Første MC...
Fra : Anders Bang

Dato : 22-02-05 14:06

Hej alle,

Pappet er i hus og foråret nærmer sig (i hvert fald 1. marts...), så nu er
tiden selvfølgelig inde til at anskaffe sig noget at køre på.

Jeg har bestemt mig til at købe en fabriks-ny MC hos en forhandler, da jeg
ikke har noget erfaring med, hvad jeg skal være opmærksom på ved brugt-køb.
MC'en er udvalgt og nu skal jeg bare vide lidt om fremgangsmåden.

Første punkt er selvfølgelig at få lånet på plads i banken (skulle ikke være
noget problem) og så er det vel bare at tage ud og købe dyret, eller...?
Hvad med hjemtransport, forsikring, registrering etc. etc. etc. Hvordan får
jeg det på plads?

Desværre bor jeg i lejlighed i KBH, så MC'en skal stå nede i den aflåste
gård og derfor skal jeg jo i hvert fald bruge en lås og en MC-garage - måske
også en tyveri-alarm...? Kan I anbefale nogle gode produkter?

Mvh
Anders

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-02-05 14:25

> Pappet er i hus og foråret nærmer sig (i hvert fald 1. marts...), så nu er
> tiden selvfølgelig inde til at anskaffe sig noget at køre på.

god ide

> [...]
> noget problem) og så er det vel bare at tage ud og købe dyret, eller...?
> Hvad med hjemtransport, forsikring, registrering etc. etc. etc. Hvordan

For det meste kan du bare oplyse forhandleren om, hvilket forsikringsselskab
du vil bruge, så ordner han det for dig, så når du henter den, er der plader
på og du kan køre lovligt hjem.
Han sørger for registrering og det hele, det er bla det du betaler for ved
"leveringsomkostninger"
Hvis han ikke arbejder sammen med dit forsikringsselskab, skal du have et
forsikringsbevis fra dit forsikringsselskab.
Men ring nu rundt og få priser ved alle sammen, der er stor forskel på
prisen ved mc forsikring.

> [...]
måske
> også en tyveri-alarm...? Kan I anbefale nogle gode produkter?

Få støbt et jordanker i jorden, eller sørg for at have noget du kan låse
mcén fast til med en god kædelås, Abus kan anbefales herfra.
Sæt så en skivebremselås på forhjulet, og monter evt en alarm så du kan høre
hvis folk piller.

God fornøjelse og vi ses nok et sted

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Anders Bang

Dato : 22-02-05 14:33

Hej Thomas,

Tak for det hurtige svar - her er lige et opfølgende spørgsmål.

> [...]
> på og du kan køre lovligt hjem.
> Han sørger for registrering og det hele, det er bla det du betaler for ved

Hvad er rimelige leveringsomkostninger. Jeg mener, forsikringsselskabet kan
jeg jo selv klare, men hvad med indregistrering af MC'en? Koster det noget
(og i givet fald hvor meget) og er der noget besvær forbundet med det (skal
jeg møde op på politigården og stå i kø mv. og slipper jeg for det, hvis jeg
lader forhandleren klare det)?

Mvh
Anders

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-02-05 14:43

> [...]
(skal
> jeg møde op på politigården og stå i kø mv. og slipper jeg for det, hvis

Jeg mener levering er ca 1600,- normalt.
Jeg kan ikke huske hvad det koster for registring, mener det er ca
800-1000,- inkl ny plade.
Men ved ny mc skal der også betales afgift til staten, hvordan det foregår
ved jeg ikke.
De fleste forhandlere siger så også at levering er inkl. klargøring, dvs
tilslutning af batteri, olie på osv.
Men sjovt nok er de skidenærrige med benzin

Men det er ikke sikkert han vil sælge uden leveringsomkostninger.
Jeg gad ikke selv bøvle med det sidste forår da jeg købte ny mc, så jeg
betalte de ca. 1600,- og kørte hjem.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-05 14:44

> Jeg mener levering er ca 1600,- normalt.
> Jeg kan ikke huske hvad det koster for registring, mener det er ca
> 800-1000,- inkl ny plade.

Mener kun at det er 560,-

mvh
morten

Fra : Steen E.

Dato : 22-02-05 15:01

> [...]
> med det (skal jeg møde op på politigården og stå i kø mv. og slipper
> jeg for det, hvis jeg lader forhandleren klare det)?

Forhandlerens leveringsomkostninger dækker både klargøring,
indregistrering og forsikring.

Der er stadig muligheder for at gøre en god handel - mange forhandlere
har modeller stående fra sidste år, af og til også fra forrige år, og
dem vil de gerne af med før 2005'erne ankommer.
En bekendt har lige fået 7% prisafslag på en 2004-model der bortset fra
lidt farve er uændret i 2005.

Og hvis det er en af dem som falder for EURO-forureningsnormerne er
rabat oplagt.

I en aflåst gård - hvor den ikke kan ses fra gaden - , en god kæde
omkring en kraftig stolpe, en tyverialarm og lidt snak med mødregruppen
om hvorfor deres børn ikke skal bruge den som klatrestativ, så kan det
vist ikke gøres meget bedre.

Velkommen til - husk at slå et slag ned om Langelinie på de
(forhåbentligt) lune forårsaftener.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Hekto

Dato : 22-02-05 15:07

In article <421b2e33$0$295$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
anders.bang@remove_this.post1.tele.dk says...
> [...]
> gård og derfor skal jeg jo i hvert fald bruge en lås og en MC-garage - måske
> også en tyveri-alarm...? Kan I anbefale nogle gode produkter?

Tillykke!

Med fare for at virke lidt som en lyseslukker:
Har du overvejet at købe en nyere brugt, f.eks. fra en forhandler?
Du sparer lidt, en anden tager det første (største) værditab, det er
ikke så ærgreligt med en enkelt ridse - heller ikke hvis støttefoden
smutter, du ved måske ikke hvad du vil have: men opgraderer om et år
eller to.

Med en nyere brugt, er du nogenlunde garderet, og har forhandlerens
garanti i baghånden.

Det er rigtigt lækkert med en ny; men sådan een kan man jo købe næste
gang!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 22-02-05 16:02

Og husk også at købe noget ordentlig udstyr med det samme. Hvis det er
nødvendigt at spare lidt, så køb en brugt maskine og få råd til noget godt
udstyr. Det er ikke nok med en hjelm.
Jakke, bukser eller dragt og ikke mindst nogle handsker. Støvler kan komme i
anden række.
Hilsen Matthias

Fra : Grunnet

Dato : 22-02-05 16:32

Matthias H Matthiessen skrev
i meddelelsen news:421b494d$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,:
> Og husk også at købe noget ordentlig udstyr med det samme. Hvis det er
> nødvendigt at spare lidt, så køb en brugt maskine og få råd til noget
> godt udstyr. Det er ikke nok med en hjelm.

Helt enig !

> Støvler kan komme i anden række.

Ikke enig !
MC-støvler er lavet til at beskytte dine fødder, og er uden snørrebånd der
kan hænge fast i fodhviler og/eller bremse- /gearpedal, hvilket kan være
fatalt i forbindelse med et styrt.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 22-02-05 16:39

"Grunnet" <steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan hænge fast i fodhviler og/eller bremse- /gearpedal, hvilket kan være

Du har helt ret Steen, ingen tvivl om det. Jeg mener bare, at hvis der skal
spares lidt på udstyr, så hellere spare på støvler end på noget af det
andet.
Hilsen Matthias

Fra : Grunnet

Dato : 22-02-05 16:57

Matthias H Matthiessen skrev
i meddelelsen news:421b51f5$0$269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,:

> Du har helt ret Steen, ingen tvivl om det. Jeg mener bare, at hvis
> der skal spares lidt på udstyr, så hellere spare på støvler end på
> noget af det andet.
> Hilsen Matthias

Så er vi jo næsten enige
For jeg mener ikke man bør spare noget af udstyret væk (selvom jeg da også
kan finde på at køre en kort aften-sommertur uden MC-bukser, men aldrig uden
MC-støvlerne)

Vi skal passe på os selv, der er ikke andre der gør det !!!!!
Og det er jo også sådan jeg opfatter dit indlæg.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-02-05 19:11

> Du har helt ret Steen, ingen tvivl om det. Jeg mener bare, at hvis der
skal
> spares lidt på udstyr, så hellere spare på støvler end på noget af det
> andet.

Bare du ikke sparer dem væk!
Jeg købte et par hos louis for 40 euro sidste år.
De er gode og vandtætte.
Så små 300,- for et par støvler, så kan ikke vel dårlig betale sig købe ikke
mc støvler til det brug.

