Axio rygsæk
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 21-02-05 18:30

Hej

Jeg så en Aixo hardback rygsæk på Bella i weekenden. jeg er meget
fristet af den; den er jo fed, MEN hvor sikker er den? Ved i om der har
været lavet nogen crash-tests/anmeldelser eller lign. af produktet?

/Anna

--
Anna M. Andersen

AIM/Ichat account: Anna.Andersen
http://homepage.mac.com/anna.andersen

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 21-02-05 19:36

"Anna M. Andersen" <noname@domain.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fristet af den; den er jo fed, MEN hvor sikker er den? Ved i om der har
> været lavet nogen crash-tests/anmeldelser eller lign. af produktet?

Det er normalt ikke en god ide at køre med rygsæk. Tænk på hvordan du vil
komme til at slå dig under et styrt når du måske har en større ting liggende
i rygsækken. Det kunne f.eks være en termokande. Brug hellere en tanktaske
eller en topboks. ( Og et godt rygskjold )
Hilsen Matthias

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 21-02-05 19:57

Matthias H Matthiessen <matthiessenSLET@dioder.dk> wrote:

> [...]
> i rygsækken. Det kunne f.eks være en termokande. Brug hellere en tanktaske
> eller en topboks. ( Og et godt rygskjold )

Tak for svaret. Jeg ved det egentlig godt, men den tidligere omtalte
rygsæk er lavet specifikt til motorcyklister med et hardcover, men jeg
tvivler lidt på sikkerheden... dog er jeg meget fristet af den, da jeg
ikke nænner at anvende en tanktaske på ducatien. De oplagte udstødninger
muliggør heller ikke topboksen... men jeg kan da bruge en backseat
taske.

Jeg gad virkelig godt vide om de har crash testet den rygsæk. Jeg kan
bare ikke lige finde noget på nettet

/Anna

Fra : Armand

Dato : 21-02-05 23:23

Anna M. Andersen wrote:

> [...]
> tvivler lidt på sikkerheden... ..........
> Jeg gad virkelig godt vide om de har crash testet den rygsæk. Jeg kan

Jag har engang talt om rygsække i alm. med en fysioterapeut, der selv
havde mc-erfaring og en af de ting han påpegede har jeg ikke kunnet
slippe tanken om: I tilfælde af at rygsækken hænger i noget under
faldet/kureturen vil der kunne ske det at stropperne p.g.a. den
pludselige belastning vil kunne rive halspulsårerne over =
Man behøver som sådan ikke bekymre sig særligt derom, for med overrevne
halspulsårer får hjernen nada ilttilførsel og selv det nærmeste vidne
vil ikke engang kunne nå hen til en før man er væk. Det er således
pludseligt og uden smerteopfattelse at man forlader denne verden, så man
skal som sådan ikke frygte dét - Men der er jo altid de efterladte :-|

Nuvel, std. rygsækken i hans betragtninger var en alm. Fjällräven med
simple lærredsremme som skulderstropper, og blot en smule foring af
disse tropper på andre produkter vil begrænse risikoen væsentligt. I den
forbindelse lagde jeg ikke mærke til stroppernes beskaffenhed på den
Axio jeg godtnok bemærkede i Bella!

Noget helt andet er, at udsætte sig for den mer-risiko det er at køre
med rygsæk for at spare sin tank for en tanktaske, er det ikke lidt
ligesom at køre uden hjelm af hensyn til frisuren :-/

--
Armand.
(Der har anskaffet sig et ekstra bagsæde til Lillefrøen, for at bruge

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 21-02-05 23:57

Armand wrote:
>--
>Armand.
>(Der har anskaffet sig et ekstra bagsæde til Lillefrøen, for at bruge
>det som bund for en bagagebæret-tingest hhv. topbox)

Lidt inspiration
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=621

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Armand

Dato : 22-02-05 16:49

D@n Dethlefsen wrote:

> Lidt inspiration
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=621

Ja, nemlig ja!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-02-05 20:06

noname@domain.dk (Anna M. Andersen) writes:

[...rygsæk...]
> dog er jeg meget fristet af den, da jeg ikke nænner at anvende en
> tanktaske på ducatien.

Overvej evt. en Bagster-tanktaske. Der monterer man et farvemathet
læderomslag på tanken, hvorpå selve tasken så hægtes på.
Se evt. her:
<http://www.bikes-and-parts.dk/Tasker/Bagster.htm>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Armand

Dato : 21-02-05 23:30

Jes Vestervang wrote:
> [...]
>

> Overvej evt. en Bagster-tanktaske. Der monterer man et farvemathet
> læderomslag på tanken, hvorpå selve tasken så hægtes på.

Nærmere hér:
http://www.bagster.com/en/moto/newcata/1268U.jpg

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 22-02-05 18:39

Forøvrigt så har www.hein-gericke.de Axio's på tilbud til 160Euro lige nu!

--
Armand.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 22-02-05 00:00

Jes Vestervang wrote:
> Overvej evt. en Bagster-tanktaske. Der monterer man et farvemathet
> læderomslag på tanken, hvorpå selve tasken så hægtes på.

Min 748 med Bagster
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=6058&m=full
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=6059&m=full
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=6060&m=full

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 23-02-05 18:08

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Overvej evt. en Bagster-tanktaske. Der monterer man et farvemathet
> læderomslag på tanken, hvorpå selve tasken så hægtes på.

Jeg er grundlæggende meget enig med alle jer der siger lad være - det
har jeg hele tiden været, men jeg synes nu stadig at Axio tasken er
spændende. Jeg satser dog på at købe en tanktaske med læderdækken - den
er nu bestilt og så behøver jeg nok ikke bekymre mig alt for meget om at
tanken kan tage skade

/Anna

Fra : PeterL

Dato : 21-02-05 20:13

Jeg skal ikke gøre mig klog på sikkerheden, men hér er lidt at kigge på:

Axio laver fede rygsække: www.axio-usa.com, men jeg så dem desværre ikke.
Og så er der www.boblbee.com, som også var i Bella Centret.
Søg evt. også på Speedpac Hardshell, som man kan bruge som tanktaske...

-PeterL

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-02-05 23:36

Anna M. Andersen wrote:
> [...]
> fristet af den; den er jo fed, MEN hvor sikker er den? Ved i om der har
> været lavet nogen crash-tests/anmeldelser eller lign. af produktet?

Jeg kender ikke til crash tets af ryksække, og i min verden svarer det
vel også til at teste noget der dybest set ikke burde være der.
Rygsæk hører ikke til på ryggen af en kørende motorcyklist, det er for
farligt (ekstra inerti på kroppen ved uheld, og en ren rygbrækker når
men lander)
Og jeg jeg har også kørt med rygsæk - så det er ikke for at være hellig.
Backpack på sadlen er et glimrende bud.

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : myrhøj

Dato : 22-02-05 09:58

J.C.Kløve wrote:

> Jeg kender ikke til crash tets af ryksække, og i min verden svarer det
> vel også til at teste noget der dybest set ikke burde være der.
--------------------
præcist rammer du hovedet på sømmet der. Oppakning hører hjemme på cyklen,
og ikke på piloten.

Myrhøj

Fra : p.mariegaard

Dato : 22-02-05 00:01

> [...]
> fristet af den; den er jo fed, MEN hvor sikker er den? Ved i om der har
> været lavet nogen crash-tests/anmeldelser eller lign. af produktet?

Jeg er næsten helt sikker på at Touring Nyt har haft en artikel om dem - men
det ligger vist et par år tilbage

Hilsen
Poul