Forsikring (igen)
Fra : Jens Olsen

Dato : 24-02-05 21:11

Jeg har netop skiftet min XJ900 ud med en FJR1300. Jeg har bare det problem
at mit forsikringsselskab (Bauta) ikke vil forsikre den nye mc. De siger den
er for dyr.
Jeg har derfor kigget rundt på nettet samt kontaktet flere selskaber. Rent
bortset fra at priserne er horrible, så er problemet at selskaberne enten
ikke vil forsikre mc'er i den prisklasse (f.eks. GF og Fair) eller også er
selvrisikoen ved tyveri på 20 %, hvilket for en FJR udgør 55.000 kr., som
jeg vil være meget ked af at komme af med.

Mit spørgsmål er derfor. Er der nogen der kender et forsikringsselskab, der
vil forsikre en FJR1300 uden at tage 20 % i selvrisiko ved tyveri? Det må
også gerne være til en pris der er til at betale. Og helst også uden GPS
alarm.

Da jeg ved alderen ofte har betydning, må jeg hellere fortælle at jeg er 51
år.

--
Jens
FJR1300A

Fra : Brian Laursen

Dato : 24-02-05 21:18

Jens Olsen wrote:
> [...]
> at betale. Og helst også uden GPS alarm.
>
> Da jeg ved alderen ofte har betydning, må jeg hellere fortælle at jeg

Gl.skanderborg. Dækker dog kun østjylland!!!!

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Jens Olsen

Dato : 24-02-05 21:32

"Brian Laursen" <cbr1100xxblackbird_2004@hotmail.com> wrote in message

> Gl.skanderborg. Dækker dog kun østjylland!!!!

Geografisk passer det fint. Jeg bor i Århus. Jeg har være inde på deres
hjemmeside. I produktoversigten er der knallertforsikring og sågar
Vespaforsikring, men ingen motorcykelforsikring. Er du sikker på de tegner
mc forsikringer? Har du f.eks. selv forsikret der?

--
Jens
FJR1300A

Fra : HKS

Dato : 25-02-05 07:19

Jens Olsen wrote

> [...]
> Vespaforsikring, men ingen motorcykelforsikring. Er du sikker på de tegner
> mc forsikringer? Har du f.eks. selv forsikret der?

Det bedste er jo nok som altid at ringe til dem, det er svært at beregne en
pris med alle de små detaljer på en hjemmeside.

TRYG tegner osse MC forsikringer, men det kan man heller ikke se udfra deres
hjemmeside.

Kan evt osse høre TRYG mht forsikring. Der kan du blive elite hvis du er
over 30, og har kørt de sidste 5 år skadesfrit. Dog tror jeg de har 20% ved
tyveri osse.

Fra : Jens Olsen

Dato : 25-02-05 19:34

"HKS" <not@likely.com> wrote in message

> [...]
>
> Kan evt osse høre TRYG mht forsikring. Der kan du blive elite hvis du er
> over 30, og har kørt de sidste 5 år skadesfrit. Dog tror jeg de har 20%

Tryg har 20% reglen.

--
Jens
FJR1300A

Fra : Brian Laursen

Dato : 25-02-05 09:53

Jens Olsen wrote:
> [...]
> sågar Vespaforsikring, men ingen motorcykelforsikring. Er du sikker
> på de tegner mc forsikringer? Har du f.eks. selv forsikret der?

Jebs. Gi dem et ring

Fra : Jens Olsen

Dato : 25-02-05 20:05

> Jebs. Gi dem et ring

Jeg har via deres hjemmeside bedt om et tilbud.

--
Jens
FJR1300A

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 25-02-05 11:25

"Gl.skanderborg. Dækker dog kun østjylland"

Og kræver medlemsskab af klub/forening... Her kan jeg jo lige nævne Galten
MC og Raptor MC i flæng Og det tror jeg stadig de kræver :-/

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Torben

Dato : 25-02-05 11:54

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Gl.skanderborg. Dækker dog kun østjylland"
>
> Og kræver medlemsskab af klub/forening... Her kan jeg jo lige nævne Galten
> MC og Raptor MC i flæng Og det tror jeg stadig de kræver :-/
>
> Prøv at ringe til Niels Hald
Tlf 97473900
Der kan du få cyklen forsikret gennem Thisted amt forsikring, og der er ikke
20% i selvrissiko ved tyveri.
Men man skal være over 40 år, så det skulle ikke være noget problem -:))

Fra : Jens Olsen

Dato : 25-02-05 20:13

"Torben" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> 20% i selvrissiko ved tyveri.
> Men man skal være over 40 år, så det skulle ikke være noget problem -:))

Jeg har faktisk indhentet tilbud fra Niels Hald. Se nedenstående svar:

Tak for din henvendelse - desværre må jeg meddele, at med mindre der følger
en pæn forsikringvolumen med - ikke blot private forsikringer, kan vi
desværre ikke tilbyde forsikring af din MC - vi hører iøvrigt gerne nærmere.

