Yamaha XS 1100
Fra : BoA

Dato : 27-02-05 17:48

Hej gruppe !
Jeg er ved at købe en Yamaha XS 1100 årg 79 med sidevogn. Maskinen er
nyrenoveret og i meget fin stand, men jeg vil høre om der er nogen her,
som har erfaringer med XS1100, eller kender til problemer, som man især
skal være på vagt over for. Jeg har fået at vide at 2. gear kan være
problematisk på denne model.

Nu må det i øvrigt godt snart være slut med salt og pløre, så vi kan
komme til at køre !!!!!!!

Bedste hilsner
fra
BoA

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 27-02-05 23:17

BoA wrote:
> [...]
> her, som har erfaringer med XS1100, eller kender til problemer, som
> man især skal være på vagt over for. Jeg har fået at vide at 2. gear

Er det ikke FJ1100 der har problemer med 2 gearet ?

Mit kendskab er til XS1100 er ret begrænset, men normalt har den da ryd som
en slid stærk maskine !!!!

Har forresten en Clymer til XS1100 til at ligge hvis det skulle have
interesse
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/stumper/mcstumper.htm

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Armand

Dato : 27-02-05 23:24

D@n Dethlefsen wrote:

> Er det ikke FJ1100 der har problemer med 2 gearet ?

Mnjaarh :-/
XS750 havde store problemer, á et nedslidt hjørne i skiftetromlens spor
for 1.- 2. gear, og 1100'eren har samme tungtskiftende traktorgearkasse,
så det er meget tænkeligt at 1100'eren også kan have sine problemer -
Ikke mindst efterhånden som de ikke længere er helt nye mere :-/

--
Armand.

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-02-05 10:41

Armand skrev:

> det er meget tænkeligt at 1100'eren også kan
> have sine problemer - Ikke mindst efterhånden som de ikke længere er
> helt nye mere :-/

Har osse hørt, at netop 1100'eren skulle ha problemer med 2. gear - har osse
mødt en enkelt S'er med problemet.

Var der ikke en diskussion om netop dette hér for et år eller 2 siden?
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 28-02-05 14:23

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
osse
> mødt en enkelt S'er med problemet.
>
> Var der ikke en diskussion om netop dette hér for et år eller 2 siden?

en fra min tidligere Mc-klub havde det samme problem med 2. gearet og han
købte så en gearkasse som reservedele hvor det var 3.gearet der var røget,
så udfra mit kendskab (en) ville jeg sige der var noget om snakken. Men
derefter var der vist ingen problemer.

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900
www.kantanamc.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-02-05 09:28

Hvor mange km. har den kørt med sidevogn.

Jeg har pt. en XS1100 holdene (ikke min) med sidevogn og her er det 5.
gearet der er gået. Tænderne på 5. gears tandhjulet er blevet lidt runde i
hjørnerne og gør at den af og til hopper ud af gear. Tandhjulet laves ikke
længere.
Men det er der råd for

Men hvad ligger der i nyrenoveret ? Det ville jeg nok lige undersøge.

--
Mvh.
Henrik (som er igang med at samle en FJ1100 med sidevogn....)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : BoA

Dato : 28-02-05 17:21

Henrik Nielsen wrote:
> [...]
> længere.
> Men det er der råd for
>
> Men hvad ligger der i nyrenoveret ? Det ville jeg nok lige undersøge.

Tak for oplysningerne Henrik. Så vidt jeg har forstået sælger, er der
ikke pt. nogen problemer med denne maskines gearkasse, men det er godt
at vide, hvad man bør være extra agtpågivende overfor.
Den maskine, som jeg har kik på, har gået 3000 km efter en hovedrep af
motoren, hvor der er lavet opboring og honing,lagt nye lejer i, isat nye
1.st overstørrelses stempler med nye ringe, planslebet top, slebet
ventiler og monteret nye olieringe, skiftet knastkæde og bundkæde,
monteret nye koblingsplader og extra kraftige fjedre, sat nye
gummimuffer på karb. samt div andet.
Ejeren har forevist kvitteringer på det hele, og jeg har overhovedet
ikke nogen grund til at mene andet, end at han er helt lige så
nøjeregnende som jeg selv er, med en baggrund som finmekaniker gennem
godt 25 år.

Bedste hilsner
fra
BoA

Fra : Pwh

Dato : 28-02-05 18:28

BoA wrote:
> nøjeregnende som jeg selv er, med en baggrund som finmekaniker gennem
> godt 25 år.

Se det er et rigtigt mandejob

/Jens (finmekaniker gennem 22 år)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-02-05 20:06

"og jeg har overhovedet ikke nogen grund til at mene andet"

Det var ikke så meget hans troværdighed. Det var mere om renoveringen også
omfattede gearkassen. Den bliver der også hurtigt kastet nogle penge efter,
hvis den skulle give problemer.

Men ellers er det jo nærmest en ny MC du får dig
Jeg har selv lige fået honet cylinder på min FJ'er, men de trængte nærmest
ikke, så jeg nøjes med kun at skifte stempelringe.
Det bliver min første sæson med sidevogn. Så det er jeg lidt spændt på.

Men skulle du få problemer med 5. gearet, så sig til. Jeg har måske nogle
kontakter du kan bruge

--
Mvh.
Henrik