Nyhedsgruppe træf
Fra : Thomas Makro

Dato : 27-02-05 14:29

Kunne du tænke dig at møde de andre nyhedsgruppe deltagere?

Et medlem har overvejet at arrangere et NG-træf, men vil først finde
ud af, om der overhovedet er interesse for at deltage i et sådant
træf. Derfor har vi oprettet en afstemning om dette, på www.DMCN.dk,
hvor I alle sammen meget gerne må tilkendegive jeres holdninger.

Og så det sædvanlige bla bla til almen orientering for nye personer på
denne nyhedsgruppe:
Denne nyhedsgruppes officielle hjemmeside er Dansk MC Net,
www.dmcn.dk, som laves af frivillige deltagere på denne nyhedsgruppe.
Ja, jeg er en af de frivillige, der har været med som frivillig
deltager på holdet, i små 5 år efterhånden.
Er du en af dem der har lyst til at deltage i det frivillige arbejde,
så smid en mail. Man kan deltage på mange måder, enten som redaktør,
eller som f.eks. FAQ-redaktør. Har du blot et par gode ideer, men
ingen evner eller lyst til at lave dynamiske hjemmesider, er du
naturligvis også velkommen til at komme med disse, i en mail, via
denne side: http://www.dmcn.dk/?/global/sendmailForm.asp.
Og så er alle jo yderst velkomne til at anmelde produkter,
forhandlere, osv.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : m.grewy

Dato : 27-02-05 18:52

"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> træf. Derfor har vi oprettet en afstemning om dette, på www.DMCN.dk,
> hvor I alle sammen meget gerne må tilkendegive jeres holdninger.

Det har været prøvet før hos mc-chaufførerne i fredericia.
Så længe man kun snakker om det herinde er folk med på den, men når man
først skal mødes.
Så bakker folk ud og der kommer ikke særlig mange.
Men jes kommer næsten altid, især hvis det er til jul og der er snaps :)
Men jeg har da efterhånden mødt en del herfra rundt omkring.

Michael

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-02-05 19:46

m.grewy wrote:

> Det har været prøvet før hos mc-chaufførerne i fredericia.
> Så længe man kun snakker om det herinde er folk med på den, men når man
> først skal mødes.
> Så bakker folk ud og der kommer ikke særlig mange.

Forrige år hvor vi arrangerede en tur til Fredericia var der da ret
mange her fra nyhedsgruppen, der dukkede op?! Armand havde ellers luftet
sine fordomme overfor konceptet og skyldt skylden på bæltet, men
alligevel var vi da en del der trodsede danmarks dyreste 14 km. motorvej
og dukkede op til et par hyggelige dage i jylland.

For mig at se handler det om at arrangere turen ordentligt (dvs. at der
er nogle, der er ankermænd på idéen) og at man derefter sørger for at
folk forpligter sig til en holde aftalen. F.eks. nytter det ikke noget
at annoncere om et "minitræf" 3 måneder forinden for så har folk glemt
det og lavet andre planer i mellemtiden. Dernæst er det (efter min
mening) en god idé at man decideret laver en offentlig
"tilmeldings-liste" så folk kan se hvem der kommer og derved forpligter
sig i gruppen til at komme - og gerne med en form for økonomisk
forpligtelse oveni (á 100-200 kr.) så arrangøren ikke står tilbage med
ærgerlige udgifter og en dårlig smag i munden.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Thomas Makro

Dato : 27-02-05 22:55

On Sun, 27 Feb 2005 19:46:23 +0100, Tony Lorentzen <spam@dfmc.dk>
wrote:

>For mig at se handler det om at arrangere turen ordentligt (dvs. at der
>er nogle, der er ankermænd på idéen) og at man derefter sørger for at
>folk forpligter sig til en holde aftalen.
<snip>
Det var en betragtning jeg kun kan være enig i, men vi skal huske på,
at det afhænger af, hvor meget energi/tid arrangøren vil bruge på
arrangementet.

Fra : Moller

Dato : 28-02-05 16:28

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> forpligtelse oveni (á 100-200 kr.) så arrangøren ikke står tilbage med
> ærgerlige udgifter og en dårlig smag i munden.

   Præcis den ordnings metode som PMC har benyttet for deres støre
fællesting, det sidste års tid. Dette har virket rigtig godt, og har
betydet at langt flere er kommet med på turene hvor der var tilmelding
end de løse ture.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-02-05 21:31

Moller wrote:

> [...]
> fællesting, det sidste års tid. Dette har virket rigtig godt, og har
> betydet at langt flere er kommet med på turene hvor der var tilmelding

Akkurat. Og applaus for det herfra!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 21:45

> [...]
> forpligtelse oveni (á 100-200 kr.) så arrangøren ikke står tilbage med
> ærgerlige udgifter og en dårlig smag i munden.

