erfaringer med xena skivelås/alarm....
Fra : Patrick Westergaard

Dato : 23-02-05 11:16

Hej

jeg står og overvejer at købe en xena XE 12 lås/alarm og ville høre om der
er nogen som har nogle erfaringer med sådan en fætter? dvs hvordan er
batterilevetiden? går den af i utide osv

Patrick

Fra : BadAzz

Dato : 23-02-05 13:06

Hej Patrick

> jeg står og overvejer at købe en xena XE 12 lås/alarm og ville høre om der
> er nogen som har nogle erfaringer med sådan en fætter? dvs hvordan er
> batterilevetiden? går den af i utide osv

Jeg har en Xena Lås/alarm, og er meget tilfreds med den, ikke mindst set i
lyset af alt det bøvl jeg har haft med Alm. alarm/startspærrer....

I foråret købte jeg 2 sæt batterier hos Thansen, men jeg klarede hele
sæsonen på det ene sæt... (60 kr. pr. sæt)

Xena skivebremselås med alarm kan helt klart anbefales, hvis altså der er
tale om modellen med den flade nøgle..

Mvh.
Mick.

XV 1100 Virago

Fra : BadAzz

Dato : 23-02-05 13:20

Hejsa.

går den af i utide osv

Nej, det har jeg heller ikke oplevet.

Mvh.
Mick

XV 1100 Virago

Fra : Bjørn S

Dato : 23-02-05 13:38

BadAzz wrote:

> Hejsa.

> går den af i utide osv

> Nej, det har jeg heller ikke oplevet.

Min erfaring med den er ikke så god.
Jeg kan ikke helt huske typen, men det er en af de større (med flad
nøgle). Nr 1 gik låsen itu efter 3 ganges brug. Nr. 2 fungerer stadig
fint, og bliver brugt som lås, men alarmen blev ved med at gå når den lå
under saddelen, så jeg smed batteriene ud af den, og monterte en rigtig
alarm på cykkelen istedet.

--
/Bjørn

Fra : dak

Dato : 23-02-05 14:09

Som de andre har sagt så er der delte meninger med den men mine er okay
gode. Den er perfekt hvis vejret er godt og det ikke regner skomagerdrenge.
Den kan tåle regn men virker bedst uden. Dvs. at den kan gå af hvis det
regner _MEGET_ kraftigt da "laseren" blir forstyrret. De forstyrrelser de
andre kan have haft kan skyldes regndråber som forstyrre laseren hvis man
ligger låsen sidelæns/på hovedet så vand kommer ind på afsenderen af
laseren. Så er det bare med at vente til vandet er fordampet da det er
næsten umuligt at tørre af pga. en lille ind/udgang. eller tage batterierne
ud hvilket kræver en micro nøgle(de femkantede tingester. ) der
medfølger. Den kan passende ligge i ens mc rep kit hvis man har sådan en.

Så det kræver også du engang imellem renser med en vatpind der hvor strålen
reflekterer. Min holdte i 2år før jeg måtte skrotte den pga. tab så der kom
vand ind i batterihuset. Den er desuden ikke velegnet til koldt vejr, så lad
vær med at sætte batterier i før vi kommer over ca. 10 grader.

Men hvis du har den rette bremseskive uden for mange dybe riller i så skulle
den virke perfekt og kan gå igang når der er en billist som tror han kan
flytte ens mc med skrive og styrlås aktiveret(som jeg sjovt nok oplevede 2
gange men pga. alarmen kunne jeg storme ud på bedste rambo stil og overfuse
dem. )

Men for de 600-700 sådan en fætter koster så er det billigt i mine øjne, da
man jo også bar får en skivelås man kan bruge uden alarmen tændt.

Dak
Suzuki GS500Ev