dem.
Læs mere her http://www.sv1000.zyns.com/

Emil.
SV650S, Snart SV1000S

Fra : Armand

Dato : 28-02-05 17:21

Søren Nistrup wrote:
> Overvejer om man skulle springe på vognen og for en gangs skyld købe en
> sprit ny mc.
> Har set at Suzuki sælger SV1000K3 til 100000 kr. er den pengene værd??
> Alle meninger og erfaringer efterlyses.

Lige netop omkring "pengene værd" kan man ikke bestride SV1000-tilbuddet
der huserer lige nu!
Vær blot opmærksom på at det er den nøgne der koster 100.000,- hvorimod
den med ½-kåben og sneskraber koster 120.000,- :-|

--
Armand.