Med venlig hilsen
FORSIKRINGSAGENTURET
Niels Hald
Tlf. 97 47 39 00

--
Jens
FJR1300A

Fra : Brian Laursen

Dato : 27-02-05 13:44

Henrik Nielsen wrote:
> "Gl.skanderborg. Dækker dog kun østjylland"
>
> Og kræver medlemsskab af klub/forening... Her kan jeg jo lige nævne
> Galten MC og Raptor MC i flæng Og det tror jeg stadig de kræver
> :-/

Galten MC ønsker ikke medlemmer baseret på mc forsikringer! Så går hele
ídéen af, at køre i klub!

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-02-05 20:43

"Galten MC ønsker ikke medlemmer baseret på mc forsikringer"

Fuldstændig enig. Samme hos os. Derfor reklamere vi heller ikke med aftalen
(og det har jeg jo så netop gjort alligevel). Men det er noget af det første
som bliver der spurgt om når man ringer til dem alligevel. Jeg kender da til
et par eksempler, hvor de ikke kunne få forsikret fordi de ikke var medlem
af nogen af klubberne.
Og faktisk var der en som påstod han var medlem hos os. Senere ringede
selskabet til mig og bad om opdateret medlemsliste, og da han ikke stod på
listen, trak de tilbuddet tilbage. Så det var bare for at spare Gl.
Skanderborg for en telefonstorm.
Mener det var Niels Hald der for nogle år siden pludselig blev kimet ned
efter man havde skrevet bl.a. her i NG, om hans billige forsikringer. Det
betød bare at han vist indførte strengere krav til bopæl og alder, da han
ikke magtede alle de tilbud.... Men hæng mig ikke op på om det var ham, men
det var en eller anden lille lokal mægler, men det er vist også snart en 4-5
år siden. Så mon ikke han er kommet over det.

Men sådanne aftaler stille jo også krav til klubben, og er vel egentlig fair
nok.

Men mange andre klubber har vel også diverse aftaler rundt om i landet. Men
det undre mig dog stadig at MCTC ikke kan lave bedre aftaler, med så mange
medlemmer i ryggen.

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 25-02-05 14:05

Hej Henrik!

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> writes:
> "Gl.skanderborg. Dækker dog kun østjylland"
>
> Og kræver medlemsskab af klub/forening... Her kan jeg jo lige nævne Galten
> MC og Raptor MC i flæng Og det tror jeg stadig de kræver :-/

Bare nævn den oplagte også: Skanderborg MC Klub.

Om de kræver medlemsskab ved jeg ikke, men jeg mener at den aftale vi
har haft med dem er ophørt, men folk får dog rimelige priser alligevel
såvidt jeg har hørt! Skal selv til at skifte, og regner med at høre om
et "godt tilbud" fra dem...

--
Jesper - kasserer i Skanderborg MC
http://www.veloce.dk

Fra : kenneth Sørensen

Dato : 26-02-05 12:02

"Jens Olsen" <jo@dummy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problem
> at mit forsikringsselskab (Bauta) ikke vil forsikre den nye mc. De siger
- snip -
> --
> Jens
> FJR1300A

Prøv igen, denne gang tilbyd at udbygge dit engagement med husforsikring,
indbo etc. ..så kan det lade sig gøre.

mvh
Kenneth

Fra : Jens Olsen

Dato : 26-02-05 15:31

"kenneth Sørensen" <IngenSpamkrumling2@hotmail.com> wrote in message

> Prøv igen, denne gang tilbyd at udbygge dit engagement med husforsikring,
> indbo etc. ..så kan det lade sig gøre.

Jeg har faktisk alle mine forsikringer der i forvejen (indbo, hus, bil og
ulykkesforsikring).

--
Jens
FJR1300A

Fra : Armand

Dato : 27-02-05 02:09

Jens Olsen wrote:

> Jeg har faktisk alle mine forsikringer der i forvejen (indbo, hus, bil og
> ulykkesforsikring).

Så fortjemer de sq også at du pakker dine sydfrugter hvis/når du finder
et selskab der gider forsikre dine sager (=også Yamaha'en) :-|

--
Armand.

Fra : Jens Olsen

Dato : 27-02-05 14:10

> Så fortjemer de sq også at du pakker dine sydfrugter hvis/når du finder
> et selskab der gider forsikre dine sager (=også Yamaha'en) :-|

Det har du ret i.