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : Hekto

Dato : 23-02-05 20:13

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> De er gode og vandtætte.
> Så små 300,- for et par støvler, så kan ikke vel dårlig betale sig

Min erfarring er at de er ret så væsentlige, omend kraftige sko/alm.
støvler er bedre end ingenting.
Jeg fandt dog også ud af, at der absolut bør være noget der afstiver på
tværs i støvlen, hvis man skulle få maskineriet over tærene!!!

Fra : anders majland

Dato : 22-02-05 19:39

> skal
>
> Bare du ikke sparer dem væk!

Jeg vil hellere sige - Spar hellere på kvaliteten og pasform end på
sikkerheden. Men spar ikke så meget på pasform at du ikke bruger det.

Jeg har testet et par billige (20 euro) læderhandsker på asfalt med 60km/t -
de holdt. Den dag havde jeg vist også et par billige mc-støvler med
snørrebånd påm og snørrebåndet blev revet over, men skoen blev dog på
foden.... Mine første mc-bukser var i noget kunsstof med ikke udtageligt
foer - dem solgte jeg igen brugt da de var for varme til sommerbrug.

Idag kører jeg med "hundedyre mærkevarer" i bukser, jakke og støvler (Rukka
& FreyDaytona)- fordi jeg vil have garanti for at det er vandtæt (og
sikkert). Mine handsker er dog "billige" 3-finger fra HeinGericke og min
hjelm er en Kiwi købt på tilbud. Den blev valgt blandt udsalgsvarene fordi
den har udtageligt foer - og jeg kan ikke selv se den gyselige grafik. Jeg
tror på en gammel hjelmtest der sagde at stort set alle hjelme er "sikre
nok" - forskellen er primært pasform, design og detaljer.

Min prioritering skyldes nok at mc'en mit primære transportmiddel - har kørt
små 3000km iår og 30000km siden november 2003

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-02-05 00:59

Matthias H Matthiessen wrote:

> [...]
> spares lidt på udstyr, så hellere spare på støvler end på noget af det

Delvis enig

I stedet for at købe en hjælm til 6500 med fine fancy fartstriber så
spar der, find en god hjælm til 1000-1500 kr. køb det nødvendigt fodtøj
(det behøver jo heller ikke være superbike-racing-kevlar-noget støvler,
blot MC støvler med beskyttelse og helst vandtætte

..... OT
Anekdote.
Det med snørrebånd minder mig om min gloværdige start på cykel hobbyen
(træde cykel) pænt tilbage i det forrige århundrede.
Der blev investeret i racer cykel med spænder på pedaler, jeg skal gi'
dig og det hele.
Op på havelågen og afsted det gik, op til et lyskryds og standse for
rødt....
Hold da op hvor føles tiden lang fra man kommer i tanke om spænderne
(husk vi er tilbage i de goe gamle dage med remme) og til man tager
dørken med et brag - og man føler sik en aneles dum medens man ligger
der og roder midt på vejen og forsøger at komme fri af cyklen..

Jeg ville hade at snørrebåndet sad fast i gearvælgeren
hmm eller røg i kæden

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Myrhøj

Dato : 23-02-05 10:26

J.C.Kløve wrote:

> [...]

> blot MC støvler med beskyttelse og helst vandtætte

> ..... OT
>

> Jeg ville hade at snørrebåndet sad fast i gearvælgeren

-------------
Jepper, hvilket bringer friskt i min hukommelse en oplevelse jeg muligvis
har fortalt tidligere, men her er den altså igen:
Efter i nogle år at have haft en illusion om at jeg ikke umiddelbart kunne
hitte nogle støvler der til at holde ud at have på, kørt jeg med
snørestøvler.
En dejlig forårsdag duttede jeg mod et rødt stoplys, tog pænt farten af og
fedtede i første gear.....hvorefter piloten her ville sætte en fod på
asfalten....
imidlertid havde der forb.kkd%¤#@@£$€sgu'#¤!£## snørebånd viklet sig
omkring bremsen, hvilket straks medførte at Myrhøj med xj650 lagde sig på
siden...holdende for rødt lys.
Det skal siges at to kæmpe hepko-becker gjorde at der ikke kom ridser på
dyret, men føreren led mindre fysisk overlast.....og ikke at glemme:
større ridser og skrammer i forfængeligheden......
Dagen efter fandt jeg nogle dejlige frank thomas støvler, iøvrigt restsalg
~500 kr.(så man kan godt finde nogle gode billige støvler.)
Min morale på dette punkt er: kør ikke med snørestøvler/sko...det holder
bare ikke.