Lyder som en rigtig god ide

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 27-02-05 20:38

m.grewy wrote:
> [...]
>>

> Det har været prøvet før hos mc-chaufførerne i fredericia.
> Så længe man kun snakker om det herinde er folk med på den, men når man

Jeg tror at en stro del af flokken herinde hører hjemme på Djævleøen og
forventer at sådanne arrangemanter afholdes lige rundt om hjørnet, og
det er det der ikke har gjort Fredericia-festerne til kæmpe succes'er.

Jeg stillede et skruekursus på benene på længere tids gentagne
efterlysnnger af kvinde; begynder; vedligeholdelses og hardcore -kurser
her på gruppen, men kunne med 2 måneders indkaldelse end ikke afholde ét
enkelt med blandet klientel - Et par år efter er Kantana's skruekurser
blevet en hel anden succes
Sjællændere ér bæltskrækkere :-|

--
Armand.

Fra : Sune

Dato : 27-02-05 21:40

[klip]
> [...]
> her på gruppen, men kunne med 2 måneders indkaldelse end ikke afholde ét
> enkelt med blandet klientel - Et par år efter er Kantana's skruekurser

Hm, gad vide hvor mange jyder/fynboer, der kommer til Kantanas skruekurser

vh Sune
som har været over broerne på mc flere gange.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-02-05 14:58

"m.grewy" <michaelgrewy@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Men jes kommer næsten altid, især hvis det er til jul og der er
> snaps :) Men jeg har da efterhånden mødt en del herfra rundt
> omkring.

Hep hey Selvom jeg ikke lige var med sidste j-dag :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : m.grewy

Dato : 01-03-05 00:09

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in message

> Hep hey Selvom jeg ikke lige var med sidste j-dag :-/
> --
Nå ja jeg syntes nok at der havde manglet noget dagen efter for ondt i
hovedet havde jeg, så det var ikke det :)
JA JA men jeg sagde jo også kun næsten hver gang :)

Michael

Fra : kc

Dato : 01-03-05 08:29

"m.grewy" <michaelgrewy@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

..

> Det har været prøvet før
>
> Michael
____________________________

Jaee hvis alle siger som dig så kommer vi ikke videre, og fordi det har
været prøvet før, hvorfor skal man måske ikke prøve en gang til?

Hvis man har haft nået dårligt sex, hopper vi da på igen og håber det går
bedre denne gang ( :--)))

mvh kc

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-02-05 22:46

Thomas Makro wrote:

> [...]
> træf. Derfor har vi oprettet en afstemning om dette, på www.DMCN.dk,
> hvor I alle sammen meget gerne må tilkendegive jeres holdninger.

Nu må jeg vel hellere blande mig, al den stund at det var mig der stak
snuden frem

Det ville, syntes jeg, være lidt fedt at kunne mødes og se de mange
skribenter der er her i nyhedsgruppen.

Jeg har mødt flere til træf og lignende, og det at kunne sætte ansigt på
de andre, og have delt lidt humle eller saftevand sammen, er - tror jeg
- med til at fremme den gode og fine tone der er i denne nyhedsgruppe,
og som er med til at gøre den til det uvurderlige skatkammer det er af
gode råd og hyggelige drillerier.

Nu er jeg jo ikke dreven Træf-arrangør (har aldrig gjort noget er bare
ligner)

Så det store 3500 deltagere 5 orkestre, strip og hvad ved jeg, er nok
lige uden for det mulige og realistiske.

Jeg ser et par muligheder.

1) Der laves en aftale med campen på djursland (eller tilsvarende
campingplads)

2) Vi finder et passende træf og "crasher" det

3) Vi går sammen et par stykker og finder et sted vi kan være og via
lokale forbindelser stables noget mad og drikke på benene.

I skrivende stund sjusser jeg mig frem til ca 20-25 potentielle
daltagere, kan vi snige det op på dobbelte e det vel ved at være
interessant.

Kom med nogle indlæg, ønsker og kommentarer, og hvis det begynder at
ligne noget også gerne andre der kunne tænke sig at hjælpe.

Det jeg efterlyser er _ikke_ intensioner, men reelle meninger og tilsagn
- Jeg har i forvejen en kalender der er booket til bristepunktet,
så hvis jeg alligevel spilder min tid er der mange andre fritids
arrangementer der kræver min opmærksomhed.