Desværre har jeg stadig ikke fundet en forsikring, der ikke har både 20 %
reglen og krav om GPS alarm. Men jeg leder stadig videre.
Da jeg handlede havde jeg ingen anelse om, at jeg ville rende ind i alle de
forsikringsbesværligheder. Ellers tror jeg sgu jeg havde beholdt min gamle
XJ900 Diversion.

--
Jens
FJR1300A

Fra : Jo

Dato : 27-02-05 14:17

> Jeg har faktisk alle mine forsikringer der i forvejen (indbo, hus, bil og
> [...]

Har du overvejet at undlade at kaskoforsikre dyret og så lægge de penge, som
du ellers skulle betale for at have den forsikret under "normale" vilkår,
tilside? Om 10 år kan du så forhåbentlig glæde dig over det store beløb der
står på din konto. Det kræver en smule hår på bollerne i starten, men man
vænner sig til selv at stå til ansvar for sine egne og andres handlinger.

Jeg er sikker på, at du ikke er den type og ikke tilhører den aldersgruppe,
som selskaberne har de største tab på. Derfor er risikoen for skader sikkert
også mindre en "gennemsnittet" og det vil måske kunne betale sig for dig
selv at stå for "forsikringen", på trods af rabatter for skadefri kørsel og
høj levealder.
Supplér evt. med et par ABUS Granit Extreme Plus 59 sikkerhedslåse til at
have med i sidetasken, og lås cyklen fast med dem når du parkerer.
Jeg har levet sådan i mange år og sparet en masse penge.

- og så lige en sidebemærkning: Hvis du ikke ligefrem længes efter at få
200-300 gratis spammails om dagen, skal du måske gøre et eller andet ved din
e-mailadresse, som f.eks. at indsætte SLETDETTE efter jo (klik på
"Funktioner" og "Konti" og "Egenskaber" i den øvetste menulinie) så din
e-mailadresse for "mailscannere" fremstår således joSLETDETTE@dummy.dk
medmindre selvfølgelig at dummy.dk i forvejen er fake

Jo.

Fra : Jens Olsen

Dato : 27-02-05 14:36

"Jo" <virkerikke@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> også mindre en "gennemsnittet" og det vil måske kunne betale sig for dig
> selv at stå for "forsikringen", på trods af rabatter for skadefri kørsel

Det der bekymrer mig mest er tyveri. Selv om den til daglig er låst inde i
en garage, er det jo ikke nogen 100 % garanti mod tyveri. Desuden tager jeg
også på ferie med mc'en. Det vil genere mig voldsomt at tabe 1/4 million på
grund af en eller anden dum tyveknægt.

> [...]
> e-mailadresse, som f.eks. at indsætte SLETDETTE efter jo (klik på
> "Funktioner" og "Konti" og "Egenskaber" i den øvetste menulinie) så din

Netop for at undgå spam bruger jeg en fake e-mailadresse, og prøver at vise
dette ved at bruge ordet dummy. Jeg ved at de bedste "adresse høstere" kan
sættes til automatisk at fjerne ord som f.eks. sletdette, remove osv.

--
Jens
FJR1300A

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-02-05 16:59

"Jens Olsen" <jo@dummy.dk> writes:

> [...]
> dette ved at bruge ordet dummy. Jeg ved at de bedste "adresse høstere" kan
> sættes til automatisk at fjerne ord som f.eks. sletdette, remove osv.

Men synes du så ikke det er synd for ejeren at dummy.dk at han skal
have alt dit spam?

Næh, læs RFC 2606 (som siger at du kan bruge .invalid som TLD, hvis du
absolut vil lave defekte mailadresser i strid med RFC 1036) eller få
dig en adresse hos mig ved at læse lidt på
<http://nospam.dkfritidmotorcykel.dk/>.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-02-05 21:24

"Jens Olsen" <jo@invalid.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote...

> Jeg forventede nu ikke at der var nogen der havde købt domænet dummy.dk. Men
> nu har jeg naturligvis rettet det til invalid. Tak for informationen.

Så nu er det den stakkel der ejer invalid.dk der får dit spam

Det er desværre ikke meget bedre.

Forholdt det sig endelig således at der ikke var nogen der havde købt
dummy.dk, hvordan ville du så sikre dig at der ikke var en der købte
det i morgen?

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jens Olsen

Dato : 02-04-05 20:42

Tak til alle for de mange gode råd. Jeg har nu fået tegnet en forsikring på
min nye FJR1300A. Og jeg havde god gavn af rådene.

--
Jens
FJR1300A