Avensis ´04 - Underlige bagsædeseler ??
Fra : Villy Jensen

Dato : 12-05-05 13:42

Vedr. en Toyota Avensis St. Car årg. 2004

Bagsædeselerne fungerer på den måde, at hvis de er trukket
forholdvis langt ud (f.eks. autostol eller kraftig person), så
første gang man læner sig frem, så følger selen godt nok med
og den følger også fint med tilbage - men der fremkommer nogle
"klik-lyde" - og problemet kommer så næste gang man vil
læne sig frem - det kan man IKKE !

Eneste måde hvorpå man kan læne sig frem igen, er ved at
tage selen af, køre den helt op og derefter tage den på igen

Toyotaværkstedet mener at de skal gøre sådan ?

Kan det være rigtigt ??

Mvh.
Villy Jensen

Fra : David Bjergsø

Dato : 12-05-05 13:49

"Villy Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> tage selen af, køre den helt op og derefter tage den på igen
>
> Toyotaværkstedet mener at de skal gøre sådan ?

Jep det er helt normalt, det er en såkaldt autostol sikring, der sikrer at
barnesædet sidder så fast som muligt. der er på mange nyere biler.
personligt kan vi godt lide funktionen på vores bil, men nu har vi jo også
en lille guldklump vi skal passe på :)

Jeg ved ikke om det kan slåes fra, det må du høre Toyota om

mvh

David

Fra : Morgan Jones

Dato : 12-05-05 14:29

> Vedr. en Toyota Avensis St. Car årg. 2004

Min 2 mdr gamle 2005'er gør det samme. By design. Mazda 6 gør det også.