Myrhøj

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-02-05 13:43

""Myrhøj"" <centerfield@12move.dk> wrote in message
> [...]
> gode billige støvler.) Min morale på dette punkt er: kør ikke med
> snørestøvler/sko...det holder bare ikke.

Jeg har prøvet det samme et par gange, dog uden at vælte. Jeg var bare
heldig at opdage det inden jeg holdt stille, så jeg lige kunne liste foden
fri.

Det der med frithængende snørebånd holder bare ikke.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-02-05 14:13

Myrhøj wrote:
> [...]
> imidlertid havde der forb.kkd%¤#@@£$€sgu'#¤!£## snørebånd viklet sig
> omkring bremsen, hvilket straks medførte at Myrhøj med xj650 lagde sig

Kunne du ikke bare lave en donut på fodgængerovergangen, indtil du fik
den viklet fri?

--
vh
Torben

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 23-02-05 07:13

> [...]
> nødvendigt at spare lidt, så køb en brugt maskine og få råd til noget
> godt udstyr. Det er ikke nok med en hjelm.

Hjelm skal du ha` den er jo lovpligtig
Hvis du aldrig har købt hjelm før SKAL du finde en forhandler/bekendt der
kan rådgive dig om hvorledes man tester/afprøver at hjelmen passer til dit
hovede, køb hjelm efter pasform og ikke efter mærker/stafferinger, når du
har fundet en hjelm der passer dig godt kan du se hvilke muligheder der
indfor farver/stafferinger

> Jakke, bukser eller dragt og ikke mindst nogle handsker. Støvler kan
> komme i anden række.

Du kan IKKE undvære nogle af ovenstående beklædnings udstyr, hvis du ikke
har råd, så lad helt være med at købe en Motorcykel.
Rådet med at støvlerne kan vente er direkte dumt, prøv at tænke på hvor
mange knogler der er i din fod, prøv at få en kompliceret brud her, så varer
det flere måneder før kan bruge den igen.
Køb noget udstyr der sidder godt og du synes er rart at have på (ellers
bruger du det ikke), det behøver ikke at koste alverden, sidste års modeller
fåes f.eks ofte til rimelige priser.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Ronni

Dato : 22-02-05 20:59

Anders Bang wrote:

> Jeg har bestemt mig til at købe en fabriks-ny MC hos en forhandler, da jeg
> ikke har noget erfaring med, hvad jeg skal være opmærksom på ved brugt-køb.
> MC'en er udvalgt og nu skal jeg bare vide lidt om fremgangsmåden.

Hej,

Jeg stod i samme situation som dig, og med samme begrundelse som dig købte
jeg en fabriksny (CBR600F). Mit råd er, find en maskine der er 2-3 år
gammel.

At købe en ny maskine er IKKE det samme som at der ikke kan komme
problemer med den - i mit tilfælde raslede motoren fælt omkring 5.000
omdrejninger, men ingen mekanikere havde et bud på hvad det kunne være. Og
helt ærligt, hvor fedt er det at skulle undvære kværnen (mindst) en måned
i sæsonen, pga. en lille fejl?
Hvis jeg skulle gøre det om igen, ville jeg købe en brugt, dels af hensyn
til værditabet, men også fordi så har en anden fundet og fået fixet de små
børnesygdomme der (tilsyneladende) er på nogle nye cykler.

Hvis du har brug for at der er en erfaren der tager med ud og kigger på
brugte cykler kan det helt sikkert også lade sig gøre, der er jo alligevel
ikke andet at lave mens sneen daler
Jeg stiller gerne op i Københavnsområdet.

Desuden er besparelsen ikke at kimse ad, det er jo også fedt at der er råd
til en ordentlig hjelm og det fede læder-grej bagefter.

//Ronni

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-02-05 22:47

Jeg tror mange har tænkt de samme tanker som dig ved køb af den
første motorcykel. Jeg gjorde det i hvert fald selv og købte en ny
cykel, som jeg tabte en mindre formue på at sælge da jeg ikke kunne
holde den ud mere.

