Roomba - Batteri HELT dødt..
Fra : Dennis

Dato : 12-05-05 12:53

Hejsa..

Jeg har en Roomba der er små 1½ år gammel.. Den har kørt jævnligt da jeg
boede i lejlighed, men her til årsskiftet flyttede vi i hus, og den stod
bare og gloede, da den alligevel ikke ville kunne gøre meget mod det støv
der kom af at vælte mure

Nu villejeg så bruge den igen, men den kan ikke engang køre 10 cm..
Har ladet batteriet 2 gange fuldt, men det hjælper ikke..
Har prøvet at smide batteriet i fryseren i 3 døgn og så oplade uden held..

Et nyt koster 700kr?

Er der nogen der har en god ide, for jeg gider ikkeofre 700kr på et nyt
batteri ;)

Mvh Dennis

Fra : Brian Skaarup

Dato : 12-05-05 18:11

Dennis wrote:

> Er der nogen der har en god ide, for jeg gider ikkeofre 700kr på et nyt
> batteri ;)
Er den købt i Danmark? Så kan du da bare aflevere den til rep - der er
to års reklamationsret

Fra : Christian

Dato : 12-05-05 21:52

"Dennis" <Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> wrote in message
> [...]
>
> Et nyt koster 700kr?
>
> Er der nogen der har en god ide, for jeg gider ikkeofre 700kr på et nyt

I min roomba manual står der 2 års GARANTI!.

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 13-05-05 07:14

>I min roomba manual står der 2 års GARANTI!.
Det er meget sjældent at garanti'en dækker et Batteri. Sidder til
dagligt og arbejder med bærbare pc'ere. Hvis vi møder et batteri der
dør indenfor ½år, så får vi normalt et nyt. Men hvis det er ældre, så
er der ikke andet for end at købe en nyt, da et batteri bliver
betragtet som en sliddel.

Jeg har selv haft en kammerats Roomba til rep, også med et dødt
batteri. Jeg ville skille det af, og selv sætte nye celler i. Men
opgav. Det er "umuligt" at få skilt af

Mvh
Tim

Fra : Dennis

Dato : 13-05-05 07:35

> [...]
>
> Jeg har selv haft en kammerats Roomba til rep, også med et dødt
> batteri. Jeg ville skille det af, og selv sætte nye celler i. Men

Det er nemlig desværre rigtigt..
Et batteri kryber de altid udenom..

Men kan det ikke købes for mindre end 700kr nogen steder?

Mvh Dennis

Fra : Bjørn S

Dato : 13-05-05 09:49

Dennis wrote:

> Det er nemlig desværre rigtigt..
> Et batteri kryber de altid udenom..
>
> Men kan det ikke købes for mindre end 700kr nogen steder?
>
> Mvh Dennis

Hvad med batterier.dk ? Til mit digitalkamera har de en fin pris.Om de
ikke har det lige i menuen kan det være det kan findes ud fra
specifikationerne og navn på dit eksisterende batteri, og ellers er det
måske noget de vil skaffe ?

--
/Bjørn - uden tilknytning til firmaet

Fra : Christian

Dato : 13-05-05 15:29

"Tim Hoffmann" <news@hoffmann-datasletdette.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har selv haft en kammerats Roomba til rep, også med et dødt
> batteri. Jeg ville skille det af, og selv sætte nye celler i. Men

jeg kan ikke finde noget i min roomba manual der siger at batteriet et en
sliddel!! der står at produktet er dækket af en 2 årig garanti mod materiale
og fabrikationsfejl', ingen untagelser! se pkt 3 fra følgende link:

http://www.klagetjek.dk/jura-regler/forbrugerlove/mfl-loven/retningslinier/garanti/

Reklamering med garanti:

1. Hvis ordet "garanti" anvendes om andet end den samlede ydelses kvalitet i
form af funktionsdygtighed (brugbarhed, driftsikkerhed/holdbarhed), skal der
på tydelig måde oplyses herom i umiddelbar forbindelse med ordet "garanti".
Dette kan f.eks. ske ved anvendelse af et sammensat ord, hvis første led
klart beskriver garantien fx stelbrudsgaranti, motorgaranti, ægthedsgaranti,
suppleringsgaranti o.l. Garanti om bestemte egenskaber fx ægthed, oprindelse
o.l. må ikke tidsbegrænses.

2. Garantitidens længde set i forhold til den aktuelle og gældende
lovgivning skal oplyses allerede i reklameringen.

3. Eventuelle forbehold og begrænsninger i garantien, herunder geografiske
skal ligeledes oplyses allerede i markedsføringen. Det skal eksempelvis
oplyses, hvis centrale dele af varen (fx batteriet på en mobiltelefon eller
sliddele på en bil) ikke er omfattet af garantien, ligesom der ved en
prisgaranti klart og tydeligt skal oplyses om eventuelle geografiske
begrænsninger.

Fra : Dennis

Dato : 17-05-05 09:33

> [...]
> eller sliddele på en bil) ikke er omfattet af garantien, ligesom der ved
> en prisgaranti klart og tydeligt skal oplyses om eventuelle geografiske

Haleluja...

DET skulle jeg da havde haft på skrift for flere år siden
Jeg tager sku ud og viser dem det hvis der er bøvl - Men må hellere lige
tjekke først, at der ikke står noget - nogen steder! ;)

Mvh Dennis.