Vinteraktivitet, hvad har I lavet ved jere~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-02-05 16:28

Hej,

synes det kunne være sjovt at høre hvad folk har lavet ved deres cykler her
i vinterperiode, altså dem der har stået staldet op

Jeg har lavet:

LSL styr, lidt mere fremadlænet stilling
LSL crashpads
PUIG kåbeglas, mørktonet double bubble
Powercommander
Repareret en lille skade på tanken
Cyklen har fået 3x klarlak, hvilket især ser fedt ud på de indfarvede
plasticdele, som ikke har lak på fra fabrikken.
Malerarbejdet er dog udført af en autolakerer, jeg har kun splittet ad og
samlet igen...

Hvad har I fundet på ?

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 16:38

> synes det kunne være sjovt at høre hvad folk har lavet ved deres cykler
her
> i vinterperiode, altså dem der har stået staldet op

Tjaa hehe...

1. Har splittet min GSX400 ad.
2. Købt Honda CB900 tank til den + lavet beslag så den kan sidde på stellet.
3. Købt Honda CB1100 sæde + bagstykke + baglygte + lavet beslag så det kan
sidde på stellet.
4. Købt GS500 cylinder for at få mere power (mangler GS450 topstykke).
5. Købt Yamaha RD350 for/bagdel så den får 3 bremseskiver istedet for 1..
6. Renoveret bremserne.
7. Renset hele elnettet + alle styr kontakter.
8. Købt Cobra rustfri potte til den.
9. Købt SV650 styrkåbe, til den..

Mangler snart kun at male og samle + købe en masse andre dele...

Hehe så jeg får lavet en del..

Mvh
Morten

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 28-02-05 19:07

Juel wrote:

> her

Skiftet ledningsnet
Pakket motor om
Skiftet kobling og kædekit
Renset og ompakket karburatorer
Service
Fået tanken malet
--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : pcman

Dato : 27-02-05 18:15

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> synes det kunne være sjovt at høre hvad folk har lavet ved deres cykler
> her
> i vinterperiode, altså dem der har stået staldet op

Hejsa.

Nu har jeg jo ikke staldet op for vinteren, Men jeg har da alligevel lavet
lidt:

Skiftet gearkasse så jeg nu har bakgear.

Skiftet bagsvinger.

Renoveret bagtøj.

Renoveret et gammelt baghjul.

Skiftet tændrør.

Repareret lyset på sidevognen.

Ellers er det blevet til ca 1000 km vinterkørsel, der har jo ikke rigtig
været sne nok til rigtig at kunne bruge en rigitg Russer MC

Mvh
Jarl
--
Dnepr K-750 med sidevogn fra 1966

Fra : S.G

Dato : 27-02-05 18:19

Skiftet den røde TL´er ud til en Gul
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

:D
Har gjort den røde synsklar :)

Den gule:
Har lige skæftet rotationsdæmper og fjeder bagtil, da det gamle var færdigt!
fandt et brugt sæt med 11000km på bagen til 1000,- tog 1 time at skifte
Skal have öhlins fjedre i forgaflen, moddet luftfilterkassen (Har endelig
findet en der vil gøre det.. Takker mange gange til vedkommende)

S.G
ODense
2 x TL1000S (den ene til salg billigt)

Fra : Knud Dam

Dato : 27-02-05 18:51

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har I fundet på ?
> --
> mvh
>
> Thomas Jensen

Hej Thomas.

Banditten har fået skiftet:

Kronrørslejer
Forhjulslejer
Forgaffelolie
Bremsevædske
Bagsvingerlejer
Kædestyr på bagsvinger
Bremseklodser
Skiver foran
Fordæk
Tændrør

Følgende er adskildt, smurt og renset:

Lejer ved bagerste affjedring
Kalibre
Elstik
Gearskifte og bremsepedal

Renset KN luftfilter og smurt kabler.

Olie og filter blev skiftet og ventiler justeret lige inden opstaldning.

; - )

KD Bandit 600 S '99 - 108.000 km.

Fra : Hekto

Dato : 27-02-05 19:12

Thomas Jensen wrote:

> Hvad har I fundet på ?

Poléret motordæksler.
Fundet de originale Pantah remdæklser frem og poléret dem.
Poléret de originale Pantah ventildæksler.
Der skal laves lidt justeringer på det elektriske
Det originale instrumentbrædt med kontrollamper skal have en
ansigtsløftning.
Kæden skal skiftes da den skal geares med.
Der skal en ny potte på, og laves en 'ikke-larme-potte' af potten fra en
ST4.
Skiftes remme.
Checkes ventiler.
Ny-lakkeret forskærm ville være nice!
..... og hvad er ellers bliver tid til.

Købt en Cagiva Elefant som suplement, og beskæftigelse næste vinter.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-02-05 20:05

Thomas Jensen wrote:
> [...]
> plasticdele, som ikke har lak på fra fabrikken.
> Malerarbejdet er dog udført af en autolakerer, jeg har kun splittet ad og

1) Solgt XJ'eren (og ploven)
2) Købt en SV1000s K3 sølv
2a) underkåbe -sølv -original
2b) hugger -sølv -original
2c) ErMax "undertray" /m blinklys -sølv
2c/a) Bagskærm fjernet
2c/b) Ny nummerpladeholder
2d) devil ovo FP poleret alu potter
2e) koplet nye mærker (tank-kåbe-front-kåbebund-anderøv-forskærm)
2f) 10 Gule dioder til montering i pasager forhvilere som blinklys /ala
Janick
3) Ny regnsæt Tribal fra Hein Gericke
4) Ny Jakke - Textil/læder fra Hein Gericke
5) Nye "smidover" taskesæt fra Louis
6) Pinlock Visir til Hjælp

(Der er egentilg ikke noget at sige til at kontoen er tom??.....)

