/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Så Går jagten ind - BegynderBilligMC
Fra : Carl Astrup


Dato : 27-02-05 16:40

Hej i gruppen..

Skulle egentlig ikke have MC i år, da økonomien ikke ligefrem er til det,
men kan jo næsten ikke lade vær.. Derfor skal jeg have fundet en billig en
af slagsen der samtidigt helst skulle se nogenlunde ny ud..
Jeg har kigget på en GS500E, enten som ny eller brugt, det er den eneste jeg
kan finde der har et nogenlunde "nyt" design til en billig penge.

Er der nogle der har andre ideer til hvad man ellers kunne gå efter??

//eCarlos



 
 
Martin Guld Thomsen (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 27-02-05 16:49

GS500E er Danmark's begynder MC, så der er ikke så meget at sige udover god
fornøjelse.

Mvh.
Martin

"Carl Astrup" <eCarlos@esomething.com> wrote in message
news:9RlUd.102079$Vf.3945042@news000.worldonline.dk...
> Hej i gruppen..
>
> Skulle egentlig ikke have MC i år, da økonomien ikke ligefrem er til det,
> men kan jo næsten ikke lade vær.. Derfor skal jeg have fundet en billig en
> af slagsen der samtidigt helst skulle se nogenlunde ny ud..
> Jeg har kigget på en GS500E, enten som ny eller brugt, det er den eneste
jeg
> kan finde der har et nogenlunde "nyt" design til en billig penge.
>
> Er der nogle der har andre ideer til hvad man ellers kunne gå efter??
>
> //eCarlos
>
>



Troels Jensen (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Troels Jensen


Dato : 27-02-05 16:53


"Martin Guld Thomsen" <guld80@cs.auc.dk> wrote in message
news:4221ebcf$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...
> GS500E er Danmark's begynder MC

- Eller en af de nye kinesere, hvis det skal være rigtig billigt; de
begynder ved 10Kkr.

Troels



Carl Astrup (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Carl Astrup


Dato : 27-02-05 17:09

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote in message
news:4221eced$0$265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> - Eller en af de nye kinesere, hvis det skal være rigtig billigt; de
> begynder ved 10Kkr.
>
> Troels
Har kigget lidt, men de har simpelthen for få hypper, HAvde en 98 GPZ500s
sidste sommer, såeh lidt forvænt er man vel :)

//eCarlos



Martin J. (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin J.


Dato : 27-02-05 19:17

Hej Carlos.

Jeg kan kun anbefale en GS500 hvis du ikke vil på motorvej, og du aldrig har
lyst til at lade tingesten strække ud. Den kan gå ca.160km/t men tåler det
overhovedet ikke ud over et vist antal sekunder! Der er mange motorhaverier
på GS500, og næsten altid ved motorvejskørsel.

Jeg kender forhandlere, der kun vil sælge (især brugte) GS500 til piger, for
ellers er risikoen for, at den kommer tilbage med en kvast motor inden for
garantiperioden, simpelthen for stor.

En anden ting er, at du lynhurtigt vokser fra den. Det er en fin maskine,
men den kan på en måde sammenlignes med en Toyota Carina: Den gør trofast
hvad den skal, men heller ikke mere end det. Du er kørende, men det er ikke
nær så sjovt, som på andre maskiner til samme pris. Jeg tænker fx. på brugte
yamaha xj600 og suki gsf600 bandit. Her er er meget mere overskud og
køreglæde, de er nemme at sælge igen unden at tage de helt store tab. Bdr.
Jensen i Horsens har næsten specialiseret sig i sidstnævnte til rimelige
priser. Du kan roligt købe noget fra midt i 90'erne, som har gået 50-60000
km, for de er gode maskiner, som holder godt. Min kæreste har haft en bandit
600 ('96, 52000km), og den kørte rigtig godt + der var aldrig bøvl med den.
Nu har hun en duc..

Jeg synes, at du i hvert fald skal undlade at købe en helt ny GS500, for
hvis MC-kørsel fænger helt an hos dig, så er chancerne for at den kommer
hurtigt til salg igen meget stor, og så tager du et forholdsmæssigt for
stort tab på den set ifht. den tid du så har haft den.


Mvh, Martin Jensen



"Carl Astrup" <eCarlos@esomething.com> skrev i en meddelelse
news:9RlUd.102079$Vf.3945042@news000.worldonline.dk...
> Hej i gruppen..
>
> Skulle egentlig ikke have MC i år, da økonomien ikke ligefrem er til det,
> men kan jo næsten ikke lade vær.. Derfor skal jeg have fundet en billig en
> af slagsen der samtidigt helst skulle se nogenlunde ny ud..
> Jeg har kigget på en GS500E, enten som ny eller brugt, det er den eneste
> jeg kan finde der har et nogenlunde "nyt" design til en billig penge.
>
> Er der nogle der har andre ideer til hvad man ellers kunne gå efter??
>
> //eCarlos
>



Lars T. Thomsen (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 27-02-05 19:27

<SNIP>
> Jeg tænker fx. på brugte
> yamaha xj600 og suki gsf600 bandit. Her er er meget mere overskud og
> køreglæde, de er nemme at sælge igen unden at tage de helt store tab. Bdr.
> Jensen i Horsens har næsten specialiseret sig i sidstnævnte til rimelige
> priser. Du kan roligt købe noget fra midt i 90'erne, som har gået 50-60000
> km, for de er gode maskiner, som holder godt. Min kæreste har haft en
bandit
> 600 ('96, 52000km), og den kørte rigtig godt + der var aldrig bøvl med
den.
> Nu har hun en duc..
<SNIP>

..... øhhh, læste jeg ord som "Brødrene Jensen" og anbefalinger om, at gå
efter km-tallet... i samme indlæg?!

Hilsen
Lars




Martin Guld Thomsen (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 27-02-05 20:00

Hej

Det er sgu første gang jeg har hørt at Bdr. Jensen i Horsens skulle have
rimelige priser :)

De støvsuger efterårs/vinter-markedet for brugte "alm." cykler, dvs. GS500E,
GSF600 bandit og GSX600F, derefter sælger de dem ca. 6-8000kr dyrere til
foråret uden i øvrigt at røre en finger.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

"Lars T. Thomsen" <oz0ltt@ofir.deltakilo> wrote in message
news:4222113e$0$29275$14726298@news.sunsite.dk...
> <SNIP>
> > Jeg tænker fx. på brugte
> > yamaha xj600 og suki gsf600 bandit. Her er er meget mere overskud og
> > køreglæde, de er nemme at sælge igen unden at tage de helt store tab.
Bdr.
> > Jensen i Horsens har næsten specialiseret sig i sidstnævnte til rimelige
> > priser. Du kan roligt købe noget fra midt i 90'erne, som har gået
50-60000
> > km, for de er gode maskiner, som holder godt. Min kæreste har haft en
> bandit
> > 600 ('96, 52000km), og den kørte rigtig godt + der var aldrig bøvl med
> den.
> > Nu har hun en duc..
> <SNIP>
>
> .... øhhh, læste jeg ord som "Brødrene Jensen" og anbefalinger om, at gå
> efter km-tallet... i samme indlæg?!
>
> Hilsen
> Lars
>
>
>



Martin J. (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin J.


Dato : 28-02-05 16:08

Hej Martin.


> Det er sgu første gang jeg har hørt at Bdr. Jensen i Horsens skulle have
> rimelige priser :)
>
> De støvsuger efterårs/vinter-markedet for brugte "alm." cykler, dvs.
> GS500E,
> GSF600 bandit og GSX600F, derefter sælger de dem ca. 6-8000kr dyrere til
> foråret uden i øvrigt at røre en finger.

Det kan enhver da gøre. Det er da klart, at priserne er lavere om efteråret
end om foråret.
- Men overvej lige, hvis du var forhandler og skal give en form for garanti
på cykel, hvad vil du så tage for det?

Jeg har ikke noget i klemme mht bdr.jensen, så det er jeg lidt ligeglad med,
men det undrer mig hvad baggrunden iøvrigt er for den negative stemning imod
dem? Sig frem, det må da have almen interesse for gruppen..


Mvh, Martin



Martin Guld Thomsen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 28-02-05 18:19

Martin J. wrote:

> Det kan enhver da gøre. Det er da klart, at priserne er lavere om
efteråret
> end om foråret.
> - Men overvej lige, hvis du var forhandler og skal give en form for
garanti
> på cykel, hvad vil du så tage for det?

Jeg synes eller ikke moralsk forkert af dem eller lign., det er jo tværtimod
sund forretningssans at købe billigt og sælge dyrt :)
Jeg giver dog personligt ikke ret meget for deres forhandler-garanti.

Mit eneste problem var blot at du nævnte at du nævnte Bdr. Jensen i Horsens
som et sted med billige priser, da dette simpelt ikke er sandt, tværtimod
sætter de en ære i at holde brugt-priserne på GS500E oppe, hvilket jeg da er
glad for når jeg snart skal sælge min :)

> Jeg tænker fx. på brugte yamaha xj600 og suki gsf600 bandit. Her er er
> meget mere overskud og køreglæde, de er nemme at sælge igen unden at
> tage de helt store tab.

Både XJ600 og GSF600 Bandit er væsentlig tungere cykler, som derfor ikke
ligefrem opfordre nybegynderen til de store nedlægningsvinkler. Der er jo
ikke meget læringsproces i at dreje gashåndtaget i bund, jeg mesterede
iværdfald hurtigt teknikken. En 1800 Goldwing har også godt med overskud,
men de bliver jo alligevel ikke anbefalet som cykler til nybegynder
(overdrivelse fremmer forståelsen).

> Jeg kan kun anbefale en GS500 hvis du ikke vil på motorvej, og du aldrig
> har lyst til at lade tingesten strække ud. Den kan gå ca.160km/t men tåler
det
> overhovedet ikke ud over et vist antal sekunder!

