Beklædning
Fra : Torsten Frank

Dato : 24-02-05 12:06

Hej motorcykelister,

Jeg over at købe flg. tilbud - Er det fornuftigt ? (Jeg er ny indenfor
motorcykelverden og håber at kunne slippe for at gøre mig for mange
dyrt-købte erfaringer)

Se evt. http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=240 for mere
info...

Venligst,
Torsten

Fra : KT

Dato : 24-02-05 12:16

"Torsten Frank" <tf@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg over at købe flg. tilbud - Er det fornuftigt ? (Jeg er ny indenfor
> motorcykelverden og håber at kunne slippe for at gøre mig for mange

Jeg ved ikke om prisen ok, men jeg kan sige at mærket Rukka er et meget
velanset mærke.
(Måske den mest respekterede fabrikant af ikke-lædertøj til mc ?)

Mvh Kim

Fra : anders majland

Dato : 24-02-05 13:23

> Jeg ved ikke om prisen ok, men jeg kan sige at mærket Rukka er et meget
> velanset mærke.

Hvis jakken passer dig er der ikke så meget at betænke sig på - det er en
rigtigt god jakke

Mhs til prisen så sammenlign med hvad du kan få en ny til som resttilbud fra
f.eks www.touring.se eller www.louis.de Det ligner en R-tech (som jeg har).

Der er 5års garanti på jakken så sørg for at få kviteringen med. Jeg har
fået skiftet alle trykknapperne i min fordi de skar sig ind i stoffet. Så
sørg for at checke stoffet omkring dem - og sørg for at smøre tryklåsene så
du ikke hiver for hårdt i dem. Jeg bruger en daytona lynlås fedt.

Min jakke er fra oktober 2001 og det var da en udgående model - dengang gav
jeg ~3800 svenske kroner. 3 måneder senere kom den på tilbud herhjemme til
4500dkr

Btw så fik jeg byttet mine rukka bukser da de efter 4år og over 50000km var
blevet utætte i skridtet. De havde enda en skade på det ene ben fra et styrt

Så ja Rukka er hundedyrt men min jakke er nu 4,5 år gammel og fejler intet
(efter skift af tryklåsene). Jeg har i runde tal kørt 60000km med. Dvs en
udgift på godt 5øre/km. Sammenhold lige det med øvrige udgifter på at have
en mc og det forsvinder helt ....

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-02-05 14:45

> [...]
> med. Dvs en udgift på godt 5øre/km. Sammenhold lige det med øvrige
> udgifter på at have en mc og det forsvinder helt ....

Al velcro på min 3,5 år gamle Rukka R-Tech jakke er efterhånden helt dødt,
både ved halsen og på ærmerne. Har du også haft det problem, og i så fald,
hvor fik du det repareret?
Jeg synes det er en forholdsvis lille ting at kontakte Louis for, for velcro
bliver jo generelt slidt med tiden..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 24-02-05 14:50

> Al velcro på min 3,5 år gamle Rukka R-Tech jakke er efterhånden helt dødt,
> både ved halsen og på ærmerne.

Jeg har kun velco ved ærmerne og det fungerer fint nok endnu. Jeg har hvis
en enkelt gang renset det for "nullermænd"

> Har du også haft det problem, og i så fald, hvor fik du det repareret?
> Jeg synes det er en forholdsvis lille ting at kontakte Louis for, for
> velcro bliver jo generelt slidt med tiden..

På min jakke er det den hårde del af velcro'en der sidder på den løse flap -
Den kan "enhver" udskifte uden at det går udover vandtætheden.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-02-05 15:24

> På min jakke er det den hårde del af velcro'en der sidder på den løse
> flap - Den kan "enhver" udskifte uden at det går udover vandtætheden.

Jeps, men den del der sidder på ærmet er helt flosset, så det binder stort
set ikke og syningen er også gået op noget af vejen. Det er derfor begge
dele der skal skiftes.
På mine Rukka bukser kan velcroen stadig binde rimeligt fornuftigt, men også
der er det begyndt at gå op i syningen.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Brian Laursen

Dato : 24-02-05 14:53

anders majland wrote:

> [...]
> med. Dvs en udgift på godt 5øre/km. Sammenhold lige det med øvrige
> udgifter på at have en mc og det forsvinder helt ....

Jebs Rukka er godt. Det er nok toppen af poppen inden for goretex. Man ser
ret meget i samme kvalitet, men prisen er også der efter.. Ellers er der jo
www.leomortensen.dk Jeg har har handlet der meget lige så kammersjukker, og
det er sku billig mærketøj.

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 25-02-05 01:10

Torsten Frank wrote:
> [...]
>
> Jeg over at købe flg. tilbud - Er det fornuftigt ? (Jeg er ny indenfor
> motorcykelverden og håber at kunne slippe for at gøre mig for mange

hmm
Hein - Gericke har en af deres modeller på tilbud for 200
EURO,Kombineret læder og textil, GoreTex, vindstopper udtageligt, for -
udtageligt, og med diverse skulder/ærme/ryg beskyttere, 5 års garanti,
det sntes jeg er værd at overveje frem for en brugt.
my $0,02

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver