Dæk??
Fra : Ronni Jensen

Dato : 25-02-05 13:28

Hejsa..

Jeg har I øjeblikket GSX'en til vinteropbevaring, og skal i samme omgang
have skiftet fordæk, inden vi snart skal ud og nyde naturen igen.

Hidtil har jeg kørt med Metzeler på både for og bag, men jeg talte lige
med værkstedet idag, som har tænkt sig at smide et Continental Contiforce
på foran. Det er vist sådan et her:

http://makeashorterlink.com/?T2A735E8A

...og så blev jeg lidt bekymret. Jeg har kun kørt MC 1 sæson, og er
tidligere blevet fortalt, at man altid skal sørge for at køre med samme
mærke på begge dæk. Har det noget på sig, eller er det fint nok de smider
sådan et Continental på?

De sagde det sker idag, så jeg vil meget gerne have lidt input så jeg evt
kan nå at stoppe dem i tide hehe

På forhånd tak!

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : S.G

Dato : 25-02-05 13:35

Hvorfor ikke bare bestille et nyt fordæk pirelli evo, og et matchende bagdæk
pirelli gts leveret til 1500.-(reifenversand, 2 dages levering)? Så er du
ovre dine bekymringer mht mærker. Prisen er samem jo og du får 2 nye dæk! en
ontering vil koster omkring 250,-

Normalt vil det klart være bedst med samem mærke og model, da profilen så er
ens på begge dæk.
Sørg forresten for at dit fordæk er det blødest du kan få til gadebrug! Man
skal ikke gå på kompromis med fordækket. Der er desuden masser af km i et
blødt fordæk. Det har ikke samme slid som bagdæk

Fra : Ronni Jensen

Dato : 25-02-05 13:39

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> wrote in

> [...]
> gadebrug! Man skal ikke gå på kompromis med fordækket. Der er desuden
> masser af km i et blødt fordæk. Det har ikke samme slid som bagdæk

Det Metzeler bagdæk jeg har på, er ikke slidt endnu, derfor vil jeg helst
ikke skifte det i samme omgang.. det ser jeg lidt som spild af penge :-/

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Moller

Dato : 25-02-05 14:34

Ronni Jensen wrote:

> Det Metzeler bagdæk jeg har på, er ikke slidt endnu, derfor vil jeg helst
> ikke skifte det i samme omgang.. det ser jeg lidt som spild af penge :-/

   Så smide det tilhørende Metzler på foran, og kør videre... eller gem
dit nuværende dæk til TPT, så er der noget at lave koger med ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : S.G

Dato : 25-02-05 17:25

så smid et meget blødt metzeler fordæk på.
Hvis det er Z serien du har bagpå, så hold dig til Z serien foran osse!

Fra : Armand

Dato : 25-02-05 16:52

S.G wrote:
> [...]
> ovre dine bekymringer mht mærker. Prisen er samem jo og du får 2 nye dæk! en

Apropos:
M&P har dæk-tilbud á ca. 130£ parret lige for tiden!

--
Armand.