Dato ???
Fra : ->Hobster

Dato : 28-05-01 22:36

Hej med Jer

Jeg har indsat en automatisk dato på min hjemmeside, så man kan se
hvornår jeg sidst har opdateret de enkelte sider.

I min frontpage2000 som er dansk står der f.eks. "28. maj 2001" men når
siden er uploadet står der "28. may 2001".

Hvorfor dette pludselige sprogskift ????

Er der en som kender en vej uden om ???

Hygge - Kim

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 29-05-01 21:13

Hobster wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hvorfor dette pludselige sprogskift ????

Det skyldes, at når du ser siden lokalt, virker din PC som server. Og da
din PC sikkert er sat op til at være dansk i "regional settings" taler den
så at sige sproget dansk.

Når du så uploader din side på en webserver, som ikke taler dansk, vises
blandt andet dine datoer på et andet sprog (et andet format).

> Er der en som kender en vej uden om ???

Jeg er kender meget lidt til FrontPage - men prøv at vælge "Web Settings" i
menuen "Tools". Vælg fanen "Languages" og angiv dansk som Server Message
Language.

Jeg ville gætte på det hjalp.

Ellers er der jo den oplagte mulighed at droppe FP funktionerne, og kaste
sig over ASP eller SSI istedet (kan varmt anbefales)

Mvh
Jonas

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 30-05-01 10:22

On Tue, 29 May 2001 20:13:14 +0000 (UTC), Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk> wrote:

>Ellers er der jo den oplagte mulighed at droppe FP funktionerne, og kaste
>sig over ASP eller SSI istedet (kan varmt anbefales)

Flot sagt. Men så vidt jeg kan se, er Kim's side hjemmehørende hos
World Online, og der kan man - som hos de andre gratis hjemmesidehoste
- ikke bruge hverken ASP eller SSI, så vidt jeg ved.
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 30-05-01 17:15

Kirsten Bjorneboe wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Flot sagt. Men så vidt jeg kan se, er Kim's side hjemmehørende hos
> World Online, og der kan man - som hos de andre gratis
> hjemmesidehoste - ikke bruge hverken ASP eller SSI, så vidt jeg ved.

Man kan sagtens få gratis webhosting, som understøtter både ASP og SSI - her
er f.eks. nogle stykker:

http://www1.domaindlx.com
http://www.brinkster.com
http://www.ms-network.net

Og jeg siger det ikke for at lyde "flot" - men simpelthen fordi man ofte
bliver begrænset af funktionerne i FP.

Mvh
Jonas

Fra : Ulrik Friis

Dato : 01-06-01 19:12

"Jonas Astrup - html.dk" <jonas.usenet@html.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.brinkster.com
> http://www.ms-network.net
>
> Og jeg siger det ikke for at lyde "flot" - men simpelthen fordi man ofte

Det har du da ret i, men man kan sandt for dyden komme langt med FP2000 uden
at kunne kode i hverken VBS, JavaScript eller JScript. Overgangen fra FP til
ASP er et MEGET stort skridt!
mvh
Ulrik