Jeg tør vædde med at der går maks to år, før du vil have noget
andet. Det kommer selvfølgelig an på hvilken cykel det er, men nu
tænker jeg på en "begynder" cykel. Jeg går ikke ud fra at du kaster
dig ud i en ZX10R el. lign. som første cykel.

Det bedste (se. mulighed for bedste køb) er nok at handle privat, men
hvis du ikke er helt klar til det, så køb brugt hos en forhandler.
Find en cykel der er 2-3 år gammel og check "markedsprisen" inden du
køber, det vil du takke dig selv for senere.

Især hvis den nye cykel du påtænker at købe er en der er en del
brugte til salg af, så er det næsten uundgåeligt at tabe penge.

At finde den rigtige handel kræver lidt arbejde og tålmodighed, så
hvis du ikke har tid til det (foråret lige om hjørnet, første
motorcykel - nok ikke den bedste kombination) Så køb den nye cykel og
kom ud og kører.

Held og lykke med det.
Jesper, CB900F '03

Fra : Richard

Dato : 22-02-05 23:18

Anders Bang wrote:

> Desværre bor jeg i lejlighed i KBH, så MC'en skal stå nede i den aflåste
> gård og derfor skal jeg jo i hvert fald bruge en lås og en MC-garage - måske
> også en tyveri-alarm...? Kan I anbefale nogle gode produkter?

Mht mc-garage til udendørs brug vil jeg anbefale de kraftige med
flece-agtig belægning på indersiden: Tung nok til at blive liggende på
cyklen i selv hård vind, fleecen beskytter lakken og virker i nogen grad
som akkumulator for den fugt, der vil opstå inde under mc-garagen.

Har mc-garagen ventilation i toppen, undgår du muligvis kondensen, som
dog også kan begrænses ved at stille cyklen i helskygge - skiftet mellem
sol og skygge skaber kondensen - ligesom restvarmen hvis du lægger
mc-garagen over, inden motoren er (hånd)kold.

Mod tyveri kan du sikre mc-garagen med en hængelås - bedre en 30-40 cm
bred bøjlelås, for så kan mc-garagens sider "blafre" nok til hjælpe
luftskiftet indenunder.

Låsen holder også på mc-garagen i blæsevejr. Her er den bedst beskyttet,
hvis den stilles op ad en mur i læ af vinden - typisk på østsiden - og
hellere på centralstøttebenet end side-ditto.

Og som allerede nævnt uden for rækkevidde af på-alt-klatrende børn og
katte samt fastgjort til en solid, fasttømret genstand

Ellers er der vist ikke noget

- nå jo, min kæphest: Lav gerne en lav rampe til mc'en, så du får den
løftet fri af sjap og søle - og ikke mindst lidt op i arbejdshøjde. Selv
12-15 cm, kan mærkes, skulle jeg hilse fra min ryg

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-02-05 00:47

Anders Bang wrote:
> [...]
> gård og derfor skal jeg jo i hvert fald bruge en lås og en MC-garage - måske
> også en tyveri-alarm...? Kan I anbefale nogle gode produkter?

Banken ? er du rig eller hvad?
MC finans har ligt tilbudt 3,75% på bella udstilingen, jeg mener det
blev lige over 4% i åop, det tror jeg næppe banken kan matche.

Hjemtransport..., lad maskinen stå ved forhandleren til det bliver
ordentligt kørevejr, og vent med at få den indregistreret til den tid,
så sparer du forsikring m.v. i den periode, og han har bøvlet med at
opbevere den så længe. Når det så er tid (det må være den 15. 16. maj
(bakken åbner jo den 17.) så hent den og kør den hjem - problem løst og
så er der tjent penge på det (selv om det ikke er meget)

Med hensyn til papirer, registrering m.v.
Du finder et forsikringsselskab og får lavet en aftale. Så er det på plads.
Resten af papiret ordner forhandleren - han skal blot have pengene og
navnet på forsikringsselskabet.
Og hav ikke ondt af ham, han tager alligevel 17-1800 kr for det (uanset)

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Richard

Dato : 23-02-05 17:28

J.C.Kløve wrote:

> Når det så er tid (det må være den 15. 16. maj
> (bakken åbner jo den 17.)