Nu har jeg da selv adskillige gange kørt med fuld gas kontinuerligt i over
30 min.af gangen uden motorhavari eller lign. (7-9-13), fakta er at motoren
er bundsolid sålænge der er olie i den (det er nu også et meget begrænset
antal motorer, som ikke behøver olie).

Mht. at olien skulle blive alt for varm ved motorvejkørsel:
Den bliver netop IKKE varm pga. den store luftafkøling ved hastigheder over
70kmt.

> Jeg kender forhandlere, der kun vil sælge (især brugte) GS500 til piger.

Jeg kan selvfølgelig ikke tilbagevise at du skulle kende sådanne
forhandlere, men det lyder unægteligt som ammestuesnak...

Jeg synes heller ikke man skal købe en ny cykel første gang, da værditabet
som sagt er for stort, når man med stor sandsynlighed enten vokser fra den i
løbet af et par sæsoner, mister interressen for MC-kørsel eller simpelthen
for andre prioriteter.

Mvh.
Martin Guld Thomsen



Jacob Larsen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 28-02-05 18:29

"Martin Guld Thomsen" <guld80@cs.auc.dk> wrote in message
news:4223527e$0$29275$14726298@news.sunsite.dk
> Både XJ600 og GSF600 Bandit er væsentlig tungere cykler,
> som derfor ikke ligefrem opfordre nybegynderen til de
> store nedlægningsvinkler. Der er jo ikke meget
> læringsproces i at dreje gashåndtaget i bund, jeg
> mesterede iværdfald hurtigt teknikken.

Aaaah Skinken!!! Jeg husker ellers en lille svipser ude ved Hobrovej hvor du
ikke lige kunne styre det.

Jeg glæder mig bare meget til at komme ud og køre igen. Vi må lige trille en
tur, når vejret er til det.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Martin Guld Thomsen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 28-02-05 18:39

> Aaaah Skinken!!! Jeg husker ellers en lille svipser ude ved Hobrovej hvor
du
> ikke lige kunne styre det.

JA ja okay så, jeg kan jo ikke påstå at jeg ikke var "lidt" overrasket over
forhjulet pegede direkte op.

Mvh.
Martin Guld Thomsen



Martin J. (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin J.


Dato : 28-02-05 15:56

Davs Lars.


> .... øhhh, læste jeg ord som "Brødrene Jensen" og anbefalinger om, at gå
> efter km-tallet... i samme indlæg?!


*LOL* Jae, det problem eksisterer da vist over alt. Det er da lidt
påfladende hvor mange cykler der står rundt omkring, som har gået ca. 30000
km, men har nedslidte bremser, et totalt møjet luftfilter og (på en ST1100
jeg så) ikke længere den originale tandrem..

Jeg tror under alle omstændigheder, man skal have øjnene med sig, og se sig
for. Og det gælder ikke mindst importcyklerne.


Mvh, Martin



Hekto (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 27-02-05 20:46

Martin J. wrote:


>
> Jeg kan kun anbefale en GS500 hvis du ikke vil på motorvej, og du
> aldrig har lyst til at lade tingesten strække ud. Den kan gå
> ca.160km/t men tåler det overhovedet ikke ud over et vist antal
> sekunder! Der er mange motorhaverier på GS500, og næsten altid ved
> motorvejskørsel.
>

Sikke noget sludder!
Motoren er en oversavet 7½'er, og konstrueret bundsolidt.
Hvis den går død på motorvej er det enten magel på olie, eller så meget
kondensvand i olien at oliestanden bliver for lav når det fordamper.
Den er ikke tilhænger af at blive overdrejet; men det er jo også derfor
at for mange omdrejninger er afmærket med rødt!
Med god behandling tøffer den gerne 60-70.000 km.


> Jeg kender forhandlere, der kun vil sælge (især brugte) GS500 til
> piger, for ellers er risikoen for, at den kommer tilbage med en kvast
> motor inden for garantiperioden, simpelthen for stor.
>
Jeg er endnu mere lamslået! Så skal vi altså også til at tro på
julemanden og storken igen? ... eller bare vente til vækkeuret
ringer ... og mareridtet stopper?

> En anden ting er, at du lynhurtigt vokser fra den. Det er en fin
> maskine, men den kan på en måde sammenlignes med en Toyota Carina: Den
> gør trofast hvad den skal, men heller ikke mere end det. Du er
> kørende, men det er ikke nær så sjovt, som på andre maskiner til samme
> pris. Jeg tænker fx. på brugte yamaha xj600 og suki gsf600 bandit. Her
> er er meget mere overskud og køreglæde, de er nemme at sælge igen
> unden at tage de helt store tab. Bdr. Jensen i Horsens har næsten
> specialiseret sig i sidstnævnte til rimelige priser. Du kan roligt
> købe noget fra midt i 90'erne, som har gået 50-60000 km, for de er
> gode maskiner, som holder godt. Min kæreste har haft en bandit 600
> ('96, 52000km), og den kørte rigtig godt + der var aldrig bøvl med
> den. Nu har hun en duc..

Man kan have meget sjov ud af sådan een for små penge. Der er et godt
stykke vej til at køreegenskaberne er brugt op, og ikke byder på
udfordringer for en der lige har taget kortet. Der er endog plads til
forbedringer m.h.t. dæk, affjedring og bremser, hvis det kommer dertil.

Jeg forstår godt din kæreste! Jeg ville heller ikke kunne holde sådan en
gyngehset ud!
Hun har virkelig hår på p... øøøøhhh ... brystet!? ... eller bare set
lyset!!!
>
> Jeg synes, at du i hvert fald skal undlade at købe en helt ny GS500,
> for hvis MC-kørsel fænger helt an hos dig, så er chancerne for at den
> kommer hurtigt til salg igen meget stor, og så tager du et
> forholdsmæssigt for stort tab på den set ifht. den tid du så har haft
> den.
>

Nej man skal ikke købe en ny; men en god brugt, passe på den, og sælge
den med minimalt tab efter en sæson eller to-tre stykker, hvad man nu
har temperament og økonomi til. ... og intet af det skal foregå hos
Jensen A/S!!!!


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Martin J. (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin J.


Dato : 28-02-05 16:26

Hej Hekto!

> Sikke noget sludder!
> Motoren er en oversavet 7½'er, og konstrueret bundsolidt.
> Hvis den går død på motorvej er det enten magel på olie, eller så meget
> kondensvand i olien at oliestanden bliver for lav når det fordamper.
> Den er ikke tilhænger af at blive overdrejet; men det er jo også derfor
> at for mange omdrejninger er afmærket med rødt!
> Med god behandling tøffer den gerne 60-70.000 km.

Ja, det er jo helt rigtigt. Problemt er bare, at du dårligt kan nå til
Hamborg (hvis den får klø) inden en stor del af olien er drukket, og den
resterende mængde er blevet (meget) for varm. Selvfølgelig kan den da køre
mange km, især hvis den køres af en pige, der ikke har behov for at vride
hanen om på 'skrål-hals-stilligen'..

> Jeg er endnu mere lamslået! Så skal vi altså også til at tro på
> julemanden og storken igen? ... eller bare vente til vækkeuret
> ringer ... og mareridtet stopper?

Jae, der er jo religionsfrihed har i DK, så muligheden foreligger da! *GG*
- Men det ændrer ikke ved, at GS500 er en fin pigecykel.

> Man kan have meget sjov ud af sådan een for små penge. Der er et godt
> stykke vej til at køreegenskaberne er brugt op, og ikke byder på
> udfordringer for en der lige har taget kortet.

Tjae, det er nok ikke helt forkert, men hvis budgettet rækker op til en ny
GS500, hvorfor så ikke sigte efter noget, som man ikke nødvendigvis 'vokser
ud af' i løbet af de første tre måneder..?


Mvh, Martin



Hekto (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-02-05 16:45

In article <42233809$0$29278$14726298@news.sunsite.dk>,
nomail@nospam.dk says...

> Ja, det er jo helt rigtigt. Problemt er bare, at du dårligt kan nå til
> Hamborg (hvis den får klø) inden en stor del af olien er drukket, og den
> resterende mængde er blevet (meget) for varm. Selvfølgelig kan den da køre
> mange km, især hvis den køres af en pige, der ikke har behov for at vride
> hanen om på 'skrål-hals-stilligen'..

Den har OGSÅ været oppe og vende før, og der var ikke rigtig nogen der
havde selvoplevet en GS500 drikke lige så meget olie som benzin.
Hvis man har et behov der medfører tyransport i på de afstande og med
den hastighed, så har du da ret i at man måske burde overveje et andet
køb.
Omvendt er det omtalte behov vel også så sjældent forekommende, at man
til daglig brug kan lade det totalt ude af betragtning. Ikke engang en
tur til Rødby vil jo bringe GS'eren på koldsvedens rand.

>
> Tjae, det er nok ikke helt forkert, men hvis budgettet rækker op til en ny
> GS500, hvorfor så ikke sigte efter noget, som man ikke nødvendigvis 'vokser
> ud af' i løbet af de første tre måneder..?
>
Jeg tvivler på at særlig mange deler det synspunkt.
Hvis du sætter 'vokser ud af' = 'tør køre på motorvej med bundgas' ...
så vil jeg bare lade billedet stå et øjeblik!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

"J.C.Kløve" (28-02-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 28-02-05 16:50

Martin J. wrote:
>
> Tjae, det er nok ikke helt forkert, men hvis budgettet rækker op til en ny
> GS500, hvorfor så ikke sigte efter noget, som man ikke nødvendigvis 'vokser
> ud af' i løbet af de første tre måneder..?
>
>
arrr, det er trods alt de færreste der på tre mdr. når så langt, og IMO
også på 3 år for sin sags skyld, Motorvej er jo ikke lige det der
beviser ens værd som motorcyklist, her må det vist være landevej og
sogne vej der skal til.

