Motor rensning / maling..
Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 16:40

Hejsa Alle

Så er det motorens tur, det er jo ikke rigtigt nemt at komme til i motorens
kanter og kroge, hvordan får man renset og slebet det hele, så jeg kan male
den ?
Og hvad maling har i andre brugt på motoren ??

Mvh
Morten

Fra : Hekto

Dato : 27-02-05 17:42

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> [...]
> så jeg kan male den ?
> Og hvad maling har i andre brugt på motoren ??

Rå mængder af lampeolie, derefter varmt sæbevand og/eller fælgrens.
Jeg har flere gange brugt Hammerite; men fælglak kan vel også gøre det.
(Sølv på blokken, sort på cylindere)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 18:00

> Rå mængder af lampeolie, derefter varmt sæbevand og/eller fælgrens.
> Jeg har flere gange brugt Hammerite; men fælglak kan vel også gøre det.
> (Sølv på blokken, sort på cylindere)

ok dvs bare motorrens, men hvad med slibning af blokken ? den er blevet lidt
iret, og det skal jo af først, kunne jo bruge kautisk soda, men er ikke
meget for at dyppe min motor ned i et vandbad )

Ok, havde også Hammerite i tankerne, men kan det holde ??

Mvh
Morten

Fra : Hekto

Dato : 27-02-05 19:07

> [...]
> soda, men er ikke meget for at dyppe min motor ned i et vandbad )
>
> Ok, havde også Hammerite i tankerne, men kan det holde ??

Hvis du er sikker på t det ikke løber IND nogen steder, kan du jo bruge
en kaustisk sodaopløsning og pensel. Dat kan misfarve; men hvis du
maler er det jo ligemeget.

Hammerite holder da fint på cylindre, topstykker og motorblokke.

Fra : Brassball

Dato : 27-02-05 18:21

Dyp du bare din motor i kaustisk soda, så får du ingen skrammer i år,
kaustisk soda opløser aluminium, og det er der meget af på en mc
motor. ¶;-@

MVH
Kim

BMW100RS

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 18:36

> Dyp du bare din motor i kaustisk soda, så får du ingen skrammer i år,
> kaustisk soda opløser aluminium, og det er der meget af på en mc
> motor. ¶;-@

hehe ja det ved jeg godt, har brugt det på forskellige aludele, det er
perfekt til at rense ir væk med

Mvh
Morten