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-02-05 20:07

J.C.Kløve wrote:

> ... Jakke - Textil/læder fra Hein Gericke
> 5) Nye "smidover" taskesæt fra Louis
> 6) Pinlock Visir til Hjælp
>
> (Der er egentilg ikke noget at sige til at kontoen er tom??.....)

Hjelm selvfølgelig ikke hjælp

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-02-05 08:59

"Thomas Jensen" wrote:

> Hvad har I fundet på ?

Et almindeligt vinterservice med olie- og filterskift, KN-filter monteret,
smøring af kæde, kabler stik osv.

Komplet adskillelse af kåbedele, som alle har været hos autolakker,

Har fået fremstillet og påklistret nye klistermærker med logo til siderne,

Polering af hælplader,

Fremstilling af udstødningsbeslag til min carbon-remus,

Maling af gaffelbro med hammerlak (Hekto's trick med ovnen virker bare!!),

Montering af godkendte mini-blinklys,

"Udhulning" af udstødningen hvor forrørene går sammen i ét. (Der sad en
lyddæmperanordning, som tog meget af lyden og flow'et inden potten. Jeg skar
røret op med en nedstryger, bankede lortet ud, og svejsede det sammen igen.
I samme forbindelse sandblæste og malede jeg førrørene),

Det sidste vinterprojekt, som jeg glæder mig meget til, er at jeg på fredag
skal ned til Mr. Dyno i Førslev og ha' rullet og fintunet geden.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 10:08

> [...]
> her
> i vinterperiode, altså dem der har stået staldet op

Alle dele en tur til maleren ( ikke stellet ) inkl. taske lågene
nyt Bagster sæde
Ny Wilbers bagdæmper ( med hydraulisk fjederforspænding )
nye LSL fodhvilere
en Bodystyle Hugger
et nyt MRA Touring visir
nye styrvægte fra Bent Erik Thomsen http://www.poet.dk/bmt/index.html
og så ellers en general overhaling/rengøring/pudsning/polering/

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-03-05 22:09

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Alle dele en tur til maleren ( ikke stellet ) inkl. taske lågene

Og jeg er godt nok spændt på at se det "live". Det er svært at bedømme
på billederne, men jeg er ikke umiddelbart helt vild med farvevalget

> Ny Wilbers bagdæmper ( med hydraulisk fjederforspænding )

Nice!

> et nyt MRA Touring visir

Sætter du kåben på maskinen igen?

> og så ellers en general overhaling/rengøring/pudsning/polering/

Suk - ville ønske jeg havde et sted at stå med Fazeren. Den har fået lov
til at overvintre udendørs de sidste to vintre

--
Tony
(der i øvrigt ikke syntes Dennis' B1200 var grim i brun)

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 09:54

"Tony Lorentzen" <spam@dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg er godt nok spændt på at se det "live". Det er svært at bedømme på
> billederne, men jeg er ikke umiddelbart helt vild med farvevalget

Hwad !...............kan du lige vaske din mund med håndsæbe !

> Nice!

> Sætter du kåben på maskinen igen?

Kåben har jeg jo haft på hele tiden, men kåbeglasset blev reduseret med ca.
15 cm, for at holde hastigheden lidt nede !, det hjalp faktisk også, men det
var så lidt irreterende når man skulle til TPT - Swedisk Bike meet - samt en
Weekend tur til Øland, da var det lidt træls at der ikke var så meget læ,
ja -ja man er jo ikke 42 længre, vel

> Suk - ville ønske jeg havde et sted at stå med Fazeren. Den har fået lov
> til at overvintre udendørs de sidste to vintre

Jeps, jeg glæder mig også til næste vinter !!, der skulle min garage meget
gerne være færdig, finansministeren + kommunen har givet tilladelse til at
opføre en 48 m² stor garage/skrueskur på matriklen

> Tony
> (der i øvrigt ikke syntes Dennis' B1200 var grim i brun)
> Fazer 1000 o>'o

Og det siger du først _nu_, hvor jeg har malet den om !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-03-05 10:43

Thomas Jensen wrote:

> Hvad har I fundet på ?

Mine store planer er blevet skåret ned til plastreparationer og ny lak -
der er ingen grund til at ændre det perfekte Billeder i profil
(selvfølgelig). Nogen der har set foråret?

--
vh
Torben - http://www.dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Ole Hansen

Dato : 01-03-05 11:12

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> der er ingen grund til at ændre det perfekte Billeder i profil
> (selvfølgelig). Nogen der har set foråret?

Mjah.. Jeg så det komme ræsende forbi i søndags.. Jeg forsøgte at
fange det, men når hvor jeg kigger ud af vinduet, kan jeg godt se, det
gik helt galt.. Sne? SNE? Det er 1. Marts - jeg vil køre motorcykel!
:)

> Torben - http://www.dfmc.dk/default.asp?id=425

--
Ole Hansen

Fra : Rune Romdal

Dato : 01-03-05 11:13

> Hvad har I fundet på ?

Det eneste denne vinter:
Min Bandit600 har fået en bagfælg fra en Bandit1200
--
Venlig hilsen Rune
www.Bandit600RR.dk