--
Dun@nt (der nåede xj'erens og egen grænse efter 5½ år)
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Moller (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-02-05 17:14

J.C.Kløve wrote:

> arrr, det er trods alt de færreste der på tre mdr. når så langt, og IMO
> også på 3 år for sin sags skyld, Motorvej er jo ikke lige det der
> beviser ens værd som motorcyklist, her må det vist være landevej og
> sogne vej der skal til.

   Så så Kløve ikke være så ond mod folk der ikke har opdaget at mange
MC'er kan dreje ;) de opdager det først når de har fået en maskine med
heste nok, og så går de ned i størelse igen senere, fordi de opdager
hvor meget sjovere det er med en lille styrvillig let raket ;) eller de
prøver at tæmme det monster de nu engang har fået købt.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jacob Larsen (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 27-02-05 20:55

"Martin J." <nomail@nospam.dk> wrote in message
news:42220e98$0$29279$14726298@news.sunsite.dk
> Hej Carlos.
>
> Jeg kan kun anbefale en GS500 hvis du ikke vil på
> motorvej, og du aldrig har lyst til at lade tingesten
> strække ud. Den kan gå ca.160km/t men tåler det
> overhovedet ikke ud over et vist antal sekunder! Der er
> mange motorhaverier på GS500, og næsten altid ved
> motorvejskørsel.

Det har jeg aldrig hørt om. Mon ikke det hænger sammen med det jeg beskriver
under næte punkt? Min erfaring er at motoren er yderst holdbar og pålidelig.
Det samme har jeg også altid hørt herinde.

> Jeg kender forhandlere, der kun vil sælge (især brugte)
> GS500 til piger, for ellers er risikoen for, at den
> kommer tilbage med en kvast motor inden for
> garantiperioden, simpelthen for stor.

Hvilke forhandlere snakker du lige om her? Hvis nogen kommer tilbage med en
motorhavareret GS500E er det næsten 100% sikkert fordi den er løbet tør for
olie fordi føreren ikke forstår at passe en motorcykel. Den motor holder til
det meste, men hvis man ikke tror, den skal efterfyldes med olie eller
serviceres er det jo klart, at den kan brænde sammen. En GS er typisk en
begynder-mc --> begynderne forstår ikke at passe på deres mc --> de laver
fejl som kan gå ud over maskinen.

> En anden ting er, at du lynhurtigt vokser fra den. Det er
> en fin maskine, men den kan på en måde sammenlignes med
> en Toyota Carina: Den gør trofast hvad den skal, men
> heller ikke mere end det. Du er kørende, men det er ikke
> nær så sjovt, som på andre maskiner til samme pris. Jeg
> tænker fx. på brugte yamaha xj600 og suki gsf600 bandit.
> Her er er meget mere overskud og køreglæde, de er nemme
> at sælge igen unden at tage de helt store tab. Bdr.
> Jensen i Horsens har næsten specialiseret sig i
> sidstnævnte til rimelige priser. Du kan roligt købe noget
> fra midt i 90'erne, som har gået 50-60000 km, for de er
> gode maskiner, som holder godt. Min kæreste har haft en
> bandit 600 ('96, 52000km), og den kørte rigtig godt + der
> var aldrig bøvl med den. Nu har hun en duc..

Jeg finder det underligt at du fremhæver en bandit som har kendte problemer
med knasterne frem for en motorcykel som ikke har nogen kendte problemer.
Bevares, bandit'en har en større motor, men det er jo en billigere
begynder-mc, vi her snakker om. Det er også lige omkring det km-antal du
nævner at knastproblemerne har rimelig stor sandsynlighed for at indtræffe
på en bandit, ifølge hvad jeg er blevet oplyst.

En XJ600 har lidt flere hk. 61 vs min GS'ers 52. Det er, prisforskellen
taget i mente, helt klart til at overse. Jeg har kørt XJ600 og synes ikke
den er nævneværdigt bedre end en GS'er. En smule ja, men du betaler så også
for det.

Brdr. Jensen ville jeg nok holde mig fra under alle omstændigheder. Martin
(som også kører GS'er) og Lars har nævnt lidt om hvorfor. Der er mange
uheldige historier om nævnte firma i omløb.

> Jeg synes, at du i hvert fald skal undlade at købe en
> helt ny GS500, for hvis MC-kørsel fænger helt an hos dig,
> så er chancerne for at den kommer hurtigt til salg igen
> meget stor, og så tager du et forholdsmæssigt for stort
> tab på den set ifht. den tid du så har haft den.

Det er jeg helt enig i. Det er så ligemeget hvilken ny cykel du køber som
relativt nybegynder. Det er ikke værre på en GS500 end på så mange andre.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Jacob Larsen (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 27-02-05 20:59

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote in
message news:422224f4$0$29280$14726298@news.sunsite.dk
> "Martin J." <nomail@nospam.dk> wrote in message
> news:42220e98$0$29279$14726298@news.sunsite.dk
> > En anden ting er, at du lynhurtigt vokser fra den. Det
> > er en fin maskine, men den kan på en måde sammenlignes med
> > en Toyota Carina: Den gør trofast hvad den skal, men
> > heller ikke mere end det. Du er kørende, men det er ikke
> > nær så sjovt, som på andre maskiner til samme pris. Jeg
> > tænker fx. på brugte yamaha xj600 og suki gsf600 bandit.
> > Her er er meget mere overskud og køreglæde, de er nemme
> > at sælge igen unden at tage de helt store tab. Bdr.
> > Jensen i Horsens har næsten specialiseret sig i
> > sidstnævnte til rimelige priser. Du kan roligt købe
> > noget fra midt i 90'erne, som har gået 50-60000 km, for de er
> > gode maskiner, som holder godt. Min kæreste har haft en
> > bandit 600 ('96, 52000km), og den kørte rigtig godt +
> > der var aldrig bøvl med den. Nu har hun en duc..
>
> Jeg finder det underligt at du fremhæver en bandit som
> har kendte problemer med knasterne frem for en motorcykel
> som ikke har nogen kendte problemer. Bevares, bandit'en
> har en større motor, men det er jo en billigere
> begynder-mc, vi her snakker om. Det er også lige omkring
> det km-antal du nævner at knastproblemerne har rimelig
> stor sandsynlighed for at indtræffe på en bandit, ifølge
> hvad jeg er blevet oplyst.

Dermed ikke være sagt at en Bandit er en dårlig MC. Jeg siger bare det her,
fordi jeg synes, at det viser, Martins J's argumenter er stærkt tvivlsomme.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Knud Dam (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 27-02-05 21:21


"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:422224f4$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...


> Jeg finder det underligt at du fremhæver en bandit som har kendte
> problemer med knasterne frem for en motorcykel som ikke har nogen kendte
> problemer.

> mvh. Jacob Larsen - GS500E

Hej Jacob.

Jeg mener ikke, der er problemer med knasterne på netop en Bandit 600.

Det er konstateret hver gang, Suzuki-knast-debatten har været oppe at vende
her på gruppen.

; - )

KD Bandit 600 S



Jacob Larsen (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 27-02-05 23:36

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote in
message news:hYpUd.2198$3b7.443@news.get2net.dk
> "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i
> en meddelelse
> news:422224f4$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Jeg finder det underligt at du fremhæver en bandit som
> > har kendte problemer med knasterne frem for en
> > motorcykel som ikke har nogen kendte problemer.
>
> > mvh. Jacob Larsen - GS500E
>
> Hej Jacob.
>
> Jeg mener ikke, der er problemer med knasterne på netop
> en Bandit 600.
> Det er konstateret hver gang, Suzuki-knast-debatten har
> været oppe at vende her på gruppen.
>
> ; - )
>
> KD Bandit 600 S

Hehe... Ikke lige hver gang.
Jeg har dog undersøgt sagen efter din post, og jeg kan nu godt se, at lige
præcis den knast på den model ikke er bevist påvirket af problemet.
1200-udgaven har problemet og gsx600f ligeledes (hvad så med 750'eren?).
Faktisk såvidt jeg kan se er bandit 600 den eneste model af de
luft/oliekølede motorer, der ikke er bevist påvirket.

Gælder det mon så alle årgangene af bandit 600?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Moller (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-02-05 11:11

Jacob Larsen wrote:

> Jeg har dog undersøgt sagen efter din post, og jeg kan nu godt se, at lige
> præcis den knast på den model ikke er bevist påvirket af problemet.
> 1200-udgaven har problemet og gsx600f ligeledes (hvad så med 750'eren?).
> Faktisk såvidt jeg kan se er bandit 600 den eneste model af de
> luft/oliekølede motorer, der ikke er bevist påvirket.

   750 er den værste med knasterne, skarpt efterfulgt af 600'eren... 1200
er så vidt nævnt kommenteret af mig, da min havde lidt små uskyldige
mærker, men der har ikke været nogen fremme endnu med at det førte til
en skade af motoren som der er kommet en del GSX 600 og 750'er med
tiden... Armand er den som holder styr på den slags i sit knast hysteri ;)

> Gælder det mon så alle årgangene af bandit 600?

   Armand har så vidt jeg husker ikke fundet en eneste bandit 600 ejer som
har kunne fremvise lidt uskyldige mærker, eller være. Og er man læser på
de udenlandeske bandit lister, er der både B6 og B12 maskiner som har
rundet laaangt over 100k km, og køre stadig. Og jeg har ikke kunne finde
nogen på de liste endnu som har haft motor havari pga, knasterne, kun
nogen få med små uskyldige mærker i. Nå ja, der er nogen men de fik
problemet da de smed knaster fra WebCams i, men det gælder alle der
bruger WebCams lorte knaster, selv suzuki's GSX knaster er ren luxus mod
dem ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Martin J. (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin J.


Dato : 28-02-05 16:36

Hej Jakob!


> Det har jeg aldrig hørt om. Mon ikke det hænger sammen med det jeg
> beskriver under næte punkt? Min erfaring er at motoren er yderst holdbar
> og pålidelig.