Ja, godt nok åbner Bakken den 17. i år - men marts

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-02-05 22:04

Richard wrote:

> Ja, godt nok åbner Bakken den 17. i år - men marts
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK

Ja ja det ved jeg godt - det var en skriver feler, beklager, men du
vidste jo hvad jeg mente.....

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Richard

Dato : 23-02-05 22:31

J.C.Kløve wrote:

> Ja ja det ved jeg godt - det var en skriver feler, beklager, men du
> vidste jo hvad jeg mente.....

Ja da, men tænk hvis vor brave ven gerne ville have været med til det
store koblingsfileri, men kom 2 mdr. for sent med sin nye mc. Det ville
da være synd, ikke

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-02-05 00:23

Richard wrote:

> Ja da, men tænk hvis vor brave ven gerne ville have været med til det
> store koblingsfileri, men kom 2 mdr. for sent med sin nye mc. Det ville
> [...]
*griner*
Afgjort afgjort
//
Skammer mig lidt ved tanken om en ung mand der forvirret står i
kjøvenhavnstrup og ikke kan forstå at der er så meget ved det der
BakkeÅbning, de to - tre MC'er han kan se på nørrebrogade gør da ingen
fest //

--
Dun@nt -
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Anders Bang

Dato : 24-02-05 17:42

Jeg ville i hvert fald nok have syntes det var lidt opreklameret....

Fra : Johnny Johansen

Dato : 25-02-05 13:00

"Anders Bang" <anders.bang@remove_this.post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville i hvert fald nok have syntes det var lidt opreklameret....

Hvis du køber den nye kværn, så pas på til åbningen. Man kører i starten
skulder ved skulder og de ville være træls at ligge den ned med 1000
tilskuere. Jeg havde lige købt min R6 sidste år til åbningen og jeg var ikke
tryg ved at køre derinde når man er så urutineret. Du skal være koncentreret
og orientere dig konstant, da der altid er nogen klaphatte der skal køre
race.

Hilsen Johnny

Fra : Anders Bang

Dato : 23-02-05 11:00

Hej igen,

Først tak for alle jeres råd og specielt til dem, der tilbyder at hjælpe i
forbindelse med eventuelt brugt-køb. Det er jo kanon, at man som ny-begynder
så nemt og hurtigt kan få alt den hjælp!

Mht. ny-/brugt-køb, så tror jeg desværre ikke hjertet står til at redde...
Den jeg har kig på er en 2004-model, som er sat godt ned, så dermed håber
jeg, at det tager den værste værdi-forringelse, men jeg har da også
overvejet en 2-3 år gammel cykel af hensyn til det begrænsede værditab.
Prisnedsættelsen betyder dog, at jeg kan forsikre den nye til samme pris som
den brugte, og det er en MC, som jeg forventer at kunne "vokse" lidt med.
Desuden håber jeg på at slippe for eventuelle problemer, når der er tale om
en ny cykel... (selvom én af Jer dog ikke havde gode erfaringer med ny-køb,
men der er vel garanti, der dækker sådanne fabriksfejl?).

At dømme efter Jeres indlæg, så lyder det som om, at man ikke skal spare alt
for meget på beklædningen/sikkerhedsudstyret og det virker da også meget
rimeligt. Hvad er for øvrigt Jeres holdning til rygskjold - er de noget værd
(her tænker jeg specielt på dem, som er integreret i en jakke)?

Er der nogen, der har et link til nogle svenske forhandlere i Skåne-området,
så jeg kan checke pris-niveau'et på beklædning derovre (eller bare erfaring
med, hvordan det ligger i forhold til i DK)?

Mvh
Anders

Fra : Johnny Johansen

Dato : 23-02-05 11:12

> [...]
erfaring
> med, hvordan det ligger i forhold til i DK)?

Hvilken har du kig på?

Hilsen Johnny

Fra : Hekto

Dato : 23-02-05 11:27

In article <421c540f$0$277$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]
> så jeg kan checke pris-niveau'et på beklædning derovre (eller bare erfaring
> med, hvordan det ligger i forhold til i DK)?

Tyskland er nok at foretrække, da svensk læder i mine øjne er af
ringere kvalitet and det tyske, og forholdvis dyrt. Så kan man lige så
godt købe herhjemme.

Der er Louis, Hein Gericke, Polo o.s.v.
www.louis.de (bruger jeg selv)

Fra : Johnny Johansen

Dato : 23-02-05 11:39

> [...]