Nå ja når vi nu er ved "se andre MC'ister"

OT - - - - OT

Vi er en 3-5 stykker det tager på D'nTourstop i Holland i bededagene.
Er der nogen der vil med/følges så er her en overordnet "rejseplan"

Torsdag d 21. APR

Vi kører fra Aalborg (ingen tid angivet)
kl 18. - afgang fra Hein Gericke i Handewitt (Flensburg)
til Biker - Motel
Motel kun for motorcyklister beliggende i Nordtyskland øst for byen
Leer, mellem Bremen og Gronningen (Holland) ikke langt fra grænsen
Adresse: Hauptstr.717, 26689 Apen-Holtgast,

Fredag d 22 APR

Afgang mod Holland
forventet ankomst til D'n Toerstop
D'n Toerstop ejes nu af et Hollandsk par, som selv er aktive
motorcyklister.D'nTourstop ligger ved Melderslo nord for Venlo.

Søndag 24 morgen afgang til DK nonstop (Express)

Formål? God tur og D'nToerstop's værtinde har vist fødselsdag eller
sådan noget,

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-02-05 09:35

Hej

Det blev prøvet for et par år siden, på Touring Campen. Vi var vist hele 4
der dukkede op....
Men kommer da gerne igen...

Vi har også forsøgt at holde noget i forbindelse med vores træf. Tror der
var en 5-8 stykker det ene år.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : dots

Dato : 28-02-05 15:57

Thomas Makro wrote:

> Kunne du tænke dig at møde de andre nyhedsgruppe deltagere?

Nys hjemkommet fra weekendens Trangia Tiårs Træf med DORMCK. Fællestur i
sne, på is, nowhereland mellem væltede træer i noget der engang var skov,
bålmad og teltcamp i 10-12 graders kulde

Læste et sted at mange fra NG kommer fra Djævleøen.
Jeg har pænt stort lokale, bålplads og off-roadbane i baghaven, som jeg
gerne vil stille til rådighed for NG folket, hvis det har nogen interesse.
Det er vel osse på tide at vi herovre får se, om det mon er jyderne der
har bæltskræk

dots
Honda CRM125R + XR250R + CR125R
Jawa 350 med sidevogn

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-02-05 16:05

dots wrote:

> [...]
> Det er vel osse på tide at vi herovre får se, om det mon er jyderne der

Ok
Lad os lave en plan....

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : dots

Dato : 28-02-05 18:41

J.C.Kløve wrote:

> Ok
> Lad os lave en plan....

Den er jeg med på

dots
Dansk Off-Road MC Klub

Fra : kc

Dato : 01-03-05 08:55

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas Makro wrote:
> Læste et sted at mange fra NG kommer fra Djævleøen.

Djævleøen????

Hvad mener du??

mvh kc

Fra : dots

Dato : 01-03-05 14:07

kc wrote:

> Djævleøen????

> Hvad mener du??

> mvh kc

Sjælland sg, det kalder man jo den ø hvor jeg bor, ihvertfald i de mc
kredse hvor jeg mest opholder mig

dots
Dansk Off-Road MC Klub

Fra : kc

Dato : 01-03-05 17:27

--------
> Sjælland sg, det kalder man jo den ø hvor jeg bor, ihvertfald i de mc
> kredse hvor jeg mest opholder mig

> dots
---------
Måske på grund af dig? ()

Mv kc

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 01-03-05 19:35

dots <dots@tdcadsl.dk> wrote:

> Sjælland sg, det kalder man jo den ø hvor jeg bor, ihvertfald i de mc
> kredse hvor jeg mest opholder mig
>
> dots
> Dansk Off-Road MC Klub

Troede kun det var Amager, man kaldte djævleøen!?

--
Kenneth Olsen

Fra : Squish

Dato : 01-03-05 22:56

Kenneth Olsen wrote:

> Troede kun det var Amager, man kaldte djævleøen!?

Har jeg aldrig hørt før, men "Københavns losseplads", "Køkkenhaven"
eller sågar "Lorteøen"! Kært barn har mange navne..

--
Squish (eksil-amagerkaner)
VFR750F

Fra : dots

Dato : 02-03-05 10:53

dots wrote:

> Læste et sted at mange fra NG kommer fra Djævleøen.
> Jeg har pænt stort lokale, bålplads og off-roadbane i baghaven, som jeg
> gerne vil stille til rådighed for NG folket, hvis det har nogen interesse.

Billeder fra baghaven mm. kan ses her:
http://www.tenere.dk/galleri/Generalforsamling/GF2004/index.htm

dots

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 02-03-05 14:33

dots@tdcadsl.dk (dots) wrote:

>Billeder fra baghaven mm. kan ses her:
>http://www.tenere.dk/galleri/Generalforsamling/GF2004/index.htm

Excelent!

Hvornår var det vi skulle komme?

--
mvh Kåre

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 28-02-05 16:23

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote:

> Kunne du tænke dig at møde de andre nyhedsgruppe deltagere?

Kort svar: yep

Hvorn' det kan gøres vil jeg lige holde øje med i gruppen

--
Anna M. Andersen

AIM/Ichat account: Anna.Andersen
http://homepage.mac.com/anna.andersen