Og du er sikker på, at du ikke er en pige..? *GG*

---quote---
" Hvis nogen kommer tilbage med en motorhavareret GS500E er det næsten 100%
sikkert fordi den er løbet tør for olie"
---unquote---

Yeps, netop min pointe! GS500 er en drukmås når den bliver meget varm, og en
automatisk påfyldingsanordning med en flyderventil kunne måske være
anvendelig til formålet.

> Jeg finder det underligt at du fremhæver en bandit som har kendte
> problemer med knasterne frem for en motorcykel som ikke har nogen kendte
> problemer.

Hmm, apropos vedligehold. Banditten har ikke problemer med knasterne, hvis:
1. Folk bruger det rigtige olie.
2. Skifter olien.
3. Får ventilspillerummet justeret tit nok. Jeg tror bogen skriver 5000km,
men 10000 plejer også at kunne gøre det.

> Brdr. Jensen ville jeg nok holde mig fra under alle omstændigheder. Martin
> (som også kører GS'er) og Lars har nævnt lidt om hvorfor. Der er mange
> uheldige historier om nævnte firma i omløb.

Ja, der er mangle uheldige emner i branchen, og man skal se sig for. Der er
altid et tillidsaspekt i en motorcykkelhandel.


Mvh, Martin



Jacob Larsen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 28-02-05 17:19

"Martin J." <nomail@nospam.dk> wrote in message
news:42233a5e$0$29276$14726298@news.sunsite.dk
> Hej Jakob!
>
>
> > Det har jeg aldrig hørt om. Mon ikke det hænger sammen
> > med det jeg beskriver under næte punkt? Min erfaring er
> > at motoren er yderst holdbar og pålidelig.
>
> Og du er sikker på, at du ikke er en pige..? *GG*

Det er jeg nok, hvis du mener om jeg varmer min mc op inden jeg fyrer den
af, om jeg servicerer den og generelt passer på den. Hvis du hentyder til
min kørestil, mener jeg ikke nødvendigvis, du kan kalde den tøset. Du lyder
til gengæld som en motorvejs-mc'ist, der ikke kan se det sjove i når vejen
drejer. Hvis man er nybegynder og bliver meget træt af en GS500 på 3 mdr
mener jeg, det er ret usandsynligt, at man har presset grænserne på andre
punkter end på topfarten.

> ---quote---
> " Hvis nogen kommer tilbage med en motorhavareret GS500E
> er det næsten 100% sikkert fordi den er løbet tør for
> olie" ---unquote---
>
> Yeps, netop min pointe! GS500 er en drukmås når den
> bliver meget varm, og en automatisk påfyldingsanordning
> med en flyderventil kunne måske være anvendelig til
> formålet.

Hvad bygger du lige alt det her på? Arbejder du som medhjælper i
åndssvageforsorgen hvor en af de anbragte har fortalt om sit imaginære
ejerskab af en GS500?

> > Jeg finder det underligt at du fremhæver en bandit som
> > har kendte problemer med knasterne frem for en
> > motorcykel som ikke har nogen kendte problemer.
>
> Hmm, apropos vedligehold. Banditten har ikke problemer
> med knasterne, hvis: 1. Folk bruger det rigtige olie.
> 2. Skifter olien.
> 3. Får ventilspillerummet justeret tit nok. Jeg tror
> bogen skriver 5000km, men 10000 plejer også at kunne gøre
> det.

Der tog jeg tilsyneladende også fejl jvf et af mine tidligere indlæg (mit
svar til Knud Dam).
--
mvh. Jacob Larsen
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Moller (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-02-05 17:24

Jacob Larsen wrote:

>>Yeps, netop min pointe! GS500 er en drukmås når den
>>bliver meget varm, og en automatisk påfyldingsanordning
>>med en flyderventil kunne måske være anvendelig til
>>formålet.
>
>
> Hvad bygger du lige alt det her på? Arbejder du som medhjælper i
> åndssvageforsorgen hvor en af de anbragte har fortalt om sit imaginære
> ejerskab af en GS500?

   Ja, det undre jeg mig godt nok også over, kender flere GS500 ejere som
er de største klovne til vedligehold, og de er ikke brændt sammen... Jo
de bruger olie, men ik i forhold til de fleste Yamser, selv R1'en æder
næsten det sammen hvis ik mere nogen gange. Grunden til de løber tør er
at folk ikke tjekker, eller endnu være at de ik aner hvorda de tjekker,
og starte med at ha for lidt i(proppen skal stadig ikke skrues i).

>>Hmm, apropos vedligehold. Banditten har ikke problemer
>>med knasterne, hvis: 1. Folk bruger det rigtige olie.
>>2. Skifter olien.
>>3. Får ventilspillerummet justeret tit nok. Jeg tror
>>bogen skriver 5000km, men 10000 plejer også at kunne gøre
>>det.
>
>
> Der tog jeg tilsyneladende også fejl jvf et af mine tidligere indlæg (mit
> svar til Knud Dam).

   Armands knast hysteri har givet falsk rygter til nærmest alle luft
eller luft/oliekølet suzuki'er ;)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Armand (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-02-05 18:56

Moller wrote:
>
> ..........selv R1'en æder næsten det sammen hvis ik mere nogen gange.
>
R1'ere æder da intet olie - Siger ejerne, når de konfronteres med
FZR/YZF 1000's problemer dermed

--
Armand.

Moller (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 02-03-05 11:14

Armand wrote:
> Moller wrote:
>
>>
>> ..........selv R1'en æder næsten det sammen hvis ik mere nogen gange.
>
> >
> R1'ere æder da intet olie - Siger ejerne, når de konfronteres med
> FZR/YZF 1000's problemer dermed

   Jeg har hørt en R1 ejer indrømme at den bruger rent karismatisk meget
olie, men det jo er en del af dens sjæl ;)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Martin K. Jensen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin K. Jensen


Dato : 28-02-05 17:52

Hej igen Jakob.


> Det er jeg nok, hvis du mener om jeg varmer min mc op inden jeg fyrer den
> af, om jeg servicerer den og generelt passer på den. Hvis du hentyder til
> min kørestil, mener jeg ikke nødvendigvis, du kan kalde den tøset. Du
> lyder til gengæld som en motorvejs-mc'ist, der ikke kan se det sjove i når
> vejen drejer. Hvis man er nybegynder og bliver meget træt af en GS500 på 3
> mdr mener jeg, det er ret usandsynligt, at man har presset grænserne på
> andre punkter end på topfarten.

Godt ord igen! Det er alfa-og-omega at lade cyklen varme op, og hvis ikke
man kan passe på den, så skulle man slet ikke havde haft den. Jeg har bare
set et par ukeldige eksempler på unge mennesker, som med baggrund i
knallerter har tillagt sig en on/off-opfattelse af gashåndtaget. Her bliver
det så lidt svært, for skal de så have en maskine, de får respekt for, og
forhåbentlig kører pænere, eller skal de have én, som ikke kan løbe for
stærkt..?
- Jeg har tilmed hørt om en knallert herude på disse kanter, hvor gaskabelet
er erstattet af en sugespole, som giver fuld gas, når bremselyset slukker.
Oprindelig var det en joke om Århus Sporveje, men...
PS: Jeg tror ikke det er kompatibelt med andet end variomatic-gear..!

Ellers: Nej, jeg er heller ikke af den type, som elsker 300km/t på noget som
ligner en smeltet isdessert.

> Hvad bygger du lige alt det her på? Arbejder du som medhjælper i
> åndssvageforsorgen hvor en af de anbragte har fortalt om sit imaginære
> ejerskab af en GS500?

Jae, noget i den stil.
- Skøre mennesker er der i hvert fald nok af! *GG*


Mvh, Martin



Jacob Larsen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 28-02-05 18:18

"Martin K. Jensen" <nomail@nospam.dk> wrote in message
news:38h0goF5oe2aoU1@individual.net
> Hej igen Jakob.

Dav dav

> > Det er jeg nok, hvis du mener om jeg varmer min mc op
> > inden jeg fyrer den af, om jeg servicerer den og
> > generelt passer på den. Hvis du hentyder til min
> > kørestil, mener jeg ikke nødvendigvis, du kan kalde den
> > tøset. Du lyder til gengæld som en motorvejs-mc'ist,
> > der ikke kan se det sjove i når vejen drejer. Hvis man
> > er nybegynder og bliver meget træt af en GS500 på 3 mdr
> > mener jeg, det er ret usandsynligt, at man har presset
> > grænserne på andre punkter end på topfarten.
>
> Godt ord igen! Det er alfa-og-omega at lade cyklen varme
> op, og hvis ikke man kan passe på den, så skulle man slet
> ikke havde haft den. Jeg har bare set et par ukeldige
> eksempler på unge mennesker, som med baggrund i
> knallerter har tillagt sig en on/off-opfattelse af
> gashåndtaget. Her bliver det så lidt svært, for skal de
> så have en maskine, de får respekt for, og forhåbentlig
> kører pænere, eller skal de have én, som ikke kan løbe
> for stærkt..?

Jeg kan også nogle gange ønske, at cyklen var gennemvarm fra det øjeblik jeg
satte mig op på den. Jeg ønsker bare at passe på den, så jeg sørger altid
for, at den køres varm på fornuftig vis. Dem der ikke kan finde ud af at
vente til motoren er varm med at køre stærkt på motorvej eller hvad de nu
gør burde tage sig sammen det lille stykke tid det nu tager ekstra.
Det gælder nu ved alle cykler.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Martin Guld Thomsen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 28-02-05 18:31

Jacob Larsen wrote:

> Jeg kan også nogle gange ønske, at cyklen var gennemvarm fra det øjeblik
jeg
> satte mig op på den. Jeg ønsker bare at passe på den, så jeg sørger altid
> for, at den køres varm på fornuftig vis. Dem der ikke kan finde ud af at
> vente til motoren er varm med at køre stærkt på motorvej eller hvad de nu
> gør burde tage sig sammen det lille stykke tid det nu tager ekstra.
> Det gælder nu ved alle cykler.

