MC Bella
Fra : Johnny

Dato : 24-02-05 18:01

Henne ved supermotard-showet var der en stand med kørelærer organisationen.
De udleverede bl.a. en lille slip med 10 gode råd om valg af køreskole.

Er der nogen der ligger inde med de 10 gode råd ?

hilsen
Johnny

www.kritikken.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 24-02-05 18:08

Johnny wrote:

> Henne ved supermotard-showet var der en stand med kørelærer organisationen.
> De udleverede bl.a. en lille slip med 10 gode råd om valg af køreskole.
>
> Er der nogen der ligger inde med de 10 gode råd ?

Da jeg tog kørekortet sidste år tænkte jeg over følgende inden jeg
valgte køreskole:

1. Jeg startede med at ringe til den kørelærer jeg tog kørekort til
personbil hos for nogle år siden, for at høre hvem han kunne anbefale.

2. Derefter ringede jeg til kørelæreren jeg var blevet anbefalet, for at
høre lidt om hvordan det foregik, hvor mange der var på holdet, hvad man
kom til at køre på, og sidst men absolut ikke mindst, hvad der var af
sikkerhedsudstyr man kunne låne og køre med (Der var
jakke,bukser,rygskjold,handsker og hjelm, jeg købte så selv et par
støvler så jeg var pakket godt ind)

3. Forhørte mig lidt omkring om der var nogen der kendte vedkommende,
eller nogen der havde taget kørekort der, og som kunne anbefale ham.

4. Sammenlignede priser, og kom frem til at han nok var de 500 kroner
han var dyrere end de billigste værd.

Ringede til et par andre køreskoler for at høre hvad de kunne tilbyde af
priser, udstyr og hold.

5. Ringede til kørelæreren og tilmeldte mig

Behøver jeg at sige at jeg var yderst tilfreds med undervisningen og
bestod uden problemer?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-02-05 01:12

"Johnny" <fake@to.prevent.spam> wrote in message

> [...]
> De udleverede bl.a. en lille slip med 10 gode råd om valg af køreskole.
>
> Er der nogen der ligger inde med de 10 gode råd ?

*****

Ti gode råd:

1: Sørg altid for at få en skriftlig aftale.

2: Få altid en kvittering på alt hvad du betaler.

3: Hvis du køber en "pakke", hvad indeholder den, hvor mange kørelektioner
på vej, etc.

4: Hvis du bliver lovet beståelsesgaranti, betyder det at annoncøren påtager
sig den økonomiske risiko ved prøverne.

5: Hvis du bliver tilbudt noget gratis, må kørelæreren ikke senere opkræve
nogen betaling.

6: Hvor lang tid er køreskolens lektioner - normalt er de på 45 minutter.

7: Vælg en køreskole som andre kan anbefale.

8: Vælg en kørelærer der er medlem af Dansk Kørelærer Union.

9: Hvis din kørelærer oplyser at han er medlem af Dansk Kørelærer Union, kan
du tjekke på www.korekort.dk om det passer.

10: Find hjælp til at vælge din kørelærer på www.dku.dk.

*****

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
www.welles.dk

Fra : Johnny

Dato : 25-02-05 16:11

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 8: Vælg en kørelærer der er medlem af Dansk Kørelærer Union.
>
> 9: Hvis din kørelærer oplyser at han er medlem af Dansk Kørelærer Union,

Thx Mate