> Tyskland er nok at foretrække, da svensk læder i mine øjne er af
> ringere kvalitet and det tyske, og forholdvis dyrt. Så kan man lige så

Jeg købte min Alpinestars dragt fra ny på ebay til 2600 kr.
Nyprisen er 5500 kr.
Det kan godt betale sig at holde øje.

Hilsen Johnny

Fra : Anders Bang

Dato : 23-02-05 12:22

> Jeg købte min Alpinestars dragt fra ny på ebay til 2600 kr.
> Nyprisen er 5500 kr.
> Det kan godt betale sig at holde øje.
>
> Hilsen Johnny

hmmm... havde nu nok ikke tænkt mig at købe læder fra starten....

Fra : Richard

Dato : 23-02-05 17:47

Anders Bang wrote:

> hmmm... havde nu nok ikke tænkt mig at købe læder fra starten....

Det bør du overveje en gang til IMHO - ikke kun fordi læderet er mere
slidstærkt ved evt. fald. Men også fordi det generelt sidder - bør sidde
- tættere til kroppen og derved holder de indlagte CE-beskyttere ved
skulder, albue, hofte og knæ bedre på plads, når du kurer hen ad asfalten...

Du spørger andetsteds til indvendig rygbeskytter, og ovennævnte gælder
formentlig også for en sådan indlagt i jakken. Men en beskytter påspændt
kroppen med remme beskytter formentlig endnu bedre. Tip: ebay.de - søg
på Rückenprotektor / Protektor eller ebay.co.uk - back protector /
protector giver normalt stort udvalg i nyere brugte

Vil du til Malmø, så ligger der en butik med mc-tøj på havnen - find
adressen i ældre indlæg her - foruden MC Huset og en BMW-forhandler ude
i Limhamn-området. Fandt dog selv et sæt todelt Held lædertøj til stort
set samme pris herhjemme. Og husk at danske forhandlere har gode tilbud
på restvarer her til deres åbent hus-arrangementer i marts-april

Spring Cordura-tøjet over og brug pengene på et bedre sæt lædertøj med
det samme. Kører du meget i regnvejr, så tager du bare en let
regnvejrsdragt af kunststof med og smider over, når regnen kommer

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Johnny Johansen

Dato : 23-02-05 12:37

> [...]
> jeg, at det tager den værste værdi-forringelse, men jeg har da også
> overvejet en 2-3 år gammel cykel af hensyn til det begrænsede værditab.

Vil du ike ud med hvilken MC det er du har forelsket dig i?

Hilsen Johnny

Fra : Anders Bang

Dato : 23-02-05 13:07

> Vil du ike ud med hvilken MC det er du har forelsket dig i?

Da der er tale om et godt tilbud på en 2004-model, vil jeg helst ikke øge
"opmærksomheden" på tilbuddet...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-02-05 00:19

"Anders Bang" <anders.bang@remove_this.post1.tele.dk> writes:

> [...]
> rimeligt. Hvad er for øvrigt Jeres holdning til rygskjold - er de noget værd
> (her tænker jeg specielt på dem, som er integreret i en jakke)?

Min holdning til rygskjold er at jeg altid kører med mit. En god ven
styrtede sidste sommer, og deformerede de der deformeringzoner i sit
rygskjold. Han slap med 2 brækkede ribben. Jeg vil nødig tænke på
hvordan det var gået hvis han ikke havde haft rygskjold på.

Dem i jakkerne giver jeg normalt ikke så meget for. De virker normalt
ret spinkle/dårlige i forhold til de løse rygskjold man kan købe.

Et rygskjold kan måske ved første prøvning føles ubehageligt og
irriterende. Prøv et par stykker og find et der passer dig godt, det
gør hele forskellen. Efter et stykke tid vil du sikkert føle det helt
forkert hvis du glemmer at tage dit rygskjold på når du skal ud og
køre.

Jeg har et par gange oplevet at min rygskjold ikke lige har hængt på
sin plads uden på jakken, og jeg derfor har glemt at tage det på når
jeg skulle ud og køre. Jeg er endnu aldrig nået mere end et par skridt
uden for døren før jeg har syntes at der manglede et eller andet.
Samtidig er jeg overbevist om at jeg er bedre beskyttet end hvis jeg
blot havde valgt at nøjes med det der var i min jakke.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*