Heldigvis er GS500E meget hurtigt varm i forhold til de fleste andre cykler,
pga. af den lille luftkølede motor, faktisk tager det kun 2km rolig kørsel
selv i koldt vejr før den er gennemvarm.

Mvh.
Martin Guld Thomsen



Jens Jacob Bager Jen~ (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 01-03-05 08:09

> Heldigvis er GS500E meget hurtigt varm i forhold til de fleste andre
> cykler, pga. af den lille luftkølede motor, faktisk tager det kun 2km
> rolig kørsel selv i koldt vejr før den er gennemvarm.

Hej Martin

Det tillader jeg at tvivle på. Kører du med olietermometer? Olien smører
først optimalt når den er over 70 grader. Det er ikke cylinderen der skal
være varm, det bliver den jo efter får sekunders kørsel, men motorblokken
(dvs olien). Motorblokken skal være så varm at du brænder fingrene på den.
Det tager mere end et par km selv om sommeren. Køb et olietermometer. Det
koster 375kr ved www.louis.de bestell nr: 10034152. Jeg kender mange der er
blevet overrasket over hvor lang tid det egentlig tager at køre en MC
gennemvarm.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Martin Guld Thomsen (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 01-03-05 14:13

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Det tillader jeg at tvivle på. Kører du med olietermometer? Olien smører
> først optimalt når den er over 70 grader. Det er ikke cylinderen der skal
> være varm, det bliver den jo efter får sekunders kørsel, men motorblokken
> (dvs olien). Motorblokken skal være så varm at du brænder fingrene på den.
> Det tager mere end et par km selv om sommeren. Køb et olietermometer. Det
> koster 375kr ved www.louis.de bestell nr: 10034152. Jeg kender mange der
er
> blevet overrasket over hvor lang tid det egentlig tager at køre en MC
> gennemvarm.

Pga. dit indlæg har jeg besluttet at undersøge det når sæsonen starter, men
som vejret ser ud pt. kan det desværre godt tage et par dage.

Mvh.
Martin Guld Thomsen



Squish (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Squish


Dato : 01-03-05 14:55

Martin Guld Thomsen wrote:

> Jens Jacob Bager Jensen wrote:

>>blevet overrasket over hvor lang tid det egentlig tager at køre en MC
>>gennemvarm.
>
>
> Pga. dit indlæg har jeg besluttet at undersøge det når sæsonen starter, men
> som vejret ser ud pt. kan det desværre godt tage et par dage.

Godt nok er det koldt.. meeen hvis den er flere dage om at blive varm,
er der vist noget galt!

--
Squish
VFR750F
CB400F

"J.C.Kløve" (28-02-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 28-02-05 17:23

Martin J. wrote:
> Hej Jakob!

[zip]

nu løber det her vist i ring...

GS500 er skod, den brænder sammen hvis den ikke serviceres, hvorimod
GSX600 kører upåklageligt når blot den vedligeholdes (med rette olie og
i rette mængde) .....

Hvad skal man sige

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Moller (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-02-05 17:44

J.C.Kløve wrote:

> nu løber det her vist i ring...
>
> GS500 er skod, den brænder sammen hvis den ikke serviceres, hvorimod
> GSX600 kører upåklageligt når blot den vedligeholdes (med rette olie og
> i rette mængde) .....
>
> Hvad skal man sige

   Tjaaa... til at starte med kan du sige Ups, jeg læste forkert. Martin
sagde en Bandit, og det er IKKE en GSX men en GSF600 ;) så er det på
plads, men ellers så må man sige at Martin har fået en del fejl info om
GS500'erens grund til at den brænder af pga. for lidt olie. eller måske
han bare kun har hørt fra folk med de allerførste GS'ere, som nu er så
slidte at de bruger mere olie end nødvendigt hvis ik de for gjort noget
ved stempelringe, olietyve osv..

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Martin J. (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin J.


Dato : 28-02-05 18:00

Hej igen Kløve!


Hov, faldt du af?
Pointen var, at pigecyklen ikke tåler at blive kørt som en knallert, selv om
den er korrekt serviceret.
- Det er der iøvrigt ikke mange cykler der gør, men gs500 har ikke så
urealistisk høj en topfart, at det er utænkeligt at man kan komme til at
presse den over evne - specielt på motorvej.


Mvh, Martin



Jacob Larsen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 28-02-05 18:24

"Martin J." <nomail@nospam.dk> wrote in message
news:42234e34$0$29278$14726298@news.sunsite.dk
> Hej igen Kløve!
>
>
> Hov, faldt du af?
> Pointen var, at pigecyklen ikke tåler at blive kørt som
> en knallert, selv om den er korrekt serviceret.
> - Det er der iøvrigt ikke mange cykler der gør, men gs500
> har ikke så urealistisk høj en topfart, at det er
> utænkeligt at man kan komme til at presse den over evne -
> specielt på motorvej.

Det samme gælder dog f.eks. også for XJ600 diversion, som du også nævner.
Min kammerat havde een og den kunne køre ca. 10 km/t hurtigere end
GS500'eren, så den vil blive presset på samme måde. Sådan en yamaha bruger
jo desværre tit også en del olie, så det gør jo ikke situationen bedre.

Lidt mere til sliddet ved koldstart:
Min GS500 kører med 5000RPM ved 100km/t i 6. gear. Kører de andre cykler
væsentligt hurtigere ved det samme omdrejningstal? Ellers må man vel regne
med at den samme person vil slide ca. lige meget på begge cykler, hvis han
ikke kan holde igen ved koldstart og vil piske afsted.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Anders Christensen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 28-02-05 18:51

Jacob Larsen wrote:
> "Martin J." <nomail@nospam.dk> wrote in message
> news:42234e34$0$29278$14726298@news.sunsite.dk
>
>>Hej igen Kløve!
>>
>>
>>Hov, faldt du af?
>>Pointen var, at pigecyklen ikke tåler at blive kørt som
>>en knallert, selv om den er korrekt serviceret.
>>- Det er der iøvrigt ikke mange cykler der gør, men gs500
>>har ikke så urealistisk høj en topfart, at det er
>>utænkeligt at man kan komme til at presse den over evne -
>>specielt på motorvej.
>
>
> Det samme gælder dog f.eks. også for XJ600 diversion, som du også nævner.
> Min kammerat havde een og den kunne køre ca. 10 km/t hurtigere end
> GS500'eren, så den vil blive presset på samme måde. Sådan en yamaha bruger
> jo desværre tit også en del olie, så det gør jo ikke situationen bedre.
>
> Lidt mere til sliddet ved koldstart:
> Min GS500 kører med 5000RPM ved 100km/t i 6. gear. Kører de andre cykler
> væsentligt hurtigere ved det samme omdrejningstal? Ellers må man vel regne
> med at den samme person vil slide ca. lige meget på begge cykler, hvis han
> ikke kan holde igen ved koldstart og vil piske afsted.

Hvordan har den det med at køre 130-140 km/t over længere stræk med to
personer på?
Som jeg tidligere nævnte i et andet indlæg overvejer jeg sådan en cykel,
men vil da gerne have en som kan slæbe mig+kæresten på ferie når det her
vintervejr engang forsvinder...

--
Mvh Anders Christensen

Jacob Larsen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 28-02-05 19:17

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in
message news:422359f6$0$29272$14726298@news.sunsite.dk
> Jacob Larsen wrote:
> > Lidt mere til sliddet ved koldstart:
> > Min GS500 kører med 5000RPM ved 100km/t i 6. gear.
> > Kører de andre cykler væsentligt hurtigere ved det
> > samme omdrejningstal? Ellers må man vel regne med at
> > den samme person vil slide ca. lige meget på begge
> > cykler, hvis han ikke kan holde igen ved koldstart og
> > vil piske afsted.
>
> Hvordan har den det med at køre 130-140 km/t over længere
> stræk med to personer på?
> Som jeg tidligere nævnte i et andet indlæg overvejer jeg
> sådan en cykel, men vil da gerne have en som kan slæbe
> mig+kæresten på ferie når det her vintervejr engang
> forsvinder...

Det gad jeg ikke på min GS500. Hvis du har pengene, vil lidt flere kræfter
og en (styr)kåbe være at foretrække. Jeg har læst om folk der har taget en
GS500 på ferie udenlands, og fundet den tilstrækkelig, men jeg ville langt
hellere have noget større.

Kommer selvfølgelig også an på hvor store I er.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Anders Christensen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 28-02-05 19:25

Jacob Larsen wrote:
> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in
> message news:422359f6$0$29272$14726298@news.sunsite.dk
>
>>Jacob Larsen wrote:
>>
>>>Lidt mere til sliddet ved koldstart:
>>>Min GS500 kører med 5000RPM ved 100km/t i 6. gear.
>>>Kører de andre cykler væsentligt hurtigere ved det
>>>samme omdrejningstal? Ellers må man vel regne med at
>>>den samme person vil slide ca. lige meget på begge
>>>cykler, hvis han ikke kan holde igen ved koldstart og
>>>vil piske afsted.
>>
>>Hvordan har den det med at køre 130-140 km/t over længere
>>stræk med to personer på?
>>Som jeg tidligere nævnte i et andet indlæg overvejer jeg
>>sådan en cykel, men vil da gerne have en som kan slæbe
>>mig+kæresten på ferie når det her vintervejr engang
>>forsvinder...
>
>
> Det gad jeg ikke på min GS500. Hvis du har pengene, vil lidt flere kræfter
> og en (styr)kåbe være at foretrække. Jeg har læst om folk der har taget en
> GS500 på ferie udenlands, og fundet den tilstrækkelig, men jeg ville langt
> hellere have noget større.
>
> Kommer selvfølgelig også an på hvor store I er.

