5 års garanti på nye Yamaha?
Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-02-05 13:53

Hej.

Er der nogen der har hørt noget om det her:

http://www.yamaha-motor.dk/local_content/warranty.jsp

Synes ikke jeg har hørt det omtalt før. Mon ikke også de andre fabrikanter
vil komme med noget lignende?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre,

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 14:05

> Er der nogen der har hørt noget om det her:
>
> http://www.yamaha-motor.dk/local_content/warranty.jsp
>
> Synes ikke jeg har hørt det omtalt før. Mon ikke også de andre fabrikanter
> vil komme med noget lignende?

Hmm jeg hørte det i radioen, for et bilmærke, jeg er ikke 100% sikker, men
mener det var hundai, eller ligende, hvor jeg tænkte at det dog alligevel
var imponerende med 5 års garanti, men det er jo sikkert ikke på sliddele..

Mvh
Morten

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-02-05 14:16

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

> [...]
> hvor jeg tænkte at det dog alligevel var imponerende med
> 5 års garanti, men det er jo sikkert ikke på sliddele..

Ja, Hyunday kører med 3 års direkte garanti i dag uden km-begrænsning.
Garantien indføres endda med tilbagevirkende kraft, så alle Hyundai biler,
som er yngre end tre år, er omfattet af den nye garanti.

Yamaha skriver ikke noget om tilbagevirkende kraft, men til gengæld snakker
de om 5 års garanti. Det er da ikke så ringe endda.

Men nej, sliddele er ikke inkluderet, men det er såmæn forståeligt nok synes
jeg.

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 14:15

> Ja, Hyunday kører med 3 års direkte garanti i dag uden km-begrænsning.
> Garantien indføres endda med tilbagevirkende kraft, så alle Hyundai biler,
> som er yngre end tre år, er omfattet af den nye garanti.

ok, det var 3 år.. men blev alligevel noget overrasket..

Nej men ville være cool
og 5år er sq alligevel et stykke tid..

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 28-02-05 17:04

Jacob Larsen wrote:
> [...]
>
> http://www.yamaha-motor.dk/local_content/warranty.jsp
>
> Synes ikke jeg har hørt det omtalt før. Mon ikke også de andre fabrikanter

Jo, sikkert. For det er et godt arrangement for deres aut. værksteder,
som derigennem fastholder kunderne i regelmæssige inspektioner og deraf
følgende indtægt :-|

--
Armand.

Fra : Ole Hansen

Dato : 01-03-05 08:21

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Jo, sikkert. For det er et godt arrangement for deres aut. værksteder,
> som derigennem fastholder kunderne i regelmæssige inspektioner og
> deraf følgende indtægt :-|

Mon så også den holder i byretten? Jeg mener bestemt, at garantien på
biler også gælder, selvom man benytter uautoriseret værksted.. Og det
er noget, importørerne har fået pålagt..

--
Ole Hansen

Fra : Squish

Dato : 01-03-05 12:35

Ole Hansen wrote:

> Mon så også den holder i byretten? Jeg mener bestemt, at garantien på
> biler også gælder, selvom man benytter uautoriseret værksted.. Og det
> er noget, importørerne har fået pålagt..

Ja, den forbrugerbeskyttende garanti. Taler vi om garantier ud over
denne, bestemmer importøren vel selv under hvilke forudsætninger en
sådan gives.

--
Squish
VFR750F

Fra : Ole Hansen

Dato : 01-03-05 12:56

Squish <hs304FJERN@hotmail.com> writes:

> Ja, den forbrugerbeskyttende garanti. Taler vi om garantier ud over
> denne, bestemmer importøren vel selv under hvilke forudsætninger en
> sådan gives.

Åhja.. Den 2-årige reklamationsret.. Selvfølgelig - my bad.

--
Ole Hansen

Fra : Armand

Dato : 01-03-05 17:37

Ole Hansen wrote:

> Mon så også den holder i byretten? Jeg mener bestemt, at garantien på
> biler også gælder, selvom man benytter uautoriseret værksted.. Og det
> er noget, importørerne har fået pålagt..

Det er fordi at garanti/reklamtionsret er lovsat - Man kan sikkert få
problemer med at tilrette en mer-garanti, á en frivillig forlængelse :-/

--
Armand.

Fra : Sir Smoka Lot

Dato : 28-02-05 17:12

Jeg har lige købt ny yamaha fz6-s jeg har fået 2 års garanti + 5 års garanti
på motor + gearkasse+elnet. bare service bliver lavet hos en aut yamaha
forhandler