Jeg har lovet mig selv at det skal være en med fuldkåbe, og vi er
omkring 120-130kg tilsammen

Jacob Larsen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 28-02-05 19:42

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in
message news:4223620a$0$29272$14726298@news.sunsite.dk
> Jacob Larsen wrote:
> > "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in
> > message news:422359f6$0$29272$14726298@news.sunsite.dk
> > > Hvordan har den det med at køre 130-140 km/t over
> > > længere stræk med to personer på?
> > > Som jeg tidligere nævnte i et andet indlæg overvejer
> > > jeg sådan en cykel, men vil da gerne have en som kan slæbe
> > > mig+kæresten på ferie når det her vintervejr engang
> > > forsvinder...
> >
> >
> > Det gad jeg ikke på min GS500. Hvis du har pengene, vil
> > lidt flere kræfter og en (styr)kåbe være at foretrække.
> > Jeg har læst om folk der har taget en GS500 på ferie
> > udenlands, og fundet den tilstrækkelig, men jeg ville
> > langt hellere have noget større. Kommer selvfølgelig også an på hvor
> > store I er.
>
> Jeg har lovet mig selv at det skal være en med fuldkåbe,
> og vi er omkring 120-130kg tilsammen

Så vil jeg ikke afvise at det kan lade sig gøre. Det kommer jo an på hvor
store krav du har og hvad du ellers har været vant til, så du burde nok
prøve en længere tur inden du bestemmer dig. Personligt ville jeg overveje
at bruge lidt ekstra penge på f.eks. en Yamaha XJ600 Diversion med styrkåbe.
Lige i din situation kunne det godt være de ekstra penge er givet godt ud.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Troels Jensen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Troels Jensen


Dato : 28-02-05 21:41


"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:4223657f$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...
> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in
> message news:4223620a$0$29272$14726298@news.sunsite.dk
> > Jacob Larsen wrote:

> >
> > Jeg har lovet mig selv at det skal være en med fuldkåbe,
> > og vi er omkring 120-130kg tilsammen
>
> Så vil jeg ikke afvise at det kan lade sig gøre. Det kommer jo an på hvor
> store krav du har og hvad du ellers har været vant til, så du burde nok
> prøve en længere tur inden du bestemmer dig. Personligt ville jeg overveje
> at bruge lidt ekstra penge på f.eks. en Yamaha XJ600 Diversion med
styrkåbe.
> Lige i din situation kunne det godt være de ekstra penge er givet godt ud.

Enig - fruen og jeg har en samlet vægt på ca. 130 kg. og XJ'eren er
selvfølgelig ikke upåvirket af, at vi er to på den, men det går OK - osse på
lidt længere ture. Omvendt tror jeg ikke, at fornøjelsen ville være den
samme på en GS500, der trods alt er bestykket med noget færre HK.

Troels



Anders Christensen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 28-02-05 21:34

Troels Jensen wrote:

> "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
> news:4223657f$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in
>>message news:4223620a$0$29272$14726298@news.sunsite.dk
>>
>>>Jacob Larsen wrote:
>
>
>>>Jeg har lovet mig selv at det skal være en med fuldkåbe,
>>>og vi er omkring 120-130kg tilsammen
>>
>>Så vil jeg ikke afvise at det kan lade sig gøre. Det kommer jo an på hvor
>>store krav du har og hvad du ellers har været vant til, så du burde nok
>>prøve en længere tur inden du bestemmer dig. Personligt ville jeg overveje
>>at bruge lidt ekstra penge på f.eks. en Yamaha XJ600 Diversion med
>
> styrkåbe.
>
>>Lige i din situation kunne det godt være de ekstra penge er givet godt ud.
>
>
> Enig - fruen og jeg har en samlet vægt på ca. 130 kg. og XJ'eren er
> selvfølgelig ikke upåvirket af, at vi er to på den, men det går OK - osse på
> lidt længere ture. Omvendt tror jeg ikke, at fornøjelsen ville være den
> samme på en GS500, der trods alt er bestykket med noget færre HK.
>
> Troels

Så må jeg hellere forsøge at udvide budgettet lidt fra de 30-40K jeg kan
få en GS500 med kåbe til, og så give noget mere for en cykel med lidt
flere heste og lidt mindre kåbe
Faldt over en XJ600 Diversion S med en lille kåbe, årgang 1999, 50.000
km, til 54800 kr.
Er det dyrt eller billigt for sådan en model. (ved godt jeg selvfølgelig
skal prøve nogen forskellige)
Og hvordan har de det med at have nogen kilometer på bagen?
Håber det er OK jeg spørger i en anden mands tråd, men sådan kan det jo
gå på usenet :)

--
Mvh Anders Christensen

Troels Jensen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Troels Jensen


Dato : 28-02-05 22:00


"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse
news:42238026$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...

> Så må jeg hellere forsøge at udvide budgettet lidt fra de 30-40K jeg kan
> få en GS500 med kåbe til, og så give noget mere for en cykel med lidt
> flere heste og lidt mindre kåbe
> Faldt over en XJ600 Diversion S med en lille kåbe, årgang 1999, 50.000
> km, til 54800 kr.
> Er det dyrt eller billigt for sådan en model. (ved godt jeg selvfølgelig
> skal prøve nogen forskellige)
> Og hvordan har de det med at have nogen kilometer på bagen?
> Håber det er OK jeg spørger i en anden mands tråd, men sådan kan det jo
> gå på usenet :)

Årgang 1999 har de sidste forbedringer med - det er jo en velgennemtestet
model - så maskinen er god nok. Om prisen er rigtig har jeg ikke forstand
på, men umiddelbart lyder det lidt dyrt. Til sammenligning købte jeg en
spritny (naked) sidste år til ca. 70.000 kr. Men det vil da glæde mig, hvis
den holder prisen så godt...

Troels



Peter (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 28-02-05 22:54


"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote in message
news:422382ff$0$48691$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Årgang 1999 har de sidste forbedringer med - det er jo en velgennemtestet
> model - så maskinen er god nok. Om prisen er rigtig har jeg ikke forstand

Du skal sikre dig at det er den nye model. Det er nemlig ikke usædvanligt at
en mc første bliver indregistreret første gang et par år efter den er
produceret. Den skal f.eks. have dobbelt skivebremse foran.

> på, men umiddelbart lyder det lidt dyrt. Til sammenligning købte jeg en
> spritny (naked) sidste år til ca. 70.000 kr. Men det vil da glæde mig,
> hvis
> den holder prisen så godt...

S modellen var 11.000 kr. dyrere end N modellen i 2003.

Peter
XJ600S




Troels Jensen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Troels Jensen


Dato : 28-02-05 23:42


"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
news:42239316$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...

> S modellen var 11.000 kr. dyrere end N modellen i 2003.

- og dem sparer du selvfølgelig, medmindre du er til pseudo-kåbe og
vindskærm uden nævneværdig virkning...

Troels



Anders Christensen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 28-02-05 23:53

Troels Jensen wrote:

> "Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
> news:42239316$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>S modellen var 11.000 kr. dyrere end N modellen i 2003.
>
>
> - og dem sparer du selvfølgelig, medmindre du er til pseudo-kåbe og
> vindskærm uden nævneværdig virkning...

Jeg er mest til helkåbe, men alderen rækker ikke til at få en CBR 600
forsikret til menneskepenge...

Peter (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-03-05 00:15


"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote in message
news:42239ad9$0$48739$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
> news:42239316$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> S modellen var 11.000 kr. dyrere end N modellen i 2003.
>
> - og dem sparer du selvfølgelig, medmindre du er til pseudo-kåbe og
> vindskærm uden nævneværdig virkning...

Vi kan godt blive enige om at 11.000 kr. er en horribel merpris for
S-modellen, men kåben yder faktisk en god beskyttelse.

--
Peter
XJ600S



"J.C.Kløve" (27-02-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 27-02-05 21:54

Martin J. wrote:
> Hej Carlos.
>
> Jeg kan kun anbefale en GS500 hvis du ikke vil på motorvej, og du aldrig har
> lyst til at lade tingesten strække ud. Den kan gå ca.160km/t men tåler det
> overhovedet ikke ud over et vist antal sekunder! Der er mange motorhaverier
> på GS500, og næsten altid ved motorvejskørsel.

??????
Den var ny

> Jeg kender forhandlere, der kun vil sælge (især brugte) GS500 til piger, for
> ellers er risikoen for, at den kommer tilbage med en kvast motor inden for
> garantiperioden, simpelthen for stor.

Forhandlere af hvad? Dametasker?
Navne tak!

>
> En anden ting er, at du lynhurtigt vokser fra den.

Jo det kan ske

> Det er en fin maskine,

JA

> men den kan på en måde sammenlignes med en Toyota Carina: Den gør trofast
> hvad den skal, men heller ikke mere end det.

ala en begynder MC ikk'?
Tilgivende, omgængelig, til selv at skrue i, giver god baggrund for at
komme videre i MC-livet

> Du er kørende, men det er ikke
> nær så sjovt, som på andre maskiner til samme pris. Jeg tænker fx. på brugte
> yamaha xj600

Den er _god_ , men 51j er ved at være gammel og Diversion er vel ikke
meget mere inspirerende end GS'eren IMO

> og suki gsf600 bandit.

(fløjte fløjte) knaster . .

> Her er er meget mere overskud og
> køreglæde, de er nemme at sælge igen unden at tage de helt store tab.


> Bdr.
> Jensen i Horsens

HA
eller Mafian fra Cicilien

> har næsten specialiseret sig i sidstnævnte til rimelige
> priser.

på hvad? ikke motorcykler i hvert fald


> Du kan roligt købe noget fra midt i 90'erne, som har gået 50-60000
> km, for de er gode maskiner, som holder godt.

> Min kæreste har haft en bandit
> 600 ('96, 52000km), og den kørte rigtig godt + der var aldrig bøvl med den.
> Nu har hun en duc..

Hvorfor skifte til en Duc når hun har en aldeles fejlfri Bandit, duc er
jo ikke ligefrem vedligeholdelsesfri 8-C

> Jeg synes, at du i hvert fald skal undlade at købe en helt ny GS500,

Der er vi så enige

> for hvis MC-kørsel fænger helt an hos dig, så er chancerne for at den kommer
> hurtigt til salg igen meget stor, og så tager du et forholdsmæssigt for
> stort tab på den set ifht. den tid du så har haft den.

....hvorfor en nyere brugt GS'er er fin da den kan omsætte uden de store
tab efter et par år, hvis ellers den er rimeligt passet.


--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Hekto (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-02-05 09:22

In article <42223377$0$29279$14726298@news.sunsite.dk>,
DunantFJERN@X.mail.tele.dk says...
> Hvorfor skifte til en Duc når hun har en aldeles fejlfri Bandit, duc er
> jo ikke ligefrem vedligeholdelsesfri 8-C
>
Har man prøvet begge dele, ved man godt hvorfor!
Nej, den er bestent ikke vedligeholdelsesfri! Den skal både have
skiftet olie, filtre, tændrør og ha' luft i ringene! =
Hvis det er ventiljustering du henviser til, så er det jo bare noget
man får gjort i løbet af vinteren. Det er ikke sværere, end at det før
er set udført af kvinder! (avs!)
Går man på værkstedet, er det alligevel lærlingen der bliver sat til
det!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

"J.C.Kløve" (28-02-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 28-02-05 09:39

Hekto wrote:
> In article <42223377$0$29279$14726298@news.sunsite.dk>,
> DunantFJERN@X.mail.tele.dk says...
>
>>Hvorfor skifte til en Duc når hun har en aldeles fejlfri Bandit, duc er
>>jo ikke ligefrem vedligeholdelsesfri 8-C
>>
>
> Har man prøvet begge dele, ved man godt hvorfor!
> Nej, den er bestent ikke vedligeholdelsesfri! Den skal både have
> skiftet olie, filtre, tændrør og ha' luft i ringene! =
> Hvis det er ventiljustering du henviser til, så er det jo bare noget
> man får gjort i løbet af vinteren. Det er ikke sværere, end at det før
> er set udført af kvinder! (avs!)
> Går man på værkstedet, er det alligevel lærlingen der bliver sat til
> det!
*lol*
Jo jo, jeg kom bare til at tænke på en anmeldelse jeg har læst for nogle
år siden vist i Touring Nyt *lol*

Som jeg lige husker det var det fire (4) sider, hvor testkøreren nærmest
kogte over af begrjstring over køreenskaber, sjæl, ja du ved jo hvordan
det er. Dette var det tætteste man kan komme på himmelen i dette
jordiske liv, hvis man læste artiklen.

På sidste side var der indsat en tekstbox hvor der så lige var redegjort
for det der _ikke_ virkede, som start vanskeligheder, blinklys, lys og
hvad ved jeg (husker ikke detaljerne men tilgengæld den fornemmelse jeg
havde efter at have læst artiklen) *lol*

Så tænker jeg ved mig selv
Hvade det været et japansk, racerjern der havde præsteret alle de
særheder der blev beskrevet i artiklen, og de mangler der var liset i
tekstboksen, ville der havde lydt en synderlemmende kritik, og med en
konklussion om at gå hjem og lave maskinen om *lol*

Jo Duc er helt klart lavet med MC-loven som grundlag, Ligemeget hvilket
juks de end måtte finde på så er det jo en Duc, derfor fremstår den
fejlfri, og har blot en masse karisma og sjæl *lol*

Og jo den gode "gamle" Duc var en mesterlig design perle, det vil jeg
aldrig betvivle. Om det så skal tilgive alt det andet, er jo for den der
ejer den og er glad for den inderligt ligegyldigt

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Hekto (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-02-05 10:26

In article <4222d888$0$29281$14726298@news.sunsite.dk>,
DunantFJERN@X.mail.tele.dk says...
> *lol*
> Jo jo, jeg kom bare til at tænke på en anmeldelse jeg har læst for nogle
> år siden vist i Touring Nyt *lol*
>
> Som jeg lige husker det var det fire (4) sider, hvor testkøreren nærmest
> kogte over af begrjstring over køreenskaber, sjæl, ja du ved jo hvordan
> det er. Dette var det tætteste man kan komme på himmelen i dette
> jordiske liv, hvis man læste artiklen.
>
> På sidste side var der indsat en tekstbox hvor der så lige var redegjort
> for det der _ikke_ virkede, som start vanskeligheder, blinklys, lys og
> hvad ved jeg (husker ikke detaljerne men tilgengæld den fornemmelse jeg
> havde efter at have læst artiklen) *lol*

Jo, den artikkel hører jeg tit om! Mine venner æææælsker at nævne den!
>
>
> Jo Duc er helt klart lavet med MC-loven som grundlag, Ligemeget hvilket
> juks de end måtte finde på så er det jo en Duc, derfor fremstår den
> fejlfri, og har blot en masse karisma og sjæl *lol*

'Juks' er måske ikke liiige det ord der ville falde de fleste ind.
I forbindelse med at jeg i øjeblikket er ved at få men 'nye' motor til
at se gammel ud, har jeg afmonteret sidedæklserne på motoren. I forhold
til den gamle motor, er det helt klart at der er sket ganske meget i de
forløbne 15 år der er imellem de to motorer, der iøvrigt er
sammenlignelige.
Støbekvaliteten er forbedret, tændingssystem og generator er kraftigt
forbedret m..h.t det der sidder inde i motorn.
På koblingssiden er der ud over en væsentligt større kobling, også
gjort en del ud af dæmpnig o.s.v.
Ventiljusteringen er forenklet en del, også.

Iøvrigt talte jeg med en anden Elefant-driver' i Bella.
Det var en Cagiva Elefant 750, med en af disse næsten faldefærdige,
luftkølede Duc'motorer.
Den havde gået 107.000 km siden '97. Den havde været en tur til
Mongoliet, lidt nede omkring Middelhavet, været i England og Skotland,
samt sidste år til Nordkap via Norge.
Det havde vist endda været nødvendigt på et tidspunkt at skifte
stempelringe! ... hvor ringe!

Nåååååh -ja! Jeg glemte også lige .... ejeren var en kvinde! =


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Anna M. Andersen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 28-02-05 15:40

"J.C.Kløve" <DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote:
>
> Hvorfor skifte til en Duc når hun har en aldeles fejlfri Bandit, duc er
> jo ikke ligefrem vedligeholdelsesfri 8-C

Nu er det sådan set en ny Duc og anno 2005 er der vist ikke særlig meget
hold i alle de påstande om dårlige cykler mere!

/Anna

--
Anna M. Andersen

AIM/Ichat account: Anna.Andersen
http://homepage.mac.com/anna.andersen

"J.C.Kløve" (28-02-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 28-02-05 16:12

Anna M. Andersen wrote:
> "J.C.Kløve" <DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote:
>
>>Hvorfor skifte til en Duc når hun har en aldeles fejlfri Bandit, duc er
>>jo ikke ligefrem vedligeholdelsesfri 8-C
>
>
> Nu er det sådan set en ny Duc og anno 2005 er der vist ikke særlig meget
> hold i alle de påstande om dårlige cykler mere!
>
> /Anna
>
he he
... man skal ikke øffe meget over italiener skram... øhh "de tidsløst
italiensk designede motorkøretøjer", før mafiaen er på banen *lol*
Bare nu ikke jeg en morgen vågner med et hestehoved i fodenden *lol*

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Anna M. Andersen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 28-02-05 16:20

"J.C.Kløve" <DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote:

> Anna M. Andersen wrote:
> > "J.C.Kløve" <DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote:
> >
> >>Hvorfor skifte til en Duc når hun har en aldeles fejlfri Bandit, duc er
> >>jo ikke ligefrem vedligeholdelsesfri 8-C
> >
> >
> > Nu er det sådan set en ny Duc og anno 2005 er der vist ikke særlig meget
> > hold i alle de påstande om dårlige cykler mere!
> >
> > /Anna
> >
> he he
> .. man skal ikke øffe meget over italiener skram... øhh "de tidsløst
> italiensk designede motorkøretøjer", før mafiaen er på banen *lol*
> Bare nu ikke jeg en morgen vågner med et hestehoved i fodenden *lol*

Nej det er jo nu engang de chancer man tar

/Anna

--
Anna M. Andersen

AIM/Ichat account: Anna.Andersen
http://homepage.mac.com/anna.andersen

"J.C.Kløve" (28-02-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 28-02-05 16:28

Anna M. Andersen wrote:
> "J.C.Kløve" <DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote:
>
>
>>Anna M. Andersen wrote:
>>
>>>"J.C.Kløve" <DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>>Hvorfor skifte til en Duc når hun har en aldeles fejlfri Bandit, duc er
>>>>jo ikke ligefrem vedligeholdelsesfri 8-C
>>>
>>>
>>>Nu er det sådan set en ny Duc og anno 2005 er der vist ikke særlig meget
>>>hold i alle de påstande om dårlige cykler mere!
>>>
>>>/Anna
>>>
>>
>>he he
>>.. man skal ikke øffe meget over italiener skram... øhh "de tidsløst
>>italiensk designede motorkøretøjer", før mafiaen er på banen *lol*
>>Bare nu ikke jeg en morgen vågner med et hestehoved i fodenden *lol*
>
>
> Nej det er jo nu engang de chancer man tar
>
> /Anna
>

jooo det
Nice bike, by the way, kikkede lige din HP Design det er de altså
goe til. Det er ikke meget der er at hente i den 1000 cmm ? med potte og
filter troede jeg sagtens man kunne slæbe +110 hp ud af såden en Duc

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Anna M. Andersen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 28-02-05 16:48

"J.C.Kløve" <DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote:

> jooo det
> Nice bike, by the way, kikkede lige din HP Design det er de altså
> goe til. Det er ikke meget der er at hente i den 1000 cmm ? med potte og
> filter troede jeg sagtens man kunne slæbe +110 hp ud af såden en Duc

Det der hestekræftevæddeløb har jeg meldt mig ud af for længst. Jeg kan
sagtens følge med de gutter jeg skal køre sammen med

I dag er alt andet end en tubine motorcykel jo en joke
(http://www.marineturbine.com/motorsports.asp)

De ca. 100 hp er rigeligt til mig - Der skal i hvert fald ikke lokkes
ret meget før den hopper på baghjul. Specielt her på de jyske landeveje
er det et spm. om styreegenskaber og om at vide hvordan man bruger de
heste man har til rådighed Så det bekymrer mig ikk det mindste...

/Anna

--
Anna M. Andersen

AIM/Ichat account: Anna.Andersen
http://homepage.mac.com/anna.andersen

"J.C.Kløve" (28-02-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 28-02-05 16:58

Anna M. Andersen wrote:
> "J.C.Kløve" <DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote:
[zip]
> Det der hestekræftevæddeløb har jeg meldt mig ud af for længst. Jeg kan
> sagtens følge med de gutter jeg skal køre sammen med
>
[zip]

> De ca. 100 hp er rigeligt til mig - Der skal i hvert fald ikke lokkes
> ret meget før den hopper på baghjul. Specielt her på de jyske landeveje
> er det et spm. om styreegenskaber og om at vide hvordan man bruger de
> heste man har til rådighed Så det bekymrer mig ikk det mindste...

godt ord igen

...100 hp er alt rigeligt til de fleste af os, og et par stykker til
eller fra har ikke den store seksuelle betydning for andre end
konkurrence ryttere (både den ene og den anden slags).
Blot bemærkede jeg det du skrev på dit site, og undredes nu du _havde_
fået gjort noget (og ja jeg har også andre potter på bare, for den gode
V2 lyd - som nævnt i en anden tråd "et fint instrument bør stemmes så
det lyder godt" ) _forestillede_ mig det var mere . . såå

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Anna M. Andersen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 28-02-05 17:07

"J.C.Kløve" <DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote:

> ..100 hp er alt rigeligt til de fleste af os, og et par stykker til
> eller fra har ikke den store seksuelle betydning for andre end
> konkurrence ryttere (både den ene og den anden slags).
> Blot bemærkede jeg det du skrev på dit site, og undredes nu du _havde_
> fået gjort noget (og ja jeg har også andre potter på bare, for den gode
> V2 lyd - som nævnt i en anden tråd "et fint instrument bør stemmes så
> det lyder godt" ) _forestillede_ mig det var mere . . såå

Næh, monstrøs er den ikk

/Anna
--
Anna M. Andersen

AIM/Ichat account: Anna.Andersen
http://homepage.mac.com/anna.andersen

Hekto (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-02-05 16:30

In article <422334a8$0$29278$14726298@news.sunsite.dk>,
DunantFJERN@X.mail.tele.dk says...
> he he
> .. man skal ikke øffe meget over italiener skram... øhh "de tidsløst
> italiensk designede motorkøretøjer", før mafiaen er på banen *lol*
> Bare nu ikke jeg en morgen vågner med et hestehoved i fodenden *lol*
>
.... søm i knæskallerne, mistede fingre, 'siciliansk slips', skorpioner
i badekarret m.v. .... Se det som en mulighed!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Myrhøj (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Myrhøj


Dato : 28-02-05 21:20

J.C.Kløve wrote:


>>
> he he
> ... man skal ikke øffe meget over italiener skram... øhh "de tidsløst
> italiensk designede motorkøretøjer", før mafiaen er på banen *lol*
> Bare nu ikke jeg en morgen vågner med et hestehoved i fodenden *lol*

Hædr hædr.....næh ikke i fodenden........d. 15 denne måned kan
hestehovedet ses i din garage.....

Myrhøj




"J.C.Kløve" (28-02-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 28-02-05 23:11

Myrhøj wrote:
> J.C.Kløve wrote:
>> Bare nu ikke jeg en morgen vågner med et hestehoved i fodenden *lol*

> Hædr hædr.....næh ikke i fodenden........d. 15 denne måned kan
> hestehovedet ses i din garage.....
>
> Myrhøj
>

Nu ikke næsvis hr. Myrhøj (kæphøj snarre) Der sætter jeg grænsen
1) Ingen - ingen piller ved fars MC
2) den skal sat&#% ikke i garagen, jeg har lavet plads i stuen!
- ja der er egentlig også lidt plade for fordenden... hmmm måske hvis
B&O, et ryger ud, sååå...

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Carl Astrup (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Carl Astrup


Dato : 27-02-05 23:35

"Carl Astrup" <eCarlos@esomething.com> wrote in message
news:9RlUd.102079$Vf.3945042@news000.worldonline.dk...
> Hej i gruppen..
>
> Skulle egentlig ikke have MC i år, da økonomien ikke ligefrem er til det,
> men kan jo næsten ikke lade vær.. Derfor skal jeg have fundet en billig en
> af slagsen der samtidigt helst skulle se nogenlunde ny ud..
> Jeg har kigget på en GS500E, enten som ny eller brugt, det er den eneste
> jeg kan finde der har et nogenlunde "nyt" design til en billig penge.
>
> Er der nogle der har andre ideer til hvad man ellers kunne gå efter??
>
> //eCarlos

Hehe, Sikke da en debat jeg fik startet der, men summa' sumarum må være at
noget i retning af at en GS500E ikke er verdens dårligste køb når nu ikke
økonomien vil meget mere end det.. (Ganske givet at en Bandit også står højt
på ønskelisten, men det må blive næste år (hvis da ikke en lille kawasaki
når at snige sig ind inden da) :).

Men tak for alle de "råd" der løb ind og ud

//eCarlos.net



Moller (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-02-05 11:15

Carl Astrup wrote:

> Hehe, Sikke da en debat jeg fik startet der, men summa' sumarum må være at
> noget i retning af at en GS500E ikke er verdens dårligste køb når nu ikke
> økonomien vil meget mere end det.. (Ganske givet at en Bandit også står højt
> på ønskelisten, men det må blive næste år (hvis da ikke en lille kawasaki
> når at snige sig ind inden da) :).
>
> Men tak for alle de "råd" der løb ind og ud

   Nu må du bare love os at du følger lidt af rådene, og derved IKKE køber
den gennem "Bdr. Jensen i Horsens" eller for den sags skyld "Køge MC"
hvis du er på Ø'en.

   Men så skal du nok få en god GS500'ere, og med alle dem til salg, så ud
og prøve så mange som muligt, og hver ikke flov over at presse prisen,
da der er mange til salg jo ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

J. Jørgensen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : J. Jørgensen


Dato : 28-02-05 19:20


"Carl Astrup" <eCarlos@esomething.com> skrev i en meddelelse
news:RVrUd.102161$Vf.3947296@news000.worldonline.dk...
> "Carl Astrup" <eCarlos@esomething.com> wrote in message
> news:9RlUd.102079$Vf.3945042@news000.worldonline.dk...
>> Hej i gruppen..
>>
>> Skulle egentlig ikke have MC i år, da økonomien ikke ligefrem er til det,
>> men kan jo næsten ikke lade vær.. Derfor skal jeg have fundet en billig
>> en af slagsen der samtidigt helst skulle se nogenlunde ny ud..
>> Jeg har kigget på en GS500E, enten som ny eller brugt, det er den eneste
>> jeg kan finde der har et nogenlunde "nyt" design til en billig penge.
>>
>> Er der nogle der har andre ideer til hvad man ellers kunne gå efter??
>>
>> //eCarlos
>
> Hehe, Sikke da en debat jeg fik startet der, men summa' sumarum må være at
> noget i retning af at en GS500E ikke er verdens dårligste køb når nu ikke
> økonomien vil meget mere end det.. (Ganske givet at en Bandit også står
> højt på ønskelisten, men det må blive næste år (hvis da ikke en lille
> kawasaki når at snige sig ind inden da) :).
>
> Men tak for alle de "råd" der løb ind og ud
>
> //eCarlos.net
>

Hej Carl

"BegynderBilligMC"
Det var emnet da det blev startet - derfor har jeg fulgt alle trådene - Jeg
skal nemlig modtage min "bike" engang i denne uge, når der kommer plade på.
Det er ca. 45 år siden jeg sidst har haft en motorcykel - men jeg har
faktisk altid sagt:"Når jeg bliver pensionist, vil jeg igen have en
motorcykel. Somme tider har jeg nok sagt "en Harley".
På Bella centret traf jeg en hurtig beslutning - det blev en 250cm3 kinesisk
kopi af en Virago - fra LIFAN.
Det er noget af et vovet projekt - jeg bor i Odense, jeg henter den i Holbæk
hos en ny importør, som endnu ikke har oprettet et forhandlernet.
Således kan man opføre sig lidt vovet når man bliver "forelsket".

Dermed er ikke sagt, at jeg anbefaler dig noget lignende

Hilsen
Jørgen




"J.C.Kløve" (28-02-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 28-02-05 23:12

J. Jørgensen wrote:
> "Carl Astrup" <eCarlos@esomething.com> skrev i en meddelelse
> news:RVrUd.102161$Vf.3947296@news000.worldonline.dk...
>
[Zip]


> "BegynderBilligMC"
> Det var emnet da det blev startet - derfor har jeg fulgt alle trådene - Jeg
> skal nemlig modtage min "bike" engang i denne uge, når der kommer plade på.
> Det er ca. 45 år siden jeg sidst har haft en motorcykel - men jeg har
> faktisk altid sagt:"Når jeg bliver pensionist, vil jeg igen have en
> motorcykel. Somme tider har jeg nok sagt "en Harley".
> På Bella centret traf jeg en hurtig beslutning - det blev en 250cm3 kinesisk
> kopi af en Virago - fra LIFAN.
> Det er noget af et vovet projekt - jeg bor i Odense, jeg henter den i Holbæk
> hos en ny importør, som endnu ikke har oprettet et forhandlernet.
> Således kan man opføre sig lidt vovet når man bliver "forelsket".
>
> Dermed er ikke sagt, at jeg anbefaler dig noget lignende
>
> Hilsen
> Jørgen
Tillykke og velkommen tilbage flokken

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste